Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, kijken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


Kampvuur S8E12: Wat was het ‘dingetje’ tussen Jari en Maris?

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

De seizoensfinale van Temptation Island, en dus ook van ons. We zagen de laatste twee kampvuren en waren onder de indruk van het optreden van Kai en Monica tegenover Ivo en Maris. Maar wáárom vroeg Monica niet door over het ‘dingetje’ tussen Jari en Maris? Bij Iris en Whitney ontspoorde het gewoon weer ouderwets. Verder: een heel groot nieuwsblok, videoboodschappen van kandidaten en een bizarre onthulling van Sabine.

🥇 We zijn trouwens de eindstand van de voorspellingen vergeten te noemen. Martin voorspelde goed dat Iris en Whitney uit elkaar zouden gaan. De eindstand is dus 4-2

In de extra lange versie: Tijd om terug te kijken op het hele seizoen. Zijn we daar een beetje tevreden over? Arjan en Martin kijken ook even vooruit naar de interviews, want er komt nog veel aan. Oh, en we ontdekken nog meer ‘bn’ers’ van wie je een boodschap kan krijgen.

Shownotes:

Praat mee:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
De laatste alweer.

⏸️  ▶️  00:02
De laatste van het achtste seizoen, ja.

⏸️  ▶️  00:06
Ongelofelijk.

⏸️  ▶️  00:07
Het voelde een tijdje alsof er geen eind aan kwam en dan plotseling sta je voor...

⏸️  ▶️  00:12
Is het klaar?

⏸️  ▶️  00:13
Is het klaar, ja.

⏸️  ▶️  00:14
Nou, nog niet helemaal natuurlijk, want we gaan deze podcast nog van alles nabespreken

⏸️  ▶️  00:20
over Ivo en Maris, over Whitney en Iris en over Kaj en Monica en honderd nieuwtjes en

⏸️  ▶️  00:29
allemaal appjes en het wordt nog wel voor mij en een bedankblokje natuurlijk traditiegetrouw.

⏸️  ▶️  00:35
Thank you.

⏸️  ▶️  00:36
Precies, we gaan kijken of we bingo hebben, kortom, het is wel nog steeds een hele fijne,

⏸️  ▶️  00:43
dikgevulde podcast en daar ben ik wel blij om.

⏸️  ▶️  00:46
Ik vind je licht hysterisch, kun je ons misschien op een hele rustige toon even voorstellen

⏸️  ▶️  00:52
aan de mensen?

⏸️  ▶️  00:53
Ja.

⏸️  ▶️  00:54
Hallo lieve mensen.

⏸️  ▶️  00:55
Fijn dat je luistert naar de stem van Arjan, dat is deze namelijk en ik ben een van de

⏸️  ▶️  01:02
gastheren van deze podcast en die podcast maak ik samen met Martin.

⏸️  ▶️  01:06
Hallo, dat ben ik.

⏸️  ▶️  01:08
En dat is Martin en Martin staat aan de andere kant van de Atlantische Oceaan.

⏸️  ▶️  01:12
Nog wel.

⏸️  ▶️  01:13
Ja.

⏸️  ▶️  01:14
Nou ja, dat zijn dus de gastheren.

⏸️  ▶️  01:17
Waar luisteren mensen naar?

⏸️  ▶️  01:19
Ja, daar wilde ik naartoe, bedankt dat je dit bruggetje voor me maakt.

⏸️  ▶️  01:22
Je luistert naar Het Kampvuur, de onofficiële podcast over Temptation Island.

⏸️  ▶️  01:28
Hoi.

⏸️  ▶️  01:29
Hoi.

⏸️  ▶️  01:30
Ja, nou zegt Whitney dat er alleen iets sprake van een knuffel is geweest en jij zegt

⏸️  ▶️  01:35
dat er is gezoend en gevoeld, mag ik precies weten?

⏸️  ▶️  01:39
Ja.

⏸️  ▶️  01:40
We zaten in een jacuzzi en toen keek ik er aan en toen zoende hij mij.

⏸️  ▶️  01:45
Hij zoende jou?

⏸️  ▶️  01:46
Ja.

⏸️  ▶️  01:47
Tongzoenen?

⏸️  ▶️  01:48
Ja.

⏸️  ▶️  01:49
Oké.

⏸️  ▶️  01:50
En waar heeft hij gevoeld bij jou?

⏸️  ▶️  01:54
Nou, beneden.

⏸️  ▶️  01:55
Hij heeft je gevingerd?

⏸️  ▶️  01:58
Nee, dat niet.

⏸️  ▶️  01:59
Maar hij heeft gevoeld alleen.

⏸️  ▶️  02:00
En toen stopten jullie daarmee en gaan jullie slapen?

⏸️  ▶️  02:03
Nou ja, ik was ongesteld, dus ik kan niks doen, dus ik heb niks gedaan met hem.

⏸️  ▶️  02:08
En anders was dat gebeurd, denk jij?

⏸️  ▶️  02:10
Dat denk ik wel, ja.

⏸️  ▶️  02:11
Dat was een heel lang instartje met Sabine en een warrig verhaal.

⏸️  ▶️  02:17
Sabine, moet je zeggen, hebben we geleerd.

⏸️  ▶️  02:19
Sabine, excuus.

⏸️  ▶️  02:20
Maar dit was toch het moment waarop we allebei met een soort van open mond zaten te kijken

⏸️  ▶️  02:26
van wat gebeurt, wat is dit nou toch weer allemaal?

⏸️  ▶️  02:28
Wat een hel was dit.

⏸️  ▶️  02:29
Wat een hel.

⏸️  ▶️  02:30
Maar ook voor beide vrouwen.

⏸️  ▶️  02:32
Je zult daar zitten als Iris en dit gesprek krijgen, maar ook je zult eindeloos in een

⏸️  ▶️  02:39
of ander busje hebben moeten wachten als Sabine zijnde en dan daar naar voren gehaald worden

⏸️  ▶️  02:43
en dan weet je al, oh god, oh god, oh god, wat krijgen we?

⏸️  ▶️  02:46
En dan krijg je dit.

⏸️  ▶️  02:47
Het is toch voor, zeg maar, in de categorie ongemak is dit zeg maar het hoogst haalbare

⏸️  ▶️  02:53
volgens mij.

⏸️  ▶️  02:54
Volgens mij hebben ze het level ongemak hebben ze volledig uitgespeeld hier.

⏸️  ▶️  03:00
Ja, daar moet je op nationale televisie of op nationale Videoland moet je gaan vertellen

⏸️  ▶️  03:04
dat je geen seks kon hebben omdat je ongesteld was.

⏸️  ▶️  03:07
Ja, precies ja.

⏸️  ▶️  03:08
En dat hij al uit de broek hing.

⏸️  ▶️  03:11
Waar heeft hij je aangeraakt?

⏸️  ▶️  03:13
Het werd ook steeds erger.

⏸️  ▶️  03:15
Ja, maar dat is zo'n vraag die je stelt aan een kind dat misbruikt is.

⏸️  ▶️  03:21
Wijs even op deze beer aan, waar die enge meneer jou heeft aangeraakt.

⏸️  ▶️  03:25
Werkt dat zo, ja?

⏸️  ▶️  03:26
Ja.

⏸️  ▶️  03:27
Dat heb ik gehoord.

⏸️  ▶️  03:28
Ja, maar inderdaad, je komt daar, ik bedoel, het is niet alleen maar het feit dat deze vragen

⏸️  ▶️  03:35
an sich al ongemakkelijk zijn, ook al zit je alleen in een woonkamer met iemand hierover

⏸️  ▶️  03:41
te praten.

⏸️  ▶️  03:42
Maar hier zie je niet alleen in een woonkamer, nee, hier zit Kaj Gorgels, hier zit Monika

⏸️  ▶️  03:53
Geuze, tenminste in ieder geval de fysieke verschijning zat er en er houdt het niet

⏸️  ▶️  04:00
op.

⏸️  ▶️  04:01
Nee, daar staat het volledig productieteam, kan ik me zo voorstellen.

⏸️  ▶️  04:05
Het is meercamera, dus er staat een shitload technisch staan daar omheen.

⏸️  ▶️  04:09
En dan krijg je de vraag, waar heeft hij je aangeraakt en hebben jullie geneukt?

⏸️  ▶️  04:14
Nee, ik was ongesteld, maar hij wilde wel, ja, het was wel, echt, ik schiet nu weer

⏸️  ▶️  04:21
bijna in de lach omdat het zo, wat een ongemakkelijke televisie, maar hier kijk je, again, hier

⏸️  ▶️  04:27
kijk je wel Temptation Island voor, ik blijf het iedere keer maar weer zeggen, hier gaan

⏸️  ▶️  04:31
we goed op.

⏸️  ▶️  04:32
Ja, waar moeten we beginnen deze aflevering, behalve dan de draad?

⏸️  ▶️  04:39
Dit, dit hebben we en het waren de herenigingskampvuren van de twee, de meest onzekere koppels van

⏸️  ▶️  04:47
dit seizoen, dat zeiden we vorige week met Anne in de podcast, de vorige kampvuren waren

⏸️  ▶️  04:54
redelijk voorspelbaar hoe dat zou verlopen, maar ja, deze, wie heeft van tevoren kunnen,

⏸️  ▶️  05:01
durven inschatten hoe het af zou lopen bij bijvoorbeeld Maris en Ivo, want ik vond daar

⏸️  ▶️  05:06
bijvoorbeeld het, het venijn vrij snel wegzakken, zeg maar.

⏸️  ▶️  05:12
Ja, zij, inderdaad, Maris kwam aanlopen bij dat kampvuur, hij wilde haar omhelzen, maar

⏸️  ▶️  05:19
ze schudde nee en gingen zitten.

⏸️  ▶️  05:22
Hebben we nou antwoord gekregen eigenlijk al op Jari en Maris seks hebben gehad, want

⏸️  ▶️  05:26
daar was vorige week ook hoogoplopende onduidelijkheid over.

⏸️  ▶️  05:29
We hebben niks over gehoord.

⏸️  ▶️  05:31
Nee.

⏸️  ▶️  05:32
En er werd niet doorgevraagd, dat was heel raar, want Monica vroeg van is er wat gebeurd

⏸️  ▶️  05:40
en toen zei Maris, er is wel een dingetje en toen plofte ik ongeveer uit mijn huid, heb

⏸️  ▶️  05:48
je gezien.

⏸️  ▶️  05:49
Want.

⏸️  ▶️  05:50
Nou, jij was niet de enige die bijna uit je huid plofte, denk ik, maar.

⏸️  ▶️  05:56
Er werd niet doorgevraagd, what the fuck.

⏸️  ▶️  05:58
Dat is toch bizar, aah, wat deed Monica, ja, of die vraag is er uitgeknipt, dat kan ook,

⏸️  ▶️  06:07
maar dat is toch raar.

⏸️  ▶️  06:09
Je stelt dan toch de vraag, wat was dat dingetje en waarom hebben we er geen beeld slash geluid

⏸️  ▶️  06:15
van?

⏸️  ▶️  06:16
Want het is toch allemaal opgenomen.

⏸️  ▶️  06:17
Ook zoiets.

⏸️  ▶️  06:18
Ja.

⏸️  ▶️  06:19
Maar wat is daar gebeurd?

⏸️  ▶️  06:20
Zullen we het ooit weten?

⏸️  ▶️  06:22
Nou ja, ik ben bang, ik ben bang voor het niet, heel eerlijk gezegd, tenminste, bedoel, als

⏸️  ▶️  06:26
we het van de interview kwaliteiten van Monica moeten hebben, dan komen we volgens mij nooit

⏸️  ▶️  06:29
iets te weten.

⏸️  ▶️  06:30
Maar dit was wel, jij ontplofte inderdaad zo ongeveer terwijl we aan het kijken waren.

⏸️  ▶️  06:37
Jij stond echt volkomen gefrustreerd, zat je voor dat scherm.

⏸️  ▶️  06:41
Ik wilde weten wat dat dingetje was, want is er nou gesekst?

⏸️  ▶️  06:45
Ze zei jezelf van neuken is ook neuken.

⏸️  ▶️  06:48
Ja.

⏸️  ▶️  06:49
Maar ik geloof niet dat die twee echt penetratieve seks hebben gehad.

⏸️  ▶️  06:56
Een penetratret hebben gehad.

⏸️  ▶️  06:58
Een penetratret hebben gedaan.

⏸️  ▶️  07:00
Nee, ik moet zeggen vorige week was ik er zeker over dan nu, want nu dacht ik ook, ja,

⏸️  ▶️  07:07
er wordt met zoveel omwegen over gesproken en er wordt zo onwaarschijnlijk in het midden

⏸️  ▶️  07:11
gelaten.

⏸️  ▶️  07:12
En als Maris zegt, er is een dingetje gebeurd, bedoel, de vraag van Monica was betrekkelijk

⏸️  ▶️  07:18
concreet, laten we het zo zeggen: hebben jullie seks gehad?

⏸️  ▶️  07:22
Dat was volgens mij de vrij concrete vraag die Monica stelde.

⏸️  ▶️  07:25
Als je hebt geneukt dan zeg je ja, dan zeg je niet er is een dingetje gebeurd, ik bedoel

⏸️  ▶️  07:31
dan ben je tot honk 3 of honk 4 gekomen, maar dan heb je honk 5 niet aangetikt, volgens

⏸️  ▶️  07:37
mij.

⏸️  ▶️  07:38
Zou Jari dan niet hebben aangetikt?

⏸️  ▶️  07:40
Nee, dat doe je allebei, je doet allebei honk 5.

⏸️  ▶️  07:43
Het is niet zo dat zij dan opeens in honk 4 zit, dat is gek, we moeten meteen gelijk

⏸️  ▶️  07:46
opgaan.

⏸️  ▶️  07:47
Dus je hebt dan allebei honk 5, nou dat was het niet, dus dan zitten we zeg maar ergens

⏸️  ▶️  07:53
tussen in honk 3 of 4, want een dingetje, nou dan is er op z'n minst handwerk of wel mondwerk

⏸️  ▶️  07:58
aan te pas gekomen.

⏸️  ▶️  07:59
Is mijn, bedoel, mensen luisteren deze podcast voor de diepteanalyse, dus dit is mijn visie

⏸️  ▶️  08:08
op alles, op dit.

⏸️  ▶️  08:10
Ik vond het echt heel raar dat er niet werd doorgevraagd, overigens was ik wel, los van

⏸️  ▶️  08:17
dit moment, dit was één op één van Monica en Maris, over Kaj en Monica bij het kampvuur

⏸️  ▶️  08:25
met de twee, was ik behoorlijk positief, en het was ook Tamara die ons dit appje stuurde.

⏸️  ▶️  08:31
Hey Kampvuur, daar is ze weer hoor, ik heb vorige week iets gestuurd over dat laatste

⏸️  ▶️  08:38
kampvuur, dat er niemand ingreep en dat ze misschien meer een soort van Mark L. Walberg

⏸️  ▶️  08:45
zou er moeten zijn, en ik zit nu naar het kampvuur te kijken van Ivo en Maris, en het

⏸️  ▶️  08:51
lijkt wel alsof ze hebben geluisterd, ze gaan opeens allemaal vragen stellen en een gesprek

⏸️  ▶️  08:55
aan met z'n vieren, ik ben helemaal, van mijn apropos.

⏸️  ▶️  08:59
Ja ze hadden hun goede momenten en hun slechte momenten denk ik in deze opnamecyclus.

⏸️  ▶️  09:03
Maarten stuurde ook nog een appje op 06 20 15 15 29, 06 20 15 15 29, zeker, die was

⏸️  ▶️  09:11
ook heel positief over Kaj en Monica, die zei wel: op het einde moest Monica nog wel even

⏸️  ▶️  09:15
haar to do listje afwerken, want er moest nog even gevraagd worden of ze samen naar huis

⏸️  ▶️  09:19
gingen, dus de autocue kwam toch weer even tevoorschijn, maar ik was positief verrast

⏸️  ▶️  09:24
hier door die twee.

⏸️  ▶️  09:25
Ja, ik moet ook zeggen dat ik dit het meest inhoudelijke gesprek vond, hier was ook het,

⏸️  ▶️  09:33
zij waren natuurlijk als kandidaten ook het rustigst, laten we het zo zeggen, dus kijk

⏸️  ▶️  09:38
René en Annabel waren hysterisch, Antonio en Cleo waren ook hysterisch, laten we maar

⏸️  ▶️  09:47
zeggen.

⏸️  ▶️  09:48
We kregen Whitney en Iris, dat was ook een, nou ja, hysterisch en deze twee waren rustig,

⏸️  ▶️  09:58
zij kwam aanlopen en hij stond op en zij is gebaarde zoiets van nee nee nee we gaan

⏸️  ▶️  10:03
geen knuffel doen, we gaan gewoon even lekker zitten, maar daarna ontstond wel een

⏸️  ▶️  10:10
rustig, ontstond zeker een dingetje, ontstond een rustig gesprek en met aandacht voor elkaar,

⏸️  ▶️  10:21
hij ging natuurlijk ook een beetje, hij ging door het stof, hij zei een aantal dingen waarvan

⏸️  ▶️  10:26
ik dacht nou volgens mij is de werkelijkheid toch echt een slagje anders verlopen dan

⏸️  ▶️  10:31
dat jij nu doet voorkomen, daar wil ik zometeen ook nog iets over zeggen, maar er was wel,

⏸️  ▶️  10:38
er was het meeste ruimte ook vanuit hun voor een gelijkwaarde gesprek en daar konden Kaj

⏸️  ▶️  10:45
en Monica volgens mij dan toch ook wel goed mee omgaan en op het moment dat het voorkomt

⏸️  ▶️  10:52
escaleert dan laat men het kennelijk ook gewoon maar gaan.

⏸️  ▶️  10:55
Ja dan valt er niks meer te behalen ofzo.

⏸️  ▶️  10:57
Ja ik weet niet precies wat het is, maar ik moet ook zeggen dat dit was een Temptation

⏸️  ▶️  11:03
Island USA waardig gesprek.

⏸️  ▶️  11:06
Was ook wat ik dacht terwijl ik aan het kijken was inderdaad en de angel was er vrij snel

⏸️  ▶️  11:12
uit ook voor Maris had ik het gevoel omdat zij dacht een Ivo aan te treffen die in een

⏸️  ▶️  11:18
droomwereld leefde en zich niet van haar bewust was en niet aan haar had gedacht, maar toen

⏸️  ▶️  11:23
haar duidelijk werd dat dat wel het geval was toen was ze vrij snel weer omgeklapt ook.

⏸️  ▶️  11:29
Ja.

⏸️  ▶️  11:30
En mocht hij toen naderings zoeken en haar omhelzen.

⏸️  ▶️  11:33
Ja zij zat helemaal in dat panzer van hij is helemaal koekoek geworden en volgens mij

⏸️  ▶️  11:43
was hij dat al, maar goed hij is nog meer koekoek geworden dan dat hij al was en dat

⏸️  ▶️  11:50
viel uiteindelijk, viel dat voor haar mee zij kreeg een heel andere Ivo dan waar ze rekening

⏸️  ▶️  11:56
mee had gehouden en daardoor gleed dat allemaal wel redelijk van haar af, maar later ik heb

⏸️  ▶️  12:03
in dat hele gedoe, hij kreeg natuurlijk nog beelden te zien van Iris en Maris en Yari

⏸️  ▶️  12:17
en er gebeurt dan iets geks in zijn gezicht en ik weet niet zo goed wat het is, hij is

⏸️  ▶️  12:26
de heet het heel flamboyant en dat allemaal heel meegaand en heel ruim, zeg maar als in

⏸️  ▶️  12:36
mogelijkheden en dingen die hij op kan vangen, hij is trouwens ook heel wendbaar want hij

⏸️  ▶️  12:41
klapt van links naar rechts door het spectrum over wat hij ook even deed en dan krijgt

⏸️  ▶️  12:45
hij die beelden en dan zegt hij het doet me niks, ja laat me zien, ja het doet me niks

⏸️  ▶️  12:50
terwijl zijn hele houding een soort van verstart, het is een soort hert in de koplampen opeens

⏸️  ▶️  12:56
zie je een soort van verharding en een soort rol uit dicht gaan, wat dan helemaal niet

⏸️  ▶️  13:03
meer correspondeert met het type wat hij kennelijk wens te zijn, hij wens iemand te zijn waarbij

⏸️  ▶️  13:10
dat niet raakt en waarbij dat niet uitmaakt, maar iedere keer als het gebeurde waarbij

⏸️  ▶️  13:16
de beelden waren waarbij Maris wat meer richting Yari ging in de terugblik die hij zo irritant

⏸️  ▶️  13:24
vond zag je dat ook toen die beelden zag van Yari die aan het beenhaar van Maris zat dan

⏸️  ▶️  13:29
zag je hetzelfde gebeuren in zijn gezicht, zijn gezicht wordt grimmiger, wordt neutraler

⏸️  ▶️  13:36
en dan gaat er iets anders in hem leven. Maar is dat dan de echte Ivo en is de Ivo die

⏸️  ▶️  13:42
we normaal zien? Ik weet dus niet wie Ivo is, ik heb geen idee, het is een soort karakterloos

⏸️  ▶️  13:49
persoon waarbij die met alle winde mede waait voor mijn idee die op het moment dat iemand

⏸️  ▶️  13:56
A zegt het opeens ook A vindt, maar als diegene hup naar B gaat dan wappert hij er achteraan

⏸️  ▶️  14:02
en die de hele tijd andere dingen zegt dan dat als het echt ertoe doet wat die uitstraalt

⏸️  ▶️  14:08
dus ik heb geen idee, ik weet ook niet of Maris überhaupt weet met wie ze een relatie heeft

⏸️  ▶️  14:13
want ik kom er als kijker, ik ben niks wijziger geworden over die kerel, het is gewoon een

⏸️  ▶️  14:19
soort. We zagen ook weer de Ivo die we eerder dit seizoen zagen met het wegreden en neer

⏸️  ▶️  14:24
op het moment dat hij die beelden te zien kreeg toen was het zo van ja nee dat valt allemaal

⏸️  ▶️  14:28
wel mee en er was niks aan de hand, dat hebben we hem eerder zien doen ook, dat is ook een

⏸️  ▶️  14:33
enorm trucje natuurlijk. Ja precies ja, ik weet niet wat je aan hem hebt, hij heeft uiteindelijk

⏸️  ▶️  14:38
dat is een pleit weer voor hem, hij is er niet op teruggekomen in ieder geval niet wat wij

⏸️  ▶️  14:43
hebben gezien wat de montage heeft gehaald op die beelden richting Maris dus hij heeft

⏸️  ▶️  14:48
ook wel daadwerkelijk leek het losgelaten en het ging daar helemaal niet meer over, het

⏸️  ▶️  14:54
ging gewoon over hoe kunnen wij samen weg, want dat was volgens mij wel de bedoeling

⏸️  ▶️  14:58
en dat heeft zijn aardige moeite gekost om er zo ver te komen want in de hoe is het nu

⏸️  ▶️  15:06
met gedeelte van dat van het programma bleek toch wel dat ze er drie maanden lang vrij

⏸️  ▶️  15:14
lastig hebben gehad en elkaar echt weer hebben moeten aftasten en om te kijken ja hoe nou

⏸️  ▶️  15:24
verder met het hele open relatie gebeuren? Ja die twee hebben het dus wel gered, gelukkig

⏸️  ▶️  15:29
ik gun het ze stiekem ook wel, ook al zijn het twee vreemde vogels misschien wel maar

⏸️  ▶️  15:34
gelukkig hebben ze het dan uiteindelijk toch wel gered. Ik was zo jaloers op de manier

⏸️  ▶️  15:37
waarop zij de plantenlevens weten houden trouwens, als het haar huis is waar zij in geïnterviewd

⏸️  ▶️  15:42
werden zonder de prachtige grote planten, bij mij gaan ze een stuk voor stuk dood ik

⏸️  ▶️  15:46
weet niet wat er aan de hand is en bij haar staan ze daar groen en mooi te wezen. Ik

⏸️  ▶️  15:51
gooi altijd even wat vergift erin als ik bij jou op bezoek ben, misschien heeft dat er

⏸️  ▶️  15:57
mee te maken. Ja dat is wel effectief. Maar wij hadden voorspeld, want wij doen natuurlijk

⏸️  ▶️  16:03
iedere keer aan het begin van het seizoen een voorspelling, wat denk je dat wij voorspeld

⏸️  ▶️  16:07
hadden bij deze twee? Ik ben het dus echt helemaal vergeten, ik weet het echt niet meer. Wij

⏸️  ▶️  16:12
hadden voorspeld dat ze niet uit elkaar zouden gaan. O ja? Ja, dus we hadden het allebei

⏸️  ▶️  16:19
goed en Anne vorige week had ook voorspeld dat ze bij elkaar zouden blijven. Ja, nou

⏸️  ▶️  16:24
applaus Anne. Applaus voor ons alle drie. Heel matig applaus is dit. En hoe zat het dan

⏸️  ▶️  16:32
vorige week met de koppels Annabel en René? Annabel en René hadden we voorspeld, jij

⏸️  ▶️  16:41
zei uit elkaar, ik zei bij elkaar. Hoe? Dus 2-1. Linda en Hans-Sietse hadden we allebei uit

⏸️  ▶️  16:48
elkaar, dus 3-2. Nou dat klopt, ja. En dan hebben we nog, hier is Whitney, want Cleo

⏸️  ▶️  16:55
en Antonio hebben we nooit een voorspelling gedaan. Nee precies. Maar ja, Maris en Ivo,

⏸️  ▶️  17:02
ja ik vind het een dubieus koppel, maar als het werkt, werkt het. Ik bedoel er is natuurlijk

⏸️  ▶️  17:13
geen vezel in mijn lijf die hen niet het beste wens, want waarom zou je in godsnaam iemand

⏸️  ▶️  17:18
niet het beste wensen, dat kan toch op z'n minst. Ja, maar het is tja. Tja. Dingen?

⏸️  ▶️  17:28
Toch denk ik wel dat op het moment dat ik Ivo bijvoorbeeld zou tegenkomen ergens in een

⏸️  ▶️  17:32
of ander vaagkochtje of bij een improvisatievoorstelling om godsnaam weten waar je mensen tegenkomt,

⏸️  ▶️  17:38
dat ik best wel een vermakelijk gesprek met hem zou kunnen hebben. Het is niet dat ik

⏸️  ▶️  17:42
denk dat het een onaardig type is, maar het is gewoon zo'n, de manier waarop hij in dit

⏸️  ▶️  17:47
programma tevoorschijn komt denk ik, wie ben jij? Zou hij inderdaad ook op een, dat

⏸️  ▶️  17:54
zit je natuurlijk altijd met alle kandidaten. Hij is natuurlijk wel weer op een bepaalde manier

⏸️  ▶️  17:58
neergezet ook. We hebben alleen maar de momenten gezien dat hij het erover heeft hoe een interessant

⏸️  ▶️  18:02
concept een open relatie is. Hij zal meer hebben gezegd, vermoed ik. Denk je? Denk

⏸️  ▶️  18:09
jij dat hij het echt alleen maar daarover heeft gehad? Nee, nee, dat klopt. Dat is natuurlijk

⏸️  ▶️  18:14
waar wij, dat is de valkuil van zo'n programma, dat je natuurlijk iemand helemaal gaat afmeten

⏸️  ▶️  18:19
aan wie je op televisie hebt gezien. Maar het heen en weer wapperen en zo, dat vangt zich

⏸️  ▶️  18:29
natuurlijk wel heel goed op beeld. Maar goed, wie weet kom je elkaar ergens een keer tegen

⏸️  ▶️  18:37
en is het hartstikke leuk. Ik sta er voor open, dat is het punt niet, maar ik vind het een

⏸️  ▶️  18:41
ingewikkeld figuur. Maris vind ik een hele knappe vrouw, daar blijf ik bij. En meer

⏸️  ▶️  18:46
dan dat ook, of is het alleen maar een knappe vrouw? Nee, ja, een interessante, ik denk

⏸️  ▶️  18:50
dat zij heeft een uitstekend werk, het zijn al hersenen volgens mij ook. Dus daar geen

⏸️  ▶️  18:57
twijfel, maar Ivo vind ik moeilijk. Heb jij dat niet? Ja, ik vind het een hele ingewikkeld

⏸️  ▶️  19:03
figuur, maar ik probeer me wel altijd inderdaad bewust te blijven van het feit dat we maar

⏸️  ▶️  19:08
een deel zien van zo'n persoon. Ja. Dat is natuurlijk wel. Dat is ook goed. Jij bent

⏸️  ▶️  19:14
ook het geweten van deze podcast ook geweest. Ik ben altijd zo, dat zeg ik alleen maar wijze

⏸️  ▶️  19:20
dingen, absoluut. Ja, precies. Over wijze mensen gesproken. Oh ja, daar komt ie. Iris

⏸️  ▶️  19:28
en Whitney. Ja. Waar we zo positief waren over Kaj en Monica bij het gesprek van Maris

⏸️  ▶️  19:37
en Ivo vond ik het hier weer ouderwets bagger. Haha. Er gebeurde ook iets heel raars, maar

⏸️  ▶️  19:46
daar komen we zien zo meteen op. Ja, dat is aan het einde inderdaad. Er gebeurden meerdere

⏸️  ▶️  19:50
rare dingen overigens, want Monica vond ook dat ze het moest doen alsof er twee kampvuren

⏸️  ▶️  19:55
waren of zo. Ja. En zo kwam het over in de montage, waarbij we natuurlijk allemaal weten

⏸️  ▶️  20:00
dat het niet zo is, er is gewoon één set. Zij zei tegen Iris, zullen we naar ze toe

⏸️  ▶️  20:04
gaan en liepen zowar rechts het beeld uit en kwamen links boven het beeld weer in bij

⏸️  ▶️  20:11
een kampvuur. Heel toevallig. Heel toevallig, ja. Geen montage in, er is niks aan veranderd.

⏸️  ▶️  20:18
Ik snap niet, ik snap die, van sommige dingen in die montage snap ik niet zo goed waarom

⏸️  ▶️  20:23
daarvoor gekozen is en dit is er één van. Ja, je houdt het gewoon voor de gek. Kaj heeft

⏸️  ▶️  20:29
toch ongetwijfeld ook ergens gezegd, zullen we ze erbij halen of is dat of hoe bedoel

⏸️  ▶️  20:34
je, hoe gaat dit mis? Ik snap niet zo goed hoe dit er is. Het was gewoon zo onnodig.

⏸️  ▶️  20:40
We lopen nu helemaal te hoog tegen een heel klein fragmentje uit deze uitzending, maar

⏸️  ▶️  20:46
goed, daar ben je niet uit. Maar iedereen met een goed stel hersens, onze luisteraars

⏸️  ▶️  20:54
allemaal, hallo, die weten dat er één kampvuur set is. Ik hoop dat het overkwam, ja. Dat

⏸️  ▶️  21:00
er één kampvuur set is en waarom ga je dan doen alsof er twee sets zijn en dat je dan

⏸️  ▶️  21:05
naar die andere moet toelopen? Dat is toch niet nodig? Doe het niet. Leuk tussen de koffertjes

⏸️  ▶️  21:12
dames van Miljune Jacht door, hup, dan zie je opeens door zo'n studio. Ja, andere studio.

⏸️  ▶️  21:18
En er was nog iets opmerkelijkst, want Monica zei op een gegeven moment dat Whitney op Dream

⏸️  ▶️  21:29
Street was geweest met Sabine en toen zag je echt de hersenen van Iris heel hard werken

⏸️  ▶️  21:34
om te bedenken wie Sabine was. Heel hard werken, ja. En toen kwam dat fragment wat we hebben

⏸️  ▶️  21:40
laten horen net over de ongesteldheid. Ja, maar ook Whitney wilde toch wel even graag

⏸️  ▶️  21:46
met Ken zo praten om te vragen of er nog wat was gebeurd en ook over of er meer bekend

⏸️  ▶️  21:55
was over de date, waar het natuurlijk allemaal over ging. Ja. En nou ja, we zijn begonnen

⏸️  ▶️  22:04
met een fragment van Sabine en Iris, maar ik denk toch echt serieus dat in de wereld

⏸️  ▶️  22:12
er maar één plek is waar het ongemak echt tegen de plinten klotst, want ook dat hele

⏸️  ▶️  22:20
gesprekje tussen Ken zo en Whitney was natuurlijk ook Whitney wist zich geen houding te geven.

⏸️  ▶️  22:26
Ken zo wist zich geen houding te geven. De vragen waren lomp. De antwoorden waren kort.

⏸️  ▶️  22:33
Er kon net een bedankje af. Ook daar zit zoveel spanning op die setting en op dat gesprek.

⏸️  ▶️  22:40
Het is ja, ik smul werk. Het is handenvrij voor het natuurlijk hier naar te kijken. Het

⏸️  ▶️  22:45
is echt heerlijk. Het was ook zowel bij Iris als bij Whitney werd er met een soort van tegenzin

⏸️  ▶️  22:51
ingegaan op het voorstel om de dreamdates erbij te halen. Het was echt zo van doe maar

⏸️  ▶️  22:55
dan bij beide. Daarom waren die gesprekjes ook zo ongemakkelijk, want het was niet alsof

⏸️  ▶️  23:01
ze heel goed hadden nagedacht over een vraag die ze wilden stellen aan degene die een nacht

⏸️  ▶️  23:05
had doorgebracht met hun partner. Het was gewoon van ja, laat hem maar bijkomen dan.

⏸️  ▶️  23:10
Ik vraag wel wat. Nou ja, voor Iris was het een manier om er achter te komen wat er precies

⏸️  ▶️  23:15
was gebeurd. Want die kwam natuurlijk uit haar kampvuurbeelden vandaan en hoorde Whitney

⏸️  ▶️  23:21
het ene zeggen en Sabine het andere. En dat kwam dus niet heel erg overeen. Dus zij dacht

⏸️  ▶️  23:27
van nou ja, dan laat mij maar even vragen aan die Sabine wat er dan precies is gebeurd.

⏸️  ▶️  23:31
En bij Whitney had ik, volgens mij was het voor Whitney vooral een manier om nog net

⏸️  ▶️  23:39
iets eerder dan misschien van Iris te horen wat er met die, dus het was voor hem een

⏸️  ▶️  23:44
manier om wat eerder achter een antwoord te komen over wat er nou was gezegd over die

⏸️  ▶️  23:47
date. Eerder of of, omdat hij het antwoord wat hij verwachtte van Iris niet vertrouwde.

⏸️  ▶️  23:53
Ja, dat kan wel. Dat schrijf ik ook zitten, denk ik. Ik dacht van waarom vraag je dit nou

⏸️  ▶️  23:56
aan hem, vraag je dat gewoon aan je vriendin die zo meteen komt aanschrijven. Maar ik

⏸️  ▶️  24:00
dacht misschien vraagt hij het wel aan Kenzo omdat hij dan een eerlijker antwoord verwacht

⏸️  ▶️  24:05
of zo. Ja, dat zou kunnen ja. Of omdat hij gewoon heel erg nieuwsgierig is naar wat er

⏸️  ▶️  24:09
was gebeurd met die dreamdate. Maar ja, hij kreeg geen beelden. Dus hij heeft geen beelden

⏸️  ▶️  24:15
gezien van Iris die met Kenzo het gezellig had. Dus dat is aan zich een goed teken dat

⏸️  ▶️  24:23
er niet iemand zit aan de overkant, een of andere emotieloze Monica of Kaj, die dan zegt

⏸️  ▶️  24:30
ja, die en die is op dreamdate geweest, we hebben nog een paar beelden voor je.

⏸️  ▶️  24:36
We hebben helaas nog beelden voor je. Precies, het is nog erger. Dus hier was in principe

⏸️  ▶️  24:42
goed nieuws, maar hij zag, hij zocht toch ergens iets in die Kenzo. Ik weet niet wat

⏸️  ▶️  24:46
het is, maar wat hij uiteindelijk zocht. En Iris deed daar ook nog een onthulling bij

⏸️  ▶️  24:54
het confit, want er was niet één, maar er waren twee dates geweest. Ja, hier werd het

⏸️  ▶️  24:59
natuurlijk weer één grote tyfusbanden. Laten we daar, want er was weer geen lijn in te

⏸️  ▶️  25:05
trekken. Het begon. Het leek wel een podcast. Ja, en daar nog trots op zijn ook, dat is

⏸️  ▶️  25:14
ook wel heftig. Maar inderdaad, er was gedoe over een date, er was natuurlijk Iris stak

⏸️  ▶️  25:22
van wal, had ze een lekker kutje en zo, waarbij ik denk welkom, trap de deur in. Ja, goed

⏸️  ▶️  25:28
middag. Precies, hoe is het met jou lieverd? Dat werd uiteindelijk zoenen, want hij had

⏸️  ▶️  25:34
niet aan het kutje gezeten. Nou, dat is nog steeds een beetje... Hij had tot drie keer

⏸️  ▶️  25:39
toen niet aan het kutje gezeten. We zeggen dit werkelijk. Dit is dus dat werk waar we het

⏸️  ▶️  25:42
over hebben in een podcast. Opeens hoor ik mezelf twee keer in een zin kutje te zeggen,

⏸️  ▶️  25:46
zeg eens een podcast. Heerlijk. Anyway, dus, maar uiteindelijk ging het dan over zoenen

⏸️  ▶️  25:52
en toen ging het over een date en toen kwam er opeens weer een date tevoorschijn bij Iris,

⏸️  ▶️  25:57
waar dan wel mee gezoend was. Nou, dan was meneer Whitney was natuurlijk weer helemaal

⏸️  ▶️  26:02
over de zeik, die kennelijk op de een of andere manier niet begreep dat daten en zoenen buiten

⏸️  ▶️  26:09
een relatie in principe minder erg zou zijn dan datzelfde doen binnen een relatie. Daar

⏸️  ▶️  26:20
zou Ivo anders over denken. Ja, en dan was er nog het rare einde van dat kampvuur, waarbij

⏸️  ▶️  26:27
Monica vergat om haar vraag te stellen, geloof ik. Ze stelde de vraag wel, van gaan jullie

⏸️  ▶️  26:33
samen naar... Maar het werd heel raar afgekapt. Ja, we kregen ook een appje van Saskia die

⏸️  ▶️  26:40
zei, ik had het idee dat Iris de love or leave-vraag nog niet eens beantwoord had toen Monica besluit

⏸️  ▶️  26:46
dat het tijd was om het gesprek af te rondeheel geven. Ja, dat was het ook. En het was ook

⏸️  ▶️  26:51
echt zo van, bedankt voor jullie deelname, flikker alsjeblieft op nu. Ja, we wensen jullie

⏸️  ▶️  26:55
alle geluk in de toekomst, joejoe. Maar misschien waren er aanmaakblokjes op van het kampvuur

⏸️  ▶️  27:01
en moest er... Ze moesten door op de tijd. Ja, precies. Ja, nee, dat was een heel, heel

⏸️  ▶️  27:08
vreemd einde. Je blijft een soort... Je kunt niet eens echt je vinger erop leggen wat

⏸️  ▶️  27:13
er nou gek is. En toch merk je als je kijkt dat je denkt, hier gebeurt iets geks. Klopt

⏸️  ▶️  27:17
iets niet. Ja, precies. Het was een hele abrupte afronding van... Maar ik denk uiteindelijk

⏸️  ▶️  27:24
dat dit hele gebeuren, ook ditgene wat we nu gek vinden, dat heeft zich niet zo op deze

⏸️  ▶️  27:30
manier voltrokken daar op die plek. Daar is veel meer gezegd en dat duurt allemaal veel

⏸️  ▶️  27:35
langer en ergens in de montage moet het dan ingedikt worden. Maar ik snap niet dat er

⏸️  ▶️  27:39
niet... Dat degene die dit monteert of die hier de leiding over heeft of zo, de regisseur,

⏸️  ▶️  27:46
die dan niet ergens dit terugkijkt en denkt... Dit voelt gek. Dit voelt gek. Hetzelfde

⏸️  ▶️  27:53
trouwens. Wat ik ook... En dan ga ik een klein beetje met jou mee na aanleiding van vorige

⏸️  ▶️  27:59
week en die week daarop. Dat het laatste deel van het drie maanden later en dan de terugblik,

⏸️  ▶️  28:08
waarbij ik me toch afvraag of zeker de elementen die al in de aflevering hebben gezeten of

⏸️  ▶️  28:16
we die daadwerkelijk weer terug moeten zien. Ja, ik zei letterlijk van dit hebben we net

⏸️  ▶️  28:20
gezien. Precies. Een minuut of tien geleden zaten we naar hetzelfde moment te kijken.

⏸️  ▶️  28:25
Ja. En er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die de programma binge. Dat zijn niet onze

⏸️  ▶️  28:34
grote vrienden. Wat mensen die binge die luisteren geen podcast tussen iedere aflevering

⏸️  ▶️  28:38
door. Dus dat is natuurlijk jammer. Maar die mensen hoeven toch ook... Ik bedoel, moeten

⏸️  ▶️  28:42
wij daadwerkelijk... Soms is het leuk om fragmentjes van alle eerste momenten en zo om heel eventjes

⏸️  ▶️  28:47
oh ja, daar zijn ze doorheen gegaan. En om dan een beeld te hebben van hoe ze daar nu

⏸️  ▶️  28:53
op dat moment drie maanden na dato tegen aankijken. Vind ik wel best verfrissend hoor. Een korte

⏸️  ▶️  28:58
samenvatting van wat er door mensen heen ging. Maar van die merkwaardige delen, waarbij je

⏸️  ▶️  29:03
in de aflevering gewoon weer stukken terug ziet van het kampvuur van Iris en Whitney,

⏸️  ▶️  29:08
wat je gewoon net vijf minuten geleden daarvoor hebt gezien. Daar vind ik een beetje overdreven

⏸️  ▶️  29:12
en dat snap ik ook niet zo goed waarom ze dat doen. Want qua tijd hebben ze dit niet

⏸️  ▶️  29:16
nodig. Dus volgens mij kun je dat prima schappen en doe dan zo'n kampvuur een beetje realistischer

⏸️  ▶️  29:22
zeg maar, snap je? Ja, en willen ze dan te compleet zijn in die terugblik of zo? Moet

⏸️  ▶️  29:26
die terugblik echt een soort minidocu worden van het hele avontuur wat die twee daar hebben

⏸️  ▶️  29:33
doorgemaakt? Terwijl wij als kijker dat niet nodig hebben, want wij weten precies wat zit.

⏸️  ▶️  29:39
Nou ja, in de vroegere seizoenen had je van die terugblikken, had je een terugblik aflevering.

⏸️  ▶️  29:45
Hoe is het nu met aflevering? Dus dan ging je, je had gewoon een aflevering met vier kampvuurreinigingen

⏸️  ▶️  29:51
klaar, hupsakee, en een aflevering later had je vier terugblikken. Ik vind dit wel een

⏸️  ▶️  29:56
betere vorm. Ik vind dit ook een betere vorm, maar dan snap ik wel beter waarom je terugblikken,

⏸️  ▶️  30:03
want dan is het op z'n minst een week geleden toen het nog op televisie was dat het kampvuur

⏸️  ▶️  30:09
was. Dus dan is het wel goed om gewoon dat heel eventjes weer een beetje door te lopen,

⏸️  ▶️  30:13
dan ook korter, maar goed, dat snap ik dan nog. Maar nu dingen in de terugblik laten

⏸️  ▶️  30:16
zien van dingen die er vijf minuten geleden op de, gewoon de revue zijn gepasseerd, ja,

⏸️  ▶️  30:23
dat hoeft van mij echt niet. Nee, eens, eens. Ik vind inderdaad wel het een betere om het

⏸️  ▶️  30:29
zo te doen met de terugblikken er meteen achteraan, ook omdat je dan niet een week hoeft te wachten,

⏸️  ▶️  30:35
want je zit naar die kampvuur er wel op van hoe zou het nu met ze zijn. Dus in die zin

⏸️  ▶️  30:39
werkt dat beter. En ik denk dat het ook, het zou, als we daar in de montage beter mee om

⏸️  ▶️  30:43
zouden gaan, zou het voor meer snelheid kunnen zorgen. Als je zorgt dat er niet zo'n elle

⏸️  ▶️  30:47
lange terugblik tussen zit, zou het best wel lekker zijn om het in de snelheid er achteraan

⏸️  ▶️  30:54
te hebben om nog even te horen hoe het met ze is. We zagen overigens in die terugblik

⏸️  ▶️  30:58
van Iris en Whitney dat wat er nou op de Dream Date gebeurd is, dat bleef vaag, want of Sabine

⏸️  ▶️  31:05
ligt of Whitney ligt, zeg maar. Nou, waar zit jij je geld op? Ik zet mijn geld op Whitney,

⏸️  ▶️  31:12
maar. Ja, ik weet, hij lijkt, ik weet het is iemand in onze groepsapp van bij het kampvuur

⏸️  ▶️  31:20
voor operelationisten die zei, volgens mij moet hij naar een psycholoog en het lijkt

⏸️  ▶️  31:27
af en toe een beetje alsof hij niet, niet kan liegen, snap je? Het loogdeel heeft hij al

⏸️  ▶️  31:33
een andere controle in ieder geval. Van psycholoog? Ja. Jesus fucking Christ. Gelukkig is het de

⏸️  ▶️  31:41
laatste aflevering. Deze date echt fysiek zeer, maar nee, ja, het is, het is natuurlijk, je

⏸️  ▶️  31:48
snapt ook, je snapt ook werkelijk niet. Je bent zo gek op iemand. Iris lijkt mij een

⏸️  ▶️  31:54
zeer amabele persoon en leuk persoon om bij in de buurt rond te mogen hangen. Dus dan

⏸️  ▶️  32:04
ontstaat dit op Temptation Island. Je gaat daar naartoe, je bent daar om jezelf te bewijzen.

⏸️  ▶️  32:11
Zij zegt natuurlijk, hij heeft best wel heftige beelden gezien over dat zij niet met hem

⏸️  ▶️  32:16
verder wilde, dus hij is ook, wat daar dan gaat, niet gespaard. Dus het is ook niet

⏸️  ▶️  32:21
gek dat hij, ja, als je hoort dat je vriendin niet verder wil, dat je dan denkt, ja, dat

⏸️  ▶️  32:28
er dan iets in je hoofd denkt, nou, dan ga ik gewoon eens even het gewoon leuk houden

⏸️  ▶️  32:32
en mezelf ook niet helemaal meer inhouden. Dat kan. Dan ga je tongen en iets met, al

⏸️  ▶️  32:40
dan niet iets met een kutje doen en ja, zo werkt dat toch. Wat is er toch van ons leven

⏸️  ▶️  32:47
geworden eigenlijk? Ja, dat spraak ik me ook wel eens af. Zo veel potentie. Ja, dat zit

⏸️  ▶️  32:58
dan weg te kwijt in deze podcast. Nou, anyway. Nee, ja, dan heb je dus een, dan heb je dat

⏸️  ▶️  33:05
gesprek, je vriendin die vergeeft je een soort van en je begint met een schone lij. Je spraat

⏸️  ▶️  33:13
overal, je zegt geen leugens meer, wat op zich een heel goed advies is binnen een relatie,

⏸️  ▶️  33:18
denk ik. En dan begin je opnieuw. En in diezelfde maand, in diezelfde maand neem je contact

⏸️  ▶️  33:26
op. Het enige ding wat je belooft naast eerlijk te zijn, is geen contact met deze vrouw.

⏸️  ▶️  33:31
Hij mocht met iedereen contact hebben. Precies. Maar niet met Sabine. En wat doe je? Je neem

⏸️  ▶️  33:38
contact op met Sabine. Ja, dan is er toch, dan heb je toch op de een of andere manier

⏸️  ▶️  33:45
een soort hang naar zelfkaststijding en volslage falen in het leven. Anders is het bijna niet

⏸️  ▶️  33:51
uit te leggen dat je dat risico neemt, toch? Hij heeft die bevestiging. Dan steek je toch

⏸️  ▶️  33:56
een middelvinger op naar werkelijk waar iedereen, en belangrijkste nog, naar je vriendin en

⏸️  ▶️  34:03
ook gedeeltelijk naar jezelf. Ja, ik denk dat het die bevestiging is die hij nodig heeft

⏸️  ▶️  34:09
van jongere vrouwen. Dat hebben we gezien ook tijdens de afleveringen, tijdens het seizoen,

⏸️  ▶️  34:15
dat hij dat continu naar op zoek was en dat hij zich een oude lul voelde en dat hij steeds

⏸️  ▶️  34:20
meisjes van in de 20 wilde die hem leuk zouden vinden. Dus zou dat het dan zijn? Hij had

⏸️  ▶️  34:27
gewoon niet genoeg aan Iris, maar hij heeft wel behoorlijk wat weggegooid wat dat betreft.

⏸️  ▶️  34:31
Nou, niet normaal joh. Ik begrijp het. Weet je, dan ook nog over gaan naar het flirten

⏸️  ▶️  34:39
en dan als Iris ernaar vraagt, kennelijk ettelen malen als we Iris mogen geloven. En dan blijven

⏸️  ▶️  34:50
liegen, zelfs boos worden. Vertrouw je me niet of zo? Nou, dat is natuurlijk in het

⏸️  ▶️  34:54
licht van nu is dat echt een volslage debiele opmerking geweest. Ja, het is en dan nu spijt

⏸️  ▶️  35:01
hebben en haar armen om de heen slaan. Op het moment dat ze begint te huilen, ja. Ik vond

⏸️  ▶️  35:10
het zo zielig. En zelfs dan dus niet de eerlijkheid betrachten. Ik bedoel, je moet het maar aannemen

⏸️  ▶️  35:14
van Sabine natuurlijk dat ze genotsknotsen al buiten zijn zwembar. Maar waarom zijn zij

⏸️  ▶️  35:22
liegen? Zij heeft toch geen reden om te liegen? Aandacht? Ja, in principe niet, maar ja.

⏸️  ▶️  35:29
Kijk, het is altijd het ene woord tegen het andere. Maar er is een of andere wetmatigheid

⏸️  ▶️  35:35
die Nelleke naar voren bracht afgelopen keer dat ze met ons mee presenteerde dat de meest

⏸️  ▶️  35:43
logische scenario over het algemeen ook de scenario is wat klopt. En jij bent nu aan

⏸️  ▶️  35:49
het opzoeken hoe die wet heet. Ik kan het niet snel vinden. Ik hoorde het. Het was

⏸️  ▶️  35:53
de schaar van iets. Ja, precies. Ja, ja, dat was iets met een kapsalon of zo. Een schaar

⏸️  ▶️  36:02
of een... Ja, precies, ja. Oh wat gênant is dit? Nou, anyway. De wetmatigheid is het

⏸️  ▶️  36:09
op het moment dat je een logische en een heel ingewikkelde verklaring hebt, dan is eigenlijk

⏸️  ▶️  36:14
vrijwel altijd de logische verklaring is... Oknum's razor. Oknum's razor. Oknum's razor,

⏸️  ▶️  36:22
oknum's razor. Nou, nooit meer vergeten. Oknum's. Ja, Nelleke zit nu echt dood te gaan achter

⏸️  ▶️  36:29
de hand. Dat hoop ik niet letterlijk. Anyway, de meest logische verklaring hierbij is dat

⏸️  ▶️  36:40
Whitney gewoon niet durft toegeven wat er is gebeurd en dat insinueert misschien zelfs

⏸️  ▶️  36:45
wel dat er nog meer is gebeurd dan dat we weten. Ja, dat zul je niet weten. Zij zegt

⏸️  ▶️  36:50
ook heel terecht, ik kan jou nooit meer vertrouwen en dat snap ik ook wel heel goed. Dat snap

⏸️  ▶️  36:54
ik ook wel. Ik had ook wel met die twee te doen hoe ze daar zaten in dat cafeetje, want

⏸️  ▶️  36:59
volgens mij is er heel veel liefde tussen die twee, maar het kan gewoon niet omdat zij

⏸️  ▶️  37:03
hem niet kan vertrouwen. Nee, niet als ze grote dingen veranderen en daar is er waarschijnlijk

⏸️  ▶️  37:11
al te veel voor kapotgemaakt. Maar het leuke is dat wij natuurlijk gaan spreken ergens

⏸️  ▶️  37:16
in de komende weken, verschijnt dat interview op Patreon. Dus als je ons steunt als opere

⏸️  ▶️  37:22
relationeer via patreon.com slash hetkampvuur, dan kun je niet alleen het interview met Iris

⏸️  ▶️  37:29
dus luisteren, maar ook bijvoorbeeld het interview met Yari en daar hebben we al een heel klein

⏸️  ▶️  37:40
voorproefje van. Heel geheim, speciaal voor jullie als luisteraars. Toen het was afgelopen,

⏸️  ▶️  37:47
toen heel exclusief was dit, maar toen met oud en nieuw heb ik, even kijken, Ivo, Maris en Esme.

⏸️  ▶️  37:57
Heeft Ivo en Maris, Esme en mij uitgenodigd om bij hun te komen eten. Nee, maar toen merkte

⏸️  ▶️  38:08
we ook wel van dit was meer een vakantiefling. Want in Nederland begint het normale leven weer en dan

⏸️  ▶️  38:15
denk je ook van dit was het. Ja en hij doet nog een hele leuke andere scoop. Dus wil je dat niet

⏸️  ▶️  38:25
missen? En dat wil je niet missen, geloof me. Ga snel, nu het nog kan, naar patreon.com slash

⏸️  ▶️  38:32
hetkampvuur en steun ons als opere relationeer, dan krijg je die hele shebang. Niet alleen Iris,

⏸️  ▶️  38:36
niet alleen Yari, maar ook bijvoorbeeld Fleur, krijg je gewoon in je schoot geworpen. Het is

⏸️  ▶️  38:42
ongelooflijk wat je dan wel niet krijgt de komende weken. Ja, die interviews komen elke maandagochtend

⏸️  ▶️  38:48
online in de plaats van de podcast op dezelfde tijd. Vanaf volgende week, volgende week maandag,

⏸️  ▶️  38:54
staat de eerste erop. Ja, de 18e juli dan verschijnt de allereerste aflevering. Met Yari dus.

⏸️  ▶️  39:01
Ja, dus je hoeft ons ook dan dus nog niet te missen als je denkt, oh, oh, oh, Arjan en Martin

⏸️  ▶️  39:07
op maandagochtend. Nou, dat kun je dus verlengen door middel van onze steunen. En je krijgt antwoord

⏸️  ▶️  39:13
op al je vragen over de jonge Yari. Kan ik ook alvast verklappen. Nou, als we nu niet helemaal

⏸️  ▶️  39:19
platgesteund worden, dan weet ik het niet meer. Het was ook nog even spannend in onze bingo kaart,

⏸️  ▶️  39:26
want er stonden nog drie vakjes open. Nou ongelooflijk, want we hebben nog nooit zo

⏸️  ▶️  39:33
dicht bij bingo gezeten. Er moesten nog drie vakjes moeten er worden afgestreept. Het onweert,

⏸️  ▶️  39:37
persoonlijke groei moest iemand zeggen en Iris is klaar met Whitney. Dat hadden we ook nog staan.

⏸️  ▶️  39:43
En dat is echt heel dicht bij bingo, is het vergelijk met andere seizoenen. Dus we hadden

⏸️  ▶️  39:51
echt hele goede hoop op bingo dit seizoen, het achtste seizoen van Temptation Island,

⏸️  ▶️  39:58
het vierde seizoen. Zou het dan eindelijk tijd zijn? Bingo kaart, zou het dan eindelijk gebeuren? En

⏸️  ▶️  40:03
spanning en sensatie, is het gebeurd? Nee. Nee. We hebben wel twee vakjes afgezet om die opbouw ook.

⏸️  ▶️  40:13
Heel triest. Het is zo verdrietig. Er is zo dichtbij. Het enige vakje waarvan we zo ongeveer ieder

⏸️  ▶️  40:20
seizoen zeker weten dat het in ieder geval één keer afgestreept kan worden, is onweer. Want wat

⏸️  ▶️  40:25
is Temptation Island zonder onweer? Het onweert niet op de Dominicaanse Republiek. Precies. Het was

⏸️  ▶️  40:31
regen seizoen, notenbenen. Het heeft op zijn minst een keer geonweerd en het heeft niet één keer,

⏸️  ▶️  40:37
niet één keer de montage gehaald. Zullen we zeggen wat er dan wel afgestreept is? Ja,

⏸️  ▶️  40:44
de andere twee. Ik dacht ik maak het nog even een beetje spannend. Persoonlijke groei dus.

⏸️  ▶️  40:49
Ja, dit werd gezegd door Ivo. Nou, door wie anders zou je bijna zeggen. De Jomanda van

⏸️  ▶️  40:54
dit seizoen. En Iris is klaar met Whitney. Nou, dat was toch ook wel duidelijk. Zowel bij het

⏸️  ▶️  41:01
kampvuur als later in het, hoe is het nu met blokje, was Iris nog echt wel klaar met Whitney. Dus die

⏸️  ▶️  41:08
twee hebben we wel af kunnen strepen. Maar het onweer wat iedere week weer in onze podcast zit.

⏸️  ▶️  41:15
Hier heb je de regen. Dit soort geluiden wilden we hebben. Dit soort geluiden. Meer was het niet.

⏸️  ▶️  41:21
Maar helaas. Kunnen we hem nu afstrepen dan? Nee, want dat is niet in Temptation. Het is

⏸️  ▶️  41:26
de Temptation Island Bingo kaart. Oh ja, het is niet het kampvuur Bingo kaart. Nee, ja wel het

⏸️  ▶️  41:31
Bingo kaart van het kampvuur. Zonder het ingewikkeld te willen maken. Maar helaas op een vakje na.

⏸️  ▶️  41:37
Het was echt geweldig geweest op het moment dat we het hadden gehaald. Dus de prijs bij een volle

⏸️  ▶️  41:46
Bingo kaart was natuurlijk een borrel met z'n allen. Maar helaas moeten we dat dus beperken tot de

⏸️  ▶️  41:51
open relationisten. Ja die is, even achter het gordijn dan maar. Wij nemen dit op donderdag op

⏸️  ▶️  41:58
en die borrel is op vrijdag. Dus als jij dit hoort is die borrel al geweest. Ja, dan zeg je open

⏸️  ▶️  42:04
relationist bent. Want dan heb je hem eerder deze podcast kunnen krijgen vlak voor de borrel.

⏸️  ▶️  42:07
Nou wat ingewikkeld. Anyway. De borrel was gezellig toch Arjan? Helaas. De borrel is ontzettend leuk.

⏸️  ▶️  42:12
Met de open relationisten. Volgende Nederlandse seizoen gaan we het gewoon opnieuw proberen.

⏸️  ▶️  42:19
Maar ik weet niet of het vakje het onweert dan weer prolongeert naar de nieuwe kaart. Want die

⏸️  ▶️  42:26
heeft ons nu natuurlijk lelijk dwars gezeten. Ja precies. Mag ik Arjan voor de aller aller aller

⏸️  ▶️  42:35
laatste keer. Dit seizoen. Dit seizoen? Ja. Komt ja. Ik heb heel veel nieuws deze week. Oh

⏸️  ▶️  42:48
mijn god nee toch. Houd het kort. Ik doe mijn best. Ken je Rodalia nog? Of zelfs de live

⏸️  ▶️  42:54
draaien? Nee, wil ik niet meer weten. Volgende nieuwtje. Het is heel droevig nieuws. Oh,

⏸️  ▶️  43:01
oh, zo neem ik aan. Er is brand geweest in het huis van Rodalia. Alles is vernield. Alles is weg,

⏸️  ▶️  43:07
zou de moeder van Jan Smits zeggen. Alles is weg. Het is echt, het is wel echt heel sneu. Waardoor

⏸️  ▶️  43:13
ze dakloos is. Nu is er ook een crowdfund actie begonnen om haar weer aan een huis te helpen. Ze

⏸️  ▶️  43:19
heeft het eerst geprobeerd via Instagram. Heeft iemand nog een huis? Bleek niet, bleek niet te

⏸️  ▶️  43:24
werken. Wat een gek. Op die crowdfund actie, stop maar even een linkje in de show notes als

⏸️  ▶️  43:30
je je vrijgevig voelt, is er tot nu toe 4380 euro opgehaald. Volgende nieuwtje. Daar kom je over

⏸️  ▶️  43:39
het algemeen, als je nu vunden aanklik, kom je niet heel erg veel verder. Maar heeft ze geen

⏸️  ▶️  43:43
brandverzekering ofzo? Ja geen idee. Dat stelt. Wat is het nou weer voor onderzoeksredactie? Kom

⏸️  ▶️  43:48
weer met een half nieuwtje aanzetten. Zeg het is het kampvuur, laten we wel wezen. Dat is ook zo.

⏸️  ▶️  43:53
Ja en Rodania is echt uit het jaar kruik qua deelnemers dus laten we alsjeblieft verder gaan.

⏸️  ▶️  43:58
Hoe noem je haar ook alweer altijd? Rodaaaaaaania. Tot grote plezier van onze luisteraars. Vrolijke

⏸️  ▶️  44:06
nieuws, er komt een nieuw seizoen aan. Echt? Een nieuw chip seizoen. Nou ja, dat is nog niet bevestigd.

⏸️  ▶️  44:12
Maar Wouter, wij hebben hem geïnterviewd vorig seizoen, voor een kandidaat van vorig seizoen. Die

⏸️  ▶️  44:19
zou van zijn bronnen, hij heeft bronnen, zou die te horen hebben gekregen dat er een nieuw

⏸️  ▶️  44:24
chip seizoen aankomt en dat dat in september zou worden opgenomen. Ja er waren ook andere semi

⏸️  ▶️  44:32
bekende Nederlanders, want het is wel de garnituur natuurlijk wat daarmee doet, gepolst om mee te doen.

⏸️  ▶️  44:40
Dus ja voor hetzelfde geld zitten wij volgende volgend seizoen zitten wij Temptation Island

⏸️  ▶️  44:46
vips te becommentariëren. Martin, nou dat wordt helemaal lachen. Zou kunnen in theorie. Nou ik heb

⏸️  ▶️  44:52
dus het laatste vips seizoen heb ik gekeken en het leek me heel erg stom. We hebben dat toen ook op

⏸️  ▶️  44:58
zitten afgeven en we hebben het eerste seizoen echt een middelvinger erop gestoken, doen we niet. En de

⏸️  ▶️  45:03
tweede seizoen heb ik toen gekeken en dat was met, god hoe heet het die treur wil ik ook ook maar weer,

⏸️  ▶️  45:10
nou in ieder geval. Mensen die we snel vergeten. Het was ook met Fabricio en hoe heette die Tattoo

⏸️  ▶️  45:19
Koningin met z'n 400 CC aan humor. Die deden mee aan dat seizoen en ik moet zeggen dat ik verrast

⏸️  ▶️  45:26
was over hoe leuk dat was om te kijken. Dus je weet me nooit. Het zou kunnen. Ander nieuws zijn Cleo en

⏸️  ▶️  45:36
Antonio weer samen. Het lijkt er toch, stiekem een klein beetje op. Hij deelde op Instagram een

⏸️  ▶️  45:43
foto van haar en zeiden wij mijn droomvrouw voor altijd. Maar jij hebt nog meer gehoord. Nou ja

⏸️  ▶️  45:49
er is ook allerlei Juice kanalen, zijn ze inmiddels samen gespot om samen op vakantie te

⏸️  ▶️  45:55
gaan of wat het nou ook. Dus ons advies van vorige week, ren voor je leven, ren. Dat is niet

⏸️  ▶️  46:04
helemaal gelukt. Of dit is een hele omslachtige manier om alsnog weg te komen, maar ik zie de

⏸️  ▶️  46:09
uitgang nog niet helemaal. Mocht je nou een video boodschap willen van Antonio. Oh nee. Dan kan dat.

⏸️  ▶️  46:19
We hebben het vorige seizoen, het Amerikaanse seizoen gehad over Mark L. Wahlberg, die je op Cameo kon

⏸️  ▶️  46:25
vragen. Voor hoeveel was dat? Tachtig ton aan of zo? Ja, het was niet zo heel duur. Het was niet

⏸️  ▶️  46:32
gigantisch duur. Antonio heeft een soortgelijk iets op de website videoboodschap.vip. Ik ken dat

⏸️  ▶️  46:40
nog niet. Daar kun je Antonio om een video boodschap vragen. Wat denk je dat dat kost?

⏸️  ▶️  46:46
Ja, dat 20 euro of zo. Wat is het? Ja, jij wist dit. Ik dacht ik maak het nog een beetje spannend,

⏸️  ▶️  46:57
maar jij wist het natuurlijk. Voor 20 euro, twee tientjes heb je een video boodschap van Antonio.

⏸️  ▶️  47:02
Wat een treurnis. Wil je nou liever Jan Sietse of Sietse, dan kan dat ook. Dan kost het 25 euro.

⏸️  ▶️  47:11
Jan Sietse is duurder dan Antonio? Of hij schaft zijn eigen waarde hoger in. Maar wat is dat? Dan

⏸️  ▶️  47:21
ga je voor 20 euro zo'n boodschapje opnemen. Het is toch om te huilen allemaal. Wil je even huilen?

⏸️  ▶️  47:29
Laten we even naar een stukje Jan Sietse luisteren. Hey guys, mijn naam is Jan Sietse. Ik ben bekend van

⏸️  ▶️  47:36
Reality TV. Wil jij nou voor jouw familie, vrienden of kennissen een leuke video boodschap van mij?

⏸️  ▶️  47:42
Alles is mogelijk. Of dat nou is voor een bruiloft, een verjaardag of een ander leuk feestje. Let me

⏸️  ▶️  47:47
know. Ga naar shoutout.vip en wie weet zie me ook al snel. Wat abominabels toch is dit?

⏸️  ▶️  47:53
Oh mijn god. Wat is het? Waarom doen mensen ons dit aan? Ik wil niet meer. Als je een video

⏸️  ▶️  48:05
boodschap maakt, dan wordt gewild linkjes in de show notes. Kunnen wij ons ook aanmelden? Ja,

⏸️  ▶️  48:10
ik denk dat wij 5 euro waard zijn. Nog niet eens. Niet jezelf onderschatten. 7,5 euro krijg je een

⏸️  ▶️  48:23
video boodschap van Martin en Arjan van het Kampvuur. Wij zijn bekend van Reality Napraat

⏸️  ▶️  48:29
Podcast. Want Jan Sietse is bekend van Reality TV. In het algemeen. Ik ben bekend van Reality TV.

⏸️  ▶️  48:39
Wat vreselijk. Ik heb nog één ding. Want je weet dat ik in het nieuwsblokje altijd ruimte heb voor

⏸️  ▶️  48:48
hij en zij die niet genoeg mogen worden. Die ruimte neem jij vooral. Deze week gesteund door

⏸️  ▶️  48:55
Anouk die mij een linkje stuurde naar een TikTok van zij die niet genoeg mag worden. Oh, heeft ze

⏸️  ▶️  49:02
geërgeerd op zijn langer vastzitten? Nee, zij heeft vooral een feestje gevierd in België op een

⏸️  ▶️  49:10
festival met haar kleine. Anouk die ebde zij die niet genoeg mag worden neemt hij die niet genoeg

⏸️  ▶️  49:16
mag worden unijord. Nee, om de afzetmarkt van zijn vader van zijn vaders business te leren kennen.

⏸️  ▶️  49:27
Want we weten allemaal dat hij verdacht wordt van drugshandel in zowel Nederland als in België. Dus

⏸️  ▶️  49:34
hij die niet genoeg mag worden unijord wordt alvast ingewerkt. Wat een ontzettend ontslachtige

⏸️  ▶️  49:42
boodschap. Maar wat hou ik toch echt uit de grond van mijn hart van onze luisteraars.

⏸️  ▶️  49:47
Dankjewel Anouk. Dat wil ik heel even zeggen. Want jullie maken met dit soort boodschappen

⏸️  ▶️  49:53
echt het iedere week weer een feestje om te maken. Dus ik heb het gezegd. Heb jij nog gepolt?

⏸️  ▶️  50:00
Nou en of ik doe niet anders wilde ik zeggen, maar dat is natuurlijk helemaal niet waar. Want

⏸️  ▶️  50:07
dit was de laatste poll, dus ik doe zo meteen wat degelijk anders. De laatste? Ja,

⏸️  ▶️  50:10
dit was de laatste poll. Ik ga nog mensen. Ik ook. Ik denk ook dat voor mensen de dinsdag

⏸️  ▶️  50:18
insta stories er ernstig leger wordt. Want waar moet je nu je helemaal suv op stemmen en je

⏸️  ▶️  50:25
agressie op bot vieren? Nou, ik weet het niet. Maar de afgelopen dinsdag was dus de laatste.

⏸️  ▶️  50:31
En daar is ook weer echt veelvuldig op gestemd. Dus hartelijk dank daarvoor. De

⏸️  ▶️  50:38
confrontatie tussen Cleo en Antonio was heerlijk. Dat was de stelling die ik dropte in de in de

⏸️  ▶️  50:44
story. En de opties om daarop te antwoorden waren ja, chaos, smullen was het of nee,

⏸️  ▶️  50:51
joh, iemand had in moeten grijpen. Iemand had in moeten grijpen. Ja? Ja. Dat is wat jij zou

⏸️  ▶️  50:59
zeggen of dat is de meerderheid van mensen? Ik denk dat de meerderheid dat niet heeft gezegd,

⏸️  ▶️  51:03
maar dat is wat ik vind. Je schat jezelf en de luisteraar vooral ook goed in. Want inderdaad

⏸️  ▶️  51:11
76 procent zei nee hoor, het was smullen die chaos. 24 procent was het met jou eens,

⏸️  ▶️  51:17
zeg maar golfweg een kwart. Jan Sietse en Linde verschenen in beeld. Leuk ze weer even te zien of

⏸️  ▶️  51:24
ik was alweer vergeten. Ik was alweer vergeten. Zowel ik als de mensen. 70 procent was alweer

⏸️  ▶️  51:32
vergeten. Hij is bekend voor reality tv. Dit is niet goed voor z'n business. Ik zou nog heel

⏸️  ▶️  51:38
eventjes kijken naar of hij nou de eerste volgende keer weer zich moet laten dirigeren naar de

⏸️  ▶️  51:42
swing of laf. Want dat is misschien niet helemaal de beste idee geweest. En de vraag die natuurlijk

⏸️  ▶️  51:49
iedereen op de lippen brandt. Hebben Yari en Maris seks gehad? Was dat ja, die hebben het ervan

⏸️  ▶️  51:56
genomen? Of nee, zoiets is niks voor hen. Ik geloof niet dat niks voor hen is niet helemaal wat ik

⏸️  ▶️  52:06
zou antwoorden, maar ik geloof niet dat er iets gebeurd is. Maar ja, wat denk je dat de mensen die

⏸️  ▶️  52:12
het gezegd hebben? Ik denk dat de mensen die het gestemd hebben het andere antwoord hebben gegeven.

⏸️  ▶️  52:16
Ja, die hebben ervan genomen. Dat is 83 procent van de stemmers dacht dat. Die Yari stond er wel

⏸️  ▶️  52:23
op te wachten, denk ik. Nou, inderdaad, die zat niet. Die stond er op te wachten. Maar we moeten

⏸️  ▶️  52:33
dit op de een of andere manier toch even navragen. En laten we nou toevallig een interview gepland

⏸️  ▶️  52:39
hebben staan met Yari. Hoe ja spannend. Ja, ik ben toch wel heel benieuwd of zoiets. Goed,

⏸️  ▶️  52:48
dit was dus de laatste dinsdag poll. Dit sloeg ook weer als een lul op een drumsel allemaal,

⏸️  ▶️  52:53
om het maar in jonge Yari tremmen te houden. Maar super bedankt voor het stemmen van afgelopen

⏸️  ▶️  53:00
week. Ik heb trouwens aan het eind van seizoen nog een appje voor de allerlaatste keer. Elke

⏸️  ▶️  53:05
week was ik er ook een soort van bij als derde co-host of soms als vierde co-host. Sam uit

⏸️  ▶️  53:12
België die laat het volgende weten. Hallo heren van het kampvuur, Sam hier. En ik wil toch graag

⏸️  ▶️  53:19
nog even ingaan op iets dat in jullie vorige podcast is besproken geweest. Namelijk de vraag

⏸️  ▶️  53:24
waarom programma's als Ex On The Beach hun ranzige zelfmogen blijven en dat alles kan en mag nog

⏸️  ▶️  53:33
altijd schijnbaar. Terwijl programma's als dan Temptation dat dat dan moet overschakelen naar

⏸️  ▶️  53:38
het soort bravere, cleanere versie van zichzelf. Ik heb daar wel een theorie over en ik denk dat het

⏸️  ▶️  53:46
eigenlijk te maken heeft met de positie van de vrijgezellende verleiders in de oude versie van

⏸️  ▶️  53:53
Temptation. Ja die waren er eigenlijk specifiek om te proberen seks te hebben met de kandidaten. Of

⏸️  ▶️  54:00
toch hetgeen te doen dat daar het iets bij aanleunt als dat niet lukte. Maar hun voornaamste goal was

⏸️  ▶️  54:07
toch echt om seks te proberen hebben. En ik denk dat de perceptie is dat dat ze in een moeilijke

⏸️  ▶️  54:12
positie kan brengen. Omdat er dan druk kan zijn om dat te doen in situaties waar ze zich misschien

⏸️  ▶️  54:20
helemaal niet goed of niet veilig voelen bij het seks hebben met de persoon in kwestie. Wat ik

⏸️  ▶️  54:29
mij bij sommige rare figuren uit de Temptation geschiedenis perfect zou kunnen voorstellen. En

⏸️  ▶️  54:34
dat ze bijvoorbeeld denken dat er dan druk kan zijn vanuit de productie die daar met contracten en

⏸️  ▶️  54:40
sanctiestaten zwaaien eventueel. En vanuit kandidaten eventueel die zoiets heeft van ja jullie zijn er

⏸️  ▶️  54:46
voor. Je kan mij nu seks geven ook. Dat is het hele punt dat je hier bent. En ik denk dat ze

⏸️  ▶️  54:52
misschien denken dat dat tot onethische zaken kan leiden. Oké dat was het dan weer. Dag. Ja ik

⏸️  ▶️  54:59
denk dat hij daar wel een punt heeft. Want dit is natuurlijk ook wat er bij de villa misging. Waar

⏸️  ▶️  55:05
iemand dacht dat hij wel even seks zou kunnen krijgen. En ook door de productie naar een kamer

⏸️  ▶️  55:11
werd gestuurd. En dat is natuurlijk waarom het hele concept moest veranderen. Ja ik denk ja kijk

⏸️  ▶️  55:18
ik durf sowieso Sam niet meer tegen te spreken. Want we hebben natuurlijk laatst ook al moeten

⏸️  ▶️  55:23
inbinden toen hij met het rechtpunt kwam. Dus ik geef hem sowieso natuurlijk bij de definitie gelijk

⏸️  ▶️  55:28
nu inmiddels. Maar hier zit wel een belangrijke verschil in. Omdat de scheidslijn tussen wat

⏸️  ▶️  55:35
vrijwillig is en wat een beetje opgedrongen wordt hier veel minder transparant is dan bij

⏸️  ▶️  55:45
bijvoorbeeld inderdaad Ex on the Beach. En dat is een beetje jammer voor ons. Maar misschien wel

⏸️  ▶️  55:50
begrijpelijk gezien de tijdsgeest van nu. Wij hadden het vorige week met Anne over meedoen voor de fame,

⏸️  ▶️  55:59
meedoen voor de instafolgers. Ja. We kregen nog een appje van Robin. Want die had Temptation

⏸️  ▶️  56:05
Island USA gebingst. En ook onze podcast geluisterd. En die was na afloop van het seizoen

⏸️  ▶️  56:11
eens even die mensen op Instagram gaan opzoeken. En die kwam erachter dat Ash en zoals hij het zegt

⏸️  ▶️  56:19
de publieksliefeling maar 13.000 volgers heeft. En La Chou, je weet wel die van dat drama, heeft

⏸️  ▶️  56:27
er 8.000 ongeveer. En dat zijn er toch wel heel weinig. Dat zou zelfs voor Nederlandse kandidaten

⏸️  ▶️  56:36
zou dat teleurstellend zijn. Dus dat is wel opmerkelijk dat het kennelijk of het leeft niet in de

⏸️  ▶️  56:41
VS of die kandidaten doen minder mee voor de fame. Maar dat is toch wel apart. Ja. En doen zij wel

⏸️  ▶️  56:48
dingen op Instagram? Is er wel leven op de accounts? Ja, het zijn gewoon gewoon Instagram

⏸️  ▶️  56:54
accounts zoals elke kandidaat of elke Instagrammer dat wel heeft. Dus het feit dat ze zo weinig

⏸️  ▶️  57:02
volgers hebben zou dan toch wel teleurstellend moeten zijn. Ja. Pray for La Chels. Nou liever

⏸️  ▶️  57:10
niet. Tot zover. Dit was het laatste appje van het seizoen? Ja. Ja dan,

⏸️  ▶️  57:18
dan zijn we toch een beetje aan het eind gekomen en Traditie Getrouw eindigen we met. Oh nee.

⏸️  ▶️  57:24
Ja. Dank zeggen. En daar hebben we een prachtig liedje voor. Inmiddels is het een traditie

⏸️  ▶️  57:29
geworden. Want we moeten toch veel mensen bedanken. Natuurlijk, allereerst hartelijk dank voor de

⏸️  ▶️  57:36
muziekredactie of regisseurs. Want onze hemel, wat was het heerlijk om te luisteren naar alle

⏸️  ▶️  57:43
songtexten die precies aanstoten op de situaties die in beeld waren. Jullie hebben weer top werk

⏸️  ▶️  57:48
geleverd dus. Thank you. Hartelijk dank daarvoor. Dan natuurlijk veel dank aan The Swing of Love.

⏸️  ▶️  57:57
Ja, want die heeft ervoor gezorgd dat we maar kort werden lastig gevallen door Jan en Sietse. Ja,

⏸️  ▶️  58:04
dat is waar. Jan Sietse en Linda moet ik zeggen. En we kregen een absolute mafklapper Antonio en

⏸️  ▶️  58:09
Stockholm-syndroom leidt z'r Cleo mee cadeau. Dus Thanks Swing of Love en we hopen je nooit

⏸️  ▶️  58:14
meer terug te zien. Ook Ivo en Maris moeten we bedanken. Ivo, omdat het gewoon heerlijk is om je

⏸️  ▶️  58:21
aan iemand helemaal de tyfus te ergeren. En Maris, omdat de magische spel van haar en Yari toch wel

⏸️  ▶️  58:27
heerlijk was om naar te kijken. En de grote vraag blijft, wat is er nou gebeurd? Iemand die dat weet

⏸️  ▶️  58:32
en dat er ons kan vertellen, veel dank. Dus thank you. Uiteraard mogen Iris en Whitney niet

⏸️  ▶️  58:38
onbenoemd blijven. Dank je wel voor de kuthoeren die een relatie op spanning weten te zetten. En

⏸️  ▶️  58:45
natuurlijk ook aan Whitney die door gebrek aan nadenken precies alles alsnog naar de

⏸️  ▶️  58:50
tering weet te helpen. Dat is toch klasse gedaan, of niet? Dus thank you. En dan een bedankje voor

⏸️  ▶️  58:56
degene die ons geloof in de liefde lieten houden, namelijk Annabel en Renée. Jullie speelden je rol

⏸️  ▶️  59:02
van uitverkoren liefdeskoppel met verven. Jullie waren aandoenlijk, schattig en veel leuker dan

⏸️  ▶️  59:08
Whitney's instantie hadden gedacht. Dus veel geluk en dank jullie wel. En dan tot slot dank aan

⏸️  ▶️  59:16
het eindeloze open relatiegezever. Want man, man, man, wat was dat toch een interessant concept.

⏸️  ▶️  59:22
Vooral namens Martin, veel dank aan de jonge Yari die regelmatig zijn kop opstak. Dank aan Kaj die

⏸️  ▶️  59:29
de diepte durfde in te gaan in de gesprekken. Zet dat door. En Monica, kijk er eens goed naar en

⏸️  ▶️  59:34
leer er wat van. En ook jij natuurlijk luisteraar, lieve luisteraar. Ook denk ik dat het seizoen

⏸️  ▶️  59:39
waren jullie er weer massaal met appjes, met stemmen. Het was een feestje. En ook Martin,

⏸️  ▶️  59:44
met wie zou ik dit anders willen doen met jou? Dus hartelijk dank voor dit seizoen. Ook dank aan

⏸️  ▶️  59:52
jou Ajan. En voor dit fantastische blokje met het muziekje dat nu al weer niet uit mijn hoofd gaat.

⏸️  ▶️  59:57
Ja, hoe zijn we hier ooit opgekomen? Je wilde zo snel mogelijk vanaf. Ik heb nog een dingetje. Ik

⏸️  ▶️  01:00:04
ben op jouw verzoek nog even in de statistieken gedoken, want dat vind jij ook leuk. Ja, want

⏸️  ▶️  01:00:09
dan kunnen we de luisteraars even wat beter leren kennen. Want wie ben jij eigenlijk,

⏸️  ▶️  01:00:12
lieve luisteraar, die ik zojuist uitbundig bedankt heb? Waarschijnlijk weet je dat zelf wel,

⏸️  ▶️  01:00:17
maar gemiddeld gezien is 80% van jullie vrouw en 19% man. Ongeveer 1% zegt Spotify. De cijfers

⏸️  ▶️  01:00:27
komen van Spotify trouwens. Ongeveer 1% is non-binaire, dus ook welkom.

⏸️  ▶️  01:00:33
Spotify is ongeveer de helft van ons luisterpubliek. Ja, dus redelijk goed.

⏸️  ▶️  01:00:42
Bijna 40% van jullie is tussen de 28 en 34, dat is de grootste groep. 22% is tussen de 20 en de 27,

⏸️  ▶️  01:00:53
dat zijn zeg maar twintigers. En 24% is 35 tot 44. Er zijn nog wat andere leeftijdsgroepen,

⏸️  ▶️  01:01:00
want er zijn ook nog wat jongeren en wat oudere luisteraars, maar dit zijn zeg maar de grootste

⏸️  ▶️  01:01:05
groepen. En naar welk artiesten luisteren jullie? Want Spotify doet natuurlijk ook in de muziek,

⏸️  ▶️  01:01:11
ze doen tegenwoordig podcasts ook, maar ze zijn natuurlijk vooral bekend van de muziek.

⏸️  ▶️  01:01:15
Jullie luisteren vooral naar Antoon, die ken ik dan weer niet, maar dat is een onder het nieuwe

⏸️  ▶️  01:01:20
zanger geloof ik. Naar Antoon, mijn hemel, echt waar? Oké, zeg mij helemaal niks.

⏸️  ▶️  01:01:26
Nee, maar ook niet. Dat is toch niet Antonio mag ik hopen? Nee, volgens mij niet. Ed Sheeran op

⏸️  ▶️  01:01:34
2 en Harry Styles op 3, dat is volgens mij de jonge vrouw van One Direction. Opa. Dat is volgens

⏸️  ▶️  01:01:46
mij van One Direction, dat kan toch ook echt niet. We zijn toch echt twee oude mannen. Ja,

⏸️  ▶️  01:01:51
het is super leuk om kennis met jullie te hebben gemaakt op deze manier. Nu weten jullie ook van

⏸️  ▶️  01:01:58
elkaar een beetje wie jullie zijn. Dit was hem dan, het allerlaatste gedeelte van dit seizoen van

⏸️  ▶️  01:02:06
seizoen 8. We gaan hierna nog even door voor operelationisten en er zijn er een aantal

⏸️  ▶️  01:02:12
bijgekomen. Dus ik wil als operelationisten hartelijk welkom heten Noor, Sophie en Maarten,

⏸️  ▶️  01:02:19
Dick, Joelle en Erik. Van harte welkom. Welkom allemaal. Ja, welkom allemaal in onze warme

⏸️  ▶️  01:02:27
community. Jullie kunnen zo meteen door naar de extra lange versie, want ook die gaat natuurlijk

⏸️  ▶️  01:02:33
in deze laatste aflevering van het seizoen er gewoon komen. En voor ieder ander die dat niet

⏸️  ▶️  01:02:40
is, je kunt je nog aansluiten, ga naar patreon.com slash het kampvuur. Ons whatsapp nummer blijft

⏸️  ▶️  01:02:45
natuurlijk, ook als wij er niet zijn, gewoon open. Dus als je Martin de Warme Groetjes wil doen,

⏸️  ▶️  01:02:50
dan kan dat via 06 20 15 15 29. Onze Facebook is er nog, onze Instagram is er nog, er gebeurt nog

⏸️  ▶️  01:03:00
van alles. Maar in je podcast feed wordt het als je geen operelationist bent. Iets stiller vanaf nu,

⏸️  ▶️  01:03:09
opmanen. En dan is het tijd om te zeggen, tot volgende seizoen.