Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, kijken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


Kampvuur S6E13: Nico wil gewoon wat Nico-time

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

De eerste herenigingskampvuren zorgen bij ons voor verrassing en verbijstering. Twee relaties zijn door het programma naar de knoppen geholpen en dat hadden we niet verwacht. De gesprekken tussen Nico en Donna en Wouter en Julia lopen uit de hand. Verder zijn we trots op Noëlle en vragen we ons af hoe echt de onthulling van Niels is.

In de extra lange versie: Arjan en Martin bespreken met de open relationisten hoe het zou zijn om een open relatie te hebben. We hebben het ook over het gebrek aan kampvuren in dit seizoen en de (kleine) rol van ‘het zwembad’.

Shownotes:

Praat mee:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
Dat zijn twee relaties minder.

⏸️  ▶️  00:02
Het is een slachting tot nu toe.

⏸️  ▶️  00:05
En ik heb een beetje zitten rauwen.

⏸️  ▶️  00:10
Ik was eigenlijk twee keer verrast.

⏸️  ▶️  00:12
Ja, ik ook.

⏸️  ▶️  00:13
Zowel bij Nico en Donna, waarbij ik toch dacht, volgens mij waren de tekenen er een

⏸️  ▶️  00:18
beetje op dat het geheeld zou worden, maar dat was helemaal niet geheeld.

⏸️  ▶️  00:21
En bij Julia en Wouter waren alle tekenen er dat het heel zou blijven en het was kapot.

⏸️  ▶️  00:29
Niet goed.

⏸️  ▶️  00:30
Niet goed.

⏸️  ▶️  00:31
Maar dan gaan we het zo over hebben, want voor de één naar laatste keer dit seizoen.

⏸️  ▶️  00:37
Ook al zo verdrietig.

⏸️  ▶️  00:38
Mag jij het zeggen?

⏸️  ▶️  00:39
Dat ik Arjan ben.

⏸️  ▶️  00:40
En ik Martin.

⏸️  ▶️  00:41
En dat je luistert naar Het Kampvuur, de onofficiële podcast over Temptation Island.

⏸️  ▶️  00:47
Maar als jij dan een boodschap maakt met hey Donna, bla bla bla, ik heb je bedrogen, bla

⏸️  ▶️  00:52
bla bla, ga de connectie aan, bla bla bla, ik hou van u, wat dacht jij?

⏸️  ▶️  00:57
Maar ik hou ook van u.

⏸️  ▶️  00:59
Ik zeg gewoon wat ik voel, wat moet ik zeggen, moet ik die dingen eens verzwijgen dat ik

⏸️  ▶️  01:02
voel.

⏸️  ▶️  01:03
Nee, maar je moet zeggen, ik hou van u niet achter de boodschap dat je me bedrogen hebt

⏸️  ▶️  01:06
zetten hé.

⏸️  ▶️  01:07
Stoem is dat.

⏸️  ▶️  01:08
Maar zo voel ik me wel ten opzichte van u.

⏸️  ▶️  01:10
Ik heb daar oprecht heel veel spijt van.

⏸️  ▶️  01:12
Wanneer is dat gebeurd?

⏸️  ▶️  01:13
Ja, wanneer is dat gebeurd?

⏸️  ▶️  01:15
Hoeveel keer?

⏸️  ▶️  01:16
Eén keer.

⏸️  ▶️  01:17
Ja?

⏸️  ▶️  01:18
Ja.

⏸️  ▶️  01:19
Wanneer?

⏸️  ▶️  01:20
Een paar weken geleden.

⏸️  ▶️  01:21
Een paar weken geleden?

⏸️  ▶️  01:22
Gewoon in de rotstreek.

⏸️  ▶️  01:23
Ik vind dat gewoon echt een vuile rotstreek, maak het dan gedaan met mij hé, duw het mij

⏸️  ▶️  01:34
dan gewoon.

⏸️  ▶️  01:35
De aflevering zat vol fragmentjes, potentiële fragmentjes, maar jij wilde heel specifiek

⏸️  ▶️  01:41
deze laten horen, waarom?

⏸️  ▶️  01:42
Nou ja, het was een heel vreemd gesprek.

⏸️  ▶️  01:46
Je krijgt een video boodschap, oké die is kut hé, hallo lieverd, hi, hoe is het met

⏸️  ▶️  01:52
je?

⏸️  ▶️  01:53
Het is een onprettige video boodschap.

⏸️  ▶️  02:02
Hoe dan ook.

⏸️  ▶️  02:03
Hoe dan ook.

⏸️  ▶️  02:04
Maar ik snap niet wat het punt is over het ik hou van je op het eind.

⏸️  ▶️  02:08
Nee want dat vond zij het ergste aan die video boodschap geloof ik nog.

⏸️  ▶️  02:12
Niet het feit dat hij vertelde dat hij een ander had liggen rampend op hé.

⏸️  ▶️  02:15
Ja precies.

⏸️  ▶️  02:16
Maar dat hij daar achteraan plakte.

⏸️  ▶️  02:18
Als dat al gebeurd is, dan verbiet ik je om ik hou van je te zeggen, allereerst, freedom

⏸️  ▶️  02:25
of speech.

⏸️  ▶️  02:26
Je mag zeggen wat je wilt dit land.

⏸️  ▶️  02:28
Ja, ook in België?

⏸️  ▶️  02:30
Ook in België volgens mij.

⏸️  ▶️  02:32
Binnen de grenzen van de wet.

⏸️  ▶️  02:34
Volgens mij valt ik hou van je prima binnen de grenzen van de wet, maar dat is natuurlijk

⏸️  ▶️  02:37
niet waar het gaat.

⏸️  ▶️  02:38
Het was niet waar het probleem zat.

⏸️  ▶️  02:40
Maar dan nog vind ik het heel vreemd dat er een punt wordt gemaakt van ik hou van je

⏸️  ▶️  02:46
te zeggen.

⏸️  ▶️  02:48
Ik snap het punt niet.

⏸️  ▶️  02:49
Nou ja, dat was kennelijk wel, ja ik bedoel ze sluit waarschijnlijk zich af voor de rest

⏸️  ▶️  02:55
van die video boodschap, want die boodschap was kut dat hij met een ander heeft gedaan.

⏸️  ▶️  02:59
Ja.

⏸️  ▶️  03:00
Maar hier konden ze hem op grijpen of zo?

⏸️  ▶️  03:02
Ik weet het niet.

⏸️  ▶️  03:03
Ik, ze was, er waren een aantal goede dingen bij Monica.

⏸️  ▶️  03:08
Ding 1 was de decolleté.

⏸️  ▶️  03:11
Nou ik ben niet van de decolleté, zoals je weet.

⏸️  ▶️  03:15
Nee.

⏸️  ▶️  03:16
Het was ernstig afgeleid.

⏸️  ▶️  03:17
Het was echt beeldvullend.

⏸️  ▶️  03:19
Het was beeldvullend, het was, ja kijk, je moet als heteroseksuele man natuurlijk oppassen

⏸️  ▶️  03:25
met het feit dat het afleidt en zo, want dan, dat kunnen mensen op een bepaalde manier ervaren.

⏸️  ▶️  03:31
Maar ik vond het oprecht ingewikkeld om, terwijl zij sprak, naar haar hoofd te kijken.

⏸️  ▶️  03:37
Het was gewoon, er was zoveel huid, dat ik raakte niet uitgekeken.

⏸️  ▶️  03:42
Terwijl het bij de kant...

⏸️  ▶️  03:43
Ik raakte niet uitgekeken, zogezegd.

⏸️  ▶️  03:46
Terwijl het bij die kampvuren niet om haar gaat.

⏸️  ▶️  03:49
Nee, het gaat helemaal niet om haar.

⏸️  ▶️  03:50
Zat robot Victor er ook weer, ontzettend, ook dat leidde af, moet ik zeggen.

⏸️  ▶️  03:58
Ook dat leidde af.

⏸️  ▶️  03:59
Bij hem, wat er gebeurt, hij zijn mond beweegt, maar de rest van zijn lichaam doet niet mee,

⏸️  ▶️  04:03
of zo.

⏸️  ▶️  04:04
Nee, af en toe knippert hij met zijn ogen, dat is het wel.

⏸️  ▶️  04:06
Hij zit er super stijf, dus.

⏸️  ▶️  04:08
Maar goed, ook niet belangrijk.

⏸️  ▶️  04:10
Want er was nog een goed ding aan Monica, dus allereerst was het dus...

⏸️  ▶️  04:15
Dus ze hebben er al twee?

⏸️  ▶️  04:17
Ja, en de tweede moment was, waarop zij zei, Donna, je ziet er nogal afgesloten uit, of

⏸️  ▶️  04:25
iets van gelijke strekking.

⏸️  ▶️  04:26
Klopt.

⏸️  ▶️  04:27
Zij, nou ja, las de houding van Donna, het was ook, bedoel, je hoeft niet doorgeleerd

⏸️  ▶️  04:31
te zijn op het gebied van psychologie, om dat te zien, maar toen zij aan kwamen wandelen,

⏸️  ▶️  04:40
ze kwamen aanlopen natuurlijk, Donna en Monica, daarbij ging Donna naast Nico zitten.

⏸️  ▶️  04:47
En dat was fantastisch ongemakkelijke televisie, want dat duurde heel lang.

⏸️  ▶️  04:55
Nico durfde haar niet aan te kijken.

⏸️  ▶️  04:57
Klopt.

⏸️  ▶️  04:58
Victor vroeg aan Nico, hoe vind je het om Donna weer te zien, waarbij ik echt af vroeg

⏸️  ▶️  05:03
of Donna überhaupt bekeken was door Nico.

⏸️  ▶️  05:08
Volgens mij heeft Nico alleen maar zo'n beetje tussen z'n knieën door naar het zand zitten

⏸️  ▶️  05:12
staren, en was dat het wel, maar goed, en toen begon uiteindelijk Nico natuurlijk een

⏸️  ▶️  05:18
beetje, nou ja, zich een beetje open te stellen om het op z'n goeds Temptation Islands te

⏸️  ▶️  05:24
zeggen.

⏸️  ▶️  05:25
Want dat moet je doen, hè?

⏸️  ▶️  05:26
Want dat moet je doen.

⏸️  ▶️  05:27
En ja, Donna reageerde daar als een blok marmer op, en dat viel Monica op en daardoor

⏸️  ▶️  05:38
werd het niet heel veel beter, zij heeft dat harnas niet uitgetrokken.

⏸️  ▶️  05:42
Nee, hoewel ik wel, daarna zaten ze een gesprek slash discussie met elkaar te voeren over wat

⏸️  ▶️  05:48
er allemaal gebeurd was in de afgelopen twee weken, ik zei tegen jou, dat vond ik wel

⏸️  ▶️  05:53
een goed gesprek, dat was niet tegen elkaar schreeuwen, wat dat later in het programma

⏸️  ▶️  05:59
Toen Ze Elkaar Willen ontmoeten in dat cafeetje wel meer was, dit was, hier werden wel echt

⏸️  ▶️  06:04
dingen uitgesproken, had ik het gevoel.

⏸️  ▶️  06:07
En jij zei, ze houden nog zoveel van elkaar.

⏸️  ▶️  06:09
Ja, dat zie je, dat zag je ook, en dat was natuurlijk hetgene waarmee we zo ongeveer de

⏸️  ▶️  06:13
aflevering afsloten, Donna die uiteindelijk nog met een soort halve liefdesverklaring

⏸️  ▶️  06:18
kwam, behalve het feit dat hij geen relatiemateriaal is in haar ogen.

⏸️  ▶️  06:22
Ja, Nico is geen relatiemateriaal, dat kunnen we wel vaststellen.

⏸️  ▶️  06:25
Ja.

⏸️  ▶️  06:26
Of denk jij er anders over?

⏸️  ▶️  06:29
Nou ja, voor mij, ik hoef hem niet.

⏸️  ▶️  06:31
Nico zit vooral nog heel erg in zichzelf te worstelen.

⏸️  ▶️  06:34
Ja, Nico time, dat is belangrijk.

⏸️  ▶️  06:36
Jij wil Nico time.

⏸️  ▶️  06:37
Maar wat ik het enige van dat moment vond, was dat het over, het ging natuurlijk allemaal

⏸️  ▶️  06:41
over snippers.

⏸️  ▶️  06:42
Dus het ging niet over het grote ding, die elephant in the room die werd redelijk buiten

⏸️  ▶️  06:47
beschouwing gelaten, want het ging wel over de fragmentjes die ze hadden gezien, dat grapje

⏸️  ▶️  06:51
op dat bedje.

⏸️  ▶️  06:52
En dan vind ik het zo grappig, dat je, dat merkte je ook wel een beetje in dat gesprek,

⏸️  ▶️  06:58
dat voor Donna waren dat hele belangrijke fragmenten, Nico wist natuurlijk niet welke

⏸️  ▶️  07:04
fragmenten er gekozen zijn.

⏸️  ▶️  07:06
Hij wist ook amper wat er gebeurd was.

⏸️  ▶️  07:08
Precies, want voor hem zijn dat snippers geweest in twee weken, die je net zo, als ze geen waarde

⏸️  ▶️  07:15
voor jou hebben gehad op dat moment, dan vergeet je dat soort momenten, want ze hebben geen

⏸️  ▶️  07:20
waarde.

⏸️  ▶️  07:21
Maar door die uiterlichten en aan Donna te laten zien, krijgen die voor Donna opeens,

⏸️  ▶️  07:26
omdat het het enige is wat ze heeft gezien, hele belangrijke momenten.

⏸️  ▶️  07:30
En dus kun je op zo'n moment bijna niet over die fragmenten spreken, omdat in sommige

⏸️  ▶️  07:37
gevallen je niet eens meer het specifieke moment wat er getoond is, kunt herinneren.

⏸️  ▶️  07:42
Nee, we hebben natuurlijk het gedurende het hele seizoen gezien dat Donna heel snel

⏸️  ▶️  07:47
uit de bocht vliegt op dat gebied, ook bij het eerste kamp weer ongeveer de relatie beëindigde,

⏸️  ▶️  07:53
door snippers die ze heeft gezien en zich onvoldoende bewust was dat dat snippers waren,

⏸️  ▶️  08:00
vanwege de momentopnames.

⏸️  ▶️  08:01
Ja, vanwege het lichtbedgrap, daar mocht hij bijna geen worsten meer rondbeien.

⏸️  ▶️  08:08
Wij wilden vieze dingetjes zeggen als de zenders uitstonden, dat was voor hem gewoon een grapje.

⏸️  ▶️  08:19
Wij moeten niks zeggen over hilarische grapjes, want onze grappen zijn natuurlijk niet heel

⏸️  ▶️  08:23
veel van een hoger niveau, tenminste die van mij niet.

⏸️  ▶️  08:25
Ik kan daar weinig over kwijt.

⏸️  ▶️  08:27
Maar inderdaad, zij ging daar heel snel uit de bocht en dat is ook wel wat daar aan ten

⏸️  ▶️  08:34
grond lag.

⏸️  ▶️  08:35
Ik bedoel, die relatie daar mankeerde wel meer aan, dat hebben we ook gemerkt in het

⏸️  ▶️  08:38
gesprekje in het café, dat hij er niet voor 100 procent voor ging, daadwerkelijk is vreemd

⏸️  ▶️  08:44
gegaan, met andere meisjes sprak, dat soort dingen.

⏸️  ▶️  08:46
Ik spreek ook met andere vrouwen hoor.

⏸️  ▶️  08:48
Ja, maar wel op een andere manier dan dat Nico dat deed.

⏸️  ▶️  08:50
Ik weet niet, daar was ik niet bij.

⏸️  ▶️  08:52
Ik ook niet, maar hij gaf het een soort van toe als iets wat niet kon.

⏸️  ▶️  08:57
Dat is anders dan dat je met vriendin van de show nelken hebt.

⏸️  ▶️  09:01
Ik heb inderdaad wel eens een keer met vriendin van de show nelken geappt.

⏸️  ▶️  09:04
Ik weet dat jouw vriendin niet luistert.

⏸️  ▶️  09:06
Dus je kan het allemaal probleemloos bekennen.

⏸️  ▶️  09:11
Ja, dat klopt.

⏸️  ▶️  09:12
Nee, kijk, Nico is natuurlijk ergens een twijfelachtige man.

⏸️  ▶️  09:15
Laat ik het anders zeggen, het is een man van twijfelachtig alloy.

⏸️  ▶️  09:20
Vind je dat mooi?

⏸️  ▶️  09:22
Vind je dat een goed gebruik van het Nederlands?

⏸️  ▶️  09:24
Lekkige Nederlands?

⏸️  ▶️  09:25
Nee, het is zo'n man waarbij je de heet het inderdaad.

⏸️  ▶️  09:30
Ik begrijp Donna's achterdocht, begrijp ik wel ten opzichte van is dit maar één keer

⏸️  ▶️  09:35
gebeurd?

⏸️  ▶️  09:36
Sowieso, op het moment dat iets één keer gebeurt dan is de stap naar een tweede keer

⏸️  ▶️  09:40
over het algemeen makkelijker.

⏸️  ▶️  09:42
Ja, het was wel vrij kort voor het MTCB.

⏸️  ▶️  09:43
Ja, ook nog zoiets.

⏸️  ▶️  09:44
Ja, dat was ook wel bizar.

⏸️  ▶️  09:45
Als je dan met die kennis, die video boodschap die de makers ons ook een cadeau gaven nog

⏸️  ▶️  09:50
eens een keer beluistert, er is een tijd geweest dat ik twijfelde over onze relatie.

⏸️  ▶️  09:53
Het voelt echt alsof dat lang geleden.

⏸️  ▶️  09:55
Precies, vervolgens was het een paar weken geleden, dus laten we zeggen ergens is het

⏸️  ▶️  10:00
de tweeënde vier weken voor het vertrek naar Temptation Island.

⏸️  ▶️  10:03
Op het moment dat ze dus al wisten dat ze daar naartoe gingen.

⏸️  ▶️  10:07
Ja, dus hij dacht ik trek gewoon wat naar voren, ik begin gewoon vast in beladen en begin ik

⏸️  ▶️  10:11
met Temptation.

⏸️  ▶️  10:12
Ja, nee, ja.

⏸️  ▶️  10:13
Inderdaad die boodschap die leek te insinueren in begin, Sol, dat het langer geleden was,

⏸️  ▶️  10:19
maar het bleek inderdaad heel erg kort.

⏸️  ▶️  10:20
En als je daar al een beetje onzeker over vast als Donna zijnde en je wordt erin bevestigd,

⏸️  ▶️  10:26
dan is het natuurlijk makkelijk om te denken, eh, dan zal het wel vaker zijn gebeurd, maar

⏸️  ▶️  10:31
zij houdt dat wel, voor haar is dat bijna, dat is niet eens een vraag, er is daar eigenlijk

⏸️  ▶️  10:36
geen twijfel over dat het eerder is gebeurd, of dat het vaker is gebeurd, en dat is voor

⏸️  ▶️  10:41
Nico natuurlijk onmogelijk om je daar tegen te wapenen, want hoe kun je nou bewijzen dat

⏸️  ▶️  10:46
iets niet is gebeurd, dat is per definitie onmogelijk.

⏸️  ▶️  10:49
Dat is ook wat er, dan gaan we het volgende week over hebben, want dan komt dat koppel

⏸️  ▶️  10:52
natuurlijk pas voorbij, maar dat is ook wat er bij Bert en Delphine zo fout zat natuurlijk,

⏸️  ▶️  10:56
want hij moest bewijzen dat er niks was gebeurd, maar hij kan ook niet bewijzen dat het niet

⏸️  ▶️  11:01
zo is.

⏸️  ▶️  11:02
Nee, tenzij die de vrouw daar tevoorschijn haalt die hem in een hotel heeft ontmoet en

⏸️  ▶️  11:06
die gaat dan zeggen, er is niks gebeurd, maar ja, geloof je dat dan wel?

⏸️  ▶️  11:09
Kunnen we die interviewen?

⏸️  ▶️  11:10
Dat zou wel leuk zijn, ja.

⏸️  ▶️  11:11
Die wil ik wel spreken.

⏸️  ▶️  11:12
Mocht je nou als luisteraar denken, maar wacht even, volgorde, lijn, die dreamdates, die

⏸️  ▶️  11:23
ochtend daarna.

⏸️  ▶️  11:24
Ja, dan kunnen we eigenlijk probleemloos overheen stappen toch, want dan gebeurt er

⏸️  ▶️  11:29
niks.

⏸️  ▶️  11:30
Nee, behalve dat we...

⏸️  ▶️  11:32
Het is zo zappig tussen Jimmy en...

⏸️  ▶️  11:34
Ja, jij gaat weer helemaal los op de zappigheid, die mensen die vinden elkaar leuk, die geven

⏸️  ▶️  11:40
elkaar een kusje en die hebben zin om elkaar weer te zien.

⏸️  ▶️  11:43
Ze hebben zin om elkaar weer uit elkaar te trekken, denk ik.

⏸️  ▶️  11:46
Ja, ja.

⏸️  ▶️  11:47
Dus ja, doe dat dan gewoon en laat mij er buiten als kijken.

⏸️  ▶️  11:51
Nee, goed, maar die ochtend daarna, ja, we weten dat er seks is geweest bij zowel Donna

⏸️  ▶️  11:58
als bij Nico, dus dat kunnen we mooi trouwens afvinken.

⏸️  ▶️  12:01
Ja, wat ik bij Nico nog wel grappig vond was dat wij met Laure natuurlijk in dat hele

⏸️  ▶️  12:06
romantisch ontbijtje met een prachtige uitzicht, het was wel een mooie uitzicht.

⏸️  ▶️  12:09
Ja, het is wel een mooie locatie.

⏸️  ▶️  12:10
Het is een mooie locatie.

⏸️  ▶️  12:11
Ik wil eigenlijk wel, hi, ben of ken jij Laure of Nico?

⏸️  ▶️  12:17
Vertel ons eventjes waar dit was, want dan weet ik wel een keer naartoe.

⏸️  ▶️  12:21
06 20 15 15 29.

⏸️  ▶️  12:23
06 20 15 15 29, maar wat ik ongemakkelijk een beetje vond aan dat ontbijtje is dat daar

⏸️  ▶️  12:29
dus opeens de seks van de afgelopen avond werd geanalyseerd.

⏸️  ▶️  12:34
Hey, weet je niet of dat dan de oor is?

⏸️  ▶️  12:38
Maar ik weet niet, er zitten daar twee mensen die natuurlijk een beetje opgelaten zijn.

⏸️  ▶️  12:45
Er staat een camera op je neus, twee misschien wel.

⏸️  ▶️  12:48
Twee, er loopt misschien nog ergens een productiemedewerker rond die ook zegt we gaan er lekker rustig zitten,

⏸️  ▶️  12:52
dat ontbijtje is natuurlijk ook ergens georganiseerd en dan nou vertel even over afgelopen nacht.

⏸️  ▶️  12:58
Ja, en dan ga je, ik weet niet, ik kan me geen situatie vertellen waarin dit gesprek

⏸️  ▶️  13:05
om de organisch zou zijn ontstaan en je hebt toch helemaal geen zin om met een lens op

⏸️  ▶️  13:12
je hasses te gaan vertellen dat je lekker seks hebt gehad en zo.

⏸️  ▶️  13:19
Ik weet niet.

⏸️  ▶️  13:20
Nico deed er absoluut niet geheimzinnig over dat er seks was geweest.

⏸️  ▶️  13:24
Nee.

⏸️  ▶️  13:25
Blauwe ook niet.

⏸️  ▶️  13:26
Nee, precies.

⏸️  ▶️  13:27
Zij die ook gewoon ronduit.

⏸️  ▶️  13:28
Ja.

⏸️  ▶️  13:29
Donna hebben we dat niet.

⏸️  ▶️  13:30
Donna en Jimmy hebben dat niet gehoord en zeggen we gaan er maar vanuit want we hebben alleen

⏸️  ▶️  13:34
gehoord dat het een massage is geweest, een uit de hand gelopen massage, maar we weten

⏸️  ▶️  13:43
natuurlijk niet hoe uit de hand die hand uit liep, zeg maar.

⏸️  ▶️  13:48
In liep.

⏸️  ▶️  13:49
Ja, in liep.

⏸️  ▶️  13:50
Ja, en wat mij een klein beetje frustreert is dat er geen aandacht aan is geschonken.

⏸️  ▶️  13:57
We weten niet wat er is gebeurd.

⏸️  ▶️  13:58
We hebben geen waarheidsvinding kunnen doen.

⏸️  ▶️  13:59
We hebben geen waarheidsvinding kunnen doen.

⏸️  ▶️  14:01
Nico vond het kennelijk, ja, kijk, het is natuurlijk ook moeilijk om daarover te beginnen

⏸️  ▶️  14:05
op het moment dat je het zelf ook je stripperkaart aan het vullen bent of vrouwen.

⏸️  ▶️  14:11
Jij weet het zo plastic te maken altijd.

⏸️  ▶️  14:15
Ik vind het jammer dat er geen vraag is geweest, goh, wat is er nou eigenlijk gebeurd?

⏸️  ▶️  14:24
Wat is er eigenlijk gebeurd?

⏸️  ▶️  14:25
Want dan gaan Martin en Arjan in het kampvuur, de onofficiële podcast over Temptation Island,

⏸️  ▶️  14:29
het ongetwijfeld over willen hebben.

⏸️  ▶️  14:30
Dus kunnen jullie dat hier bij het kampvuur eventjes bij ons naartoe lichten?

⏸️  ▶️  14:35
Wat zou eigenlijk ongemakkelijker zijn, dat je bij het ontbijt met een camera op je bakkers

⏸️  ▶️  14:40
het moet hebben over de seks die je gisteravond hebt gehad of dat je moet luisteren naar twee

⏸️  ▶️  14:44
mannen die je niet kent, die het gaan hebben over hoe ongemakkelijk het was dat je bij

⏸️  ▶️  14:48
het ontbijt de seks moet analyseren die je die nacht hebt gehad.

⏸️  ▶️  14:52
Wow.

⏸️  ▶️  14:53
Dat is wel echt een extra level, zeg maar.

⏸️  ▶️  14:55
Nou inderdaad, ja.

⏸️  ▶️  14:56
Hoe ongemakkelijk is het dat op het moment dat je een podcast maakt en als je praat

⏸️  ▶️  15:03
over mensen die je niet kent, over dat zij seks hebben gehad en dat je daarover praat

⏸️  ▶️  15:07
bij het ontbijt, hoe ongemakkelijk is het dat je vervolgens daarin glast ter plaatse

⏸️  ▶️  15:11
over hoe ongemakkelijk het zou zijn om te luisteren naar twee mannen.

⏸️  ▶️  15:15
Ik denk dat het nu te diep gaat.

⏸️  ▶️  15:17
Ja?

⏸️  ▶️  15:18
Nu krijg je een soort drosten.

⏸️  ▶️  15:19
Ja, precies.

⏸️  ▶️  15:20
Oké.

⏸️  ▶️  15:21
Oké, dan gaan we door.

⏸️  ▶️  15:22
Ik vind het dus, om er even op terug te komen, jammer dat er niet een tipje van de sluier

⏸️  ▶️  15:29
is opgelicht.

⏸️  ▶️  15:30
Nou weet je wel, zeg maar, zo links en rechts heb je zo'n deelnemer als Jimmy die dan een

⏸️  ▶️  15:34
vraag en antwoord ding doet op de Instagrams en daar wordt dan gezegd dat er eigenlijk

⏸️  ▶️  15:42
niet zo heel erg veel gebeurd is.

⏸️  ▶️  15:44
Dat heeft Jimmy gezegd?

⏸️  ▶️  15:45
Ja, en ik geloof daar gewoon geen reet van.

⏸️  ▶️  15:47
Nee, daar is toch gewoon seks geweest.

⏸️  ▶️  15:50
Ja joh, tuurlijk.

⏸️  ▶️  15:51
Die twee hebben twee weken om elkaar heen gedraaid.

⏸️  ▶️  15:53
Kijk, het kan zijn dat beide niet voorzien waren van een rubbertje.

⏸️  ▶️  15:58
Dat is eerder een probleem geweest in het programma.

⏸️  ▶️  16:01
En dus dat daar niet in was voorzien en dat je dus, zeg maar, honk vijf niet doet.

⏸️  ▶️  16:05
Honk vijf.

⏸️  ▶️  16:06
Is dat honk vijf?

⏸️  ▶️  16:07
Is het honk vijf, geen begrijpelijke term?

⏸️  ▶️  16:10
Ik ken het.

⏸️  ▶️  16:11
Honk 1, 2, 3, 4 en 5?

⏸️  ▶️  16:12
Ja, ik weet niet waar elke honk is, maar er is in ieder geval niet geneud.

⏸️  ▶️  16:16
Honk 1 is zoenen, ja dat is belangrijk.

⏸️  ▶️  16:18
Honk 1 is zoenen.

⏸️  ▶️  16:19
Honk 2 is voelen, dus dat je zo eventjes lekker met een hand over iemands derriere of borstpartij

⏸️  ▶️  16:26
gaat.

⏸️  ▶️  16:27
Honk 3 is handwerk, dus dat je niet alleen met je hand over de derriere en borstpartij

⏸️  ▶️  16:35
gaat, maar dat je ook gaat jorren of vingeren.

⏸️  ▶️  16:40
Ja.

⏸️  ▶️  16:41
Honk...

⏸️  ▶️  16:42
Ik luister aandacht.

⏸️  ▶️  16:43
Honk 4 is het betere mondwerk, dus dan verwissel je...

⏸️  ▶️  16:47
Het mondelingexamen.

⏸️  ▶️  16:48
Dan verwissel je de hand voor je kanaal en honk 5 is dan rampen tamperetters.

⏸️  ▶️  16:58
Oké, goed om te weten, maar daar moet honk 5 behaald zijn?

⏸️  ▶️  17:02
Nou ja, niet op het moment dat er geen rubbertje aanwezig was.

⏸️  ▶️  17:08
In dat geval honk 1 tot honk 4.

⏸️  ▶️  17:10
Dan heb je waarschijnlijk op zijn minst honk 3 gered.

⏸️  ▶️  17:12
Ja.

⏸️  ▶️  17:13
Dus wij gaan er gewoon vanuit dat daar van alles gebeurd is.

⏸️  ▶️  17:17
Oh ja joh, tuurlijk.

⏸️  ▶️  17:18
Ja, dat kan toch bijna niet anders.

⏸️  ▶️  17:19
En anders had Donna dat ook wel uitgebuiten bij het kampvuur, om het zo maar te zeggen,

⏸️  ▶️  17:25
dat zij zich braafd is aan langste tekst.

⏸️  ▶️  17:28
Oh ja, inderdaad ja.

⏸️  ▶️  17:29
En dan had ze dat kunnen zeggen, want zij heeft beelden gezien van...

⏸️  ▶️  17:32
Ja, zij weet dat het niet zo is.

⏸️  ▶️  17:34
Zij weet dat ze in ieder geval over die neuken retten met Laura, dat ze daar vooral niet

⏸️  ▶️  17:38
over moest beginnen.

⏸️  ▶️  17:39
Het lijkt me wel, ook trouwens over intens gesproken.

⏸️  ▶️  17:44
Deze mens komt echt in een wereld terecht.

⏸️  ▶️  17:49
Maar je zit daar dus te kijken, als Donna zeiende, naar jouw, ja, tot twee weken geleden

⏸️  ▶️  17:56
nog partner, die het gezellig heeft met een andere vrouw, die jij eigenlijk nog helemaal

⏸️  ▶️  18:02
niet hebt gezien, want je dacht dat het Presley was, was ook nog zo'n ding.

⏸️  ▶️  18:06
Die hoor je vervolgens, ja, tot ongekende hoogtes gestimuleerd worden en dan zegt die

⏸️  ▶️  18:15
dame ook nog eens, dit is nog nooit eerder gebeurd, dat was goed.

⏸️  ▶️  18:19
Dus je ziet gewoon hoe jouw ex het met een ander doet en daar vervolgens mee gecomplimenteerd

⏸️  ▶️  18:25
wordt.

⏸️  ▶️  18:26
Wat voor beelden heb je dan in je hoofd?

⏸️  ▶️  18:28
Denk je dan, oh, dat is jij misschien aan het doen en daar is hij inderdaad heel erg

⏸️  ▶️  18:32
goed in.

⏸️  ▶️  18:33
Zij weet wat de kwaliteiten zijn.

⏸️  ▶️  18:36
Ja, maar sowieso, ik zei het tegen jou terwijl we zaten te kijken ook, dat je dus inderdaad

⏸️  ▶️  18:43
zit te kijken, zowel Nico als Donna, want die kregen beide beelden van de seks, geluiden

⏸️  ▶️  18:48
vooral trouwens, maar dat je dus zit te kijken slash luisteren hoe jouw partner of ex-partner

⏸️  ▶️  18:55
seks heeft met een ander, lijkt me ook heavy hoor.

⏸️  ▶️  18:59
Ja, precies, het is sowieso zo als we pompende lakenbeelden hebben en zo, maar vooral ook

⏸️  ▶️  19:06
wat ik het extra pijnlijk vond vinden was het compliment wat er dan volgt.

⏸️  ▶️  19:11
Dat was nog een kerst op de taart om het zo heen te zeggen.

⏸️  ▶️  19:15
Precies, als diegene vervolgens zegt, ja we hebben het zo gedaan, maar het was niet zo

⏸️  ▶️  19:18
heel lekker, dan denk je toch als ex-partner, ha, bam, niet lekker, of zij kan er inderdaad

⏸️  ▶️  19:25
niks van.

⏸️  ▶️  19:26
Als die vrouw dan ook nog eens zeer gelukzalig achterover gaat zakken, dan denk je, dat is

⏸️  ▶️  19:31
op een of andere manier zou ik dat als ex-partner intens vinden, dat je denkt, godverde, godverde,

⏸️  ▶️  19:37
ja inderdaad, hij kan het, of zij in mijn geval kan het inderdaad goed of toe.

⏸️  ▶️  19:42
Ja, we hebben het hele seizoen toegewerkt naar dat het tussen deze twee, ja, we dachten

⏸️  ▶️  19:47
in eerste instantie niet goed zou komen, later op basis van onze onzoeksredactie in België

⏸️  ▶️  19:52
hadden we toch het gevoel dat het wel goed zou komen, want hij bracht nog steeds vlees

⏸️  ▶️  19:56
rond.

⏸️  ▶️  19:57
Ja, en ze zijn samen naar feestjes gegaan ook, dus er zijn stories geweest op de Instagrams

⏸️  ▶️  20:02
waarin ze bij elkaar in één ruimte waren met twee anderen.

⏸️  ▶️  20:05
Zijn dat dan valse sporen geweest of zo?

⏸️  ▶️  20:07
Ik weet het niet.

⏸️  ▶️  20:08
Want als je ze zag in dat cafeetje, leek het alsof ze elkaar op z'n minst even niet hadden

⏸️  ▶️  20:14
gezien, want het was echt weer zo'n ontmoeting van, oh ja, zo zat het.

⏸️  ▶️  20:19
Deze ontmoetingen zijn natuurlijk ook al enige tijd geleden opgenomen, dus wellicht kan

⏸️  ▶️  20:24
het, het kan natuurlijk zijn dat op het moment dat je met elkaar in zo'n cafeetje tegenover

⏸️  ▶️  20:28
elkaar wordt gezet, en er ontstaat zo'n, ja, dat gesprek dat ontspoorde natuurlijk vrij

⏸️  ▶️  20:35
wel direct, overigens was dat niet het enige gesprek wat ontspoorde, vrijwel direct, maar

⏸️  ▶️  20:42
daar komen we zo op natuurlijk, tussen Julia en Wouter gaat het dan om.

⏸️  ▶️  20:46
Laten we eerst even Nico en Donna afmaken.

⏸️  ▶️  20:49
Precies, dus uiteindelijk zegt zij natuurlijk hele lieve dingen, er is, en ik heb nog steeds

⏸️  ▶️  20:54
het idee, ook mede, het werd nog eens gesterkt toen Donna zei, ik was heel erg gelukkig

⏸️  ▶️  21:02
met jou, dat doet natuurlijk iets.

⏸️  ▶️  21:04
Ik heb nog steeds het idee dat deze twee mensen, daar gaat het gewoon nu niet zo heel erg goed

⏸️  ▶️  21:08
mee, maar daar ligt…

⏸️  ▶️  21:09
Ze komen uiteindelijk bij elkaar.

⏸️  ▶️  21:10
Dat weet ik niet, maar er is veel, er is iets tussen deze twee mensen.

⏸️  ▶️  21:14
Nee, we hebben het ook tijdens het seizoen wel gezegd, dat er werden meerdere relaties

⏸️  ▶️  21:19
uitgemaakt via videoboodschappen, we hebben het vaak gezegd ook, van ja, je bent toch

⏸️  ▶️  21:24
zo in elkaars leven en zo, je houdt toch op een of andere manier van elkaar, dat is niet

⏸️  ▶️  21:28
ineens weg.

⏸️  ▶️  21:29
Nee.

⏸️  ▶️  21:30
En dat zag je bij het kampen bij deze twee heel duidelijk.

⏸️  ▶️  21:33
Maar ook de hele romantiek die daar dan lijkt te ontstaan op Temptation Island, die veel

⏸️  ▶️  21:38
beter is dan hetgene wat je thuis hebt, blijkt ook niet te kloppen, want Donna en Jimmy

⏸️  ▶️  21:44
dat heeft geen doorgang gevonden en ook Laura en Nico hebben uiteindelijk gerecht bij…

⏸️  ▶️  21:51
Het was toch niet, ja, vakantieliefde was het, dat lijkt het al een beetje op, ja.

⏸️  ▶️  21:55
En die, dus het zou mij niet verbazen, hij werkt natuurlijk nog bij dat bedrijf, dat

⏸️  ▶️  22:00
wisten we al, want we hebben een formidabele onderzoeksadactie in Vlaanderen.

⏸️  ▶️  22:05
Ja, en daar zei Donna ook over dat er gewoon heel bewust met haar ouders is afgesproken,

⏸️  ▶️  22:13
hij mag hier blijven werken, dat staat hier los van, wat ik ook wel weer volwassen en

⏸️  ▶️  22:17
dapper vind.

⏸️  ▶️  22:18
Maar je wil niet weten hoe moeilijk het is om tegenwoordig aan werknemers te komen.

⏸️  ▶️  22:22
Zou het zo praktisch zijn?

⏸️  ▶️  22:24
Ik weet het niet.

⏸️  ▶️  22:25
Nou ja, het zijn zaken mensen, dus dat klinkt als een vrij zakelijk…

⏸️  ▶️  22:28
Nou ja, maar dat vind ik ook, dat is ook wel logisch, maar het gaat wel om je dochter.

⏸️  ▶️  22:31
Het lijkt me ook als ouders van Donna best ingewikkeld om te zeggen, oké, je hebt mijn dochter

⏸️  ▶️  22:39
bedrogen, je bent een klootzak en mijn dochter wil niet meerkje verder.

⏸️  ▶️  22:42
Maar dat staat los van het werk wat jij voor mij doet.

⏸️  ▶️  22:45
Ja, misschien komen zij elkaar doorgaan tegen, misschien heeft hij vooral met Don te maken

⏸️  ▶️  22:51
in plaats van met Donna.

⏸️  ▶️  22:52
Dat weet je natuurlijk ook niet.

⏸️  ▶️  22:53
Dat weet je natuurlijk nooit.

⏸️  ▶️  22:54
Maar goed, dat werd dus inderdaad, dat is wat ik maar wilde zeggen, dat werd heel specifiek

⏸️  ▶️  22:58
door Donna genoemd om uit te leggen waarom hij daar nog werkt.

⏸️  ▶️  23:01
Ja.

⏸️  ▶️  23:02
Die heeft ook de podcast gehoord.

⏸️  ▶️  23:03
Haha, die heeft ook.

⏸️  ▶️  23:04
Die denkt, hoe, we moeten weer wel even uitleggen dit.

⏸️  ▶️  23:07
Want Bart en Veerle, die zitten maar op de huid.

⏸️  ▶️  23:10
Ik denk, ja, die komt elkaar nog iedere dag zo ongeveer tegen op het werk misschien

⏸️  ▶️  23:17
of zo.

⏸️  ▶️  23:18
Er is nog veel contact.

⏸️  ▶️  23:19
Ze gaan af en toe nog samen naar feestjes of zo.

⏸️  ▶️  23:21
Ze zijn heel veel met z'n tweeën in dezelfde ruimte waar het er enigszins gezellig aan

⏸️  ▶️  23:24
toegaat.

⏸️  ▶️  23:25
Ja, ik heb toch het idee dat dit, als de lucht een beetje geklaard is en iedereen een beetje

⏸️  ▶️  23:31
tijd heeft gehad om tot zichzelf te komen, dat deze twee elkaar misschien toch nog wel

⏸️  ▶️  23:41
gaan terugvinden.

⏸️  ▶️  23:42
We kunnen het niet uitsluiten.

⏸️  ▶️  23:44
Nee.

⏸️  ▶️  23:45
De kans dat deze twee bij elkaar zouden blijven werd door onze stemmers aan het begin van

⏸️  ▶️  23:54
het seizoen ingeschat.

⏸️  ▶️  23:55
Toen hebben we dat gevraagd op Instagram?

⏸️  ▶️  23:57
Precies.

⏸️  ▶️  23:58
Op 9 procent.

⏸️  ▶️  23:59
9 procent?

⏸️  ▶️  24:00
9 procent van de deelnemers dacht, deze twee zouden het webbers kunnen gaan overleven.

⏸️  ▶️  24:05
Dus 91 procent van onze stemmers van harte gefeliciteerd met het inschatten van deze

⏸️  ▶️  24:12
uitkomst.

⏸️  ▶️  24:13
Ik weet niet wat het was met deze twee mensen, maar kennelijk hadden ze vanaf het allereerste

⏸️  ▶️  24:18
begin iedereen het idee, dit kan nooit goed komen.

⏸️  ▶️  24:23
Dit gaat kapot!

⏸️  ▶️  24:24
Kapot!

⏸️  ▶️  24:25
Wouter en jullie ja dan, twee dreamdates waar ook niet zoveel gebeurde, we zagen vooral

⏸️  ▶️  24:34
een hele teleurgestelde flatgebouw Niels.

⏸️  ▶️  24:37
Ik ben een beetje in rouw.

⏸️  ▶️  24:39
Ja?

⏸️  ▶️  24:40
Om dit koppel?

⏸️  ▶️  24:41
Ja.

⏸️  ▶️  24:42
Ik had dit niet.

⏸️  ▶️  24:43
Ik vind het niet leuk.

⏸️  ▶️  24:44
Ook niet.

⏸️  ▶️  24:45
Ik heb het duimpje naar beneden gedaan.

⏸️  ▶️  24:46
Dit is niet oké.

⏸️  ▶️  24:49
Dit is niet leuk.

⏸️  ▶️  24:50
Nee, we waren er 100 procent van overtuigd dat zij het zouden overleven, dat kon niet

⏸️  ▶️  24:55
missen.

⏸️  ▶️  24:56
Nou we hoopten het in ieder geval, heel erg sterk ja.

⏸️  ▶️  25:01
Het gekke is dat ook hier, het vernijnt het hem hier echt in de staart, want Julia was

⏸️  ▶️  25:07
volledig, was heel nerveus en Wouter ook voor het kampvuur en hij had zelfs nog een bos

⏸️  ▶️  25:15
rozen gekocht.

⏸️  ▶️  25:16
Dus er was zoveel om er vanuit te gaan dat in ieder geval het gesprek enzo, dat er bij

⏸️  ▶️  25:24
het kampvuur allemaal wel zo zou lopen.

⏸️  ▶️  25:27
Maar ja, Niels die ons flatgebouw heeft toch een bommetje laten ontploffen.

⏸️  ▶️  25:37
Laten we heel even luisteren.

⏸️  ▶️  25:39
Waarmee denk jij dat Julia te ver is gegaan?

⏸️  ▶️  25:44
Ik ga koop kaart spelen, we hebben een tablet in het huis, daarbij hebben we zeg maar afspeellijsten.

⏸️  ▶️  25:59
Een één afspeellijst dat is de naam, ik wil je kakahard neuken, maar dat lukt niet.

⏸️  ▶️  26:06
Daarbij hebben ze voornamelijk, nou drukkelijk daarop laten zien aan mij dat ze dat wilde.

⏸️  ▶️  26:15
Duidelijk.

⏸️  ▶️  26:16
Ja, Wouter die kreeg het aanbod en hij kreeg beelden te zien van Niels die zei er is wel

⏸️  ▶️  26:25
iets meer gebeurd en uiteindelijk heeft hij Niels de voorschijn gehaald en was dit zijn

⏸️  ▶️  26:28
verhaal.

⏸️  ▶️  26:29
Kijk, jij zei dit is een kutstreek.

⏸️  ▶️  26:36
Nou ja, ik geloofde het niet, sowieso omdat ik ervan overtuigd was dat ze tussen haar

⏸️  ▶️  26:43
overleven.

⏸️  ▶️  26:44
En ik dacht het kan toch niet ineens dat dit als een konijn uit de hoogte komt en wat

⏸️  ▶️  26:48
mijn vrouw overtuigde was de reactie van Julia daar vervolgens op toen Wouter haar bij het

⏸️  ▶️  26:55
kampje confronterde met die uitspraken en aan haar lichaamstaal, aan haar houding, ik had

⏸️  ▶️  27:01
enorm het gevoel, zij liegt hier niet.

⏸️  ▶️  27:04
Zij zei dat het niet klopte, dat Niels aan het stoken was en ik geloofde dat meteen.

⏸️  ▶️  27:11
Misschien ben ik daarvoor vatbaar, maar het had verder ook geen rol meer uiteind dus

⏸️  ▶️  27:16
ik denk dat dat werkelijk klopte en dat het gestoken was van Niels en dat vond ik wel

⏸️  ▶️  27:22
een kutstreek.

⏸️  ▶️  27:23
En dat leek, zoals Julia het ook zei, te maken te hebben met de teleurstelling van Niels.

⏸️  ▶️  27:29
Ja, wat mij is opgevallen is dat ze allebei de term gefriendzoned hebben gebruikt.

⏸️  ▶️  27:34
Zowel Niels zei ik ben gefriendzoned en Julia gaf bij het kampvuur aan ik heb Niels gefriendzoned.

⏸️  ▶️  27:43
En Niels die zegt daarbij van ik denk dat dat is omdat ze me eigenlijk leuker vond

⏸️  ▶️  27:49
dan dat ze wilde toegeven en dat ze dacht ik moet deze man niet nog stapje voor stapje

⏸️  ▶️  27:56
dichterbij laten komen.

⏸️  ▶️  27:57
Wat een goed recht is.

⏸️  ▶️  27:58
Wat absoluut een goed recht is en ik denk ook een hele goede strategie.

⏸️  ▶️  28:01
Jammer voor Niels, weet je, als jij iemand leuk vindt en dat is wederzijds en iemand

⏸️  ▶️  28:07
zegt opeens stop en gaat een soort van ontkennen dat er voor de rest ook nog iets speelt,

⏸️  ▶️  28:14
dat is dan wat je doet, je gaat allerlei dingen niet meer doen waar je misschien wel

⏸️  ▶️  28:18
zin in zou hebben allebei.

⏸️  ▶️  28:20
Er is wel veel geflirt, ook tussen Julia en Niels natuurlijk, in dat de fragmentjes

⏸️  ▶️  28:27
die we hebben gezien in dat busje, dat soort grapjes over welke lippen bedoel je dan en

⏸️  ▶️  28:31
zo, dat gaat, dat schuurt wel heel erg op flirten en de grenzen opzoeken.

⏸️  ▶️  28:41
Dat was voor water ook echt niet leuk om te horen.

⏸️  ▶️  28:43
Klopt, kan ik me voorstellen.

⏸️  ▶️  28:44
Als je in die tijd, als je de hele tijd met elkaar aan het flirten bent en we hebben ook

⏸️  ▶️  28:50
nog een beeld gezien waarbij Julia een soort waaier aan het aflikken is bijna, er was heel

⏸️  ▶️  28:57
veel spanning tussen die twee, als je dan de hele tijd een playlist laat zien, dan kan

⏸️  ▶️  29:04
ik me voorstellen dat je als Niels denkt dat het om de naam van die playlist gaat, wat

⏸️  ▶️  29:09
ik trouwens wel grappig vind dat dit die spook uit het verleden nog steeds in de presentatie

⏸️  ▶️  29:13
is.

⏸️  ▶️  29:14
Dat is denk ik de playlist of zo.

⏸️  ▶️  29:15
Zou dat ooit opgeslagen zijn?

⏸️  ▶️  29:17
Dat zou zo maar kunnen, dat het gewoon diezelfde playlist is, want we moeten het even terughalen

⏸️  ▶️  29:23
in het vorige Nederlandse seizoen, van Love or Leave was dat toch?

⏸️  ▶️  29:27
Volgens mij nog wel.

⏸️  ▶️  29:28
Was dat al eerder?

⏸️  ▶️  29:29
Dat was eerder ja.

⏸️  ▶️  29:30
Ik vergeet altijd al die mensen echt.

⏸️  ▶️  29:31
Was dat niet met Zac?

⏸️  ▶️  29:32
Ja, het was Zac die dat deed, de klootzac, die via de playlistnaam aan het communiceren

⏸️  ▶️  29:40
was met een dame dat hij haar KK hard wilde neuken, om het maar even goed samen te vatten.

⏸️  ▶️  29:47
Het zou kunnen dat het diezelfde playlist is, of dat de productie een playlist die naam

⏸️  ▶️  29:52
heeft gegeven om dat...

⏸️  ▶️  29:54
Dat het grappig is, of dat het ooit een keer, of dat een deelnemer nu dat een grappige van

⏸️  ▶️  29:59
dit seizoen dat een grappige...

⏸️  ▶️  30:00
Die zullen dat ook hebben gezien.

⏸️  ▶️  30:02
Dus inderdaad wat jij zegt, het kan best zijn dat Niels dat verkeerd geïnterpreteerd

⏸️  ▶️  30:06
heeft.

⏸️  ▶️  30:07
Ja.

⏸️  ▶️  30:08
En daar veel meer achter heeft gezocht.

⏸️  ▶️  30:09
Ja, ik denk dat het zoiets is, dus het is een beetje van beide.

⏸️  ▶️  30:14
En ik denk, ja weet je, Niels heeft uiteindelijk moet zijn verlies erkennen in die hele toestand.

⏸️  ▶️  30:23
Hij is Julia natuurlijk kwijt, hij heeft nog heel erg zijn best gedaan, met een roosje

⏸️  ▶️  30:29
zochtens vroeg, hij heeft de koffers op en van het boot gedragen en zo, dus hij is wel gewoon

⏸️  ▶️  30:39
doorgegaan met de gentleman zijn en hij heeft op een gegeven moment zijn verlies moeten

⏸️  ▶️  30:44
erkennen en toen heeft hij waarschijnlijk gedacht in dat geval wil ik nog wel eventjes laten

⏸️  ▶️  30:48
weten wat er nog meer is voorgevallen en dat zijn gesprekjes in het busje en daar had hij

⏸️  ▶️  30:54
gelijk in, dat hebben ze ergens uit de krochten van de opname het weten te halen en hebben

⏸️  ▶️  30:58
ze alsnog laten zien en ik denk dat die playlist gewoon zijn interpretatie is geweest van

⏸️  ▶️  31:06
wat daar op dat moment speelde, maar die bedoeling heeft Julia wellicht helemaal niet gehad,

⏸️  ▶️  31:12
dus dat ging mis.

⏸️  ▶️  31:13
En gelukkig was de kou ook vrij snel uit de lucht inderdaad daarna, waterlekkend.

⏸️  ▶️  31:16
Ja, schijnlijk wel dat Niels hier nogal hardop wordt aangevallen ook op zijn rol hierin,

⏸️  ▶️  31:23
mensen vinden dat toch een beetje achter baks, dat kun je vinden.

⏸️  ▶️  31:27
Ja, ik vind het ingewikkeld inderdaad, want het was niet per se nodig, maar hij heeft het

⏸️  ▶️  31:32
misschien inderdaad zoals jij zegt ook wel uit zijn eigen overtuiging gedaan, omdat

⏸️  ▶️  31:37
hij echt dacht dat Julia daar meer achter zocht.

⏸️  ▶️  31:40
Misschien wel ja.

⏸️  ▶️  31:41
Julia kreeg hetzelfde aanbod om ook de vrijgezel te spreken met wie haar partner is.

⏸️  ▶️  31:47
Ja, Noelle.

⏸️  ▶️  31:48
Noelle mocht opkomen eraf, wat een lieverd, die kwam daar vertellen dat er niks aan de

⏸️  ▶️  31:53
hand was, niks gebeurd op die dreamdate, hij heeft zich heel netjes gedragen, is heel

⏸️  ▶️  31:57
open geweest over het feit dat hij met haar verder wil, en Noelle gunde ze het allerbeste.

⏸️  ▶️  32:03
Ja, nou er viel volgens mij 80 kilo aan stress van Julia, je kon het echt letterlijk zien

⏸️  ▶️  32:07
op televisie.

⏸️  ▶️  32:08
Het leek gewoon echt van de af, ja.

⏸️  ▶️  32:09
Die zat daar ook heel gespannen, en op het moment dat Noelle dat had verteld was het

⏸️  ▶️  32:13
gewoon, wij gaan samen verder, toen wist zij dus nog niet, want toen moest dat nog komen

⏸️  ▶️  32:18
met Niels, zij wist niet dat er iets aan de hand was, want zij kwam ook heel blij naar

⏸️  ▶️  32:23
die hereniging, en hij zat daar ook een beetje verstijfd en afgesloten, want hij wilde antwoord

⏸️  ▶️  32:31
op de vragen over wat Niels had verteld, dus ja, dat was ook wel ongemakkelijk dat zij

⏸️  ▶️  32:36
er zo verschillend in stonden.

⏸️  ▶️  32:38
Wat me sowieso opviel was dat Wouter aan kwam wandelen met zijn bos, enorme bos met rozen.

⏸️  ▶️  32:44
Ja, de armistagiair die heeft moeten halen in Barcelona.

⏸️  ▶️  32:49
Julia bleef zitten, en heel lang bleef er gewoon een Wouter met Victor daarnaast aankomen lopen,

⏸️  ▶️  33:00
terwijl Julia voor zich uit bleef kijken, ergens had je verwacht dat ze op hem af zou

⏸️  ▶️  33:05
rennen.

⏸️  ▶️  33:06
Ja, dat ze op zou springen en half door de hakken heen zakkend naar Wauquitazou zou rennen,

⏸️  ▶️  33:12
maar dat bleef bij een ontmoeting voor het bankje, waarbij natuurlijk wel lieve kusjes

⏸️  ▶️  33:19
waren, maar waarbij je wel echt Wouter merkte, er zit nog iets op mijn hart.

⏸️  ▶️  33:24
Het was geen volle overtuiging, knuffel of zo, maar ja, dat gesprek liep, ja, kijk,

⏸️  ▶️  33:32
hij checkte het bij haar, hij geloofde haar, ik denk dat dat heel verstandig was op dat

⏸️  ▶️  33:37
ogenblik.

⏸️  ▶️  33:38
En daarna was het duidelijk dat zij samen weg zouden gaan, het was zelfs zo duidelijk

⏸️  ▶️  33:44
dat Victor vaststelde dat het niet eens nodig was om de vraag te stellen, waar Monica het

⏸️  ▶️  33:48
bijvoorbeeld niet mee eens was, want die stelde de vraag alsnog.

⏸️  ▶️  33:50
We moesten hem alsnog vragen, staat in de contract ook.

⏸️  ▶️  33:52
Precies, anders klopt het niet, 13.1 is vraag, ja.

⏸️  ▶️  33:56
Vraag of ze samen naar huis gaan.

⏸️  ▶️  33:58
Ja, prima, eind goed, algoed, aftiteling erin, samen naar huis, seizoen klaar.

⏸️  ▶️  34:03
Amoela.

⏸️  ▶️  34:04
Toch niet?

⏸️  ▶️  34:05
Nee.

⏸️  ▶️  34:06
Toch is het de echte Baumschil nog komen.

⏸️  ▶️  34:09
Ja.

⏸️  ▶️  34:10
We kregen eerst een hele hoop ongemakkelijke loopshots in Groningen, toen ik neem aan dat

⏸️  ▶️  34:15
het Groningen was.

⏸️  ▶️  34:16
Het is, ja, het zal Groningen zijn geweest, ja, het was een, er zat één ongemakkelijke

⏸️  ▶️  34:21
loopshot in van Wouter met een of van de pluizenbol, met die, met die honden, met de hond en die

⏸️  ▶️  34:28
uiteindelijk, ook in dat gesprekje later in de sportschool had Julia dat hondje op schoot

⏸️  ▶️  34:33
en ik heb eigenlijk alleen maar naar het heigende hondje met de tongeltje naar buiten zitten

⏸️  ▶️  34:37
kijken.

⏸️  ▶️  34:38
Waren dit nou die hele dure, dit hele dure merken?

⏸️  ▶️  34:39
Volgens mij zijn dit hele dure merken, ja.

⏸️  ▶️  34:41
Ja, precies.

⏸️  ▶️  34:42
Maar voor, bij Julia gossierde het in ongemakkelijke loopjes, want die moest helemaal van haar

⏸️  ▶️  34:47
salon volgens mij, want daar is het opgenomen, helemaal naar de sportschool wandelen en dat

⏸️  ▶️  34:51
is bijna integraal uitgezonderd.

⏸️  ▶️  34:53
Ja, dat was niet de beste televisie.

⏸️  ▶️  34:57
Maar de, ja, het feit dat uiteindelijk door zijn baan in die sportschool, uiteindelijk

⏸️  ▶️  35:08
die, die relatie alsnog gestrand is in, ja, wat zouden we, wat kun je er nou als buitenstaande

⏸️  ▶️  35:15
van zeggen, waar is het op misgegaan?

⏸️  ▶️  35:17
Zij verwacht dingen die hij niet kan waarmaken en daar lijkt geen, ja hoe zeg je, daar lijkt

⏸️  ▶️  35:24
geen middenweg te vinden te zijn of zo.

⏸️  ▶️  35:26
Zij wil een romantikus die hij nooit zal worden, zegt hij ook, maar ja, en het feit

⏸️  ▶️  35:31
dat hij dus zoveel aan het werk was, want er werd best nog wel in dat terugblik ook,

⏸️  ▶️  35:37
duurde best lang voordat je als kijkendoor had dat het toch mis was gegaan.

⏸️  ▶️  35:41
Eigenlijk pas op het moment dat hij het erover had dat hij zulke lange dagen maakte in die

⏸️  ▶️  35:47
sportschool, pas daar merkte je, ho wacht eens even, dit is toch mis gegaan, want daarvoor

⏸️  ▶️  35:52
hadden ze het erover dat het ineens zo goed was geweest voor hun relatie.

⏸️  ▶️  35:55
En op dat moment dacht je, holy shit, dit gaat toch mis, wij keken elkaar aan, ook.

⏸️  ▶️  36:00
Zo van, wat nemen we nou van afslag?

⏸️  ▶️  36:03
Dus dat was, ja, knap gemonteerd, kunnen we wel het stelen, maar het is toch mis gegaan.

⏸️  ▶️  36:09
Ik was inderdaad, jij zei, teleurgesteld, ik was ook teleurgesteld.

⏸️  ▶️  36:12
Ik vond het ook sneu, ik gunde het ze zo.

⏸️  ▶️  36:16
En het voelde in het gesprek alsof het nog wel, dat het nog niet zo lang geleden was,

⏸️  ▶️  36:20
omdat er nog zoveel boosheid, emotie aanwezig was in elkaar, dat je je eigen standpunt hebt

⏸️  ▶️  36:29
en dat het moeilijk is om het van de andere kant te bekijken.

⏸️  ▶️  36:33
Wouter liep zelfs op een gegeven moment weg omdat hij er niet tussen kwam.

⏸️  ▶️  36:38
Kijk, als je een sportschool hebt, en zeker in die tijd waarin het volgens mij allemaal

⏸️  ▶️  36:50
net weer open mocht, dan is het natuurlijk knijterhard werken om je business weer een

⏸️  ▶️  36:54
beetje op poten te krijgen, dus ik kan me dat wel voorstellen.

⏸️  ▶️  36:57
Ja, dan is een relatie lastig en ik kan me ook wel voorstellen dat als je terugkomt

⏸️  ▶️  37:04
op Fantaptation Island, je hebt die hele toestand gehad, dan is het niet klaar, dan moet het

⏸️  ▶️  37:13
eigenlijk nog beginnen, want daarna begin je pas te verwerken wat er in godsam allemaal

⏸️  ▶️  37:17
is gebeurd.

⏸️  ▶️  37:18
Op dat eiland dat geen eiland is.

⏸️  ▶️  37:21
Dus als je dan uiteindelijk thuis komt en het enige waar je echt heel veel tijd aan

⏸️  ▶️  37:28
kwijt bent is het reanimeren van je sportschool, ja, dan blijf je dus hangen.

⏸️  ▶️  37:38
Dan ben je terug bij alf eigenlijk.

⏸️  ▶️  37:40
Zo ongeveer wel ja.

⏸️  ▶️  37:41
Ik denk dat dat toch ook is.

⏸️  ▶️  37:43
En dan krijg die relatie gewoon niet de aandacht die die wel nodig heeft op het moment dat

⏸️  ▶️  37:48
je zoiets met zijn tweeën hebt meegemaakt en ik vind het echt, ik vind het oprecht

⏸️  ▶️  37:54
heel erg sneu.

⏸️  ▶️  37:55
Dat was natuurlijk voor jullie jaar, daarin zag je, ze zat daar en ze kreeg de waterlanders

⏸️  ▶️  38:00
al.

⏸️  ▶️  38:01
Snap ik ook heel goed.

⏸️  ▶️  38:03
Snap ik ook heel goed, maar dat geeft wel aan hoe vers en pijnlijk dat eigenlijk nog

⏸️  ▶️  38:07
steeds is.

⏸️  ▶️  38:08
En dan zeg je die mensen, dat is het vervelende van deze toestand, als je daar dus op Fantaptation

⏸️  ▶️  38:13
Island bent geweest, dan word je dus verplicht om na anderhalve maand of twee maanden, drie

⏸️  ▶️  38:18
maanden weer bij elkaar te gaan zitten, of je dat nou wel of niet leuk vindt, vaak doet

⏸️  ▶️  38:28
of wat dan ook.

⏸️  ▶️  38:29
Nou ja, we hebben in iedere seizoen ook wel stellen gezien die vervolgens weigerden om

⏸️  ▶️  38:33
bij elkaar te komen.

⏸️  ▶️  38:34
Volgens mij.

⏸️  ▶️  38:35
Ja, er is één keer een stel geweest dat weigerde om elkaar te zien.

⏸️  ▶️  38:38
En daar werd dan ook, die hadden ze los van elkaar gedraaid en die zag je dan eindelijk

⏸️  ▶️  38:43
niet samen zitten.

⏸️  ▶️  38:44
Alleen ik denk wel dat het stimulant is om dat wel te doen.

⏸️  ▶️  38:47
Ja, dat ligt zeker druk op om dat ook te doen en ik denk ook dat het natuurlijk ook

⏸️  ▶️  38:52
niet kwaad kan om nog eens met elkaar te praten, hoewel ik bij even heel even terug naar Nico

⏸️  ▶️  38:57
en Donna.

⏸️  ▶️  38:58
Dat was natuurlijk niet echt een gesprek, Nico zat er met de armen over elkaar van dit

⏸️  ▶️  39:04
moet even, want dit staat in mijn contract met met de productie maatschappij.

⏸️  ▶️  39:08
Zodat Donna daar helemaal leeg liep.

⏸️  ▶️  39:10
Ja, ja.

⏸️  ▶️  39:11
En in dit geval, in dit geval zagen we ook weer de gesloten Wouter en Julia die emotioneel

⏸️  ▶️  39:20
werd en Wouter die werd op een gegeven moment ook emotioneel, want toen liep hij weg.

⏸️  ▶️  39:24
Dat doe je natuurlijk ook niet.

⏸️  ▶️  39:26
Ging die app in de kantoor.

⏸️  ▶️  39:28
Ja, ging zij er uiteindelijk bij zitten.

⏸️  ▶️  39:30
Met een hond.

⏸️  ▶️  39:31
Dat pluizending.

⏸️  ▶️  39:32
Nee, het is echt intens, want volgens mij is het beste wat je kunt doen als je op zo'n

⏸️  ▶️  39:43
intense manier ook uit elkaar gaat, is het het beste om elkaar heel lang niet te zien.

⏸️  ▶️  39:50
Totdat bijna alle pijn en muren die opgetrokken zijn en zo en allerlei standpunten die ingegraven

⏸️  ▶️  39:59
zijn en hakken die in het zand zijn gezet, dat allemaal een beetje is losgeweekt en je

⏸️  ▶️  40:04
daadwerkelijk een gesprek als volwassenen kunt voeren over de situatie waarin je zit.

⏸️  ▶️  40:09
En in beide gevallen was het gewoon nog niet aan de hand en daar komt hier ook nooit echt

⏸️  ▶️  40:15
iets uit.

⏸️  ▶️  40:16
Dus als kijker is het fijn om te weten hoe gaat het met deze mensen en is het af en toe

⏸️  ▶️  40:20
leuk om te zien hoe ze elkaar nog eens eventjes bij de ballen pakken en even helemaal afmaken.

⏸️  ▶️  40:25
Het levert goede televisie.

⏸️  ▶️  40:26
Het levert heerlijke televisie op.

⏸️  ▶️  40:28
Maar voor de koppels is het echt… de koppels die uit elkaar zijn, ik bedoel als ze bij

⏸️  ▶️  40:34
elkaar zijn maakt het natuurlijk niet uit, maar de koppels die uit elkaar zijn is dit

⏸️  ▶️  40:39
gewoon, dit is niet per se echt een heel erg goed idee.

⏸️  ▶️  40:42
Hier kom je niet meer verder in ieder geval, of hier kom je niet meer bij elkaar, dat gaat

⏸️  ▶️  40:46
zeker zo'n gesprek met een camera erop niet.

⏸️  ▶️  40:48
Precies, ook nog eens een keer ja.

⏸️  ▶️  40:50
Dat gaat daar zeker niet bij helpen natuurlijk.

⏸️  ▶️  40:52
Maar ja, het is wel, twee relaties uit.

⏸️  ▶️  40:55
Twee relaties uit ja.

⏸️  ▶️  40:57
Volgende week kijken of die andere twee het ook niet hebben gered, maar voorlopig is

⏸️  ▶️  41:03
het nul uit twee.

⏸️  ▶️  41:05
Maar voor de stemmers op de Instagram polls aan het begin van het seizoen over welk koppel

⏸️  ▶️  41:10
denk je, blijven ze bij elkaar of niet, is het weer een fantastische uitkomst.

⏸️  ▶️  41:15
Ja, je kan misschien maar beter gokken op ook dat ze uit elkaar gaan, want dat risico

⏸️  ▶️  41:19
is groter natuurlijk.

⏸️  ▶️  41:21
80 procent dacht namelijk dat Wouter en Julia elkaar na Temptation Island niet meer vriendje

⏸️  ▶️  41:28
en vriendinnetje noemen, dus ook bij deze was het merendeel van de stemmers ervan overtuigd

⏸️  ▶️  41:35
dat het kapot zou gaan.

⏸️  ▶️  41:36
En dat klopt het dus ook, ja, 86 procent van de stemmers heeft gelijkere gekregen, 14

⏸️  ▶️  41:42
procent was er maar van overtuigd dat ze bij elkaar zouden blijven.

⏸️  ▶️  41:45
Daar zaten wij dan toch best van naast eigenlijk.

⏸️  ▶️  41:47
Ja, wij hadden gewoon op een gegeven moment de hoop, ook aan het begin van het seizoen

⏸️  ▶️  41:54
dacht ik nou dit wordt echt helemaal niks, maar dan zie je, dat was natuurlijk gebaseerd

⏸️  ▶️  42:00
op, even checken, niks, dus dan zie je die mensen en dan denk ik opeens, hey wacht,

⏸️  ▶️  42:07
deze mensen waren ook zo anders in het programma dan dat ik had verwacht, tenminste de eerste

⏸️  ▶️  42:12
aflevering met Wouter, dacht ik wel, ja zie je wel, je bent zo iemand die meteen Chelsea

⏸️  ▶️  42:18
mee naar de kamer, toen dachten we, oh nou dit wordt smullen, maar later is daar zoveel

⏸️  ▶️  42:23
rust in die tegenkomen dat je op een gegeven moment denkt, hey dit zijn hele redelijk weldenkende

⏸️  ▶️  42:29
mensen die zich niet per se gek laten maken, die zich behoorlijk goed in bedwang hebben,

⏸️  ▶️  42:35
Julia begon natuurlijk wel een klein beetje naar Niels af te glijden, maar heeft zich

⏸️  ▶️  42:41
uiteindelijk toch, heeft de friendzoning gepakt, dan denk je toch, oh wat zou het mooi zijn

⏸️  ▶️  42:48
op het moment dat het deze mensen wel lukt om ongeschonden uit de strijd te komen, maar

⏸️  ▶️  42:53
helaas.

⏸️  ▶️  42:54
We hebben ook niet gehoord dat Julia nog met Niels contact heeft of zo, dat is ook niet,

⏸️  ▶️  43:01
dat ze daar dan naartoe is getrokken, althans niet dat we hebben gehoord.

⏸️  ▶️  43:04
Nee, ook daarop is op Instagram het adwoord verschenen van Julia zelf, die zegt dat ze

⏸️  ▶️  43:09
Niels niet meer heeft gesproken.

⏸️  ▶️  43:10
Nou ja.

⏸️  ▶️  43:11
In Nederland.

⏸️  ▶️  43:12
Dat is niks geworden.

⏸️  ▶️  43:13
Nee.

⏸️  ▶️  43:14
Vorige week heb je iets gezegd over alle sleaze en dirt die op Instagram voorbij komt en die

⏸️  ▶️  43:23
je vooral buiten de podcast houdt om niet te spoilen.

⏸️  ▶️  43:26
Ja.

⏸️  ▶️  43:27
We kregen op 06.20.15.1529.

⏸️  ▶️  43:29
Op 06.20.15.1529?

⏸️  ▶️  43:31
Op dat nummer kregen we van Kevin een verzoek om dat toch uiteindelijk aan het eind van seizoen

⏸️  ▶️  43:38
allemaal nog eens even op tafel te gooien.

⏸️  ▶️  43:41
Oh mijn god zeg.

⏸️  ▶️  43:42
Dus jij mag aan het werk.

⏸️  ▶️  43:43
Misschien zouden we dat in de laatste podcast nog even, zouden we nog een aantal dingen

⏸️  ▶️  43:48
die jij niet in de podcast hebt genoemd, maar wel voorbij hebt zien komen op de socials,

⏸️  ▶️  43:52
alle sleaze en dirt, om dat nog maar een keer zo te noemen, nog even kunnen bespreken.

⏸️  ▶️  43:59
Ik weet niet of ik dat allemaal nog, want ik neem dat de kennisgeving aan en aan, dan

⏸️  ▶️  44:05
vergeet ik het weer.

⏸️  ▶️  44:06
Ja, er komt heel wat voorbij.

⏸️  ▶️  44:07
Dus ik weet niet of ik dat helemaal ga doen, maar dit heb ik natuurlijk zo net al een beetje

⏸️  ▶️  44:10
gedaan met zo'n melding over Julia en Niels, dat doe ik dan nu, en vooral dat gebeuren

⏸️  ▶️  44:17
tussen Nico en Donna, dat ze in dezelfde story waren verschenen, in dezelfde woonkamer

⏸️  ▶️  44:22
of zo met mensen.

⏸️  ▶️  44:23
Dat soort dingen hou ik dan een beetje achter, maar ik weet niet of ik ze allemaal nog kan

⏸️  ▶️  44:29
reproduceren.

⏸️  ▶️  44:30
Nee, maar wat er voorbij komt, komt er voorbij.

⏸️  ▶️  44:31
Maar als er wat er voorbij komt, komt er voorbij.

⏸️  ▶️  44:32
Ik zal mijn best doen aan komende week, want ja, volgende week de laatste.

⏸️  ▶️  44:36
Ja.

⏸️  ▶️  44:37
Was dat huilen?

⏸️  ▶️  44:38
Dat was huilen.

⏸️  ▶️  44:39
Oké, goed.

⏸️  ▶️  44:40
Dat is nog even.

⏸️  ▶️  44:41
Ja, hashtag huilen.

⏸️  ▶️  44:42
Tamara stuurde ongeveer live verslacht terwijl ze aan het kijken was in de app.

⏸️  ▶️  44:47
Alweer?

⏸️  ▶️  44:48
Ja, die niet in audio deze keer, maar in tekst.

⏸️  ▶️  44:50
Andere andere over Robert Victor, die toch een snedige opmerking maakte op het moment

⏸️  ▶️  44:55
dat hij, Nico, nog even de files opwees, dat hij toch echt in de fout was gegaan in

⏸️  ▶️  45:01
België.

⏸️  ▶️  45:02
Ja.

⏸️  ▶️  45:03
Nog even keihard erin komen.

⏸️  ▶️  45:04
Heel subtiel was dat.

⏸️  ▶️  45:05
Ik wilde zeggen dat Victor nog een rolletje had op tv deze week.

⏸️  ▶️  45:10
Hij zat in The Masked Singer, niet als een van de kandidaten, maar als een gastkandidaat

⏸️  ▶️  45:16
samen met zijn vader.

⏸️  ▶️  45:18
Oh mijn god, nee, ik heb iets gemist.

⏸️  ▶️  45:22
Ik heb een intervieuwtje met deze twee zitten kijken en ik wilde een klein fragmentje daarvan

⏸️  ▶️  45:26
laten horen.

⏸️  ▶️  45:27
Ja.

⏸️  ▶️  45:28
Het nadeel was alleen dat Robert Victor daar ook als een robot bij zat en dat alleen zijn

⏸️  ▶️  45:32
vader aan het woord was.

⏸️  ▶️  45:33
Echt?

⏸️  ▶️  45:34
Dus dat had weinig zin.

⏸️  ▶️  45:35
Ze zaten helaas, zei ik ook tegen Tamara, niet in het robotpak.

⏸️  ▶️  45:39
Ze zaten in een of andere papagaienpak, of weet ik, paradijsvogel, papagaienpak.

⏸️  ▶️  45:44
Ik kijk het niet.

⏸️  ▶️  45:45
Ik ook niet, maar ik kreeg het in de app op 06.20.15.95.

⏸️  ▶️  45:49
Nou, hartstikke lief.

⏸️  ▶️  45:50
Hebben we dan link naar het interview met die twee?

⏸️  ▶️  45:52
In de SEO-note.

⏸️  ▶️  45:53
Nou, schitterend.

⏸️  ▶️  45:54
Heb ik natuurlijk de Instagram-polls er weer bij gehaald, want ja, het was toch weer dinsdag

⏸️  ▶️  46:02
en het was de ene na laatste dinsdag-poll, aankomende dinsdag, de laatste keer dat je

⏸️  ▶️  46:06
kunt stemmen.

⏸️  ▶️  46:07
Dan is het klaar.

⏸️  ▶️  46:08
Ik zie je huilen.

⏸️  ▶️  46:11
En er zijn mensen die weer heerlijk hebben zitten stemmen op de volgende drie stellingen.

⏸️  ▶️  46:16
Allereerst, de dream date zijn mijn favoriete onderdeel van Temptation.

⏸️  ▶️  46:20
Is dat, ja, altijd smullen of de rest is ook leuk?

⏸️  ▶️  46:24
De rest is ook leuk.

⏸️  ▶️  46:25
Ja, vind je de rest ook leuk?

⏸️  ▶️  46:27
Nee, maar dat denk ik dat mensen hebben gezegd.

⏸️  ▶️  46:31
Dat klopt.

⏸️  ▶️  46:32
66% vindt de rest ook leuk, maar toch voor 34% is de dream date toch wel het hoogtepuntje

⏸️  ▶️  46:37
van het seizoen.

⏸️  ▶️  46:39
Jamilla liet Bert zitten na het eten.

⏸️  ▶️  46:42
Ja.

⏸️  ▶️  46:43
Was poll nummer twee.

⏸️  ▶️  46:44
Is dat goed slapen is belangrijk of zielig?

⏸️  ▶️  46:47
Ik vond het toch wel een beetje zielig.

⏸️  ▶️  46:50
Ja, hè?

⏸️  ▶️  46:51
En je hebt daar ook een rol te spelen natuurlijk als dream date.

⏸️  ▶️  46:55
Ja.

⏸️  ▶️  46:56
Nou, 71% zegt goed slapen is belangrijk.

⏸️  ▶️  47:00
Wat natuurlijk ook zo is.

⏸️  ▶️  47:02
Ze hebben natuurlijk wel daar vrij uitgebreid zitten eten.

⏸️  ▶️  47:05
Dus het is niet zo dat ze een opwarm maaltijd boerenkool voorgelegd leeggelepeld hebben

⏸️  ▶️  47:11
en vervolgens na het acht uur journaal naar bed zijn gegaan, kan ik me zo voorstellen.

⏸️  ▶️  47:15
Ik denk wel dat ze al enige tijd aan tafel hebben zitten te verposen.

⏸️  ▶️  47:23
Maar Jamilla koos uiteindelijk voor bed.

⏸️  ▶️  47:25
En dat begrijpen onze stemmers dus heel erg goed.

⏸️  ▶️  47:28
Nogmaals 71% zegt goed slapen is belangrijk, 29% vindt het wel zielig voor Bert dat hij

⏸️  ▶️  47:33
alleen achterbleef in het bubbelbad uiteindelijk.

⏸️  ▶️  47:36
En een bedpartner met een dompiersing.

⏸️  ▶️  47:40
Ha ha ha, hebben we het vorige week over gehad.

⏸️  ▶️  47:43
Doet men niks of kom maar door?

⏸️  ▶️  47:46
Ik kan niet inschatten wat onze luisteraars hebben.

⏸️  ▶️  47:50
Wat zeg jij?

⏸️  ▶️  47:51
Ik heb het nog nooit geprobeerd.

⏸️  ▶️  47:52
Dat is de vraag ook niet.

⏸️  ▶️  47:55
Nee, kom maar door.

⏸️  ▶️  47:56
Je moet alles eens proberen toch?

⏸️  ▶️  47:58
Ja precies, dan wordt het alleen al af te kunnen vinken op je lijstje.

⏸️  ▶️  48:01
Ja, een stukje bucket list.

⏸️  ▶️  48:03
73% van onze stemmers denkt bij een bedpartner met een dompiersing, doet men niks.

⏸️  ▶️  48:14
Oké.

⏸️  ▶️  48:15
Dus kennelijk heeft die dompiersing toch een beetje qua populariteit ingeboet.

⏸️  ▶️  48:19
Want ik heb toch altijd het idee gehad dat op het moment dat jij als man of vrouw een

⏸️  ▶️  48:23
dompiersing een staaf door je tong liet slaan, dat je verzekerd was van opstellen in rijen

⏸️  ▶️  48:30
van drie.

⏸️  ▶️  48:31
Dus je hebt het overwokken?

⏸️  ▶️  48:32
Nee.

⏸️  ▶️  48:33
Nooit?

⏸️  ▶️  48:34
Nee, een staaf doe je sowieso nergens een staaf doorheen.

⏸️  ▶️  48:36
Nee, ik moest er niet aan denken, dat lijkt me heel pijnlijk.

⏸️  ▶️  48:38
Ik heb ook nog nooit een oorbel of een neusring of zo, weet ik veel wat, gehad.

⏸️  ▶️  48:42
Er is geen metaal mijn lijf in gegaan.

⏸️  ▶️  48:45
Nee bijna ook niet, kan ik bevestigen.

⏸️  ▶️  48:49
27% zegt toch wel kom maar door, en als je ziet hoeveel mensen er op onze polls stemmen,

⏸️  ▶️  48:54
dan is het nog steeds hard werk hoor, denk ik, als je die 27%...

⏸️  ▶️  48:57
Als je ze allemaal op bezoek krijgt.

⏸️  ▶️  48:59
Als je ze allemaal op bezoek krijgt.

⏸️  ▶️  49:00
Op en door de weekse zaterdag.

⏸️  ▶️  49:01
We hebben ook nog gevraagd, wat wil je nog aan ons kwijt, want nu kan het nog.

⏸️  ▶️  49:05
En er zijn berichtjes binnengekomen over dat mensen de polls gaan missen en dat ze zo

⏸️  ▶️  49:10
leuk vinden dat onze podcast zo leuk is, wat heel erg fijn is om te lezen natuurlijk.

⏸️  ▶️  49:16
Maar ook nog een paar inhoudelijke dingen, over bijvoorbeeld, ik hoop dat de eerste vrouw

⏸️  ▶️  49:26
die Bert thuis ziet een serieus, een psychologisch, waarbij ik denk, nou ik weet niet of dat alleen

⏸️  ▶️  49:35
voor Bert geldt, ik denk dat vrijwel iedere Tentation Island deelnemer aan het eind van

⏸️  ▶️  49:40
dit hele gebeuren het echt geen kwaad kan om heel even met iemand te praten over wat er

⏸️  ▶️  49:47
zoal is gebeurd.

⏸️  ▶️  49:48
Je mag toch hopen dat dat voorzien wordt, maar ik weet niet of dat het geval is.

⏸️  ▶️  49:53
Ik weet het ook eigenlijk niet.

⏸️  ▶️  49:54
En mensen vragen ons af, ja, vragen zich af van de bingo kaart is bijna vol, maar niet

⏸️  ▶️  50:01
helemaal vol, maar komt er nou toch stiekem wel een live opname ergens en het antwoord

⏸️  ▶️  50:09
is nee, want de bingo kaart is niet vol, dus de spelregels zijn helder, dacht ik.

⏸️  ▶️  50:16
Dus volgend seizoen weer een kans, dan komt er natuurlijk gewoon weer een bingo kaart

⏸️  ▶️  50:21
en als hij dan wel vol komt, nou ja, dan kan het.

⏸️  ▶️  50:25
Gaan we wel licht live een opname doen?

⏸️  ▶️  50:27
Precies.

⏸️  ▶️  50:28
Misschien.

⏸️  ▶️  50:29
Misschien.

⏸️  ▶️  50:30
Martin kan niet wachten totdat we een keer in het café zitten.

⏸️  ▶️  50:36
Dat dus voor wat betreft deze week, maar er komt dus nog één keer een dinsdagpool aan,

⏸️  ▶️  50:41
aankomende dinsdag in je Instagram story, tenminste als je ons volgt, dus dat is handig.

⏸️  ▶️  50:47
Doe dat.

⏸️  ▶️  50:48
Doe dat vooral.

⏸️  ▶️  50:49
Instagram.com stens het kampvuur.

⏸️  ▶️  50:50
Voor de laatste dinsdagpool van dit seizoen van het kampvuur.

⏸️  ▶️  50:55
Voordat we gaan vooruitblikken naar volgende week, want dat gaan we doen zo, dat weet je

⏸️  ▶️  51:00
misschien nog niet, maar dat gaan we doen.

⏸️  ▶️  51:01
Even iets over dit seizoen tot nu toe, of het hele seizoen eigenlijk, we zeiden het

⏸️  ▶️  51:06
tijdens het kijken van deze aflevering tegen elkaar, dat er zo weinig kampvuren zijn geweest

⏸️  ▶️  51:11
eigenlijk dit seizoen.

⏸️  ▶️  51:12
Twee of drie.

⏸️  ▶️  51:13
Ja.

⏸️  ▶️  51:14
In het hele seizoen, ze hebben het vooral moeten hebben van tablets die afgingen, beelden

⏸️  ▶️  51:18
die getoond werden, video boodschappen aan elkaar, dat soort dingen.

⏸️  ▶️  51:22
Ja, er is best wel veel uitgewisseld, niet alleen lichaamszappen, maar ook beeldmateriaal,

⏸️  ▶️  51:29
maar niet zozeer in die kampvuur setting.

⏸️  ▶️  51:33
We kunnen zometeen wel even in de extra lange filosoferen waarom dat dan precies in zit,

⏸️  ▶️  51:41
want ik heb daar wel ideeën over, maar die zijn niet voor het grote publiek, want ik

⏸️  ▶️  51:45
zit er waarschijnlijk gewoon naast.

⏸️  ▶️  51:46
Zoals wat.

⏸️  ▶️  51:47
Zoals wat.

⏸️  ▶️  51:48
Volgende week, de laatste aflevering, die gaan wij kijken met Nelleke.

⏸️  ▶️  51:54
Vriendin van de show.

⏸️  ▶️  51:55
Vriendin van de show.

⏸️  ▶️  51:56
De laatste aflevering doen we weer met haar, dus dat wordt ongetwijfeld weer hartstikke interessant

⏸️  ▶️  52:00
en heel lang.

⏸️  ▶️  52:01
Een rijtje maar vast voor.

⏸️  ▶️  52:04
Een rijtje maar vast voor.

⏸️  ▶️  52:05
En dan moeten we het natuurlijk gaan hebben over onder andere wat we in de vooruitblik

⏸️  ▶️  52:11
hebben gezien.

⏸️  ▶️  52:12
Bert en Delphine.

⏸️  ▶️  52:13
Dat wordt heftig.

⏸️  ▶️  52:14
Sorry?

⏸️  ▶️  52:15
Dat wordt heftig.

⏸️  ▶️  52:16
Heftig, hè?

⏸️  ▶️  52:17
Ja, dat was wat ik zei.

⏸️  ▶️  52:18
Dat was wat je zei.

⏸️  ▶️  52:19
Ja, nee, dat wordt inderdaad.

⏸️  ▶️  52:20
Dat wordt echt een schreeuw match.

⏸️  ▶️  52:21
Dat wordt echt.

⏸️  ▶️  52:22
Inderdaad een kampvuur waar we allemaal, denk ik, de herenigingskampvuur waar we allemaal

⏸️  ▶️  52:27
naar uitkijken.

⏸️  ▶️  52:28
En Efrain en Aileen.

⏸️  ▶️  52:29
En Efrain en Aileen, waarbij Efrain het nodig vindt om in zijn handen al huilend te praten,

⏸️  ▶️  52:37
terwijl Aileen naast hem zit, over Aileen in de derde persoon.

⏸️  ▶️  52:40
Ja, dat is echt heel ongemakkelijk.

⏸️  ▶️  52:42
Hoe zit dit?

⏸️  ▶️  52:43
Dat gaan we...

⏸️  ▶️  52:44
Waar gaat dat naartoe?

⏸️  ▶️  52:45
Nou ja, dat lijkt dus niet heel positief.

⏸️  ▶️  52:48
Nou ja goed, die relatie, Aileen heeft het ook al uitgemaakt, dus die relatie is in principe

⏸️  ▶️  52:53
ook voorbij.

⏸️  ▶️  52:54
Maar ja...

⏸️  ▶️  52:55
Ze heeft het niet echt uitgemaakt natuurlijk.

⏸️  ▶️  52:57
Nou ja, voor zichzelf.

⏸️  ▶️  52:58
Ja, voor zichzelf heeft ze het uitgemaakt.

⏸️  ▶️  53:00
Voor zichzelf heeft ze het uitgemaakt.

⏸️  ▶️  53:01
Zij weet nog niet dat hij die beelden heeft gezien.

⏸️  ▶️  53:03
Dus zij weet nog niet dat hij weet dat zij het in haar hoofd al heeft uitgemaakt.

⏸️  ▶️  53:09
Ik vind het ingewikkeld.

⏸️  ▶️  53:10
Is het niet?

⏸️  ▶️  53:11
Nee?

⏸️  ▶️  53:12
Nee.

⏸️  ▶️  53:13
Misschien ligt het aan mij.

⏸️  ▶️  53:14
Ja.

⏸️  ▶️  53:15
Maar ik denk dat we volgens mij ook nog een aantal beelden hebben.

⏸️  ▶️  53:17
Maar ik denk dat we volgende week gewoon nog twee relaties kunnen afschrijven.

⏸️  ▶️  53:20
Denk je?

⏸️  ▶️  53:21
Ja, dat zou heel ingewikkeld zijn.

⏸️  ▶️  53:24
Tenminste heftig zijn, want dat hebben we al een aantal seizoenen niet meer gezien.

⏸️  ▶️  53:28
Dat alle vierde koppels...

⏸️  ▶️  53:30
Kapot!

⏸️  ▶️  53:31
Kapot!

⏸️  ▶️  53:32
Gaan.

⏸️  ▶️  53:33
Ja, ik denk het wel.

⏸️  ▶️  53:34
Je denkt het wel.

⏸️  ▶️  53:35
Maar ja, ik was deze week ook tot twee keer toe verrast.

⏸️  ▶️  53:37
Want ik had stiekem gedacht dat Nico en Donna drie maanden later weer samen waren.

⏸️  ▶️  53:42
En dat Wouter en Julia drie maanden later nog samen waren.

⏸️  ▶️  53:46
Ja.

⏸️  ▶️  53:47
Dat bleek beiden niet te kloppen.

⏸️  ▶️  53:48
Allebei in ieder geval.

⏸️  ▶️  53:49
Dus ik zou niet te veel naar ons luisteren eigenlijk.

⏸️  ▶️  53:50
Jawel, iedere week.

⏸️  ▶️  53:51
Oh ja, wel naar de podcast, maar niet naar ons advies.

⏸️  ▶️  53:54
Oh ja, precies.

⏸️  ▶️  53:55
Dat is een belangrijk verschil.

⏸️  ▶️  53:57
Wil jij met ons delen wat jij denkt?

⏸️  ▶️  53:59
Doe dat dan vooral.

⏸️  ▶️  54:00
Dat kan dus zoals gezegd via het WhatsApp nummer 0625151529.

⏸️  ▶️  54:03
Je kunt ook een hele lange mail schrijven of een korte naar inbox.com.

⏸️  ▶️  54:08
En je kunt in onze DM sliden om de Instagrams.

⏸️  ▶️  54:12
Vinden we allemaal hartstikke leuk.

⏸️  ▶️  54:15
Daar kun je trouwens ook een voice messaging doen.

⏸️  ▶️  54:17
Ja, doe dat.

⏸️  ▶️  54:18
Ja, dan kunnen we je stem laten horen.

⏸️  ▶️  54:20
Dus stuur vooral ook voice messages, want die vinden we extra leuk.

⏸️  ▶️  54:23
Want we maken een podcast en dan willen we jou ook laten horen.

⏸️  ▶️  54:26
Het liefst wel.

⏸️  ▶️  54:27
Wil je nog iets aan ons kwijt dan kan het aankomende week nog.

⏸️  ▶️  54:30
Want volgende week is de allerlaatste aflevering van seizoen 6 van Het Kampvuur.

⏸️  ▶️  54:36
Steun je ons?

⏸️  ▶️  54:37
Als opere relationisten ga je nu mee naar de extra lange versie.

⏸️  ▶️  54:40
Waarin we misschien wel iets heel spectaculairs kunnen onthullen over wie wij gaan spreken.

⏸️  ▶️  54:46
Goede teaser.

⏸️  ▶️  54:47
Steun je ons nog niet?

⏸️  ▶️  54:48
Ga dan heel snel naar patreon.com slash het kampvuur.

⏸️  ▶️  54:50
Kun je ons steunen?

⏸️  ▶️  54:51
Ga een open relation met ons aan.

⏸️  ▶️  54:53
En dan kun jij ook mee nu in die extra lange podcast waarin we alle geheimen op tafel gooien.

⏸️  ▶️  54:58
In de collision van Het Kampvuur.

⏸️  ▶️  55:01
Ga je niet mee dan zeggen we tot volgende week.