Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, kijken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


🇺🇸 Kampvuur S7E10: Gillian wordt keihard gefriendzoned

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

Binnen minuten na het begin de aflevering zat Martin met zijn hoofd in zijn handen. En het werd niet beter. We gaan in de podcast los op het zoveelste drama tussen Lascelles en Trace en vragen ons af wat een duivenzegening is. Verder werden er ringen gekocht en ging Gillian uit haar dak. Oh, en Martin spoelde stiekem een stukje door. In de podcast legt hij uit waarom.

In de extra lange versie: Martin neemt de podcast op bij zijn ouders - en is bang dat hij niet vrijuit kan praten. Verder gaat het ook nog over giftige relaties, want wanneer weet je nou dat je weg moet wezen?

Shownotes:

Praat mee:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
Ik heb er deze aflevering zitten kijken, Martin, en we hebben afzonderlijk gekeken en ergens

⏸️  ▶️  00:06
in de eerste drie minuten dacht ik al, hier vindt hij iets van.

⏸️  ▶️  00:11
Ja, dat was wel snel deze keer.

⏸️  ▶️  00:13
Ik denk dat ik nog nooit zo snel met mijn hoofd in mijn handen heb gezeten als in deze

⏸️  ▶️  00:17
aflevering.

⏸️  ▶️  00:18
Wat een kutleven heb je eigenlijk.

⏸️  ▶️  00:21
Nou ja, buiten deze podcast ook niet.

⏸️  ▶️  00:23
Wat was de grootste trigger?

⏸️  ▶️  00:25
Ik weet niet meer exact, maar ik gok dat het een gevalletje Lachens is geweest.

⏸️  ▶️  00:30
Ja, daar ga je slecht op, hè?

⏸️  ▶️  00:32
Ik heb nu alweer zin in de rant die er ongetwijfeld aan gaat komen.

⏸️  ▶️  00:35
Jij bent dus Martin, laten we ons even voorstellen, voor iedereen die ons nog nooit geluisterd

⏸️  ▶️  00:41
heeft.

⏸️  ▶️  00:42
Jij zit in de serre van je ouders.

⏸️  ▶️  00:44
Blutje, het is het hier.

⏸️  ▶️  00:47
Maar de deuren zijn open, dus je zit niet helemaal gevangen in een kas, af en toe kwettert er

⏸️  ▶️  00:54
een vogeltje.

⏸️  ▶️  00:55
Ja, gezellig toch?

⏸️  ▶️  00:56
Beetje sfeer.

⏸️  ▶️  00:57
Ja, mensen krijgen nooit normale audio van ons.

⏸️  ▶️  01:00
Weet ik wel weer wat dan.

⏸️  ▶️  01:02
Nou, liever een vogeltje dan dan dan dan een of andere bouwvakker die een stoep aan zit

⏸️  ▶️  01:07
te stampen.

⏸️  ▶️  01:08
Zeker, dat doen ze hier niet.

⏸️  ▶️  01:09
Ik ben Arjan dan, want ik presenteerde deze podcast ook en hoe heet deze podcast dan?

⏸️  ▶️  01:14
Nou, hij luistert naar het Kampvuur en dat is dan de onofficiële podcast over Temptation

⏸️  ▶️  01:21
Island.

⏸️  ▶️  01:22
Ik leerde hoe ik mijn eigen gevoelens luisterde en ik ben er klaar om Ash precies te vertellen

⏸️  ▶️  01:29
hoe ik me voel.

⏸️  ▶️  01:30
En dus Luke en ik gaan ringkopen voor de liefde van mijn leven.

⏸️  ▶️  01:35
Ik dacht dat ik dit zou doen.

⏸️  ▶️  01:39
Het is wild.

⏸️  ▶️  01:40
Ik denk dat dit de enige is dan.

⏸️  ▶️  01:43
Daar gaat het.

⏸️  ▶️  01:44
Ik denk niet dat ze ja gaat zeggen.

⏸️  ▶️  01:47
Gokje hoor, zo maar een gokje.

⏸️  ▶️  01:50
Wie?

⏸️  ▶️  01:51
Iris?

⏸️  ▶️  01:52
Ash?

⏸️  ▶️  01:53
Wie?

⏸️  ▶️  01:54
Ash in dit geval.

⏸️  ▶️  01:55
Ash denk ik dat nee gaat zeggen.

⏸️  ▶️  01:57
Iris weet ik nog niet.

⏸️  ▶️  01:59
Die zou wel eens ja kunnen zeggen, maar dan moet hij haar nog wel even overtuigen bij

⏸️  ▶️  02:03
dat Kampvuur.

⏸️  ▶️  02:04
Ja, ik heb voor Luke zie ik het wel zonder Gimahania, die daadwerkelijk zelf denkt dat

⏸️  ▶️  02:12
zij wel ja gaat zeggen.

⏸️  ▶️  02:13
Hij verbeterde zich later omdat Carina hem een beetje vreemd zat aan te kijken, zo van

⏸️  ▶️  02:18
wat zeg jij nou?

⏸️  ▶️  02:19
Zeg die I hope she says yes.

⏸️  ▶️  02:21
Maar alleen al het idee dat hij denkt dat er nog wat te redden valt, dan heb je wel een

⏸️  ▶️  02:27
enorm stuk gewapen beton voor je harses.

⏸️  ▶️  02:29
Ik hoop dat die ring in het Kampvuur gaat, zoals we dat een aantal seizoenen geleden

⏸️  ▶️  02:36
gedaan hebben.

⏸️  ▶️  02:37
Jij hoopt op de ultieme drama.

⏸️  ▶️  02:42
Ja, of misschien nog beter zoals Katinka ons erpte op 06-20-15-15-29.

⏸️  ▶️  02:47
06-20-15-15-20?

⏸️  ▶️  02:48
De hotline.

⏸️  ▶️  02:49
Het Kampvuur hotline, ja.

⏸️  ▶️  02:51
Katinka epte dat ze hoopt dat Ash Hania in het Kampvuur dumpt.

⏸️  ▶️  02:58
Dat klinkt heftig.

⏸️  ▶️  03:00
Dat zou heftige televisie zijn, zou wel goede televisie zijn, ja het is al opgenomen, dus

⏸️  ▶️  03:06
het heeft niet zoveel zin meer, ons advies.

⏸️  ▶️  03:08
Het is geen, it is a don't try this at home, betekent.

⏸️  ▶️  03:13
Ja, dat Mark L. Wohlberg hem dan moet gaan redden uit dat Kampvuur.

⏸️  ▶️  03:18
En dat dan Tommy de boel kon blussen.

⏸️  ▶️  03:21
Ja, want dat kan niet, die is ook nog in de butel ergens.

⏸️  ▶️  03:24
Als hij niet uitgeblust van Gillian af is gekleed tijdens de laatste dreamdate.

⏸️  ▶️  03:29
We gaan een beetje hakken op de tak, heb ik het gevoel.

⏸️  ▶️  03:32
Het is wel merkwaardig, het zijn wel de mannen die het meest op de zenuwen en de irritatie

⏸️  ▶️  03:40
werken dit seizoen.

⏸️  ▶️  03:41
Want we hebben natuurlijk Hania, nou ja, dat moet je daar nog veel aan vuil maken.

⏸️  ▶️  03:50
En we hebben Leceul, die ook werkelijk waar aan alle kanten door de vangriel vliegt.

⏸️  ▶️  03:57
En ik heb zo'n zin in Martin die door de vangriel vliegt, want geef jij eventjes een korte samenvatting

⏸️  ▶️  04:03
van wat jij hebt gezien.

⏸️  ▶️  04:04
Leceuls en Trace, bedoel je.

⏸️  ▶️  04:12
Wat gebeurde er allemaal?

⏸️  ▶️  04:16
Ja, het was weer het oude, hetzelfde liedje met, ik vind jou leuk, maar ik vind je toch

⏸️  ▶️  04:21
ook niet leuk en misschien moeten we niets, misschien moeten we op pauze drukken, misschien

⏸️  ▶️  04:24
moeten we niet op pauze drukken, ik wil toch je vriendin zijn, of ik wil dat je mijn vriendin

⏸️  ▶️  04:28
bent.

⏸️  ▶️  04:29
Maar ik heb thuis ook nog iemand zitten die zit nu op dat andere Kampvuur, daar wil ik

⏸️  ▶️  04:31
het netjes mee afsluiten.

⏸️  ▶️  04:32
Maar ja, ik wil ook nog met jou verder, wil jij nog met mij verder, hoe vind je dat het

⏸️  ▶️  04:35
zelf gaat, zullen we dit doen, zullen we dit niet doen, wil je mijn vriendin zijn, wil

⏸️  ▶️  04:40
je mijn future wife zijn.

⏸️  ▶️  04:42
Hoeveel korter zou dit seizoen, dat dacht ik tijdens het kijken, hoeveel korter zou

⏸️  ▶️  04:46
dit seizoen zijn geweest, ik denk dat je toch een aflevering of drie, vier zou kunnen

⏸️  ▶️  04:50
schrappen op het moment dat je de hele La Chelle's, Trace, wie waren al die andere wijven, als

⏸️  ▶️  04:56
je al dat drama eruit zou laten, eruit zou hebben gelaten in de montage.

⏸️  ▶️  05:00
In de montage, hoeveel korter zou dit seizoen zijn en hoeveel tijd zouden wij zelf over

⏸️  ▶️  05:07
hebben gehouden die we niet naar Temptation Island zouden moeten kijken, als je al die

⏸️  ▶️  05:12
rommel met die twee eruit zou hebben gelaten, als je dat gewoon, weet je, je hebt dit allemaal

⏸️  ▶️  05:17
opgenomen, je hebt het allemaal in je montageprogramma staan en als je zou denken, ik zet dit niet

⏸️  ▶️  05:22
op mijn tijdlijn, ik gooi dit weg, ik druk op control alt delete, daar heeft nooit iemand

⏸️  ▶️  05:28
meegedaan aan dit programma die La Chelle's heet, ook Siltwaardy te zien is Blurrum of

⏸️  ▶️  05:32
we doen net alsof ik erbij hoort bij het meubilair, kortzaamgevat, het had ons zoveel tijd kunnen

⏸️  ▶️  05:39
besparen dit.

⏸️  ▶️  05:40
Ja, ja, nee, ik kan hier werkelijk maar niks tegenin brengen.

⏸️  ▶️  05:46
Oh en die duiven zegening, had je daar wel eens van gehoord?

⏸️  ▶️  05:50
Ja, wat is dat dan weer?

⏸️  ▶️  05:51
What the fuck was dat?

⏸️  ▶️  05:52
Ik weet niet, je schrijft dus een wens op een briefje, dan ga je staan alsof je een

⏸️  ▶️  05:58
mislukte boom speelt in de school musical van groep 8 en dan moeten die duiven op je schijten

⏸️  ▶️  06:05
of moeten die dan het briefje meenemen of wat moet er gebeuren met beesten?

⏸️  ▶️  06:08
Die duiven deden niks, die duiven zaten daar gewoon een beetje bij.

⏸️  ▶️  06:10
Ja, maar die duiven moeten iets doen.

⏸️  ▶️  06:13
Ja, dat hoop je, want anders zijn ze nutteloos, net zo nutteloos als Trace en La Chelle trouwens

⏸️  ▶️  06:19
die je ook prima uit het seizoen had kunnen knippen.

⏸️  ▶️  06:21
O, vertel er eens wat over.

⏸️  ▶️  06:22
Ja, nee, dat lijkt me best een goed idee.

⏸️  ▶️  06:24
Kan dat achteraf nog?

⏸️  ▶️  06:26
Ik heb niet verdiept in de duiven zegeningen, maar ik heb het idee dat die duiven iets bij

⏸️  ▶️  06:33
hun nog moesten doen en niet alleen maar daar een beetje graan zitten pikken op een meter

⏸️  ▶️  06:38
van hun voeten af.

⏸️  ▶️  06:39
Dus dat het eigenlijk misging?

⏸️  ▶️  06:40
Eigenlijk, ik had het beetje het idee dat het misging.

⏸️  ▶️  06:42
Dus ze hadden het er net zo goed uit kunnen knippen, net als Trace en La Chelle?

⏸️  ▶️  06:45
Ze hadden het er net zo goed uit kunnen knippen, maar ben jij nou, doe jij nou iets in de duiven

⏸️  ▶️  06:50
zegeningerij?

⏸️  ▶️  06:51
06015151920.

⏸️  ▶️  06:53
Ben je voorzitter van de beroepsgroep van grote duiven zegeners?

⏸️  ▶️  06:59
Laat het even weten wat de bedoeling is van die duiven zegening.

⏸️  ▶️  07:02
Hoe dit werkt.

⏸️  ▶️  07:03
Ik heb werkelijk geen zin om dit uit te zoeken verder.

⏸️  ▶️  07:05
Nee, dat is het ook wel een beetje.

⏸️  ▶️  07:06
Daar werden we eerder dit seizoen ook beschuldigd, toch?

⏸️  ▶️  07:08
Kunnen jullie dat zelf niet uitzoeken?

⏸️  ▶️  07:10
Nee, dat kunnen wij niet.

⏸️  ▶️  07:11
We hebben 100 miljoen miljard andere dingen te doen die we eerst gaan doen en dan gaan

⏸️  ▶️  07:16
we uitzoeken hoe een duiven zegening werkt.

⏸️  ▶️  07:18
Precies.

⏸️  ▶️  07:19
We gaan bijvoorbeeld praten over het gebeuren met Hania, want Hania heeft zich ook weer

⏸️  ▶️  07:27
enorm misdragen.

⏸️  ▶️  07:28
Die werd een narcist genoemd.

⏸️  ▶️  07:29
Is die ook?

⏸️  ▶️  07:30
Ja.

⏸️  ▶️  07:31
Ja, toch?

⏸️  ▶️  07:32
Dat gaat toch allemaal alleen maar om Hania en alles?

⏸️  ▶️  07:36
Ik weet het, ja, maar het hele idee dat hij naar die villa gaat, naar Temptation Island

⏸️  ▶️  07:43
en zichzelf aan verleiding moet onderwerpen, hij is ook wel het leidend voorwerp in dit

⏸️  ▶️  07:49
in deze zegmaar.

⏸️  ▶️  07:50
Met de lange ei.

⏸️  ▶️  07:53
Hij is toch de main character, samen met nog drie anderen, maar waar zou hij het anders

⏸️  ▶️  07:59
over moeten hebben?

⏸️  ▶️  08:00
Ja, maar wat er ook gebeurde met die Carina, laten we het daar maar even over hebben dan,

⏸️  ▶️  08:06
dat hij met twee andere dames in kennelijke staat was hier volgens mij wel.

⏸️  ▶️  08:11
Nou, behoorlijk hoor, die had wel een paar fleshaltes gehad.

⏸️  ▶️  08:15
Maar hij zat die dames complimentjes te geven over dat ze zo'n goede billen hadden of zo.

⏸️  ▶️  08:22
Ja.

⏸️  ▶️  08:23
En dat vond Carina niet leuk.

⏸️  ▶️  08:24
Nou, kan ik mij iets meer voorstellen als je, nee, het is geen relatie, maar als je wel

⏸️  ▶️  08:30
een soort van vakantieliefde hebt, dat je dat dan niet leuk vindt.

⏸️  ▶️  08:35
Hania en Carina is volgens mij meer een psychologe relatie dan echt dat de voeten er vanaf vliegen.

⏸️  ▶️  08:42
Maar ja, goed, zij hoorde wel een soort van bij hem en als hij dan ineens met andere vrouwen

⏸️  ▶️  08:47
gaat lopen chansen, dan kan ik me voorstellen dat zij dat vervelend vindt.

⏸️  ▶️  08:53
Volgens mij ging het over iets anders.

⏸️  ▶️  08:55
O ja?

⏸️  ▶️  08:56
Ja.

⏸️  ▶️  08:57
Nou, vertel.

⏸️  ▶️  08:58
Volgens mij kregen de dames, hij was natuurlijk inderdaad, zoals je zo schitterend zegt in

⏸️  ▶️  09:03
kennelijke staat, ik denk dat hij in zijn kennelijke staat gewoon dacht een leuk grapje te maken

⏸️  ▶️  09:09
over dat ze goede billen hadden, maar dat hij bij die vrouwen, dat zij het interpreteerde

⏸️  ▶️  09:15
als een move, zeg maar, zoals je dat zo mooi zou noemen, denk ik, terwijl hij dat niet

⏸️  ▶️  09:22
zo bedoelde en zij denken, zit je nou een move te maken terwijl je de hele tijd zit

⏸️  ▶️  09:26
te janken om Ash, what the fuck ben je aan het doen, vriend?

⏸️  ▶️  09:30
Ja, ik denk dat dat ook misging ergens.

⏸️  ▶️  09:33
Het echtste hieraan was nog niet eens het feit dat hij die move maakte, wel of niet,

⏸️  ▶️  09:39
maar dat hij daarna zo tegen Carina begon die er iets van zei wat haar goed recht is volgens

⏸️  ▶️  09:45
mij, maar zij mag van alles wat zeggen ook al, hoeft het niet juist te zijn, maar als

⏸️  ▶️  09:50
hij dan vervolgens...

⏸️  ▶️  09:51
Nee, daar zijn wij groot in geworden.

⏸️  ▶️  09:52
Dat is ons handelsmerk inderdaad.

⏸️  ▶️  09:54
Als zij dan vervolgens zo uitvalt, dat is volgens mij waar het niet goed gaat.

⏸️  ▶️  09:59
Ja, daar ging het mis in toen werd het opeens ook heel spannend of ze mee wilden op date

⏸️  ▶️  10:03
en daar gebeurde iets geks.

⏸️  ▶️  10:05
Want ze ging mee.

⏸️  ▶️  10:06
Ze ging mee, dat is dan misschien nog niet eens zo heel gek, maar ze ging helemaal niet

⏸️  ▶️  10:11
op date.

⏸️  ▶️  10:12
Niet?

⏸️  ▶️  10:13
Nee, en Luke ook niet, want Hennie en Luke zijn samen ringenwezen kopen en vroeger zaten

⏸️  ▶️  10:20
zij in de Guides Villa, ze hadden te eten met z'n vieren.

⏸️  ▶️  10:24
Ja, er was dus een double date.

⏸️  ▶️  10:27
Was de planning geskipt of zo dan?

⏸️  ▶️  10:32
Ik denk dat Carina heeft gezegd, ik wil best twee dagen met je doormaken, maar niet alleen

⏸️  ▶️  10:37
en ik hoef ook niet zo nodig met je op date.

⏸️  ▶️  10:38
En ik denk dat Luke vervolgens heeft gezegd, nou, maar hij maakt het ook niet zo gek,

⏸️  ▶️  10:41
wil uitblijven hier.

⏸️  ▶️  10:42
Maar is het niet anders, ik dacht namelijk inderdaad dat de productie had bedacht, want

⏸️  ▶️  10:48
hij wilde die ring, die ring, die ring wilde hij kopen en toen ging hij samen met, nee

⏸️  ▶️  10:55
ja, laat maar, hij wilde die ring kopen.

⏸️  ▶️  10:58
Ja, je deed wel je best, maar het ging uiteindelijk, liep het leeg.

⏸️  ▶️  11:00
Ja, zelfs mijn leven.

⏸️  ▶️  11:02
Hij wilde die ring kopen en toen hebben ze gedacht, nou, laat die hele planning voor

⏸️  ▶️  11:07
die dream date allemaal zitten, we gaan die ring kopen, want dat is betere televisie en

⏸️  ▶️  11:13
dan sturen we Luke mee, want er moet iemand mee om die ring te kopen.

⏸️  ▶️  11:16
Ja, hadden we trouwens ook met Carina kunnen doen, maar.

⏸️  ▶️  11:19
Precies.

⏸️  ▶️  11:20
Ja.

⏸️  ▶️  11:21
En er zaten uitgerekende genen, Luke weet dat hij niks met Paige gaat doen, want die

⏸️  ▶️  11:25
is gewoon full on op Iris.

⏸️  ▶️  11:27
Hij heeft de Paige ongeslagen.

⏸️  ▶️  11:30
Oow.

⏸️  ▶️  11:31
Ja, laat maar, het wordt niet beter.

⏸️  ▶️  11:34
Het moet zo meteen opgenomen worden in die C door de verwonding die ik hiervan heb.

⏸️  ▶️  11:38
Misschien kun je bij Carina op consult.

⏸️  ▶️  11:42
Ja, maar die doet niks, die doet alleen met geestelijke verwondingen en deze deed echt

⏸️  ▶️  11:46
gewoon fysiek zie ik.

⏸️  ▶️  11:47
Alsjeblieft.

⏸️  ▶️  11:48
Dus Luke en Paige, die hadden natuurlijk, bedoel, die zou natuurlijk niks worden en ik

⏸️  ▶️  11:57
denk dat Carina heeft gezegd dat ze best wel met Hania weg wil, of best wel met Hania

⏸️  ▶️  12:02
wil zijn, zij date wil zijn, maar dat ze niet zo nodig samen weg hoeft.

⏸️  ▶️  12:06
Ik denk dat zij op de rem heeft getrapt en heeft gezegd tegen de productie, laat maar

⏸️  ▶️  12:11
zitten, ik hoef niet zo nodig.

⏸️  ▶️  12:12
Misschien dat ze zich na het ja zeggen wel bedacht heeft en dat uiteindelijk ze, nou

⏸️  ▶️  12:18
ja, dat dit een soort van compromis was vanuit de productie met haar, van nou ja, weet je,

⏸️  ▶️  12:23
dan blijven jullie gewoon op het mannenresort en dat vervolgens Luke heeft gezegd, joh,

⏸️  ▶️  12:27
ik blijf ook wel en dan gaan we samen even wat leuks doen.

⏸️  ▶️  12:31
Een rink kopen.

⏸️  ▶️  12:32
Een rink kopen.

⏸️  ▶️  12:33
Het gekke is alleen dat dit helemaal niet uitgelegd is aan de kijker, terwijl je wel...

⏸️  ▶️  12:37
Maar er wordt niks uitgelegd in die Amerikaanse.

⏸️  ▶️  12:40
Dat is zo, daar hebben ze nog geen tijd voor natuurlijk.

⏸️  ▶️  12:42
Nee, we moeten door weg.

⏸️  ▶️  12:43
We moeten door, omwille van de tijd.

⏸️  ▶️  12:45
En dat ze daardoor, en dat ze daar gewoon met z'n vieren zaten, het hele mannenvillaar

⏸️  ▶️  12:51
kreeg ook gewoon een excrieurtje, zo he, zo'n rondsvliegend shot met guysvillaar kwam

⏸️  ▶️  12:56
in beeld.

⏸️  ▶️  12:57
Ja, dan zijn we in het resort en daar zitten ze, terwijl er helemaal geen woordvuil is

⏸️  ▶️  13:01
gemaakt over hoe die mensen daar nou eigenlijk zijn gekomen en waarom ze niet in hemelsnaam

⏸️  ▶️  13:04
op een paard aan het rijden zijn of aan het snorkelen zijn of een vulkan aan het beklimmen

⏸️  ▶️  13:10
en elkaar erin lazerden en dat soort dingen.

⏸️  ▶️  13:13
Weet je, het was gewoon, hallo, dit is volkomen logisch, plofte, zei men.

⏸️  ▶️  13:17
Nou, het had wel even uitgelegd kunnen worden, dat ben ik met je eens.

⏸️  ▶️  13:19
Denk jij trouwens dat Luke echt daar bedacht ineens om een rink te kopen?

⏸️  ▶️  13:23
Ja, ik ben wel geneigd om dat te geloven.

⏸️  ▶️  13:32
Ja.

⏸️  ▶️  13:33
Jij niet?

⏸️  ▶️  13:34
Nou ja, het is zo gek dat hij mee was, ik zou me kunnen voorstellen dat hij gewoon meegestuurd

⏸️  ▶️  13:38
was omdat hij ook een ring wel wilde kopen.

⏸️  ▶️  13:40
Ja, maar Carina wilde niet met hem mee.

⏸️  ▶️  13:41
Die had gewoon geen zin.

⏸️  ▶️  13:43
Die had er gewoon geen zin in.

⏸️  ▶️  13:44
Nee, dat zou kunnen.

⏸️  ▶️  13:45
En toen werd het een bros-date en toen, bedoel, het is natuurlijk volkomen debiel dat Hania

⏸️  ▶️  13:53
denkt ik ga wel een ring voor haar kopen, want ik denk wel dat we samen komen, maar goed,

⏸️  ▶️  13:57
dat is tot daar aan toe.

⏸️  ▶️  13:58
Kan me wel voorstellen dat het als programma zijn dat je dat aanmoedigt?

⏸️  ▶️  14:02
Ja.

⏸️  ▶️  14:03
Goede televisie.

⏸️  ▶️  14:04
Maar ik, dan vraag ik me nog, dan moet Hania nog steeds, ook van tevoren hier wel, dan

⏸️  ▶️  14:11
moet je nog steeds een goed idee vinden, dus je kunt wel als productie zeggen, hey, het

⏸️  ▶️  14:14
is niet leuk als je een trouwring koopt, hey, hey, hey, hey, pst, hallo, hey, anders koop

⏸️  ▶️  14:19
je trouwring.

⏸️  ▶️  14:20
Maar als je als Hania niet volkomen debiel en verslagen losgezongen bent van de werkelijkheid,

⏸️  ▶️  14:26
dan zou je zeggen, ja, dat lijkt me niet, ik ga niet een ring kopen voor een vrouw

⏸️  ▶️  14:31
die met een of andere Noorse gotte aan het hudsen flutsen is, dat heeft geen enkele

⏸️  ▶️  14:39
zin, dat ben ik niet van plan, ze gaat toch nooit ja zeggen, dus je moet ergens, hij

⏸️  ▶️  14:43
moet ook, hij moet wel geschikt gemaakt worden voor dat idee, en uiteindelijk is Loek met

⏸️  ▶️  14:48
hij meegegaan, denk ik, en dat Loek inderdaad daar dacht, ik doe ook, ik vind het wel cool

⏸️  ▶️  14:54
eigenlijk, ik wil haar, ik weet het zeker, ik heb net mijn dreamdate afgezegd om bij

⏸️  ▶️  14:59
deze behaarde mafcase te zijn, ik ga er ook gewoon voor.

⏸️  ▶️  15:05
Het zou wel het mooiste zijn als die televisie dat werkelijk zo is gelopen en dat het niet

⏸️  ▶️  15:10
nep was inderdaad.

⏸️  ▶️  15:11
Jij zei over hudsen flutsen met een Noorse gott, ja, we kregen nog een appje van Tamara

⏸️  ▶️  15:16
en die vroeg zich iets af.

⏸️  ▶️  15:17
Ik snap niet waarom het zo erg is dat Edgar seks heeft gehad met Marissa terwijl Ash heeft

⏸️  ▶️  15:28
toch ook seks gehad met Traylor Taylor, waarom heet hij eigenlijk Traylor Taylor, hebben

⏸️  ▶️  15:32
jullie dat bedacht?

⏸️  ▶️  15:33
Heet hij gewoon Taylor?

⏸️  ▶️  15:34
Volgens mij heet hij gewoon Taylor, maar dat is toch ook gebeurd en daar hebben we

⏸️  ▶️  15:40
geen seconde bij stilgestaan, en nu is het opeens één groot drama dat, ik snap dat niet,

⏸️  ▶️  15:45
dat is toch oneerlijk, waarom mag zij wel en hij niet, dat vind ik echt, nee, of iedereen

⏸️  ▶️  15:51
mag het of niemand mag het.

⏸️  ▶️  15:53
Ja, want we zagen daar bij dat kampvuur, zagen we Ash ook best wel losgaan op die beelden

⏸️  ▶️  15:58
die te zien waren, terwijl ze zelf inderdaad ook heeft lopen rampdampen.

⏸️  ▶️  16:02
Ja, maar zij heeft zelf die beelden niet gezien.

⏸️  ▶️  16:05
Nee, maar het is wel dubbel dat ze dus wel vindt dat hij het niet kan maken, maar zelf

⏸️  ▶️  16:11
wel ligt met de Noorse God, zoals Tamara dat zegt.

⏸️  ▶️  16:15
Ja, het is zeker een hypocrisie, maar ik denk dat op het moment dat je geconfronteerd

⏸️  ▶️  16:21
wordt met beelden van de ander, dat dat net heftiger is dan dat je het zelf doet.

⏸️  ▶️  16:25
En Gillian was natuurlijk echt volslagen over Stuur.

⏸️  ▶️  16:30
Ja, laten we daar inderdaad even op hebben.

⏸️  ▶️  16:32
Zelf iets minder, maar goed.

⏸️  ▶️  16:34
Want dit was waar we op terugkwamen aan het begin van de aflevering.

⏸️  ▶️  16:38
Gillian had op het kampvuur net die beelden gehad van Edgar, die daar het toch wel gezellig

⏸️  ▶️  16:45
had met Marissa, zoals zij het kunnen stellen.

⏸️  ▶️  16:48
Ze kreunen als een gewond paard, dus ja.

⏸️  ▶️  16:51
Dat was onze titel.

⏸️  ▶️  16:52
Gillian ging daar helemaal los op, werd helemaal lijp, zowel bij het kampvuur als op het moment

⏸️  ▶️  17:00
dat ze terug was in de villa.

⏸️  ▶️  17:02
Je zag Tommy ook even zo kijken van moet ik haar nou gaan troosten of gaat ze mij dan

⏸️  ▶️  17:07
in het zwembad flikkeren?

⏸️  ▶️  17:08
Moet ik me daar zorgen over maken?

⏸️  ▶️  17:10
Weet je al, die ging ook niet naar ertoe.

⏸️  ▶️  17:12
Ik vind Gillian wat dat betreft wel hypocrieter eigenlijk dan Ash, omdat Gillian natuurlijk

⏸️  ▶️  17:18
al ongeveer sinds het begin aan de brandweerslang van Tommy hangt.

⏸️  ▶️  17:23
Ze heeft hem oraal betredigd, denken we.

⏸️  ▶️  17:27
De beelden insinueerden dat in ieder geval.

⏸️  ▶️  17:29
Ze zitten continu tegen een korrupte rijen en een korrupte geilen en ordineerde tongen.

⏸️  ▶️  17:34
Wat ziet er er af en toe lekker uit, zeg, ik wil ook zo ordineerde tongen, maar goed,

⏸️  ▶️  17:38
dat is iets heel anders.

⏸️  ▶️  17:39
Met Gillian of met Tommy?

⏸️  ▶️  17:40
Nou ja, ik zou het niet echt vinden, om met Tommy te zoenen ben ik ook heel eerlijk in,

⏸️  ▶️  17:47
maar dan toch voor de stappen verder dan toch kies ik Gillian.

⏸️  ▶️  17:50
Maar goed, hier zit niemand op te wachten.

⏸️  ▶️  17:52
Maar goed, ze zitten al weken achter elkaar, ze zitten samen met Tommy ongeveer een half

⏸️  ▶️  18:03
haïti te verplaatsen op dat eiland waar ze op zitten, zoveel neukbewegingen worden er

⏸️  ▶️  18:08
gemaakt.

⏸️  ▶️  18:09
En dan voegt Esker na al die weken de daad bij het woord en die neukt Marissa, dan is

⏸️  ▶️  18:18
opeens het eiland te klein, omdat het, zeg maar, omdat het ombatsen gaat.

⏸️  ▶️  18:23
De manier waarom Gillian daarmee om is gegaan, ja, nou ja, ik bedoel, het is toch ook niet

⏸️  ▶️  18:32
zachtzinnig, om het zo maar te zeggen.

⏸️  ▶️  18:34
Nee, en los van wat er in die doelstam al slechts niet gebeurd is, ik denk dat jij dat ook

⏸️  ▶️  18:39
een beetje bedoelt, zij heeft wel een soort van haar vriendje vervangen door Tommy, ook

⏸️  ▶️  18:44
emotioneel gezien, zeg maar.

⏸️  ▶️  18:45
Precies.

⏸️  ▶️  18:46
Emotioneel vreemdgaan is misschien nog wel erger dan fysiek.

⏸️  ▶️  18:49
Ja, in sommige gevallen wel, maar dat is, zeg maar, ik denk dat Gillian voor zichzelf

⏸️  ▶️  18:54
heel even duidelijk heeft gehouden, dat ga ik niet doen.

⏸️  ▶️  18:57
Ik denk dat zij zich nog niet door Tommy aan zijn brandweerslang heeft laten rijgen.

⏸️  ▶️  19:02
Misschien nu wel.

⏸️  ▶️  19:03
Aan zijn glijpaal heeft laten rijgen, en Marissa doet dat dan weer wel, Edgar en Marissa bedoel

⏸️  ▶️  19:15
ik dan, en ik denk dat dat haar zo boos maakt, want ik denk dat zij met zichzelf heeft afgesproken

⏸️  ▶️  19:21
en dat heel moeilijk heeft gevonden, maar ik doe dat niet, ik doe dat niet, ik doe dat

⏸️  ▶️  19:25
niet.

⏸️  ▶️  19:26
Geen sexy tv.

⏸️  ▶️  19:27
Precies, en dan doet hij dat uiteindelijk wel, en ik denk dat dat bij haar, zeg maar,

⏸️  ▶️  19:35
het verkeerde kilgat is geschoten, in plaats van Tommy.

⏸️  ▶️  19:38
Ja, precies, ik wilde net zeggen, maar ik vond dat ze daar wel echt, ja goed, ik snap

⏸️  ▶️  19:43
ook wel dat je heftig reageert, maar daar in die keuken, dat ze daar stond te gillen en

⏸️  ▶️  19:47
te schreeuwen tegen iedereen, dat was wel echt bizar.

⏸️  ▶️  19:49
Het ging wel heel ver, vond ik.

⏸️  ▶️  19:52
Ja, emotionele vrouw.

⏸️  ▶️  19:54
Trouwens, emotionele mannen kunnen net zo debiel doen, maar het voelt dus een klein

⏸️  ▶️  20:01
beetje hypocriet dat zij hier zo op los ging, en kreeg ze ook vervolgens nog te horen in

⏸️  ▶️  20:08
de loop van de aflevering tijdens de, ze noemen daar het your final date, ik vind dream dates

⏸️  ▶️  20:14
vind ik toch op een of andere manier mooier, maar goed, toen kreeg ze van Tommy te horen

⏸️  ▶️  20:20
dat hij niet van plan is om met haar verder te gaan.

⏸️  ▶️  20:24
Ze werd gefriend zoned.

⏸️  ▶️  20:26
Ze werd, nou inderdaad, ik wist niet dat mannen dat deden.

⏸️  ▶️  20:28
Nou, Tommy wel.

⏸️  ▶️  20:30
En Tommy die zegt gewoon heel helder, dit was het al ongeveer, hij vond haar te jong en

⏸️  ▶️  20:37
hij vond zichzelf verder staan in het leven, toen zag ik zijn naamtitel met zijn leeftijd

⏸️  ▶️  20:41
van 24 en toen dacht ik, haha.

⏸️  ▶️  20:42
Hij is drie jaar ouder dan dat zij is.

⏸️  ▶️  20:45
Ja, hij is drie jaar ouder, ja, maar dan is het, ik bedoel, ja, hij heeft overigens schijnlijk

⏸️  ▶️  20:50
eens meer levenservaring en toen je zag bij Gillian een soort van vertwijfeling ontstaan

⏸️  ▶️  20:58
van holy shit, ik heb zelf een soort van Edgar naar de deur gewezen en nu is de man die,

⏸️  ▶️  21:06
waarvan ik dacht, nou, hier kan ik mijn rebound goed op bot vieren, die verdwijnt ook via

⏸️  ▶️  21:12
de achterdeur.

⏸️  ▶️  21:13
Ja, twee dingen, hij hoeft zijn brandweer slang niet uit te rollen vanavond, denk ik.

⏸️  ▶️  21:19
En zij is nu dus, dat vind ik dan altijd zo lullig, dat geldt trouwens ook voor Lascelles,

⏸️  ▶️  21:24
die heeft het wel echt zelf gedaan, want het is gewoon een lul, maar ze zijn nu wel

⏸️  ▶️  21:28
alles kwijt, ze dachten dat ze een nieuwe liefde hadden gevonden, dat geldt natuurlijk

⏸️  ▶️  21:34
voor Gillian ook heel erg, die dacht van ja, Edgar kan de pot op, ik ga verder met Tommy,

⏸️  ▶️  21:40
maar ja, die is er nu dus ook kwijt, dus die gaat dan ook, of gaat ze nu dan van pure

⏸️  ▶️  21:44
ellende toch maar terug naar Edgar, want dan heeft ze nog stabiliteit.

⏸️  ▶️  21:49
Nou, dat moet Edgar ook nog willen, hè?

⏸️  ▶️  21:51
Ja, dat is waar, die hangt nu heel erg aan Marissa, Marissa lijkt hem niet te friendzonen.

⏸️  ▶️  21:57
Nee, zeker niet.

⏸️  ▶️  22:00
Hij mag rustig op de borst rusten volgens mij, er is genoeg plek.

⏸️  ▶️  22:04
Wat ik aan hun leuk vind, Edgar en Marissa, is dat het daadwerkelijk, soms heb je van die

⏸️  ▶️  22:15
koppeltjes, en dan wordt dan heel erg gedaan, oh jeetje, ze hebben het zo leuk, jullie gaan

⏸️  ▶️  22:20
misschien wel met elkaar weg, waarbij als je dat soort gesprekjes voert, dat je denkt,

⏸️  ▶️  22:25
ja, maar ik zou niet weten wat jullie bespreken op het moment dat de camera's er niet bij

⏸️  ▶️  22:29
zijn en het niet over het proces moet gaan, of dit gezamenlijk avontuur waar je in zit,

⏸️  ▶️  22:36
inderdaad, dat is natuurlijk ook een goed ding om te bespreken, omdat je toch in een rare

⏸️  ▶️  22:41
situatie zit.

⏸️  ▶️  22:42
Precies, maar ik heb dus bij Edgar en Marissa daadwerkelijk het idee dat die elkaar ook

⏸️  ▶️  22:50
nog leuk vinden en interessant vinden en het over allerlei dingen hebben op het moment

⏸️  ▶️  22:53
dat de camera er niet bij is.

⏸️  ▶️  22:56
Ik zie hier wel mensen die elkaar daadwerkelijk echt leuk en interessant vinden zonder dat

⏸️  ▶️  23:01
er een of andere ontspannen toestand omheen hangt.

⏸️  ▶️  23:04
In ieder geval voor Marissa, Edgar zit natuurlijk in een bizarre situatie, want hij heeft gewoon

⏸️  ▶️  23:10
eigenlijk een andere vriendin en daar moet hij nog wat mee, maar het voelt desal niet

⏸️  ▶️  23:16
de min, alsof deze mensen het daadwerkelijk ook heel erg leuk met elkaar kunnen hebben

⏸️  ▶️  23:20
voor een langere tijd.

⏸️  ▶️  23:21
We moeten wel even checken of zij niet inmiddels vastgebonden in de kelder van Edgar ligt.

⏸️  ▶️  23:26
Jij vindt hem nog steeds een seriemoordenaar, hè?

⏸️  ▶️  23:28
Ik vind hem nog steeds eng.

⏸️  ▶️  23:29
Hij zei ook iets raars, want hij vond het vervelend, de dingen die hij had gezien,

⏸️  ▶️  23:34
want Gillian, dan denk ik, ja, moet je kijken wat jij voor beelden hebt gemaakt, maar goed,

⏸️  ▶️  23:39
maar dat is ook wel goed, want dat is onderdeel van zijn journey.

⏸️  ▶️  23:42
Zeker.

⏸️  ▶️  23:43
Nou, bel de journey Kaagman.

⏸️  ▶️  23:46
Ik vroeg me al af wie de grap ging maken.

⏸️  ▶️  23:50
Ik maak hem ook gewoon, ik draai mijn hand er niet voor om.

⏸️  ▶️  23:54
Maar bij hem is het dus mis gegaan, weten we, kunnen we zeggen, want ik heb een kleine

⏸️  ▶️  23:59
sneak peek gehad in de volgende aflevering, waarin Gillian en Edgar zich klaarmaken om

⏸️  ▶️  24:07
elkaar weer te zien, dat voor hem dus echt een switch zat bij het eerste kampvuur toen

⏸️  ▶️  24:16
zij iets zei over de promise ring, die ze trouwens nu woedend af heeft gedaan, maar

⏸️  ▶️  24:20
niet ergens in weg heeft gegooid, tenminste niet zoals wat wij hebben gezien.

⏸️  ▶️  24:25
Die gaat ze hem teruggeven, denk ik.

⏸️  ▶️  24:27
Dat heeft dus een iets bij haar gedaan, of bij hem gedaan, waardoor die langzaam, daar

⏸️  ▶️  24:35
is hij zo van geschrokken dat hij zo onzeker is geweest, en dat was zeg maar het losweekmoment

⏸️  ▶️  24:42
waarna die rariteit is gaan uithalen en met Marissa uiteindelijk de klik heeft gehad,

⏸️  ▶️  24:48
wat uiteindelijk Gillian weer helemaal gek heeft gemaakt.

⏸️  ▶️  24:51
Dus het was niet zijn intentie om zo ver te gaan eigenlijk, dus ik ben wat dat dan gaat

⏸️  ▶️  25:00
wel benieuwd hoe dat is op het moment dat die twee elkaar daadwerkelijk weer zien en je de

⏸️  ▶️  25:04
nuances van elkaar hoort en de bedoelingen, en dan moet je natuurlijk nog daadwerkelijk

⏸️  ▶️  25:10
besluiten dat je niet samen daar weg gaat.

⏸️  ▶️  25:12
Ja het is natuurlijk inderdaad wat jij zegt een hele andere situatie als je weer tegenover

⏸️  ▶️  25:17
je partner of toekomstige ex zit dan dat je op afstand dingen zegt over je laatst inderdaad.

⏸️  ▶️  25:23
Dat gaan we hopelijk dus inderdaad volgende week zien.

⏸️  ▶️  25:26
Zou het weer in tweeën gesplit zijn?

⏸️  ▶️  25:29
Nee.

⏸️  ▶️  25:30
Volgende week krijgen we vier herenigingskampvuren.

⏸️  ▶️  25:35
Ja en dan de terugblik of de reunion zeg maar.

⏸️  ▶️  25:39
En dan zijn we er.

⏸️  ▶️  25:40
Ja.

⏸️  ▶️  25:41
Dus we zijn er bijna zeg maar.

⏸️  ▶️  25:42
We zijn er bijna.

⏸️  ▶️  25:43
Ah gelukkig.

⏸️  ▶️  25:44
Want we hebben natuurlijk heel eventjes kort over Lachels gehad en je hebt een soort rant

⏸️  ▶️  25:51
gegeven, maar hij heeft dus…

⏸️  ▶️  25:54
Een soort rant?

⏸️  ▶️  25:56
Sorry, je was wel inderdaad flink bezig.

⏸️  ▶️  26:00
Hart omgelachen.

⏸️  ▶️  26:01
Fijn.

⏸️  ▶️  26:02
Maar de kans dat die twee samenkomen, ik durf daar ook nog steeds niet heel erg veel

⏸️  ▶️  26:07
op te zeggen, want Lachels is natuurlijk in twee strijd.

⏸️  ▶️  26:12
Op de ene moment vind ik Trace echt een mooie en een lieve vrouw en dat is voornamelijk

⏸️  ▶️  26:17
als ze quotejes geeft en daarnaast denk ik de hele tijd, wat moeten jullie in godsna

⏸️  ▶️  26:22
met elkaar?

⏸️  ▶️  26:23
En zijn, ja hij werd wakker en moest een of andere bieeg doen dat hij toch veel meer

⏸️  ▶️  26:30
voelde.

⏸️  ▶️  26:31
Er werd inderdaad een pauzeknop gebruikt zoals jij zei.

⏸️  ▶️  26:34
Ik heb trouwens moet ik bekennen een heel klein stukje doorgespoeld voor het eerst dit

⏸️  ▶️  26:39
seizoen.

⏸️  ▶️  26:40
Wat?

⏸️  ▶️  26:41
Op het moment dat ze bij elkaar in bed gingen zitten en het op een gegeven moment weer eeuwig

⏸️  ▶️  26:45
begon te duren en het weer die kant op ging van hoe staan we er nu in, toen heb ik een

⏸️  ▶️  26:50
heel klein stukje doorgespoeld.

⏸️  ▶️  26:51
Tot net aan het einde toen ik hoorde over die pauzeknop.

⏸️  ▶️  26:56
Toen dacht je, oké ik heb de conclusie van dit gesprek niet te pakken.

⏸️  ▶️  27:01
Dus dat was wel goede doorspoel.

⏸️  ▶️  27:02
Ook hun date die dan, zij streef iets na wat er eigenlijk helemaal niet is en zij zegt

⏸️  ▶️  27:11
op een gegeven moment dat zij heel vaak gekwetst is in de vorige relatie, dus dat hij nu voorzichtig

⏸️  ▶️  27:16
aan moet doen.

⏸️  ▶️  27:18
Toen dacht ik ja, volgens mij is dit gewoon weer een man in datzelfde patroon.

⏸️  ▶️  27:26
De man is niet beschikbaar, daar ben je namelijk bij, je zit op Temptation, sowieso what the

⏸️  ▶️  27:36
fuck doe jij op Temptation Island op het moment dat je door in eerdere relaties alleen maar

⏸️  ▶️  27:41
bent beschadigd, trauma's daar hebben opgelopen, dan is Temptation Island toch uitgerekend

⏸️  ▶️  27:46
een plek waar je weet dat je alleen maar meer gezeiken op je hals haalt, of niet?

⏸️  ▶️  27:52
Het is een volledig verkeerde plek voor iemand die beschadigd uit honderden relaties, nou

⏸️  ▶️  27:56
ja ik wil er niet honderden relaties aanschrijven, maar beschadigd uit relaties is gekomen,

⏸️  ▶️  28:01
getraumatiseerd zoals ze het zelf noemen, en dat je dan denkt op Temptation Island,

⏸️  ▶️  28:05
dan laat ik daar anders gewoon eens een keer naar gaan zoeken, want er lopen altijd de

⏸️  ▶️  28:09
meest stabiele mensen rond, betrouwbaar, open, transparant, beschikbaar ook, heerlijk.

⏸️  ▶️  28:15
De plek om liefde te zoeken inderdaad.

⏸️  ▶️  28:17
Ja, heerlijk, perfect, heerlijk, waar anders, bedoel ja je kunt ook gewoon bij een voetbalvereniging

⏸️  ▶️  28:27
gaan, maar hé, als je naar Temptation Island kunt, wajow, dan moet je dat natuurlijk doen,

⏸️  ▶️  28:32
wat een goed idee.

⏸️  ▶️  28:33
We kregen trouwens nog een appje van Caroline, ook over het gedrag van Trace.

⏸️  ▶️  28:37
Wat mij opvalt bij Trace en The Cells is dat zij echt totaal niet een soort fantasy feeling

⏸️  ▶️  28:43
met hem is, en hij lijkt haar wel af en toe te willen zoenen, maar zij geeft dan steeds

⏸️  ▶️  28:47
van die soort van kleine, platte, korte kusjes, dan denk ik, als jullie zo gek op elkaar zijn,

⏸️  ▶️  28:52
waarom maak je er dan geen werk van, en waarom zit zij niet de hele tijd aan hem, en wil

⏸️  ▶️  28:56
zij hem niet gewoon even goed op z'n bek pakken, want dit is toch gewoon, zij doet de hele

⏸️  ▶️  29:00
tijd een beetje, je krijgt de vibe als of zij hem niet echt leuk vindt, en of zij niet

⏸️  ▶️  29:04
echt met hem wil zoenen.

⏸️  ▶️  29:05
Hoe denken jullie daarover?

⏸️  ▶️  29:07
Nou, spijker, kop, zeg ik.

⏸️  ▶️  29:11
Ja, eens, dit is precies wat je ziet gebeuren.

⏸️  ▶️  29:14
Ze hebben volgens mij nog niet serieus echt getongt, ze hebben inderdaad nog niet aan

⏸️  ▶️  29:18
elkaar gezeten, ze hebben wel bij elkaar in bed geslapen tijdens de dreamdates, maar

⏸️  ▶️  29:22
dat was, er kwam ook allemaal zeer platonisch over, je weet niet eens of de ander wel ritmegevoel

⏸️  ▶️  29:28
heeft tijdens het batsen, ik bedoel, je hebt toch iets nodig om, wat is het waar deze twee

⏸️  ▶️  29:36
mensen op bouwen?

⏸️  ▶️  29:37
Dat is toch een groot raadsel?

⏸️  ▶️  29:39
Ik bedoel, het is niet leuk en gezellig, het is aan de lopende band is het gezeik, het

⏸️  ▶️  29:46
is niet dat het seks zeg maar zo motherfucking goed is dat het iedere ruzie goed maakt, omdat

⏸️  ▶️  29:52
je denkt, pak maar weer, want mijn god, je breekt me tot ongekende hoogtes, tien orgasmes

⏸️  ▶️  29:58
op een avond, mijn god, het vingeren gaan, maar weet ik veel, het is, er is toch niks

⏸️  ▶️  30:03
wat uit deze mensen straalt dat ze graag bij elkaar zijn en dat ze het leuk hebben samen,

⏸️  ▶️  30:08
het is toch...

⏸️  ▶️  30:09
Het is wel enorm om elkaar heen en...

⏸️  ▶️  30:11
Het zijn twee mensen met een stok om zich heen.

⏸️  ▶️  30:13
Trekken, aanstoten, af, dat is het gewoon de hele tijd, aantrekken, afstoten, aantrekken,

⏸️  ▶️  30:17
afstoten, aantrekken, afstoten.

⏸️  ▶️  30:19
Ja, en niet aantrekken, aantrekken, afstoten, maar aantrekken, aantrekken, af, wat, nou

⏸️  ▶️  30:25
goed anyway, het is ongelooflijk, het is niet te begrijpen wat deze mensen nou daadwerkelijk

⏸️  ▶️  30:31
in elkaar losmaken behalve het slechtste.

⏸️  ▶️  30:34
Stel nou dat je ze eruit geknipt hebt hoor, zou dat een goed idee zijn?

⏸️  ▶️  30:39
Ja, ik begin wel langzaamaan, eerst dacht ik, wat een goed idee van je, en later, nu

⏸️  ▶️  30:44
denk ik, je hebt soms ook gewoon iets nodig om je over op te winden, wat een heer, bedoel,

⏸️  ▶️  30:50
al stel nou dat deze mensen niet in dit seizoen Fantasian Island hadden gezeten, waar hadden

⏸️  ▶️  30:54
we het dan over moeten hebben in deze podcast?

⏸️  ▶️  30:56
Dat is waar, dan waren de podcasts nog korter geworden inderdaad.

⏸️  ▶️  30:58
Precies, bedoel, ik wil, ik hoef er geen hardkloppingen van te krijgen zoals nu zo net,

⏸️  ▶️  31:03
maar gewoon een klein beetje boosheid en opwinding, dat werkt natuurlijk wel heel erg goed.

⏸️  ▶️  31:08
Uiteindelijk.

⏸️  ▶️  31:09
We hebben het nu heel veel over Lucels gehad, maar niet over Ashley, ik heb, moet je heerlijk

⏸️  ▶️  31:13
zeggen, bij Ashley ook niks opgeschreven, er was een moment dat zij met de vraag zo

⏸️  ▶️  31:18
met wie zij was het wel erg leuk had.

⏸️  ▶️  31:21
Bleek.

⏸️  ▶️  31:22
Bleek, maar dat bleek ook niet echt, toekomstbestendig had ik het idee.

⏸️  ▶️  31:27
Nee, hij zei wel dat zij alles is wat hij zoekt in een vrouw, wat natuurlijk een mooi

⏸️  ▶️  31:33
compliment is.

⏸️  ▶️  31:34
Ik vind hem heel aardig en heel zacht, hij cijfert zich redelijk weg, omdat zij ook

⏸️  ▶️  31:42
wel, hij voelt ook wel aan dat zij nog met één been op zijn minst in de relatie met

⏸️  ▶️  31:50
Lachelle zit.

⏸️  ▶️  31:51
Zij wil toch wel kijken en afwachten wat er bij dat kampvuur gebeurt.

⏸️  ▶️  31:55
Ik gun Ashley, Bleek heel erg en andersom ook, het is wel lief met zijn tweeën.

⏸️  ▶️  32:04
Bleek is een goede kerel volgens mij.

⏸️  ▶️  32:07
Moet zij niet inderdaad eerst ook even geen relatie hebben en even tot zichzelf komen

⏸️  ▶️  32:11
en denken die crazy gast die ze achter zich laat, wat Lucels toch wel is, dat ze even

⏸️  ▶️  32:20
niemand heeft en dan misschien Bleek terug kan vinden.

⏸️  ▶️  32:22
Dat zou kunnen.

⏸️  ▶️  32:24
Ja, het is sowieso heel onverstandig om hier te denken dat je hier met de relatie weggaat.

⏸️  ▶️  32:31
Dat dacht ik ook nog tijdens het kijken van dit seizoen, toen moest ik ook aan het Nederlandse

⏸️  ▶️  32:34
seizoen denken.

⏸️  ▶️  32:35
Temptation Island was eerst een plek waarin je je relatie ging testen, om te kijken of

⏸️  ▶️  32:42
je partner in staat was om vreemd te gaan.

⏸️  ▶️  32:44
Dat oude concept.

⏸️  ▶️  32:45
Tenminste dat hadden ze vaak al bewezen, dat ze dat konden, maar eigenlijk was het de bedoeling

⏸️  ▶️  32:52
dat je kon bewijzen dat je je handen thuis hield.

⏸️  ▶️  32:54
Dat was nooit de opzet om een nieuwe relatie te vinden.

⏸️  ▶️  32:59
Het was eigenlijk de opzet dat andere mensen proberen jou te verleiden om met ze het bed

⏸️  ▶️  33:05
te delen.

⏸️  ▶️  33:06
Zonder dat daar per se een hoogdravende connectie of relatie uit moest komen.

⏸️  ▶️  33:11
En nu in deze variant van Temptation Island, die we nu ook in Nederland zien, is het format

⏸️  ▶️  33:19
eigenlijk ga jij je partner inruilen voor een ander.

⏸️  ▶️  33:23
Maar dat is toch helemaal niet hoe het leven werkt.

⏸️  ▶️  33:26
Nou ja, sowieso is Temptation Island niet hoe het leven werkt, maar het oude concept

⏸️  ▶️  33:31
had dan nog wel iets logischer, dat ben ik wel met je eens in draad.

⏸️  ▶️  33:35
Want we hebben het ook al vaker gezegd, die vrijgezellen die naar Temptation Island gaan

⏸️  ▶️  33:40
om de liefde te vinden, het is toch echt echt echt het slechtste plek ter wereld waar je

⏸️  ▶️  33:44
de liefde kan vinden, op een eiland vol met bezette mannen en vrouwen.

⏸️  ▶️  33:49
Ja, kijk, terwijl op het moment dat je single bent en je denkt, ja ik wil wel gewoon eens

⏸️  ▶️  33:53
een keer casual neuken, dan kun je prima jezelf opgeven voor Temptation Island.

⏸️  ▶️  33:57
Ik heb een programma idee, Second Love Island.

⏸️  ▶️  34:02
Wauw, ja want we hebben deze week een sponsor, Second Love.nl.

⏸️  ▶️  34:08
Laten we het daar even over hebben.

⏸️  ▶️  34:10
Waarom hebben wij eigenlijk geen sponsor in van Second Love.nl?

⏸️  ▶️  34:12
Jij hebt dit gebruikt een aantal keer, je bent vaste klant.

⏸️  ▶️  34:15
Ja, ik heb een premium pakket.

⏸️  ▶️  34:19
Even voor de duidelijkheid, het is niet onze sponsor.

⏸️  ▶️  34:22
Het is niet onze sponsor en ik zit ook niet op SecondLove.nl, ik heb niet eens een First

⏸️  ▶️  34:26
Love.

⏸️  ▶️  34:27
Dus bedoel, dan ben je toch, oh of kun je als second, kun je zonder First Love wel op

⏸️  ▶️  34:31
Second Love zitten omdat je iemand anders Second Love wil zijn.

⏸️  ▶️  34:34
Nou, dat ga jij deze week uitzoeken, volgende week kom je bij ons terug.

⏸️  ▶️  34:37
We moeten terug.

⏸️  ▶️  34:39
Trouwens, terugkomen op dingen gesproken, sorry ik moet dit niet meer doen.

⏸️  ▶️  34:44
Stom bruggetje, maar we hadden vorige keer een voorspelling gedaan over wie met wie op

⏸️  ▶️  34:49
de dreamdate zou gaan.

⏸️  ▶️  34:50
Moeten we dat nog naarlopen, want volgens mij hadden we alles goed, toch?

⏸️  ▶️  34:54
Volgens mij hadden we 8 uit 8.

⏸️  ▶️  34:55
Ja, dat was super logisch allemaal.

⏸️  ▶️  34:58
Ja, daar zat geen verrassing in, behalve dus dat er 2 niet op date gingen.

⏸️  ▶️  35:03
Ja, ik vond het wel stom, ook met Lacelles en Trace hadden we net ruzie gehad, maar ze

⏸️  ▶️  35:09
ging toch mee op die dreamdate.

⏸️  ▶️  35:11
Had ze daar niet gewoon nee moeten zeggen, of ziet ze misschien toch nog een konje?

⏸️  ▶️  35:15
Een konje?

⏸️  ▶️  35:16
Een konje?

⏸️  ▶️  35:17
Ik weet het eigenlijk niet, ik begrijp sowieso niks van die vrouw en ook niks van hem, dus

⏸️  ▶️  35:24
wat mij betreft konden ze lekker de tering genieten allemaal.

⏸️  ▶️  35:27
En Carina?

⏸️  ▶️  35:28
Had die hem moeten afwijzen naar die ruzie?

⏸️  ▶️  35:32
Ja, die wilde gewoon niet nee zeggen, die wilde gewoon, die vond het ongemakkelijk,

⏸️  ▶️  35:41
maar die weet ook wel dat hij in de knoop zit, dus die offert zich een soort van op,

⏸️  ▶️  35:46
dit is ook de reden waarom ze nog steeds vrijgezellig is, want ze offert zich voor alles op en ze

⏸️  ▶️  35:50
is voor iedereen de beste vriend, maar niemand die denkt, oh laat ik eens jou een ring om

⏸️  ▶️  35:54
je vinger schuiven, of zoiets.

⏸️  ▶️  35:56
Als ze het op die manier doen, denk ik dat ze het ook niet ziet zitten.

⏸️  ▶️  36:02
Dus zij wilde gewoon geen nee zeggen en zij ja, en heeft vervolgens er een paar eisen

⏸️  ▶️  36:08
tegen aangeflikkerd, dat is wat ik denk.

⏸️  ▶️  36:10
Ja precies, uiteindelijk sloeg die hele dreamdate ook nergens op, net als bij Luke trouwens.

⏸️  ▶️  36:17
Iris en Luke hebben het ook nog niet echt over gehad, is ook niet heel veel over te

⏸️  ▶️  36:22
vertellen.

⏸️  ▶️  36:23
Iris had wel een leuke dreamdate met Deke from season 2, Deke had haar zien groeien,

⏸️  ▶️  36:30
emotioneel.

⏸️  ▶️  36:31
Ja, hij had zichzelf helaas niet zien groeien in haar omgeving, maar haar wel.

⏸️  ▶️  36:36
Dat was het ook wel zo'n beetje, die komt ook niet meer in de broekje denk ik toch?

⏸️  ▶️  36:39
Nee, zeker niet.

⏸️  ▶️  36:40
Die Luke en Iris gaan een goed gesprek voeren, Iris die zegt van ik wil wel zien dat hij

⏸️  ▶️  36:47
veranderd is, of dat hij zijn fouten inziet, ik denk dat hij in heel eind komt als ze hem

⏸️  ▶️  36:53
zo een beetje hebben gevolgd.

⏸️  ▶️  36:54
Ik hoop ook echt dat die twee gewoon samen naar huis gaan.

⏸️  ▶️  36:57
Ja, ik zou dat ook wel mooi vinden.

⏸️  ▶️  36:59
En dan ook nog samen zijn.

⏸️  ▶️  37:00
Zij moeten alleen maar ja te zeggen, nou ja klaar.

⏸️  ▶️  37:02
Ja of ze kan hoogheid zeggen van superlief van je, maar nu nog niet, maar ik zeg geen

⏸️  ▶️  37:07
nee ofzo?

⏸️  ▶️  37:08
Zoiets ja, voorlopig niet.

⏸️  ▶️  37:10
Hij heeft natuurlijk zelf de vrijheid gekocht om die ring niet aan te bieden, dus hij zegt

⏸️  ▶️  37:16
van ik heb hem in ieder geval, dus ik kan hem gebruiken, maar hij wil volgens mij, hij wil

⏸️  ▶️  37:21
pas doen op het moment dat een gesprek met Iris ook daadwerkelijk die dat uitlokt om

⏸️  ▶️  37:27
dat te doen en wanneer dat passend is, nou daar past enige bescheidenheid hierin en die

⏸️  ▶️  37:34
neemt hij en ik vind dat wel prijzenswaardig eigenlijk.

⏸️  ▶️  37:37
En jij stelde vorige week nog een vraag over het voorhoofd van Ash, want daar zat iets

⏸️  ▶️  37:44
op.

⏸️  ▶️  37:45
Ja, een of andere rare halve maand, alsof er iemand een stuk barbecue gereedschap tussen

⏸️  ▶️  37:50
de bankbouwen heeft gedrukt.

⏸️  ▶️  37:51
Eerst even in de kolen en daarna even lien in onze super geheime, niet geheime appgroep

⏸️  ▶️  37:57
waar je bij kan als je ons steunt trouwens, voor onze open missionisten.

⏸️  ▶️  38:01
Ja, dat is wel leuk, want die appgroep heet Bij het Kampvuur en we zitten met elkaar bij

⏸️  ▶️  38:06
het Kampvuur.

⏸️  ▶️  38:07
Op het moment dat je ons steunt op Patreon, via Patreon.com slash het Kampvuur kun je ons

⏸️  ▶️  38:10
steunen als open relationist en dan krijg je de geheime code om toe te treden tot die

⏸️  ▶️  38:14
appgroep.

⏸️  ▶️  38:15
Steun je ons nog niet, wil je wel bij de appgroep en wil je de langere podcast en wil je hem

⏸️  ▶️  38:21
eerder en wil je na twee maanden de aanzeken toegestuurd krijgen, dan moet je ons even

⏸️  ▶️  38:27
steunen en dat vinden we hartstikke leuk.

⏸️  ▶️  38:29
Ja, Evelien heeft dat dus gedaan.

⏸️  ▶️  38:31
Dat betekent dus dat Evelien ook open relationist is?

⏸️  ▶️  38:36
Ja.

⏸️  ▶️  38:37
Hebben we er al van harte bedankt voor het zijn van een open relationist?

⏸️  ▶️  38:40
Dat weet ik niet, dat denk ik wel, maar dat weet ik niet zeker.

⏸️  ▶️  38:43
Nou, doen we het nu nog eens een keer.

⏸️  ▶️  38:44
Evelien bedankt.

⏸️  ▶️  38:45
En ook alle andere open relationisten.

⏸️  ▶️  38:47
En alle andere.

⏸️  ▶️  38:48
Die heeft geluisterd naar It's Tempting Part, die podcast die ik heb geprobeerd te luisteren,

⏸️  ▶️  38:54
waar ook toen ik te gast was.

⏸️  ▶️  38:56
Bij jou zit zoveel informatie in dat soort hele kleine woordjes die je ertussen probt.

⏸️  ▶️  39:02
Ga proberen te luisteren.

⏸️  ▶️  39:03
Ja, het zegt alles.

⏸️  ▶️  39:06
Aflevering 11 daarvan, daar vertelt Deek from season 2, die te gast was, ook in season,

⏸️  ▶️  39:12
wat is dit?

⏸️  ▶️  39:13
Four?

⏸️  ▶️  39:14
Deek from season 4 is hij ook, die vertelde dat dat een moon tattoo is en dat is kennelijk

⏸️  ▶️  39:20
een ding.

⏸️  ▶️  39:21
Ik geef het je even mee.

⏸️  ▶️  39:23
Er is dus geen hete pook tussen de wenkbrauwen geduwd, maar het is een tatouage.

⏸️  ▶️  39:28
Oké.

⏸️  ▶️  39:29
Doe ermee wat je wil, maar het is in ieder geval uit.

⏸️  ▶️  39:31
En wat is een moon tattoo dan?

⏸️  ▶️  39:33
Een tatouage van een moon.

⏸️  ▶️  39:36
Ik heb het geprobeerd te googelen, maar het kan verschillende dingen betekenen.

⏸️  ▶️  39:40
Dus het is niet helemaal duidelijk waarom ze hem heeft.

⏸️  ▶️  39:43
Maar waar komt het vandaan?

⏸️  ▶️  39:45
Wat is het gebruik?

⏸️  ▶️  39:46
Wat is hier bijgebleven van je zoektocht?

⏸️  ▶️  39:47
Weinig.

⏸️  ▶️  39:48
Het is inkt en dan hebben ze een naald en die hebben ze in haar voorhoofd gestoken totdat

⏸️  ▶️  39:54
er een maantje verscheen.

⏸️  ▶️  39:56
Maar ik zie dus helemaal geen inkt.

⏸️  ▶️  39:58
Het lijkt dus helemaal niet.

⏸️  ▶️  39:59
Het lijkt dus alsof de pigment is weggehaald.

⏸️  ▶️  40:03
Daarom ziet het eruit alsof het lichtere huid is tussen de wat bruinere huid, alsof het

⏸️  ▶️  40:09
een soort litteken is.

⏸️  ▶️  40:10
Of een brandmerk.

⏸️  ▶️  40:11
Ja, ik weet het niet, Arjan.

⏸️  ▶️  40:13
Ik heb niet verder gegoogled dan drie googeltjes.

⏸️  ▶️  40:16
Wil jij nou verder googelen voor ons, omdat we zelf te lauw zijn?

⏸️  ▶️  40:21
We zijn weer te lauw.

⏸️  ▶️  40:23
Zuren heb je naar 026 15 15 29.

⏸️  ▶️  40:26
Je kunt ons ook bereiken op Instagram, dat is wel leuk, want daar doen we iedere dinsdag

⏸️  ▶️  40:32
de Dinsdagpol.

⏸️  ▶️  40:33
En dan kun je stemmen op de stellingen die we voor je in petto hebben.

⏸️  ▶️  40:39
En dat hebben we ook afgelopen dinsdag gedaan en je hebt weer lekker veel zitten stemmen.

⏸️  ▶️  40:42
Stem je nou nog niet?

⏸️  ▶️  40:43
Volg ons dan eventjes op Instagram.

⏸️  ▶️  40:44
Daar heten we het kampvuur, of stem gewoon wel als je ons al volgt, maar wel de stories

⏸️  ▶️  40:50
kijkt en daar vervolgens geen reet mee doet.

⏸️  ▶️  40:52
De eerste stelling was Trace gaat mee op Dream Date.

⏸️  ▶️  40:57
Dat wisten we natuurlijk nog niet zeker.

⏸️  ▶️  40:59
Is die optie, Martin, ja natuurlijk, lekker knus met La Chelle of is dat nee, ze weigert.

⏸️  ▶️  41:06
Dramatisch.

⏸️  ▶️  41:07
Ik denk dat mensen gegokt hebben op dat eerste, omdat zij sowieso heen en weer vliegt.

⏸️  ▶️  41:11
Nou, het was spannend, Martin, maar je hebt wel gelijk, de meerderheid zei ja natuurlijk

⏸️  ▶️  41:22
lekker knus met La Chelle, dat was 55 procent, dus stemmers waren verdeeld.

⏸️  ▶️  41:29
Edgar en Marissa zijn, puntje, puntje, puntje, puntje, ten dode opgeschreven, dus een haakjes

⏸️  ▶️  41:37
figuurlijk.

⏸️  ▶️  41:38
Maar goed dat je dat er bij hebt.

⏸️  ▶️  41:41
Ja, ik denk toch even die nuance erin, of een leuk setje.

⏸️  ▶️  41:44
Ten dode opgeschreven.

⏸️  ▶️  41:48
Weer goed, 63 procent.

⏸️  ▶️  41:50
Maar wel iets meer deze keer.

⏸️  ▶️  41:52
Iets meer, ja.

⏸️  ▶️  41:53
En dan, Ashley gaat nog helemaal ontsporen.

⏸️  ▶️  41:56
Is het nee, ze houdt de eer aan zichzelf, of ja, die gaat wraak nemen op La Chelle.

⏸️  ▶️  42:02
Die houdt de eer aan zichzelf, dat denk ik echt.

⏸️  ▶️  42:05
Ja, mensen dachten dat ook, 83 procent vond dat.

⏸️  ▶️  42:08
Overtuigend.

⏸️  ▶️  42:09
Nee, die gaat toch nog wel lekker wraak nemen op La Chelle, maar dat heeft ze niet gedaan

⏸️  ▶️  42:14
tijdens het Dream Date, dus de verwachting van de kijkertjes en de stemmers die we hebben

⏸️  ▶️  42:19
is uitgekomen.

⏸️  ▶️  42:20
Dat is toch mooi.

⏸️  ▶️  42:21
Einde goed, algoed.

⏸️  ▶️  42:22
Ja, je hebt het over die dinsdag polls, elke dinsdag dus op Instagram, op de gram.

⏸️  ▶️  42:27
Op de gram, ja zeker.

⏸️  ▶️  42:28
Kevin stuurde een audio actie van, die heeft een suggestie voor de poll van komende dinsdag.

⏸️  ▶️  42:33
Moet je maar even kijken wat je ermee doet.

⏸️  ▶️  42:35
Oeh, spannend.

⏸️  ▶️  42:36
Mark L. Wohlberg zit er weer lekker in hoor, die ouwe psycholoog.

⏸️  ▶️  42:40
Ik zat te denken, kunnen we niet voor de dinsdag poll misschien een open inzending doen?

⏸️  ▶️  42:46
Wie is de Nederlandse Mark L. Wohlberg?

⏸️  ▶️  42:50
Want in Kajamonika, daar zit toch niet zoveel in als hier, maar goed, die zal ook geen miljoen

⏸️  ▶️  42:56
per aflevering krijgen waarschijnlijk.

⏸️  ▶️  42:57
Het is een suggestie om eens te kijken, we kregen wel van Anne Meen, die kennelijk ook kan

⏸️  ▶️  43:02
voorspellen dat deze vraag gesteld zou worden.

⏸️  ▶️  43:04
Dus een suggestie René uit het Nederlandse seizoen, net zo oud en die deed ook een interventie

⏸️  ▶️  43:10
bij, lijkt net zo oud sorry, en die deed ook een interventie bij, in het programma, dus

⏸️  ▶️  43:16
misschien is dat een goede.

⏸️  ▶️  43:18
René als eerstvolgende presentator, presentator, presentator van Temptation Island.

⏸️  ▶️  43:24
Het zou kunnen, maar misschien hebben mensen een andere idee, neem je een, vind je het

⏸️  ▶️  43:28
een goed idee om hem mee te nemen in de dinsdag poll?

⏸️  ▶️  43:30
Een open vraag?

⏸️  ▶️  43:31
Deze dinsdag gaat deze vraag gesteld worden, dus reageer op Instagram, volg ons, hetkampvuur,

⏸️  ▶️  43:37
daar kun je ons vinden.

⏸️  ▶️  43:38
Volgende week dus die herenigingskampvuur, ik kijk er nu al uit, ik ben heel benieuwd,

⏸️  ▶️  43:45
ook omdat het zo nog bijna klaar is, willen we nog een Schot voor de Boeg doen of zien

⏸️  ▶️  43:51
we het volgende week wel?

⏸️  ▶️  43:52
Nou natuurlijk doen we een Schot voor de Boeg, namelijk, allereerst Ashley en Luzels, gaan

⏸️  ▶️  43:59
die samen naar huis, of apart, of gaan ze met een vrij gezellig, want dat is ongeveer de

⏸️  ▶️  44:05
keuze die we hebben.

⏸️  ▶️  44:06
Ik denk dat ze sowieso niet samen naar huis gaan, Ashley zou ook niet met Blake gaan,

⏸️  ▶️  44:14
gok ik, dat is toch nog de pril om te zeggen dat dat haar nieuwe vriend is, en Rachel en

⏸️  ▶️  44:20
Trace, daar mag ik hopen van niet.

⏸️  ▶️  44:22
Ik denk dat ze samen naar huis gaan.

⏸️  ▶️  44:25
Echt?

⏸️  ▶️  44:26
Ja.

⏸️  ▶️  44:27
Maar dat kan toch niet?

⏸️  ▶️  44:28
Jawel hoor, Ashley vindt dat niet erg, die denkt, ik wacht eerst het gesprek wel af,

⏸️  ▶️  44:34
en Rachel is gewoon volkomen in de wacht.

⏸️  ▶️  44:37
Maar hij heeft zich toch best wel misdragen dit seizoen?

⏸️  ▶️  44:40
Ja, ze hebben me moet ook wel een stevig gesprek houden, maar ze zijn zeven jaar bij

⏸️  ▶️  44:44
elkaar, Rachel bindt in, die denkt alleen maar, oh sorry, sorry, sorry, ik wil je, ik wil

⏸️  ▶️  44:49
je, je bent fantastisch en ik weet niet wat er met me aan de hand was, maar vergeef me

⏸️  ▶️  44:52
alsjeblieft en dan gaan ze samen alsnog weg.

⏸️  ▶️  44:55
Oké, ik denk toch niet dat ze samen weg gaan?

⏸️  ▶️  44:58
Hoi, dat is leuk.

⏸️  ▶️  44:59
Noteer jij dit even op?

⏸️  ▶️  45:00
Hm?

⏸️  ▶️  45:01
Noteer jij dit even op?

⏸️  ▶️  45:02
Ja, natuurlijk.

⏸️  ▶️  45:03
Laat ik graag aan jou over.

⏸️  ▶️  45:06
En dan hebben we Iris en Luke.

⏸️  ▶️  45:11
Samen naar huis.

⏸️  ▶️  45:13
Ja.

⏸️  ▶️  45:14
En ik hoop zelfs dat ze haar zegt op het huwelijksaanzoek, als ze dat gaat doen, maar ze gaan in ieder

⏸️  ▶️  45:17
geval samen naar huis, denk ik.

⏸️  ▶️  45:19
Ze geeft hem nog wel een kans, ze merkt dat hij is gegroeid, hij gaat toegeven dat

⏸️  ▶️  45:24
hij allerlei dingen fouten heeft gedaan, dat komt helemaal goed.

⏸️  ▶️  45:28
Dat denk ik ook.

⏸️  ▶️  45:29
Jillian en Edgar.

⏸️  ▶️  45:30
Niet samen naar huis.

⏸️  ▶️  45:31
Nee, dat denk ik ook niet.

⏸️  ▶️  45:34
Jillian gaat niet met Tommy, want die heeft haar net gefriendzoned.

⏸️  ▶️  45:39
Edgar zou wel met Marissa kunnen...

⏸️  ▶️  45:42
Ja, Edgar gaat zeker met Marissa weg dan.

⏸️  ▶️  45:44
Ja, ik denk het ook wel, het zou me niet verpazen.

⏸️  ▶️  45:46
Die staan elkaar heel erg blij op te wachten.

⏸️  ▶️  45:48
En Ash en Hania.

⏸️  ▶️  45:50
Niet samen naar huis?

⏸️  ▶️  45:52
Jij denkt misschien van wel?

⏸️  ▶️  45:55
Ja, kijk, Ash heeft iets met manipulatieve mannen en Hania is er de één en heeft ondertussen

⏸️  ▶️  46:04
ook echt, denk ik, wel dingen geleerd daar in die vier weken dat ze daar hebben gezeten.

⏸️  ▶️  46:09
Ja, dat ze bij hem weg moet.

⏸️  ▶️  46:10
Ja, dat heeft Ash geleerd, maar hij heeft geleerd hoe belangrijk zij voor hem is.

⏸️  ▶️  46:17
Ja, maar dat is te laat.

⏸️  ▶️  46:18
Ja, maar hij heeft een ring, hij gaat daar zitten huilen, hij gaat zeggen hoe fantastisch

⏸️  ▶️  46:23
ze er vindt en dat hij een andere man is geworden.

⏸️  ▶️  46:25
Dan ga ik heel hard naar de tv's kreeuwen, ga weer weg, ren, ren voor je leven.

⏸️  ▶️  46:30
Niet dat het helpt.

⏸️  ▶️  46:32
Daarom hoop ik al dat het gaat overwegen, want ik hoop hierbij te zijn.

⏸️  ▶️  46:37
Dus ik vind dit moeilijker om in te schatten.

⏸️  ▶️  46:41
Het is geen gelopen race dit, hoor, volgens mij.

⏸️  ▶️  46:43
Ik hoop oprecht dat ze niet gezellig naar huis gaan, dat ze nee zegt op het huwelijksaanzoek

⏸️  ▶️  46:47
sowieso.

⏸️  ▶️  46:48
Hij gaat ook niet met Carina, want hij wil haar dus, hij heeft een ring gekocht, dus dat

⏸️  ▶️  46:53
gaat echt niet gebeuren.

⏸️  ▶️  46:54
En zij gaat denk ik, zij gaat toch ook niet met Taylor, zou ze met Taylor niet, dat zou

⏸️  ▶️  47:00
ook nog kunnen.

⏸️  ▶️  47:01
Dat zou ook nog kunnen.

⏸️  ▶️  47:02
Ik zeg dat ze samen, ik ga gewoon zeggen samen weg.

⏸️  ▶️  47:08
Ik ga zeggen niet samen weg.

⏸️  ▶️  47:10
En dan wel of niet met Tommy mee?

⏸️  ▶️  47:12
Met hoe heet de kerel?

⏸️  ▶️  47:14
Taylor.

⏸️  ▶️  47:15
Weet je wat, ik zeg dat ze met Taylor naar huis gaat.

⏸️  ▶️  47:21
Wat heftig, heftig.

⏸️  ▶️  47:24
Er ligt veel druk op de volgende aflevering.

⏸️  ▶️  47:29
Ik ga deze vragen natuurlijk stellen in de dinsdag poll.

⏸️  ▶️  47:31
Ik ben benieuwd hoe jij erover denkt, dus ook daarom volg ons op Instagram en stem dinsdag

⏸️  ▶️  47:36
mee.

⏸️  ▶️  47:37
Hoe denken jullie dat deze relatie is aflopen?

⏸️  ▶️  47:38
En dan zijn we aan het einde gekomen van de normale aflevering.

⏸️  ▶️  47:43
Voor hoeveel je normaal kan noemen ons.

⏸️  ▶️  47:46
Precies, voor wat voor normaal door moet gaan.

⏸️  ▶️  47:48
Aflevering van het kampvuur.

⏸️  ▶️  47:50
We gaan natuurlijk nog even door voor de open relationisten.

⏸️  ▶️  47:53
Wil je meeluisteren?

⏸️  ▶️  47:54
Steun ons dan op patreon.com slash het kampvuur.

⏸️  ▶️  47:56
Ik ken het inmiddels wel.

⏸️  ▶️  47:57
Dat vinden we hartstikke leuk als je meehelpt om deze podcast mogelijk te maken.

⏸️  ▶️  48:01
En ik kijk nu al uit naar die herenigingskampvuren, want ik heb toch wel het idee dat we enige

⏸️  ▶️  48:08
vorm van spektakel mogen volgen.

⏸️  ▶️  48:10
Ik hoop het echt, ik hoop het.

⏸️  ▶️  48:12
Dat moet bijna wel, er worden natuurlijk heffige gesprekken tussen die mensen.

⏸️  ▶️  48:16
Heffig!

⏸️  ▶️  48:17
Precies.

⏸️  ▶️  48:18
Dus ik kijk uit naar de aflevering van volgende week, dus tot volgende week!