Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, keken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. Deze podcast is met pensioen. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


Kampvuur S8E4: René is er voor de goede gesprekken

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

Niets wat de programmamakers probeerden kwam echt goed uit de verf. De vrouwen waren niet bepaald onder de indruk van de beelden op het kampvuur. Gelukkig hebben wij wat te vieren: dit is de 100ste aflevering van de podcast. Honderd! Natuurlijk bespreken we daarin ook de interventie van René en we hebben geheime informatie over het huil-incident van Hans.

Shownotes:

Praat mee:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
We moeten nu dus voor de honderds een keer iets leuks vinden voor de Cold Open, hè?

⏸️  ▶️  00:04
Ja, ik vind het wel een lastige klus op dit moment, want deze aflevering, daar hoeven

⏸️  ▶️  00:10
we het niet van te hebben.

⏸️  ▶️  00:11
Nee, dat...

⏸️  ▶️  00:12
Er gebeurde geen reet.

⏸️  ▶️  00:13
Nee, ja, er was een kampje, maar...

⏸️  ▶️  00:16
Nou ja, precies.

⏸️  ▶️  00:17
Ook daar kwam het niet van.

⏸️  ▶️  00:18
Ook in je podcast-app, dat is wel fijn.

⏸️  ▶️  00:21
Ja, dat luister je nu naar, zeg maar.

⏸️  ▶️  00:23
Ja, dat is...

⏸️  ▶️  00:24
Ja, precies.

⏸️  ▶️  00:25
Dus nou, de honderds Cold Open is mislukt, maar we gaan het proberen.

⏸️  ▶️  00:29
Net zo goed als we alle negentig hiervoor.

⏸️  ▶️  00:31
We gaan het proberen goed te maken na het fragmentje dat we gaan instarten, en dat doen

⏸️  ▶️  00:37
we dan traditiegetrouwenaar dat we ons eerst hebben voorgesteld.

⏸️  ▶️  00:40
Dus, Martin, aan de andere kant van het internet zit jij.

⏸️  ▶️  00:44
Hallo.

⏸️  ▶️  00:45
Hallo.

⏸️  ▶️  00:46
En jij zit aan de andere kant van mijn internet.

⏸️  ▶️  00:47
We zitten helaas niet samen bij de honderds.

⏸️  ▶️  00:49
Nee.

⏸️  ▶️  00:50
Nee, helaas.

⏸️  ▶️  00:51
Dat is misschien maar beter, want dan hadden we stromdronken aan de Likor Quarentaid Reet

⏸️  ▶️  00:57
gezeten, vermoedelijk.

⏸️  ▶️  00:58
Ik ben Arjan, en jij luistert naar de honderdste...

⏸️  ▶️  01:02
De honderdste.

⏸️  ▶️  01:03
Ik kan het niet zonder lachen zeggen, de honderdste aflevering van Het Kampvuur, de onofficiële

⏸️  ▶️  01:11
podcast over Temptation Island.

⏸️  ▶️  01:13
Ja, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar, klaar,

⏸️  ▶️  01:18
klaar, klaar, klaar, klaar, klaar.

⏸️  ▶️  01:19
Ik moet zo op bed, jongens.

⏸️  ▶️  01:20
Ik krijg alleen maar verkeerde beelden zo.

⏸️  ▶️  01:21
Annabel, kun je hier even komen?

⏸️  ▶️  01:22
Alsjeblieft.

⏸️  ▶️  01:23
Ik moet vreten.

⏸️  ▶️  01:24
Ik moet eten, maar dan zie je geen iemand die het snapt.

⏸️  ▶️  01:26
Oh, kijk eens.

⏸️  ▶️  01:27
Annabel, het is klaar hoor, ik kan eten, dus ik zie je over de week.

⏸️  ▶️  01:32
Ik dacht dat we genoeg besteldiensten hadden in Nederland.

⏸️  ▶️  01:35
Nee, dit is de Annabel-bezorgservice, bezorgd tot op de Dominicaanse Republiek, of heeft

⏸️  ▶️  01:41
daar een soort vervangende entiteit, want Annabel was niet, maar zijn eten wel.

⏸️  ▶️  01:48
Je kan telepathisch bestellen ongeveer, of staat die microfoon van hem...

⏸️  ▶️  01:51
Dit is geen Ivo, hè?

⏸️  ▶️  01:52
Dit is geen Ivo.

⏸️  ▶️  01:53
Die kan alleen telepathisch bestellen.

⏸️  ▶️  01:55
Of staat die microfoon van hem rechtstreeks doorgeplugd naar het andere resort?

⏸️  ▶️  02:00
Dat is ook niet...

⏸️  ▶️  02:01
Ik wil niet weten waar zijn microfoon is in doorgeplugd, zoal.

⏸️  ▶️  02:04
Temptation.

⏸️  ▶️  02:05
Het feit dat we dit fragmentje hebben gekozen voor onze 100e aflevering geeft ook wel ongeveer

⏸️  ▶️  02:10
aan wat het niveau van de rest van de aflevering van Temptation Island was, want ik moet zeggen

⏸️  ▶️  02:19
dat ik het... ik heb best wel veel genoteerd uiteindelijk, maar het is allemaal klein bier.

⏸️  ▶️  02:28
Ook de kampvuurbeelden zorgden bij Iris nog wel voor wat onrust omdat Whitney iets zei

⏸️  ▶️  02:39
over een kuthoer, en of dat nou al dan niet wel over haar ging, maar voor de rest zat natuurlijk

⏸️  ▶️  02:47
onze verwachting erin dat Maris ernstig over de zijk zou gaan van alle beelden van Ivo.

⏸️  ▶️  02:54
Moest wel huilen.

⏸️  ▶️  02:55
Maar die... ja, van blijdschap, dat is niet de bedoeling.

⏸️  ▶️  02:59
Monika was ook diepteleurgesteld, dat ze huilde van blijdschap, dat kon je aan alles merken.

⏸️  ▶️  03:03
Die zat ook te peuren, nou, is het niet een beetje... weet je zeker dat dit er aan het

⏸️  ▶️  03:08
vanbreidt?

⏸️  ▶️  03:09
Is het niet een heel klein beetje vervelend, want daar hadden we eigenlijk wel op gerekend

⏸️  ▶️  03:12
met een redactieteam?

⏸️  ▶️  03:13
Kun je alsjeblieft iets zeggen dat je het vervelend vindt, dat hebben we nodig voor de

⏸️  ▶️  03:17
montage.

⏸️  ▶️  03:18
Anders wordt het helemaal niks deze aflevering, nou ja, dat hebben we gezien inderdaad.

⏸️  ▶️  03:22
Dat hebben we ook gezien, zelfs de tweede lading beelden deden Maris niet veranderen

⏸️  ▶️  03:28
van het feit dat ze het eigenlijk wel fijn vond om Ivo zo te zien.

⏸️  ▶️  03:33
Dat dacht ik trouwens nog bij die tweede serie.

⏸️  ▶️  03:35
Zouden ze die een soort van achter de hand hebben gehouden en misschien niet hebben gebruikt

⏸️  ▶️  03:40
als ze compleet over de zeik was geweest van de eerste serie?

⏸️  ▶️  03:43
Nee, als zei compleet over de zeik is van de eerste serie dan vergoed je er nog eens

⏸️  ▶️  03:49
een keer.

⏸️  ▶️  03:50
Ja, inderdaad.

⏸️  ▶️  03:51
Ja, dat is waar inderdaad.

⏸️  ▶️  03:52
Zeg maar, alles wat je niet moet doen met vrouwen en drank, namelijk als het er slecht

⏸️  ▶️  03:57
op gaat moet je er nog wat meer geven, moet je wel doen met het kampvuur beelden.

⏸️  ▶️  04:02
Ja, ik vond het wel gek dat ze het zo hadden gedaan en dat ze het inderdaad, het was ook

⏸️  ▶️  04:08
een hele, dat was fijn meer, dat het echt een hele montage was met allerlei verschillende

⏸️  ▶️  04:14
fragmenten.

⏸️  ▶️  04:15
Nou, inderdaad, het waren allemaal meerdelige vuietonsen ongeveer.

⏸️  ▶️  04:20
Ja, terwijl je verwachtte dat ze gewoon een klein stukje zouden laten zien, misschien

⏸️  ▶️  04:25
wel meerdere beelden, maar dan los van elkaar, het waren allemaal montages.

⏸️  ▶️  04:28
Hadden ze dat nodig omdat ze gewoon eigenlijk niks hadden?

⏸️  ▶️  04:32
Ja, ik weet het, ze proberen natuurlijk je een reëel beeld te geven van wat die ander

⏸️  ▶️  04:39
aan de andere kant doormaakt en die strategie, die was wel succesvol, maar ze hebben wel

⏸️  ▶️  04:47
voor mijn gevoel een reëel beeld gegeven van alle vierde mannen, van wat ze daar doormaken

⏸️  ▶️  04:54
en ze gingen er vooral van uit denk ik dat het gebeuren rondom Ivo voor enige opschutting

⏸️  ▶️  05:00
zou zorgen en dat deed het niet.

⏸️  ▶️  05:02
Ze had ook zin in het kampvuur zei ze de middag daarvoor, toen ze er eenmaal zat was

⏸️  ▶️  05:06
ze nerveus en ze had ook het idee, ik ben als laatste dus dan zullen de beelden van mij

⏸️  ▶️  05:12
wel het ergst zijn, zoals wij dat ook wel...

⏸️  ▶️  05:15
Want het vuur was ook afgegaan, hè?

⏸️  ▶️  05:17
En het vuur was afgegaan, och mijn hemel paniek alom.

⏸️  ▶️  05:21
En dus ik denk wel, ze hebben erop gegokt dat dat bij Maris het meest heftig zou binnenkomen.

⏸️  ▶️  05:33
Nou dat was niet zo.

⏸️  ▶️  05:35
Uiteindelijk denk ik dat Iris het meest van slag is geweest van hetgene wat ze heeft gezien

⏸️  ▶️  05:42
en dat komt enkel en alleen door het feit dat Whitney kut hoe er zei.

⏸️  ▶️  05:47
Ja laten we daar inderdaad even over hebben, want dat was inderdaad nog wel het spectaculairst.

⏸️  ▶️  05:51
Ook een hele domme opmerking van hem op dat moment, ja er zaten waarschijnlijk een paar

⏸️  ▶️  05:57
drankjes in.

⏸️  ▶️  05:58
Nou waarschijnlijk.

⏸️  ▶️  05:59
Nou ja er zaten overduidelijk een paar drankjes in, maar je weet natuurlijk dat dit uitgespeeld

⏸️  ▶️  06:05
gaat worden.

⏸️  ▶️  06:06
Zij leek er toch wel alles aan te doen om het zich niet te hoeven aan te trekken.

⏸️  ▶️  06:12
Ja zij vong zich in allerlei bochten werkelijk om een verklaring te vinden waarin zij niet

⏸️  ▶️  06:22
het leidend voorwerp was, in dit geval met een lange ei.

⏸️  ▶️  06:27
Het kwam erop neer dat ze niet samen woonden, dus het kon niet over haar thuis gaan.

⏸️  ▶️  06:33
Het was heel gek, we hebben er ook nog een appje over gehad van Tamara, laten we even

⏸️  ▶️  06:38
luisteren.

⏸️  ▶️  06:39
Hoe dom ben je als je niet snapt dat als je vriend zegt, ja die thuis, dat het dan over

⏸️  ▶️  06:48
jou gaat.

⏸️  ▶️  06:49
Hoezo snap je dat niet?

⏸️  ▶️  06:50
Waarom ga je dan denken, jammer we wonen niet samen, dus dat zal wel iemand anders zijn.

⏸️  ▶️  06:54
Woont hij met iemand anders samen dan?

⏸️  ▶️  06:56
Wat is dit, waarom snap je dit niet?

⏸️  ▶️  06:59
Wtf.

⏸️  ▶️  07:00
Ja hij heeft ook dyslexie.

⏸️  ▶️  07:04
Ja maar dyslexie is dat letters door elkaar gaan, niet dat je iemand die thuis noemt die

⏸️  ▶️  07:11
niet die thuis is.

⏸️  ▶️  07:13
Nou ja dat dus, was het nou zij of niet?

⏸️  ▶️  07:18
Nou ja ik denk het zeker en ik moest ook, het is grappig dat Tamara begint over de dyslexie

⏸️  ▶️  07:25
want ik hoorde dat ook en toen dacht ik volgens mij is het niet hoe dyslexie werkt.

⏸️  ▶️  07:28
Volgens een van de vrijgezellen met wie jullie zat te kletsen was het trouwens een spreekwoordelijk

⏸️  ▶️  07:36
gezegde.

⏸️  ▶️  07:37
Ja Kenzo zit ook goed in zijn spreekwoordelijke gezegdes inderdaad.

⏸️  ▶️  07:42
Lekkige Nederlands.

⏸️  ▶️  07:43
Ja een lekkige Nederlands ook weer, zij probeert het gewoon zo te draaien dat hij dat uiteindelijk

⏸️  ▶️  07:52
toch niet over haar zei, maar hij zei het natuurlijk wel degelijk over haar en het is

⏸️  ▶️  07:57
de vraag hoe, kijk die heren die geloven er ook geen reet van en we moeten meer van de

⏸️  ▶️  08:03
kennis van die herengebruik gaan maken want in die vrouwen zit het niet, sowieso hebben

⏸️  ▶️  08:09
die vrouwen een enorm temp, ze zijn allemaal elkaars Laura.

⏸️  ▶️  08:14
Ze houden elkaar allemaal tegen bedoel je?

⏸️  ▶️  08:16
Allemaal kokblok, ze zijn allemaal hun eigen versie van de kokblok Laura aan het uithangen,

⏸️  ▶️  08:22
ze zijn elkaar heel erg rustig aan het houden, ze lijken me ook op de een of andere manier

⏸️  ▶️  08:27
lijken ze me hier te intelligent voor.

⏸️  ▶️  08:30
Ja ze laten zich niet opfukken door het programma inderdaad.

⏸️  ▶️  08:34
Nee behalve op het moment dat het over kuthoer gaat, maar ja ik kan me wel voorspiddelen

⏸️  ▶️  08:38
dat je daar een tikkie geïriteerd over raakt op het moment dat je je vriend oogenschijnlijk

⏸️  ▶️  08:43
dat over jou hoort zeggen.

⏸️  ▶️  08:44
Nee ik snap dat je daar gewoon pislink over bent als dat over jou, ze lijkt zich inderdaad

⏸️  ▶️  08:51
het soort van te proberen dat het niet over haar gaat, maar ze weet wel dat het over haar

⏸️  ▶️  08:55
gaat en ik snap wel dat je dan pislink bent, dat je denkt wat de fuck zit je nou op nationale

⏸️  ▶️  09:00
televisie of op Videoland mij voor lul te zetten.

⏸️  ▶️  09:04
Vond ik ook zo'n vreselijk ouderwetse term, wie gebruikt dat nou nog nationale televisie?

⏸️  ▶️  09:09
Dat is toch iets wat in de tijd van een mini playback show en geeft nooit op.

⏸️  ▶️  09:14
Met natte haatjes op zaterdagavond.

⏸️  ▶️  09:16
Oh dat is ongeveer net zo lang geleden als onze eerste aflevering.

⏸️  ▶️  09:22
Mies Bouwman was het toen nog.

⏸️  ▶️  09:26
Ja we ronden net met Radio 3.

⏸️  ▶️  09:31
Open het kampvuur.

⏸️  ▶️  09:32
Ja met het kampvuur ja.

⏸️  ▶️  09:34
Lekker met z'n allen op zaterdagmiddag voor de radio.

⏸️  ▶️  09:37
Voor de podcast.

⏸️  ▶️  09:38
Voor de podcast radio.

⏸️  ▶️  09:39
Over die hondes gaan we het zo meteen hebben, want daar hebben we nog wel wat dingetjes

⏸️  ▶️  09:43
voor. Heel even nog over Iris en de kampvuur, want wat zij verder, behalve dan de kuthoer,

⏸️  ▶️  09:50
te zien krijgt waren wat momenten dat Whitney heel veel complimentjes krijgt van de vrouwen.

⏸️  ▶️  09:56
Dat ze allemaal maar knap vinden zo.

⏸️  ▶️  09:58
Ja daar leek ze niet zo van onder de indruk, ze weet ook wel dat haar vriend knap is denk

⏸️  ▶️  10:03
ik dan.

⏸️  ▶️  10:04
Ik mag aannemen dat zij haar vriend ook knap vindt.

⏸️  ▶️  10:06
Ja dat ga je inderdaad wel vanuit.

⏸️  ▶️  10:08
Maar ze hebben allemaal geen echte last op dat vlak van enige vorm van jalousie.

⏸️  ▶️  10:17
Linda was misschien nog de enige die het iets moeilijker vond, maar goed ik kreeg ook beelden

⏸️  ▶️  10:26
te zien waarin Sietse een slimme jongen werd genoemd door Nena zeg ik even uit mijn hoofd.

⏸️  ▶️  10:30
En ik moet dus Nena zeggen en niet Nana, want dan heb je ruzie.

⏸️  ▶️  10:35
Bij Linda trouwens die beelden die zij zag, zag ze nog wel fysiek contact van Jans Sietse

⏸️  ▶️  10:42
met een van de vrijgezellen en dat was wel in principe verboden.

⏸️  ▶️  10:46
Verboten!

⏸️  ▶️  10:47
Verboten!

⏸️  ▶️  10:48
Keine fysieke contacten.

⏸️  ▶️  10:51
Maar dat kleverde voor de programma makers ook weer niet op wat ze wilden, want ze

⏸️  ▶️  10:57
hadden gedacht nou dat was tegen de regels in, daar zal ze helemaal los op gaan, niks

⏸️  ▶️  11:02
over gehoord.

⏸️  ▶️  11:03
Maar Monica die zat er in de glitterjurk een beetje leuk te wezen.

⏸️  ▶️  11:08
Nou ja ze zaten allemaal in de glitterjurk.

⏸️  ▶️  11:11
Ze zagen er allemaal prachtig uit.

⏸️  ▶️  11:12
Iemand in ons bij het kampvuur app groep waar je in kunt komen op het moment dat je

⏸️  ▶️  11:16
ons steunt, die vroeg zich af of ze hier na een kerstdiner hadden, want iedereen die

⏸️  ▶️  11:20
zat in een soort glitterpak bij het kampvuur, wat trouwens wel zou kunnen, want het is in

⏸️  ▶️  11:25
december opgenomen.

⏸️  ▶️  11:26
Ja we hoorden ook nog een All I Want For Christmas Is You volgens mij ergens.

⏸️  ▶️  11:30
Linda gebruikte een woord.

⏸️  ▶️  11:32
Dat is heel knap van haar.

⏸️  ▶️  11:35
Sietse is mijn allesje.

⏸️  ▶️  11:39
Allesje?

⏸️  ▶️  11:40
Is dat hetzelfde als vrouwtje?

⏸️  ▶️  11:43
Ik vind dit de mannelijke variant van vrouwtje.

⏸️  ▶️  11:49
Hij is mijn allesje, doe eens even niet.

⏸️  ▶️  11:53
Nee maar dat vrouwtje zijn we volgens mij vorige week ook al op los gegaan.

⏸️  ▶️  11:58
Dat totaalgebruik van die kandidaten is wel echt dramatisch dit seizoen.

⏸️  ▶️  12:02
Ja we komen hier nog op terug tijdens de dinsdagpol, dus dan moeten we uitgebreid terugkomen

⏸️  ▶️  12:10
op het vrouwtje, want dat doet iets.

⏸️  ▶️  12:12
Met mensen.

⏸️  ▶️  12:13
Met mensen.

⏸️  ▶️  12:14
Dus daar komen we nog op terug.

⏸️  ▶️  12:16
Maar ik vind het wel leuk dat ik eindelijk eens een keer iets heb opgeschreven over

⏸️  ▶️  12:20
Linda, want tot nu toe was het een beetje een kleurloos, een redelijk kleurloos karakter

⏸️  ▶️  12:26
in dit seizoen.

⏸️  ▶️  12:27
Ze is ook nu nog zeer bedeest en zeer bedachtzaam en ze laat zich absoluut niet gek maken door

⏸️  ▶️  12:34
de dingen die zij ziet.

⏸️  ▶️  12:35
Zij zegt ook vooral ik ben nog steeds iedere dag heel erg bezig met hem.

⏸️  ▶️  12:39
Dus ze staat op geen enkele manier open.

⏸️  ▶️  12:45
Er is niet eens volgens mij een deur van het slot als het gaat om de toegang tot het heiligdom

⏸️  ▶️  12:53
des Lindes voor een andere vrijgezel, zeg maar voor een andere man dan ziet ze.

⏸️  ▶️  13:01
De rode loper ligt, dat is misschien een dubieuze term, maar in ieder geval er is geen

⏸️  ▶️  13:06
ontvangstcomité voor een andere man dan ziet ze.

⏸️  ▶️  13:08
Maar met wie liep zij nou op het strand?

⏸️  ▶️  13:10
Want zij liep daar met een vrijgezel over het strand, ik herkende hem niet meteen.

⏸️  ▶️  13:14
Willem, een van de nieuwe is dat.

⏸️  ▶️  13:16
Oh, dat was een nieuw jongen.

⏸️  ▶️  13:18
Tenminste, als ik het goed heb gezien en zij vond hem stationaar dan tot nu toe mentaal

⏸️  ▶️  13:24
vermoeiend.

⏸️  ▶️  13:25
Vind ik ook.

⏸️  ▶️  13:26
Ik vind haar ook in zekere zin mentaal vermoeiend.

⏸️  ▶️  13:29
Dat ik niet lief om te zeggen, Arjan, dat is Kimmy Maak.

⏸️  ▶️  13:32
Klopt, dat is waar.

⏸️  ▶️  13:33
Maar dat zou ik in principe over iedere deelnemer kunnen zeggen.

⏸️  ▶️  13:36
Ik vind het programma mentaal vermoeiend inderdaad.

⏸️  ▶️  13:39
Wat een kutprogramma.

⏸️  ▶️  13:40
Wat een kutprogramma.

⏸️  ▶️  13:41
Ja, vooral Ivo vind ik dat en ook vandaag had ik weer een.

⏸️  ▶️  13:48
Hij was weer lekker aan het zweven.

⏸️  ▶️  13:54
Het is alsof ze het voor zichzelf, tenminste de beelden, ik weet natuurlijk niet hoe het

⏸️  ▶️  14:03
daar daadwerkelijk was, maar de beelden die wij zien, die tonen.

⏸️  ▶️  14:07
Ik krijg enorm het gevoel alsof ze vooral heel erg graag willen dat ze het zo leuk hebben.

⏸️  ▶️  14:17
Op het moment dat je de hele tijd aan elkaar moet gaan bevestigen, oh ja, het is alsof

⏸️  ▶️  14:21
je een zin, we maken elkaar zin af.

⏸️  ▶️  14:24
We hebben die mensen nog nooit een zin van elkaar afgemaakt.

⏸️  ▶️  14:27
Nee, dat doen wij wel trouwens.

⏸️  ▶️  14:29
Die momenten zijn er.

⏸️  ▶️  14:31
Best wel.

⏸️  ▶️  14:32
Maar je had dat ontzettend maffe dingetje daar romantisch op het strand etend en toen

⏸️  ▶️  14:41
gingen ze elkaar weer enorm ophemelen en hun enorme connectie werd helemaal opgehemeld.

⏸️  ▶️  14:52
Kijk ons eens.

⏸️  ▶️  14:53
Kijk ons eens, hetzelfde denken, hetzelfde zeggen, we maken elkaar zin af.

⏸️  ▶️  14:58
Er is nog de klik, er gebeurt wat, ik denk de hele tijd, wie ben je nou aan het overtuigen

⏸️  ▶️  15:09
eigenlijk?

⏸️  ▶️  15:10
Wat zijn we uit hè?

⏸️  ▶️  15:11
Ja, wat zijn we lekker uit ja, zoiets ja.

⏸️  ▶️  15:14
Ja, ik begrijp precies wat je bedoelt, als wij maar de hele tijd tegen elkaar zeggen

⏸️  ▶️  15:18
dat we het zo geweldig hebben met elkaar, dan hebben we het zo geweldig met elkaar.

⏸️  ▶️  15:23
En ze hebben al 212.

⏸️  ▶️  15:24
Ja, ik weet niet precies wat ze daar nou aan het tellen waren.

⏸️  ▶️  15:28
Ik heb geen idee.

⏸️  ▶️  15:29
Complimentjes aan elkaar?

⏸️  ▶️  15:30
Ja, of de vinkjes die gezet zijn, die kloppen.

⏸️  ▶️  15:36
Het was drama.

⏸️  ▶️  15:37
We zagen trouwens nog een interventie ook van Renee, dat was nog wel een opmerkelijk

⏸️  ▶️  15:43
moment.

⏸️  ▶️  15:44
Die probeerde Esmee nog te overtuigen om toch vooral niet met Ivo door te gaan.

⏸️  ▶️  15:49
Ja, of in ieder geval aan te geven dat Ivo haar heel erg leuk vindt en dat ze daarvoor

⏸️  ▶️  15:54
om moet passen.

⏸️  ▶️  15:55
Ja, die luiden zijn elkaar ook in toom aan het houden op de een of andere manier, terwijl

⏸️  ▶️  16:02
er nog, zeg maar, er is nog niks fysieks gebeurd tussen die mensen.

⏸️  ▶️  16:07
We krijgen nog een appje daarover op 06 20 15 15 29.

⏸️  ▶️  16:11
06 20 15 15 29?

⏸️  ▶️  16:13
Van Elise, die zegt van, ik denk dat Renee en Sitsen Ivo zo aan terug aan het houden

⏸️  ▶️  16:20
zijn omdat ze bang zijn dat de dames beelden zien van Ivo die uit de bocht gaat en denken

⏸️  ▶️  16:28
dat al die mannen zich daar wel zullen misdragen, dus dat het allemaal kut is.

⏸️  ▶️  16:32
Dat kan ook op zich wel inkomen, dat ze denken, we moeten als mannen onderling één front

⏸️  ▶️  16:37
vormen en ons allemaal ontzettend gedragen zodat die vrouwen denken dat het niks aan

⏸️  ▶️  16:42
hand is.

⏸️  ▶️  16:43
Ja, ja dat zou kunnen en wat ook denk ik meewerkt is dat je bouwt natuurlijk een vriendschap

⏸️  ▶️  16:49
op daar en daarin probeer je elkaar, als je elkaar aardig vindt, probeer je elkaar natuurlijk

⏸️  ▶️  16:56
ook een beetje te behoeden voor wat rare fouten, alleen ik snap nog niet zo goed wat

⏸️  ▶️  17:02
hier nou, bedoel hij heeft een of andere klik met Esmee, maar wij zien ook wel op het moment

⏸️  ▶️  17:10
dat er ook maar een idee van fysieke aantrekkingskracht was of zo, dan hadden we dat flink aangedikt

⏸️  ▶️  17:21
voorgeschoteld gekregen en we hebben eigenlijk helemaal niks op dat vlak voorgeschoteld

⏸️  ▶️  17:26
gekregen.

⏸️  ▶️  17:27
Dus ik ga ervan uit dat die verstandhouding volledig platonisch is nog steeds.

⏸️  ▶️  17:32
Maar is het ook wel een soort van op te vatten he?

⏸️  ▶️  17:37
Ja precies.

⏸️  ▶️  17:38
Je vindt het leuk met haar en er is verder niet zoveel aan de hand.

⏸️  ▶️  17:42
Precies, maar die mannen die zien, ik denk dat het een soort van tekortkoming is van

⏸️  ▶️  17:50
de mannen zelf die daar zeg maar een interventiedenken te moeten plegen omdat zij zelf waarschijnlijk

⏸️  ▶️  17:56
niet zo in staat zijn om op deze manier het platonisch te houden met een hele knappe

⏸️  ▶️  18:02
vrouw.

⏸️  ▶️  18:03
Ja.

⏸️  ▶️  18:04
Maar voor hun is de hele dag omhangen met elkaar, grappen maken, praten en de zee

⏸️  ▶️  18:13
induiken, dat kan maar tot één ding komen en dat is aanraken rijden en rampen tampen

⏸️  ▶️  18:21
en pompen de lakens in zwart-wit beelden.

⏸️  ▶️  18:24
Ja dat zagen we ook.

⏸️  ▶️  18:25
René die bij dat terugkommomentje Annabel al waarschuwde van nou volgens mij ga je kutbeelden

⏸️  ▶️  18:31
zien.

⏸️  ▶️  18:32
Ja, Annabel die naar haar kampvizier zat van welke kutbeelden dan, waar waren die kutbeelden

⏸️  ▶️  18:38
want dit was het in ieder geval niet.

⏸️  ▶️  18:40
Precies.

⏸️  ▶️  18:41
En die lijkt bijna te denken van heb ik wel alles gezien ofzo, dat lijkt de andere kant

⏸️  ▶️  18:47
alweer op te slaan.

⏸️  ▶️  18:48
Om te gehouden ja.

⏸️  ▶️  18:50
Ja precies.

⏸️  ▶️  18:51
Dus ik denk dat als je die, dus ik denk dat het vooral iets zegt over de mannen die vinden

⏸️  ▶️  18:56
dat er een interventie nodig is in plaats van dat het heel veel zegt over Ivo zelf,

⏸️  ▶️  19:01
want Ivo is denk ik best wel in staat om vrij lang dit contact te houden zonder dat hij

⏸️  ▶️  19:09
er bij de titel wil pakken.

⏸️  ▶️  19:10
Ja maar hoe oud is hij zichzelf, dus we zeiden net, houden ze zichzelf een beetje voor de

⏸️  ▶️  19:13
gek dat ze denken dat ze het zo leuk hebben samen, hou je dat drie weken vol?

⏸️  ▶️  19:18
Hoe lang doet het programma?

⏸️  ▶️  19:20
Twee weken.

⏸️  ▶️  19:21
Ja zoiets?

⏸️  ▶️  19:22
Ja.

⏸️  ▶️  19:23
Ja ik denk wel dat je dat twee weken kan volhouden ja.

⏸️  ▶️  19:25
Het is wel vakantieliefde.

⏸️  ▶️  19:26
Ja nou ja als het al liefde is, als het niet gewoon een of andere diepe spirituele connectie

⏸️  ▶️  19:32
is.

⏸️  ▶️  19:33
Ja of dat het uitrijdt op een trio met Maris, dat is ook nog een optie geloof ik.

⏸️  ▶️  19:36
Ja.

⏸️  ▶️  19:37
Daar was er ineens ook helemaal over de, nou ja niet over de zeik, maar in dat interventiemomentje

⏸️  ▶️  19:45
gaf zij aan dat ze best wel een trio zou willen enzo, nou dat moesten ze iets even

⏸️  ▶️  19:50
bijgeroepen worden, want dit kon toch echt niet.

⏸️  ▶️  19:52
Man, man, man, man, man, wat een ruimdenkende vrouw hebben we hier, dit is natuurlijk, ja

⏸️  ▶️  19:57
hier moet je natuurlijk als man helemaal op los gaan, mijn god een vrouw die seks wil

⏸️  ▶️  20:05
hebben met een man en een vrouw erbij.

⏸️  ▶️  20:09
Dat kan toch niet?

⏸️  ▶️  20:10
Nou, nou, nou, nou, nou, nou, dat moeten we hebben hoor, hier, bel de plaatselijke

⏸️  ▶️  20:14
pers, waarom staat het nog niet op de voorpagina, waarom hebben we hier nog geen Videoland

⏸️  ▶️  20:18
serie van, waarom zit het niet op Pornhub, maar is er ineens zo preuze dan?

⏸️  ▶️  20:24
Nee, maar dit is toch, een van de dingen die ik vrij ergelijk vind aan het mannelijke soort

⏸️  ▶️  20:30
is dat op het moment dat het gaat over...

⏸️  ▶️  20:31
Allemaal zijn klauzzakken.

⏸️  ▶️  20:32
Ja, nou ja, is dit soort, dit soort gepomp rondom op het moment dat je een vrouw hebt

⏸️  ▶️  20:39
die seks wil hebben met een vrouw erbij, dan moet dat opeens, dat is, dan slaan opeens

⏸️  ▶️  20:45
alles stoppen door, dan zijn we in een soort hemelbalant van borsten en punanies en weet

⏸️  ▶️  20:53
ik voor wat niet allemaal meer en dat zag je hier ook weer, het is een soort, ik weet,

⏸️  ▶️  21:00
en er zijn ook vrouwen die, ik durf te wedden dat er vrouwen zijn die hier heel goed op

⏸️  ▶️  21:04
gaan en het daarom ook zeggen.

⏸️  ▶️  21:05
Ja, omdat, het feit dat ze daarmee de mannen uitlokken inderdaad.

⏸️  ▶️  21:09
Ja, dat is garantie voor, dat is garantie op aandacht.

⏸️  ▶️  21:14
Ik heb de heteromannelijke obsessie voor zoenende vrouwen en seksende vrouwen ook

⏸️  ▶️  21:18
nooit echt zo begrepen.

⏸️  ▶️  21:19
Dat verbaast me in jouw geval nou helemaal niet.

⏸️  ▶️  21:24
Nee, nou ja, maar ik, ja, zelf doet het me natuurlijk, maar ik begrijp ook niet waarom

⏸️  ▶️  21:28
je daar zo, ja, zo ontzettend goed op gaat of opgegronden van raakt, dat zijn toch gewoon

⏸️  ▶️  21:33
twee vrouwen die zoenen, dat is toch niet, dat heeft toch verder met jou niks van doen?

⏸️  ▶️  21:37
Ja, nee, ja, het is, het is dan opeens, het is een wilde fantasie, het is niet per se

⏸️  ▶️  21:43
mijn fantasie, moet ik heel eerlijk zeggen, maar ik denk niet dat er iemand is geïnteresseerd

⏸️  ▶️  21:47
in de fantasieën die ik wel of niet heb, dus laten we het hiervoor behouden.

⏸️  ▶️  21:50
Dit bewaren we wel voor extra lange, misschien.

⏸️  ▶️  21:53
En dan was het die verrassing die vorige week al was aangekondigd, de mannelijke vrijgezelle.

⏸️  ▶️  22:03
De mannelijke vrijgezelle.

⏸️  ▶️  22:04
Jij zat natuurlijk handen vringend op de bank.

⏸️  ▶️  22:07
Nou, ontzettend.

⏸️  ▶️  22:08
Ja, jij wilde dit weten, je wilde de wasbordjes stellen.

⏸️  ▶️  22:12
Die kon je tellen, dus dat scheelde, het waren echt niet onknappe mannen op zich, maar wat

⏸️  ▶️  22:17
me vooral wel opviel was het aantal nieuwe vrijgezellen.

⏸️  ▶️  22:20
Wat ben jij op het spoor, Martin Bruyning?

⏸️  ▶️  22:23
Nou, ik niet per definitie iets, maar we weten natuurlijk allemaal, tenminste als je deze

⏸️  ▶️  22:29
podcast vaker luistert, tijdens de opnames is er een verhaal geweest over een drugshalende

⏸️  ▶️  22:36
vrijgezel die drugs had gehaald en daarvoor niet had betaald, waarna een gewapende bende

⏸️  ▶️  22:44
de villa overviel.

⏸️  ▶️  22:45
Heel raar verhaal.

⏸️  ▶️  22:47
Maar het feit dat er niet vier, maar drie vrijgezellen waren, doet mij wel vermoeden

⏸️  ▶️  22:54
dat het verhaal klopt.

⏸️  ▶️  22:55
Ja, want er waren wel vier vrouwelijke nieuwe vrijgezellen en er verschenen maar drie mannelijke

⏸️  ▶️  23:01
vrijgezellen en dat is natuurlijk een klein beetje dubieus.

⏸️  ▶️  23:04
En het verstevigt ook wel het verhaal dat die overval en dat hele gebeuren met mitrailleurs

⏸️  ▶️  23:10
en ze hadden volgens mij ook ze hadden kernbommen bij zich enzo, die criminelen, het was echt

⏸️  ▶️  23:15
heftig daar.

⏸️  ▶️  23:16
Heftig?

⏸️  ▶️  23:17
Heftig!

⏸️  ▶️  23:18
Dat dat hele gebeuren heeft plaatsgevonden in de wachtruimte van de echte villa, dus

⏸️  ▶️  23:28
die luiden hebben ergens gezeten te wachten totdat ze op mochten komen, zeg maar, in

⏸️  ▶️  23:31
de coulissen van Temptation Island.

⏸️  ▶️  23:34
De coulissen van Temptation Island?

⏸️  ▶️  23:37
Ja.

⏸️  ▶️  23:38
Diep?

⏸️  ▶️  23:39
Ja.

⏸️  ▶️  23:40
En daar heeft dit dus dan waarschijnlijk plaatsgevonden.

⏸️  ▶️  23:42
Ik ben echt geraakt op mijn eigen opmerking, merk ik.

⏸️  ▶️  23:45
Maar daar moet dat hebben plaatsgevonden, toen hebben ze een van die vrijgezellen afgevoerd

⏸️  ▶️  23:49
of die zitten inmiddels nog steeds secreperen in een documentikaanse overvolle gevangenis.

⏸️  ▶️  23:56
Waarschijnlijk.

⏸️  ▶️  23:57
De pis van de grond te likken ofzo, weet ik veel, het zijn meestal niet de meest prettige

⏸️  ▶️  24:02
plekken op aarde en hebben ze de drie overgebleven vrijgezellen, hebben ze alsnog het kampement

⏸️  ▶️  24:08
opgestuurd.

⏸️  ▶️  24:09
Nog iets over die vrijgezellen, er was iets geks aan de hand, Ralf stelde zich zo voor,

⏸️  ▶️  24:14
die zei, ik ben Ralf, ik ben 23 jaar en in de naamtitel die op exact datzelfde moment

⏸️  ▶️  24:20
in beeld was stond, Ralf, 24.

⏸️  ▶️  24:23
Ja precies.

⏸️  ▶️  24:24
Dat heb ik ook opgeschreven, dat vond ik echt zo maf, ik dacht, wat gaat hier mis?

⏸️  ▶️  24:29
Hoe dan?

⏸️  ▶️  24:30
Het is gewoon een slordigheidje, maar dit was te voorkomen geweest, lieve betreft.

⏸️  ▶️  24:35
Vorige week zat er zelfs een naamtitel verkeerd, want toen was Iris in beeld en er stond Maris

⏸️  ▶️  24:40
in de titelbalk of andersom, dus we krijgen sowieso wel regelmatig een melding, hoe is

⏸️  ▶️  24:48
het mogelijk dat je deze mensen bij elkaar zoekt, want wie houdt nou die vrouwen uit

⏸️  ▶️  24:54
elkaar?

⏸️  ▶️  24:55
Vooral Iris en Maris en Linde ook wel, maar in iets mindere mate lijken nogal op elkaar,

⏸️  ▶️  25:02
dan zijn Iris en Maris, dat zijn ook nog eens een keer namen waarbij je denkt, ja de

⏸️  ▶️  25:07
variëteit is niet heel erg ruim, en dan vervolgens stond ook nog eens een keer op de plek waar

⏸️  ▶️  25:15
Iris in beeld was, Maris in de titelbalk, dus ook de makers zitten niet helemaal op

⏸️  ▶️  25:22
te letten, en dan wil ik ook nog even één ding zeggen, we maken ook een podcast over

⏸️  ▶️  25:29
de Amerikaanse versie, luister die ook vooral, want als je Martin helemaal los wil horen gaan

⏸️  ▶️  25:35
op mensen die de hele tijd alleen maar aan het zeiken zijn, ik heb nog nooit zo vaak

⏸️  ▶️  25:41
in de slappe lach gelegen als dit seizoen van de Amerikaanse versie, maar goed, daarin

⏸️  ▶️  25:49
heb je The Guy's Villa, dat wordt keurig ondertiteld met Mannenvilla, één woord zoals

⏸️  ▶️  25:57
dat hoort, Nederlands, één woord, Mannenvilla, niet twee woorden, één woord, wat doet de

⏸️  ▶️  26:04
Nederlandse versie al sinds mensenheugenis, Mannenspatsyvilla en vrouwenspatsyvilla,

⏸️  ▶️  26:11
dit gaat ook nooit meer goed komen, bel eventjes, bel even met elkaar, of bel ons, ik kan ons

⏸️  ▶️  26:18
niet bellen, ik kan alleen appen, precies, of stuur een mail, maar het is toch niet

⏸️  ▶️  26:22
zo moeilijk, als het in Amerikaanse versie met de ondertitels goed kan gaan, dan kan

⏸️  ▶️  26:27
het toch ook gewoon in de titeling, er zit toch eindredactie op, zij hopen, maar ik

⏸️  ▶️  26:33
denk dat het gewoon te maken heeft met verschillende afdelingen die dit doen, mannenvilla, vrouwenvilla,

⏸️  ▶️  26:41
één woord, geen spatsy, de ondertitelaar weet het, de vertaler weet het van de Amerikaanse

⏸️  ▶️  26:47
versie, hebben ze geen appgroepje ofzo, doe dit even, regel dit nou, ik denk echt dat

⏸️  ▶️  26:52
dit nooit goed gaat komen, waarom gaat het niet goed komen, ja ik heb er weinig vertrouw

⏸️  ▶️  26:57
in, als ze al niet de kandidaten uit elkaar kunnen houden dan lukt dit helemaal niet,

⏸️  ▶️  27:04
of weten hoe oud hun vrijgezellen ook weer zijn, precies, dat ze 23 of 24, ik ben wel

⏸️  ▶️  27:10
benieuwd of hij nu 23 of 24 is, niet dat het ertoe doet verder, maar dat blijf je toch

⏸️  ▶️  27:16
met vragen achter ons kijken, ik denk dat hij toen 23 was en inmiddels 24, maar het staat

⏸️  ▶️  27:21
zo stom, op het moment dat die kerel zegt 23 en je zet vervolgens 24 in die titel, dat

⏸️  ▶️  27:26
klopt ook niet, het was trouwens met Ofejo ook, die werd overal als 19 aangekondigd, maar

⏸️  ▶️  27:31
die was inmiddels ook 20, die was ook iets mee aan de hand, die leeftijd komt ook niet,

⏸️  ▶️  27:36
leeftijd is een lastig, heel ingewikkeld, de parel van alle uitspraken die we deze aflevering

⏸️  ▶️  27:44
hebben gehad, die komen toch wel denk ik van René, want René is onder andere naar

⏸️  ▶️  27:54
Temptation Island gekomen voor de goede gesprekken, ja ik moest lachen toen ik hem hoorde zeggen,

⏸️  ▶️  28:00
want hij meende het ook onironisch, toen had ik echt denk, dit zijn hele goede gesprekken,

⏸️  ▶️  28:05
er gaat niemand naar Temptation Island voor de goede gesprekken, bedoel voor de Instagram

⏸️  ▶️  28:09
volgers vind ik tot daar aan toe, maar goede gesprekken is wel het andere uiterste en hij

⏸️  ▶️  28:16
had een zeer poëtische tekst, dat op het moment dat Annabel te veel praatte dan stopte

⏸️  ▶️  28:23
die een piemel in de mond, ja ik denk dat ze dat heel leuk gaat vinden om dat te zien op

⏸️  ▶️  28:27
het kampje, dat vraag ik ook, ik denk ook dat het heel leuk is dat het op die manier

⏸️  ▶️  28:32
in het huishouden gaat, hier schat stop met praten, ik weet niet, zou je het ook daadwerkelijk

⏸️  ▶️  28:38
doen?

⏸️  ▶️  28:39
Nou, moeten we daar niet al te diep op ingaan?

⏸️  ▶️  28:44
Ik vind het sowieso, zeg maar als ik me hier een voorstelling van probeer te maken dan

⏸️  ▶️  28:48
krijg ik het zuur, dus ik weet, misschien moeten we het hier gewoon bij laten inderdaad.

⏸️  ▶️  28:53
Zullen we dan om de toon een beetje op te krikken, het over het lijstje hebben dat

⏸️  ▶️  28:59
hij kreeg, waar hij best wel van onder de druk was, het fotolijstje ging af, een foto

⏸️  ▶️  29:06
van Annabel die knuffelde met Hans, waarom was hij daar zo, je maakt jezelf misschien

⏸️  ▶️  29:15
gek, ik denk dat dat het meer is. Tuurlijk, je bent volslagen in paniek over

⏸️  ▶️  29:19
wat daar getoond gaat worden, het komt onverwachts en dan is het een knuffel en ze hield natuurlijk

⏸️  ▶️  29:26
Hans vrij stevig vast, want Hans had een emotionele uitbarsting op dat ogenblik, dat

⏸️  ▶️  29:34
vertelde natuurlijk het stilstaande beeld niet, maar er was een innige knuffel en René trok

⏸️  ▶️  29:41
zich dat aan, maar het moment waarop hij van boven naar beneden kwam en het de dames ging

⏸️  ▶️  29:47
vertellen zaten er alweer wat kussentjes op, dus was de heftigheid van wat hij had gezien

⏸️  ▶️  29:54
was al wat… teruggezet. …degge ept, zeg maar, ja. Dus het heeft

⏸️  ▶️  30:00
uiteindelijk ook niet heel erg de aflevering bepaald en ik denk dat dat hetgene is wat

⏸️  ▶️  30:06
we over eigenlijk alles wat in deze aflevering gebeurde kunnen zeggen, het heeft allemaal

⏸️  ▶️  30:13
niet de aflevering bepaald. Nee, nee, dat was niks waarvan je inderdaad,

⏸️  ▶️  30:18
dat moet je zeggen dat ik het ook had naar het kijken, we hebben afzonderlijk van elkaar

⏸️  ▶️  30:22
gekeken ook, dat ik dacht wat is nou het verhaal van deze aflevering, we zoeken altijd een

⏸️  ▶️  30:28
fragmentje om de podcast mee te beginnen, wat is nou het verhaal waar moeten we het

⏸️  ▶️  30:33
echt over gaan hebben? Ja, ik kon hem inderdaad ook niet vinden.

⏸️  ▶️  30:37
Nee, het was allemaal een, het liep allemaal een beetje leeg en dat begon eigenlijk daar

⏸️  ▶️  30:46
al, de ontmoeting met die vijf gezellen waren ook niet helemaal je dat, het was allemaal

⏸️  ▶️  30:52
een beetje van dat ochtendreality. Het springkussenfeesten, jullie krijgen een

⏸️  ▶️  30:57
leuke groepsactiviteit, zei Monica ook, toen krompen mijn ballen ook al terug mijn lichaam

⏸️  ▶️  31:03
in, het was heel snel gemonteerd ook, dat springkussen ding, het was verder ook helemaal

⏸️  ▶️  31:10
niks. Met zeep enzo, dat was natuurlijk ook leuk.

⏸️  ▶️  31:12
Je zag wat mensen springen en doen en we moeten door vanwege de snelheid inderdaad, het was

⏸️  ▶️  31:18
ook helemaal niks. Nee, en er gebeurde waarschijnlijk ook niks,

⏸️  ▶️  31:24
dus er waren geen handtastelijkheden, er kon niks, zo gedraaid worden dat wij als kijkers

⏸️  ▶️  31:29
op het puntje van onze bank werden verleid te gaan zitten omdat we nu iets zien zouden

⏸️  ▶️  31:34
krijgen wat er niet was en dan vervolgens zijn die kampvuurbeelden, het duurde heel

⏸️  ▶️  31:37
lang, er is best wel veel tijd voor aan besteed en uiteindelijk gebeurde daar, zoals eerder

⏸️  ▶️  31:42
gezegd, ook al niks. En het was zeker een momentopname.

⏸️  ▶️  31:45
Dat moeten we niet vergeten inderdaad. Ik vind het jammer dat ze dat pas achteraf

⏸️  ▶️  31:48
zei, want daardoor kon je daar niet rekening mee houden voor dat je de beelden zag, dus

⏸️  ▶️  31:52
ik vind dit zeg maar, voor iedereen die het niet weet, hier heb je niks aan achteraf.

⏸️  ▶️  31:58
Dus dat kunnen ze beter vooraf doen. We hadden het net over het lijstje van Renée,

⏸️  ▶️  32:03
dat afging, dat was wat we daar zagen, het moment met Hans, daar moeten we het nog even

⏸️  ▶️  32:08
over hebben, dat is van vorige week natuurlijk, maar we kregen er een appje over, terwijl

⏸️  ▶️  32:13
ze aan het kijken was van Christine. O, ik ga echt kapot om Hans. Jeetje Mina, wie

⏸️  ▶️  32:20
denkt hij wel niet dat hij is joh. Ik denk dat hij gaat huilen, deze of de volgende

⏸️  ▶️  32:25
aflevering omdat zij hem niet wil. Wat een ontzettend wel. Wel. Serieus, dit is niet

⏸️  ▶️  32:32
overdreven. Ik heb dat berichtje nog niet verstuurd, of hij staat te janken bij stil

⏸️  ▶️  32:37
in mij. O nee, o nee, o nee. Christine heeft voorspellende gehaven. Nou inderdaad, ik weet

⏸️  ▶️  32:45
niet of ze nergens een glazen bol in huis heeft, maar ik zou hem afstoffen en even mezelf

⏸️  ▶️  32:50
aanbieden. Ik heb gevraagd of ze nog een ingeving heeft om die vooral naar ons te sturen

⏸️  ▶️  32:54
over hoe het zal aflopen met de kandidaten. Precies, een soort doorkijken zou mooi zijn.

⏸️  ▶️  32:59
Ik moest heel hard lachen toen ik dit appje kreeg, want het was gewoon live. Zag je het

⏸️  ▶️  33:03
gebeuren? Ja, we hebben van een betrokkenen die een vrouw in een regia's. Bronnen dicht

⏸️  ▶️  33:14
bij het onderzoek? Bronnen dicht bij het onderzoek, inderdaad. Hebben we iets meer context gekregen

⏸️  ▶️  33:21
over wat die nou op de achtergrond speelt? Over het huilen? Over het huilen. Best wel

⏸️  ▶️  33:27
interessant informazione, want er is hier sprake geweest van een klein beetje geschiedsvervalsing.

⏸️  ▶️  33:34
En er was al één gek ding eigenlijk in die hele setting. En dat is dat die eerst, want

⏸️  ▶️  33:42
dit gaat dus niet over de afgelopen aflevering, maar over die aflevering daarvoor, even voor

⏸️  ▶️  33:45
de helderheid, dus het huilmoment van Hans in de armen van Annabel. En precies daarin

⏸️  ▶️  33:52
zit al iets geks, want Annabel en Hans hebben een ongemakkelijk moment gehad. Zij zegt van

⏸️  ▶️  33:58
ik heb hier nu even geen zin in. En daarna is zij wel heel erg troostend naar iemand

⏸️  ▶️  34:03
toe die, stel nou dat hij zou huilen omdat zij hem afgewezen heeft, dan heeft ze wel

⏸️  ▶️  34:10
heel veel, zeg maar, er was iets ongemakkelijks in die compassie dan. Want dan, snap je?

⏸️  ▶️  34:15
Ze zouden zo van boos op hem moeten zijn omdat ze hem even zat was met zijn moeilijke vragen.

⏸️  ▶️  34:21
Maar intussen is ze wel heel lief voor hem. Ja, ik vond dat een beetje gek wel. En nou

⏸️  ▶️  34:30
blijkt dat huilen zat er meer in een gesprek wat er ook is geweest over dingen die hij

⏸️  ▶️  34:40
heeft meegemaakt het afgelopen jaar. En dat daar ging vervolgens het huilen over en niet

⏸️  ▶️  34:47
over, is het zo naar het schijnt, over haar afwijzing. Zo was het wel daadwerkelijk gemonteerd

⏸️  ▶️  34:56
want we zagen daarna na het huilen een quote van Hans die ook zei van ja ik voel me zo

⏸️  ▶️  35:02
verantwoordelijk voor haar, ik wil niet dat ze pijn heeft, zoiets. Alsof dat over het

⏸️  ▶️  35:07
huilen ging inderdaad. Ja. Dus we zijn genept. We zijn hier zeker genept, tenminste volgens

⏸️  ▶️  35:13
de betrokkenen in de regias die ons hadden toefluisterd in een parkeergarage. Wat deed

⏸️  ▶️  35:20
je in een parkeergarage trouwens? Je hebt geen auto. Nee, we hadden plek voor een fiets.

⏸️  ▶️  35:27
Oh ja, oké. Ga door. Dus daar zijn we inderdaad een beetje genept en dat maakt het dus extra

⏸️  ▶️  35:35
belangrijk om niet al te hard te reageren op de dingen die volgens de montage lijken te

⏸️  ▶️  35:44
zijn gebeurd, maar die creatief aan elkaar kunnen worden gemonteerd terwijl ze eigenlijk

⏸️  ▶️  35:50
weinig met elkaar te maken hebben. Dit is wel weer, we hebben deze discussie wel vaker

⏸️  ▶️  35:56
gehad in podcasts van, tuurlijk moeten de programma's maken soms shortcut nemen om een verhaal te

⏸️  ▶️  36:03
vertellen. Er gebeurt in 24 uur best wel veel natuurlijk. Je kan niet alles laten zien,

⏸️  ▶️  36:09
maar dit vind ik dan wel weer, als dit daadwerkelijk zo is geweest, vind ik wel weer een grens

⏸️  ▶️  36:15
over dat ik denk, je doet hier wel net alsof hij jangt om iets waar hij niet om jangt,

⏸️  ▶️  36:20
zeg maar. Ja. Dat is toch lastig. Ja, ze maken uiteindelijk van alle content die ze

⏸️  ▶️  36:27
hebben, dus alle beelden maken zij uiteindelijk een verhaal en ze laten zien wat er gebeurt,

⏸️  ▶️  36:34
maar door dingen slim aan elkaar te knippen kun je dus als kijker het idee hebben dat

⏸️  ▶️  36:39
dingen bij elkaar horen, daarmee maak je uiteindelijk een verhaal. Ja, dat is ook een beetje waar je

⏸️  ▶️  36:45
rekening mee moet houden op het moment dat je eraan meedoet en ook op het moment dat je

⏸️  ▶️  36:55
naar daar kijkt. Whitney dan gebeurde ook niet heel veel, de leeftijdsissues kwamen weer

⏸️  ▶️  37:01
terug, dat blijft een ding kennelijk. Ja, Maartje van Twintig glijdt al weg bij het idee

⏸️  ▶️  37:07
dat ze een keer iets met Whitney mag gaan doen volgens mij, want die houdt wel van oude

⏸️  ▶️  37:12
mannen. 14 jaar is toch ook weer niets, ik bedoel het is best een leeftijdsverschil,

⏸️  ▶️  37:16
maar het is ook weer niet gigantisch toch? Nee, ja. Voor Whitney is het kennelijk een

⏸️  ▶️  37:22
ding inderdaad, hij vibed lekker met Iris. En het is goed dat hij het woord viben gebruikt,

⏸️  ▶️  37:30
want dat woord heeft het ook gered tot de Temptation Island bingo. Oh, hij is terug

⏸️  ▶️  37:37
hè? Ja, we hebben weer een bingo kaart gemaakt, er is veel naar gevraagd, die staat vanaf deze

⏸️  ▶️  37:44
maandag, de maandag waarop deze podcast verschijnt, op onze Instagram en is linkje in de shownotes,

⏸️  ▶️  37:51
en die geldt dus vanaf aankomende donderdag, dus niet met terugwerkende kracht, vanaf nu

⏸️  ▶️  37:57
iedere nieuwe aflevering van Temptation Island gaan we krassen met elkaar. Ja, dus je mag

⏸️  ▶️  38:03
niet al dingen afstrepen inderdaad? Nee, we gaan niet terugwerkende kracht dingen

⏸️  ▶️  38:06
afstrepen, dus zorg ervoor dat je dat ding op schoot hebt of ergens anders waarbij je

⏸️  ▶️  38:10
lekker kunt meekrassen en dan gaan we kijken of we dit seizoen voor het eerst bingo gaan

⏸️  ▶️  38:15
halen. Hartelijk dank voor alle suggesties die binnen gekomen hebben en uitvraag gedaan

⏸️  ▶️  38:19
op dinsdag tijdens bij de dinsdag polls, dus als het een beetje mee zit, zit jouw suggestie,

⏸️  ▶️  38:26
zie je die keurig blinkend en knisperend op onze bingo kaart staan, laat je niet afleiden

⏸️  ▶️  38:32
door allerlei andere merkwaardige tijdschriften en andere accounts die ook denken leuk te zijn,

⏸️  ▶️  38:37
Sikko had het volgens mij zelfs ergens een of ander. Ja zeg, hebben die niets beters

⏸️  ▶️  38:41
te doen. En niet even zeggen, dit hebben we afgekeken van het Kampvuur, de onofficiële

⏸️  ▶️  38:45
podcast over de MTC, niks. Wij zijn de eerste die dat verzonnen hebben om een bingo kaart

⏸️  ▶️  38:50
te maken natuurlijk. Sowieso, wij hebben de bingo kaart überhaupt bedacht, ik bedoel

⏸️  ▶️  38:56
daarna kwam de rest. Nee maar specifiek, het is toch onzin, doe eens even niet, er is

⏸️  ▶️  39:02
er maar één. Ik begrijp niet waarom Sikko zich hier tegenaan moet bemoeien, dat vind

⏸️  ▶️  39:06
ik wel gek. Nee, blijf eraf. Die hebben we wel wat beters te doen toch, abonnees vasthouden,

⏸️  ▶️  39:11
dat is waarschijnlijk een probleem. En afzetten, ook trouwens. Kut Sikko. Maar goed, dus de

⏸️  ▶️  39:19
bingo kaart is weer te vinden in onze Instagram feed en dus op onze site en in de show notes

⏸️  ▶️  39:25
bedrijven ze aflevering. Dank voor het insturen van je suggesties, dat wilde ik nog even zeggen.

⏸️  ▶️  39:30
Lekker kassen, kassen, kassen, kassen. We hebben eigenlijk alleen Jan Sietse nog te bespreken

⏸️  ▶️  39:34
maar daar is ook niet zoveel te bespreken heb ik het idee. Nee die heeft ook geen enkele

⏸️  ▶️  39:38
volgespeeld deze aflevering. Hij was aan het sporten met Whitney. En dat was het wel. Ja,

⏸️  ▶️  39:44
ze waren elkaar complimentjes aan het geven, dat was een beetje een raar moment. Hij was

⏸️  ▶️  39:49
lekker in shape. Ja, dat moest even bevestigd worden dat hij toch echt wel in shape was,

⏸️  ▶️  39:55
maar dat was het wel eigenlijk. En Michelle ging er ook goed op. Nou, gefeliciteerd meid.

⏸️  ▶️  40:01
Over in shape gesproken, dat zijn wij ook. Och, nou het is zelden zo goed in shape geweest.

⏸️  ▶️  40:09
En het is hetzelfde zo goed bruggetje gehoord. Want dit is onze honderdste aflevering Arjan.

⏸️  ▶️  40:14
Ja. We hebben dit al honderd keer gedaan. Ja, het is ongelooflijk hè. Wie had dat gedacht?

⏸️  ▶️  40:22
We kregen veel presentaties afgelopen week, dank daarvoor. En ook bedankt dat je al zo

⏸️  ▶️  40:28
lang, want met een beetje pech of geluk luister jij ook al honderd afleveringen naar ons.

⏸️  ▶️  40:34
Zouden er mensen zijn inderdaad die alle honderd afleveringen hebben gehoord?

⏸️  ▶️  40:38
Als je ze alle honderd hebt gehoord, mijn respect dat je honderd keer Arjan en Martin

⏸️  ▶️  40:46
neemt beter te borstelen. Ik ben heel even het archief ingedoken. Ja. Herinner jij je dit nog?

⏸️  ▶️  40:59
Nou en nog. RTV Meppel. Waar sloeg dit op? Ja, dit was het einde van de eerste seizoen.

⏸️  ▶️  41:07
Het was het seizoen met Temptation voor in ieder die zich dat natuurlijk nog wel kan herinneren,

⏸️  ▶️  41:13
want dat staat op ons netvliesgegrift. Er werd een trouwring in het vuur gegooid en we eindigden met

⏸️  ▶️  41:22
een of andere wansaltige live uitzending met Rick Brandstede, die daar verder niks aan kon doen,

⏸️  ▶️  41:28
hoe wansaltig dat was. Maar wij hebben dat tot de grond toe afgebrand en het heeft ervoor gezorgd,

⏸️  ▶️  41:38
want dat was ons eerste seizoen. Het is daarna nog enkele keren vaker gebeurd,

⏸️  ▶️  41:44
maar het heeft ervoor gezorgd dat wij voor het eerst tijdens de opnames van onze podcast in

⏸️  ▶️  41:52
een slappen lach terechtkwamen. Daniëlle en Messi, dat gesprek, dat was wel even zo'n

⏸️  ▶️  41:58
moment waarop je heel even wakker werd, waarop je dacht, oh, dit gebeurt wat. We kijken ook

⏸️  ▶️  42:02
op je na, oh ja, omroep Meppel en dit was het. Wat erg, wat erg. Maar goed, je zwomt toch heel

⏸️  ▶️  42:19
even wakker. Wat erg. Wat weet ik wat zo erg is? Dit is mijn lievelingsprogramma. Ze hebben er echt

⏸️  ▶️  42:44
iets heel stoms van gemaakt. Is het nog steeds jouw lievelingsprogramma? Ja, het is nog steeds

⏸️  ▶️  42:52
wel mijn lievelingsprogramma en het is vooral ook mijn lievelingsprogramma omdat we er een

⏸️  ▶️  42:55
podcast over maken, moet ik heel eerlijk zeggen. Dat helpt wel. Wat klokken we daar trouwens bizar

⏸️  ▶️  43:00
slecht nog? Ja, maar ja, alles was toen minder. Behal, ik zeg maar zelfs de grande finale van

⏸️  ▶️  43:08
Adaptation Island was toen minder. Ja, dat was toen echt een dramatisch, ja. Een ander favoriet

⏸️  ▶️  43:15
moment voor mij was het moment dat wij in een van de seizoenen afsloten met een bijzonder liedje.

⏸️  ▶️  43:22
Thank you. We bedankten alle luisteraars, alle deelnemers, alle makers. Volgens mij,

⏸️  ▶️  43:31
wil je dat nog wel een keertje doen, toch? Ja, maar dan wel aan het einde van het seizoen natuurlijk.

⏸️  ▶️  43:37
Oh, ik dacht, start hem gewoon. Ja, nee, je hebt hem ingestart. Dit is dus verschrikkelijk,

⏸️  ▶️  43:44
want dit komt dus niet meer uit je hoofd. Ik heb dit dus moeten monteren. En dan zit je dit

⏸️  ▶️  43:58
te monteren en dan heb je de hele tijd... Ja, verschrikkelijk. En nu krijg ik het waarschijnlijk

⏸️  ▶️  44:10
weer niet uit mijn kop. Het is vijf over half één s'nacht, terwijl we dit aan het opnemen zijn.

⏸️  ▶️  44:15
Ik moet zo maar zijn slapen, maar ik denk dat ik zo meteen de hele tijd alleen maar...

⏸️  ▶️  44:19
Een gillend wakkerwoordje. Een gillend wakkerwoord. Vreselijk. Dus gelukkig duurt het nog eventjes

⏸️  ▶️  44:31
voordat de laatste aflevering van dit seizoen er is, want dan zit hij er waarschijnlijk weer

⏸️  ▶️  44:34
in om iedereen en zijn moeder te bedanken. En dan zit hij sowieso weer in mijn hoofd en nu is

⏸️  ▶️  44:41
het gewoon weer heel eventjes weg. Nee, honderd afleveringen dus. We zijn voorlopig nog niet van

⏸️  ▶️  44:46
plan om te stoppen. We zijn ook voorlopig nog niet klaar, want we lopen nu natuurlijk nog,

⏸️  ▶️  44:50
we zitten midden in het Amerikaanse seizoen. Het Nederlandse seizoen is nu net begonnen,

⏸️  ▶️  44:54
dus voorlopig ben je nog niet van onszelf. Wij waren niet van plan om nu het einde van Het

⏸️  ▶️  45:05
Kampvuur, de onofficiële podcast over Temptation Island, aan te kondigen. Heel even terug dan,

⏸️  ▶️  45:10
maar niet heel even, de rest van deze podcast. Terug naar dit seizoen, want we hebben ook nog

⏸️  ▶️  45:16
een appje gehad van Sam, onze Belgische correspondent, die kijkt naar mij vanuit België.

⏸️  ▶️  45:23
Maar die is nog niet zo onder de indruk van de kandidaten.

⏸️  ▶️  45:27
Hallo heren van Het Kampvuur, Sam hier. Ik ben alweer trouw op post en ik heb vanuit België

⏸️  ▶️  45:34
toch eens aan een Videoland abonnementje geraakt, zodat ik Temptation toch kan zien.

⏸️  ▶️  45:41
Ja, jullie zijn alweer goed vertrokken met de podcast, maar over het seizoen zelf.

⏸️  ▶️  45:44
Ik heb nu de eerste drie afleveringen gezien en ik ben een beetje teleurgesteld in de selectie

⏸️  ▶️  45:53
van de koppels, om eerlijk te zijn. Het past allemaal net iets te veel binnen de mooie

⏸️  ▶️  46:02
lijntjes van het concept en het zijn allemaal mensen die naar Temptation Ormen iets te

⏸️  ▶️  46:10
te gewoondjes zijn. Andere seizoenen zit er vaak een of meer mensen bij die je vrij verschrikkelijk

⏸️  ▶️  46:20
vindt en waar je telkens ergert als je ze ziet, maar dat je wel blijft kijken omdat je wilt

⏸️  ▶️  46:24
weten wat het volgende hoofdstuk in de saga wordt. En dat zie ik hier, eerlijk gezegd,

⏸️  ▶️  46:30
niet zo gebeuren. Dus ik weet niet of we nu zo echt van die sagas krijgen waar je een puntje van je

⏸️  ▶️  46:37
stoel zit van wow, wat voor crazy gedoe komt er nu. Dus ja, daar hoop ik ergens nog op een

⏸️  ▶️  46:47
dikke plot wist, maar ik vrees er een beetje voor. Oh ja, en dan wil ik ook nog wel iets

⏸️  ▶️  46:53
opmerken over het woord emotioneel. Ik weet niet of dat iets Nederlands is, al zin van bij

⏸️  ▶️  47:02
jullie in Nederland, want in België zeggen wij dat helemaal niet. Het is emotioneel of emotional in

⏸️  ▶️  47:09
het Engels, maar emotionaal? Nee, gewoon nee. Sam, super fijn om je weer te horen. Je bent een

⏸️  ▶️  47:18
held. Laten we beginnen. Emotionaal, dat is volgens mij gewoon Martin & Arjans. Emotionaal,

⏸️  ▶️  47:26
gewoon iets zeg maar. Het is ook geen Nederlands. Het is ook zeker geen Nederlands, het is het

⏸️  ▶️  47:32
kampvuurs. We hebben ons eigen taaltje. Ja, als je 100 afleveringen hebt gemaakt. Ja, dan moet

⏸️  ▶️  47:37
je wel. Heb je eigen taaltje. En dan deelt één van zijn voice direct. Ja, ik heb precies met

⏸️  ▶️  47:48
dit gevoel naar deze aflevering ook zitten kijken toen ik dacht, hier gebeurt helemaal niks. Zoals

⏸️  ▶️  47:54
jij dat zei, wat is nou eigenlijk de kernpunt van deze aflevering van Temptation Island?

⏸️  ▶️  47:58
Ik heb het idee dat hier eigenlijk uiteindelijk helemaal geen reet gaat gebeuren. De kandidaten

⏸️  ▶️  48:08
zijn wel fijn doorsnee, vind ik. Ik vind het fijn dat ik het idee heb dat ik naar normale

⏸️  ▶️  48:17
mensen zit te kijken en niet alleen maar mensen die uit een soort malletje zijn gestapt of daar

⏸️  ▶️  48:21
daadwerkelijk alleen maar lijken te zitten om hun sportschool te promoten. Dus dat vind ik fijn.

⏸️  ▶️  48:26
Maar tegelijkertijd is er inderdaad niemand die echt serieus op je zenuwen werkt, behalve

⏸️  ▶️  48:32
misschien Ivo, maar zelfs dat in maar beperkt. Ik bedoel, ik kan het heel stevig aanzetten en

⏸️  ▶️  48:38
zeggen dat ik het verschrikkelijk vind, maar ondertussen zit het me ook niet heel erg in de weg.

⏸️  ▶️  48:41
Dus ik begrijp wel wat Sam wil zeggen en ik deel die zorg ook wel gedeelvelijk.

⏸️  ▶️  48:50
Dan krijgen we nog wel ellende dit seizoen, want dat hebben we nodig.

⏸️  ▶️  48:54
Ja, je kijkt toch naar Temptation Island om uiteindelijk een train crash in slow motion te

⏸️  ▶️  49:01
zien. We kunnen het doen alsof het niet zo is, maar ja, dat is toch waar we met z'n allen

⏸️  ▶️  49:09
enorm naar uitkijken qua pompende lakens in soort wit beelden en ook het feit dat we dat

⏸️  ▶️  49:14
nergens terug hebben zien komen in een promo. Ja, dat geeft weinig hoop.

⏸️  ▶️  49:20
Het geeft weinig hoop. Maar goed, voor hetzelfde geld verrassen ze ons.

⏸️  ▶️  49:25
Sam was natuurlijk vanuit België aan het kijken. Ik vroeg hem nog van hoe doe je dat nou? Want

⏸️  ▶️  49:31
daar hebben we het ook een keer wel over gehad. Kun je dit seizoen in België volgen? Hij liet

⏸️  ▶️  49:37
weten dat hij zijn account bij Videoland via VPN heeft gemaakt, maar dat hij vervolgens met dat

⏸️  ▶️  49:43
account gewoon in België ook kan kijken. Dat is verder niet beschermd. Je moet alleen even een

⏸️  ▶️  49:48
VPN hebben om een account te kunnen maken. Goede info.

⏸️  ▶️  49:51
Voor alle luisteraars die in België wel luisteren, maar het niet kunnen kijken, dit is de tip van Sam.

⏸️  ▶️  49:57
Zijn je dan luisteren? Dat denk ik niet, toch? Nou, die mensen zijn er ongetwijfeld.

⏸️  ▶️  50:02
Sjoeren, heb je 06 20 15 15 19? Temptation. Jij zei net, mensen die meedoen om hun

⏸️  ▶️  50:09
sportschool te promoten. Dan heb ik een bruggetje. Want René, die is in te huren. Niet voor feest en

⏸️  ▶️  50:18
partijen. Tenminste daar promotie zich niet voor. Hij is personal coach. En in onze app groep

⏸️  ▶️  50:27
krijgen wij zijn website toegezoet, linkje in de show notes. Met daar wel een hele opmerkelijke

⏸️  ▶️  50:33
recensie. Ja, niemand minder dan Annabel is bij hem coache geweest, zo heet het dan volgens mij.

⏸️  ▶️  50:42
Ze hebben foto's van voor en na, waarin we zien dat Annabel is ongeveer gehalveerd is door het

⏸️  ▶️  50:52
coaching traject van René. Want er moet wel gesport worden, want anders dan werk je niet

⏸️  ▶️  50:58
jezelf. Ik heb een live update. De website doet het niet meer. Wat? Is die offline gehaald? De

⏸️  ▶️  51:08
website kan niet gevonden worden, zeg, staat hier. Gaan we even achteraan? Het kan zijn dat die

⏸️  ▶️  51:13
gewoon offline is, maar gelukkig hebben we de beelden nog, want er is een foto van gemaakt in die app

⏸️  ▶️  51:18
groep dus. Die heet bij het kampvuur en dan kun je inkomen op het moment dat je ondersteunt als

⏸️  ▶️  51:22
operelationist via patreon.com het kampvuur. Dan kun je ons steunen. Krijg je extra lange

⏸️  ▶️  51:27
podcasts, krijg je de podcast eerder en dan krijg je de aansteker naar twee weken, twee maanden moet

⏸️  ▶️  51:32
ik zeggen. En je krijgt dus toegang tot die exclusieve optioneel natuurlijk, want je wordt

⏸️  ▶️  51:38
niks, niks moet je verplicht. Alleen als je het leuk vindt. Waarin hele leuke dingen worden gedeeld.

⏸️  ▶️  51:44
Dit soort dingen die mensen vinden op internet. Er is een foto gedeeld van René met een nieuwe

⏸️  ▶️  51:52
leeftijd in zijn titelbal, namelijk niet 27, maar 47, want zo vinden mensen dat hij eruit ziet. Kortom,

⏸️  ▶️  51:57
we zijn super complimenteus naar de deelnemers. Dus het is zeker leuk om daarbij te zijn. Dus

⏸️  ▶️  52:04
steun je ons nog niet en lijk je dit leuk? Steun ons dan, want dan zijn we je zeer dankbaar voor,

⏸️  ▶️  52:09
via patreon.com slash het kampvuur. En we hebben ook twee nieuwe mensen deze maand bij erbij

⏸️  ▶️  52:17
gekregen. Dat is Loes die een account deelt met haar vriend volgens mij. En Gerben,

⏸️  ▶️  52:22
van harte welkom bij onze Open Relationisten ploeg. Super leuk dat jullie erbij zijn. En als je ons niet

⏸️  ▶️  52:31
steunt, maar wel iets met ons wilt delen, je mag natuurlijk altijd 24 7, Apple op 06 20 15

⏸️  ▶️  52:37
15 29. Je kan mailen, inbox at het kampvuur.com. Je kan in de dm slijden, dan kom je bij Arjan

⏸️  ▶️  52:43
terecht op Instagram, op de gram. We zijn op alle manieren te bereiken. Oh man, het is zo makkelijk.

⏸️  ▶️  52:48
En je kunt stemmen op Instagram. Leuk dat je ermee eindigt. Op de dinsdag poll. En dat hebben we ook

⏸️  ▶️  52:53
deze week weer gedaan. En dat begint met de yoga sessie natuurlijk. Die afgelopen aflevering of

⏸️  ▶️  53:01
vooraflevering eigenlijk werd gebezigd door Ivo NS mee. De stelling is yoga doen met een tropisch

⏸️  ▶️  53:09
uitzicht. Zo wil ik elke dag wel opstaan of fuk yoga. Fuk yoga. Ja, ik ben dus heel blij dat de

⏸️  ▶️  53:19
meerderheid zegt fuk yoga. Je vindt het niks. 58 procent zegt fuk yoga, 42 procent zegt zo

⏸️  ▶️  53:27
wil ik elke dag wel opstaan. En zitten dus eigenlijk in team Ivo NS mee. Je stemt later van over. Ja.

⏸️  ▶️  53:36
Wordt je er emotioneel van? Ik word er emotioneel van. Het is laat vanavond. En ik snap wel dat Hans

⏸️  ▶️  53:44
huilde. Ja, het was gewoon een emotionele toestand. Of belachelijk huilende mannen zijn stom. Het is

⏸️  ▶️  53:53
weer lekker genuanceerd ook. Je kreeg ook klachten over. Er is geen middenweg. Ja, ik vind dit nu wel.

⏸️  ▶️  54:00
Ja, moet natuurlijk nu gaan gokken wat mensen hebben gezegd. Maar we hebben nu wel meer informatie

⏸️  ▶️  54:05
over dat huilmoment. Toch denk ik dat mensen B hebben gezegd. Ja, 59 procent zegt belachelijk

⏸️  ▶️  54:12
huilende mannen zijn stom. Dit was inderdaad een stelling en de twee antwoordopties waar

⏸️  ▶️  54:22
commentaar op kwam. Maar ja, hallo, we zijn hier niet om het elkaar makkelijk te maken. Soms

⏸️  ▶️  54:26
moeten er gewoon stevige keuzes gemaakt worden. Kill your darlings. Hoppatee. Wat overheerst? En

⏸️  ▶️  54:32
dan betekent gewoon dat huilende mannen stom zijn. Het staat genoteerd. Ja, dat word je toch weer

⏸️  ▶️  54:38
wat wijzer. En je vriendin vrouwtje noemen is heel normaal. Schattig toch? Of volkomen fout. Stop

⏸️  ▶️  54:46
ermee. 100 procent B. Hoop ik. 75 procent zegt B. Wie is die 25 procent? Nou, dat is dus grappig,

⏸️  ▶️  54:56
want daar zit een opvallend verschil in, in stemmers. Namelijk het merendeel van de mensen

⏸️  ▶️  55:05
die zegt volkomen normaal, schattig toch zijn mannen. Die vinden dat heel normaal. Terwijl over

⏸️  ▶️  55:12
het algemeen vrouwen kiezen voor volkomen fout. Stop ermee. Dus de vrouwtjes willen geen vrouwtje

⏸️  ▶️  55:20
genoemd worden. Voila. Goed om te weten. Dat is goed om te weten. Dus mannen, als u een vrouw

⏸️  ▶️  55:29
plezier wil doen, stop ermee. Niet meer doen. Klaar. Hou op. Goed om te weten. Dat waren de

⏸️  ▶️  55:37
dinsdagpols. Dat waren de dinsdagpols. Stem mee. Instagram.com slash hetkampvuur. Iedere dinsdag,

⏸️  ▶️  55:42
want ja, dat ding heet niet voor niks. Dinsdagpol. Gaan we je weer helemaal de moe bedoel vragen om

⏸️  ▶️  55:47
je druk te maken over dit soort zaken samen met ons. Dat is belangrijk. Hier, dit helpt. De

⏸️  ▶️  55:54
maatschappij vooruit. We weten nu geen vrouwtje meer. Niet meer doen. Nooit. Klaar. Zullen wij dan

⏸️  ▶️  55:59
om af te sluiten nog even vooruit kijken naar de volgende aflevering? We kregen een vooruitblik.

⏸️  ▶️  56:04
Ja. Er gaat een fotolijstje af bij Iris. Heftig hoor. Heftig. Ik kan niet wachten. Heftig. Er wordt

⏸️  ▶️  56:10
een nieuw element aangekondigd, maar dat wisten we al. Ja, er wordt heel spannend over gedaan in de

⏸️  ▶️  56:20
vooruitblik, maar eigenlijk weten we natuurlijk al dat je als vrij gezell of nee, als koppelhelft kan

⏸️  ▶️  56:26
besluiten dat je wel klaar bent en dat je naar huis wilt. En dan kan de ander, kan je partner zeg maar

⏸️  ▶️  56:30
zeggen oké, ik ga wel met je mee of echt niet, ik blijf. Ja, maar dat gaan we dus volgende week dan

⏸️  ▶️  56:38
voor het eerst horen en dan gaat iedereen ontzettend van onder de indruk zijn. Ja,

⏸️  ▶️  56:41
is wel ontzettend echt. Ieders mond valt open, denk ik. Dus het wordt een ontzettend heftige

⏸️  ▶️  56:47
televisie. En een kampvuur bij de mannen. En een kampvuur bij de mannen. En René reageert daar nog

⏸️  ▶️  56:55
wel heftig op. Dus ze hebben toch iets met die beelden van Annabel gedaan, waardoor René over de

⏸️  ▶️  57:01
zeik gaat. En dat is dan wel weer fijn om te zien. Handen blijven. Ik ben blij dat ik niet die deur ben.

⏸️  ▶️  57:08
Ja, die krijg een goede klant. Die daar in de sponning, uit de sponning wordt geslagen zo ongeveer. Maar

⏸️  ▶️  57:13
voor het kijkplezier is het natuurlijk wel fijn. Dus ik ben heel erg benieuwd. Misschien worden

⏸️  ▶️  57:20
we wel heel erg verrast volgende week. Of worden we gemeld? Niet zo saai als die van deze week.

⏸️  ▶️  57:26
Laten we het hopen. Wij gaan nog even door voor de mensen die ons steunen. Onze open relationisten

⏸️  ▶️  57:31
in de Extra Laggen podcast. Ja. Ga je niet mee, dan hebben we eigenlijk maar één boodschap voor je.

⏸️  ▶️  57:37
Ga ons steunen via Patreon.com slash het kampvuur. Oh bedoel je dat niet? Ik bedoelde eigenlijk meer

⏸️  ▶️  57:43
dit. Tot volgende week.

⏸️  ▶️  57:45
Het kampvuur was niet heel, ja het was een beetje gek.