Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, kijken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


🇺🇸 Kampvuur S7E3: De beloftering werd een ding

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

Op hoog tempo kregen we heel veel geserveerd in de tweede aflevering. En daar gaan wij, uiteraard, goed op. We zagen een smerig feestje, ‘diepe’ gesprekken en een fake vrijgezel. Arjan en Martin ontleden ook het gedoe rond de ring. Oh, en er is nieuws over ‘hij die niet genoemd mag worden’.

In de extra lange versie: We bespreken het drukke weekend dat Arjan voor de boeg heeft en waarom het einde van Amerikaanse afleveringen spannender is dan in ons land.

Shownotes:

Praat mee:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
Ik ben er helemaal een beetje emotioneel van.

⏸️  ▶️  00:03
Ik zag het aan je.

⏸️  ▶️  00:04
Ja.

⏸️  ▶️  00:05
Maar je deed het natuurlijk niks.

⏸️  ▶️  00:06
Maar waar ben je emotioneel van?

⏸️  ▶️  00:09
Nou ja, het is toch die Edgar bij dat kampvuur, de manier waarop hij helemaal vastloopt, de

⏸️  ▶️  00:17
manier waarop hij helemaal, zeg maar, alles wat er door zijn hoofd gaat en oh, de tranen

⏸️  ▶️  00:24
en het trok maar en het was zo emotioneel.

⏸️  ▶️  00:30
Weet jij dat niet?

⏸️  ▶️  00:32
Ik hoor het je zeggen.

⏸️  ▶️  00:33
Nee, ik heb, er zat een mordend tempo in deze aflevering.

⏸️  ▶️  00:39
Zeg dat wel, zullen wij proberen ook een mordend tempo te hebben in deze aflevering?

⏸️  ▶️  00:42
Nou ja, laten we het proberen.

⏸️  ▶️  00:45
Ik kan er niet beloven dat het lukt, want er is zó veel om over te praten in Het Kampvuur,

⏸️  ▶️  00:50
de onofficiële podcast over Temptation Island.

⏸️  ▶️  00:53
Het voelt alsof ik haar niet ken.

⏸️  ▶️  00:57
Het voelt alsof ze een ding aan mij zegt en er is er iets anders in haar hoofd.

⏸️  ▶️  01:02
Het voelt alsof ze me niet meer eerlijk is met mij, want het waren alle textmessages die

⏸️  ▶️  01:07
ik al maanden niet kende en door al die maanden probeerde ik naar ons verhaal te werken.

⏸️  ▶️  01:12
En ik vergeten wat ik had gedaan en je weet, ze zei dat het niet uit ons verhaal en de

⏸️  ▶️  01:22
liefde die we hadden, maar ik begrijp niet hoe je dat kan doen en die twee leken in de ogen

⏸️  ▶️  01:27
te kijken en me te zeggen dat je mij liefde.

⏸️  ▶️  01:30
Het is niet geloven.

⏸️  ▶️  01:33
Ja dit was dus dat moment waar jij...

⏸️  ▶️  01:38
Ja dit is toch echt heel verdrietig.

⏸️  ▶️  01:40
Toch heel verdrietig?

⏸️  ▶️  01:41
Zelfs jij met je, zit er ook alweer op de plek waar jouw hart zou moeten zitten, een gat?

⏸️  ▶️  01:47
Een groot zwart gatje.

⏸️  ▶️  01:48
Zelfs jij had toch een, dat je denkt, ach gos, gos, gos, Edgar, Edgar, Edgar, je schot hem

⏸️  ▶️  01:54
uit voor seriemoordenaar.

⏸️  ▶️  01:55
Ik dacht inderdaad vooral, hij blijkt dus wel gewoon gevoel te hebben.

⏸️  ▶️  01:58
Want jij vond hem heel gevoeloos.

⏸️  ▶️  02:00
Nou ja, ik vond het, hij kwam op mij een aantal keer deze aflevering echt over als een seriemoordenaar.

⏸️  ▶️  02:05
Dat ik echt dacht van, ik zou hem niet omhelzen want straks heb je een mes in je rug.

⏸️  ▶️  02:09
Kun je het er niet zeggen?

⏸️  ▶️  02:10
Ik heb niks gezegd.

⏸️  ▶️  02:11
Dit knip jij eruit toch?

⏸️  ▶️  02:12
Dat was de afspraak.

⏸️  ▶️  02:13
Nee, maar even serieus, dit was toch, dit was een, ja, wat probeer je los te krijgen?

⏸️  ▶️  02:21
Ja, nou ja, ik vond het een heel, er kwam veel meer los over die relatie ook.

⏸️  ▶️  02:27
Dat wel, we hoorden sowieso in de aflevering al dat hij vreemd was gegaan.

⏸️  ▶️  02:32
Maar nu ook dat zij dus ook met haar ex loopt te appen.

⏸️  ▶️  02:36
Expliciete appjes.

⏸️  ▶️  02:37
Kun jij even aan de luisteraars en luisterettes van deze podcast uitleggen wat expliciet,

⏸️  ▶️  02:43
hoe klinkt dat?

⏸️  ▶️  02:45
Ik denk dat hij stuurt dat hij haar uit elkaar wil trekken, maar dan misschien nog iets concreter.

⏸️  ▶️  02:51
En hoe zou dat dan?

⏸️  ▶️  02:53
Ja, dat ga je niet.

⏸️  ▶️  02:55
Ik wil je likken als Lassie.

⏸️  ▶️  02:56
Dat soort dingen.

⏸️  ▶️  02:57
Dat soort dingen die jij normaal in de podcast ook zegt en ik altijd doe alsof ik dat soort

⏸️  ▶️  03:01
dingen nooit zeg.

⏸️  ▶️  03:02
Precies.

⏸️  ▶️  03:03
Maar en dick pics.

⏸️  ▶️  03:04
Hoe heet dat dan?

⏸️  ▶️  03:05
Pussy pics?

⏸️  ▶️  03:06
Ik wou net zeggen, hoe heet dat dan andersom?

⏸️  ▶️  03:07
Zijn dat dan pussy pics?

⏸️  ▶️  03:08
Dat weet ik niet eigenlijk niet.

⏸️  ▶️  03:09
Je leest toch 25-29?

⏸️  ▶️  03:10
Je leest nooit in de krant dat de topvrouw van de HR afdeling van KPMG, dit is wel heel

⏸️  ▶️  03:19
concreet.

⏸️  ▶️  03:20
Maar daar lees je nooit wat over in de krant, maar jij ontvangt wel eens dick pics, toch?

⏸️  ▶️  03:29
Ik ben wel eens actief op Grindr, daar vliegen de dick pics letterlijk om de oren.

⏸️  ▶️  03:34
Letterlijk?

⏸️  ▶️  03:35
Ja, misschien niet letterlijk.

⏸️  ▶️  03:36
De pics wel, maar.

⏸️  ▶️  03:37
Ik heb ook wel pussy pics.

⏸️  ▶️  03:39
Maar goed, nou anyway, dus er kwam echt veel meer los uit die relatie, want eerst dacht

⏸️  ▶️  03:46
ik een beetje, Edgar en Gillian, dat is een redelijk standaard verhaal, die zijn vol

⏸️  ▶️  03:51
bij elkaar.

⏸️  ▶️  03:52
Vervolgens is zij 21 en denkt zij, misschien moet ik wel single zijn in mijn 20's, want

⏸️  ▶️  03:58
dat zijn toch de roaring 20's.

⏸️  ▶️  04:01
Dat was iets anders.

⏸️  ▶️  04:03
Er lijkt wel iets fundamentally mis te zitten in deze relatie, terwijl dat wat we nog niet

⏸️  ▶️  04:10
zozeer hebben gezien in de aankondiging in de eerste aflevering, daar zagen we toch vooral

⏸️  ▶️  04:15
een heel lievelijk koppeltje dat elkaar sinds studententijd kent, maar er blijkt wel meer

⏸️  ▶️  04:21
aan de hand te zijn.

⏸️  ▶️  04:22
Nou sowieso heeft zij dus kennelijk al een ex, ik had op een of andere manier het idee

⏸️  ▶️  04:26
dat zij elkaars eerste waren, en dat zij zich dan afvraagt, moet ik niet single zijn

⏸️  ▶️  04:33
als ik in mijn 20e jaren zit.

⏸️  ▶️  04:36
Maar misschien heeft ze wel 15 ex's, dat weet je natuurlijk niet.

⏸️  ▶️  04:39
Nee, dat klopt, misschien moeten we dat nog even vragen, misschien kan Mark Al-Wolberg

⏸️  ▶️  04:42
even ons DM'etje in ons DM sliden, maar daar kwamen we achter en daar is hij hogelijk

⏸️  ▶️  04:51
onzeker over.

⏸️  ▶️  04:52
En het ging vooral om die ring ook, de belofte ring, dat is kennelijk een ding, die hij haar

⏸️  ▶️  05:03
had gestuurd en waar zij nu een beetje spijt heeft, dus die ze misschien wel af wil doen.

⏸️  ▶️  05:10
Zij heeft er niet zo'n spijt van, maar zij verbindt er minder waarde aan dan hij.

⏸️  ▶️  05:15
Zij zat in een gesprek met die Tommy volgens mij, zat ze zich af te vragen of, ze zat

⏸️  ▶️  05:23
aan die ring en ze had nog geen zin om hem af te doen, yet.

⏸️  ▶️  05:28
Ja, het was vooral dat.

⏸️  ▶️  05:30
En volgens mij dat woordje yet, daar op sloeg de hersenpan van Edgar acuut in standje over

⏸️  ▶️  05:39
verhit.

⏸️  ▶️  05:40
Ja, dat was het, maar ik vond het wel heel eerlijk dat Mark Al-Wolberg tegen Edgar zei

⏸️  ▶️  05:46
dat hij kennelijk iets hoorde wat hij niet had kunnen horen, dat hij het verkeerd interpreteerde.

⏸️  ▶️  05:52
Ja, want hij interpreteerde het als in, zij draagt hem liever niet meer, terwijl dat inderdaad

⏸️  ▶️  05:57
natuurlijk niet is wat er gezegd werd en daar corrigeerde inderdaad Mark Al-Wolberg.

⏸️  ▶️  06:01
Hij had het ook voor het drama, had hij het ook kunnen laten schieten en had hij ook net

⏸️  ▶️  06:06
kunnen doen alsof dat wel gezegd was en daar dat door prikken, dat zouden onze Nederlandse

⏸️  ▶️  06:11
vrienden waarschijnlijk doen.

⏸️  ▶️  06:12
Het was wel een beetje een half bakker ingreep.

⏸️  ▶️  06:16
Ja, want hij zei daarna wel.

⏸️  ▶️  06:18
Maar dat maakt allemaal niet uit.

⏸️  ▶️  06:19
Maar dat is hoe jij het interpreteerde.

⏸️  ▶️  06:20
Want dit gaat over jouw proces, dus het gaat.

⏸️  ▶️  06:23
Vergeet niet dat het de moment opnames.

⏸️  ▶️  06:24
Nou, dat zei hij helemaal niet.

⏸️  ▶️  06:25
Nee, hij had wel een hele, hij had een lang intro.

⏸️  ▶️  06:28
Het was een heel lang intro, alsof er voor het eerst een kampvuur werd georganiseerd,

⏸️  ▶️  06:32
waarin ze beelden zouden krijgen.

⏸️  ▶️  06:33
Maar het was nou, bedoel, ik kan me niet, hoe moeten die mensen daar nou hebben gezeten?

⏸️  ▶️  06:37
Die weten helemaal niet dat het een momentopname is.

⏸️  ▶️  06:39
Die weten helemaal niet dat er iets daarvoor en iets daarna kan zijn gebeurd, wat ze niet

⏸️  ▶️  06:44
zien.

⏸️  ▶️  06:45
Want dat is hoe een momentopname werkt.

⏸️  ▶️  06:47
Precies, dus ik vind wel dat hij daar had hij wel iets.

⏸️  ▶️  06:50
Verkeerde voorlichting eigenlijk.

⏸️  ▶️  06:51
Ja, eigenlijk wel, ja.

⏸️  ▶️  06:52
Ja, schandalig.

⏸️  ▶️  06:53
Schandalig.

⏸️  ▶️  06:54
Ik vind dit, ik vind het niet kunnen.

⏸️  ▶️  06:56
Ik ga ook denk ik een bericht, ik ga protest.

⏸️  ▶️  06:58
Ik moet trouwens nog even iets recht zetten over Mark Al-Wolberg.

⏸️  ▶️  07:01
Wat dan?

⏸️  ▶️  07:02
Ik heb gezegd steeds dat hij een miljoen per aflevering krijgt.

⏸️  ▶️  07:05
Ja.

⏸️  ▶️  07:06
Blijkt iets minder te zijn.

⏸️  ▶️  07:07
Een miljoen per seizoen.

⏸️  ▶️  07:08
Krijgt hij maar een miljoen per seizoen?

⏸️  ▶️  07:11
Ja, dus dat scheelt toch een factor tien ongeveer.

⏸️  ▶️  07:14
Dus hij krijgt een ton per aflevering.

⏸️  ▶️  07:15
Zoiets, ja.

⏸️  ▶️  07:16
Ik zou nog steeds...

⏸️  ▶️  07:17
Ja, ik zou er mijn bed voor uitkomen, dat ben ik heel eerlijk in.

⏸️  ▶️  07:20
Absoluut.

⏸️  ▶️  07:21
Zeker als je dan ook nog eens een keer een maand lang op de Hawaïmergrond loopt.

⏸️  ▶️  07:24
En twee presentatietextjes per dag moet opnemen en dat is het wel ongeveer.

⏸️  ▶️  07:29
En af en toe even de keuken binnen komen lopen.

⏸️  ▶️  07:31
Zomaar?

⏸️  ▶️  07:32
Hey, Mark!

⏸️  ▶️  07:33
Zegt dan iedereen in de keuken.

⏸️  ▶️  07:34
Hey, there you are!

⏸️  ▶️  07:35
Yes, Mark!

⏸️  ▶️  07:36
En we hebben trouwens nog een appje gehad van Solange, want we moesten vandaag even letten

⏸️  ▶️  07:41
op de tanden van Mark.

⏸️  ▶️  07:42
Is hij naar de tandarts geweest?

⏸️  ▶️  07:44
Solange appt, hoi, nee ik jullie podcast geluisterd, maar ik miste een opmerking over Marks tanden.

⏸️  ▶️  07:49
Ik was helemaal verblind door zijn tanden, hadden jullie daar geen last van?

⏸️  ▶️  07:53
Nou, eerlijkheid gebied te zeggen, Solange, dat ik altijd met een zonnebril op in De

⏸️  ▶️  07:59
Temptation Island kijk.

⏸️  ▶️  08:00
Nee, het is mij.

⏸️  ▶️  08:01
We hebben deze aflevering opgelet, maar het viel mij niet heel erg op dat Mark een stralende

⏸️  ▶️  08:08
glimlach had.

⏸️  ▶️  08:09
Het zijn nette witte tanden.

⏸️  ▶️  08:12
Als je een miljoen voor een seizoen krijgt, dan denk je toch ook af en toe, ik ga even

⏸️  ▶️  08:15
naar de whiteningshop.

⏸️  ▶️  08:16
Ik vond overigens de tanden van, hoe heet die brandweerman, Tommy, daar let ik natuurlijk

⏸️  ▶️  08:21
op.

⏸️  ▶️  08:22
Ja, je hebt iets met Tommy.

⏸️  ▶️  08:23
Hij heeft hele mooie ogen.

⏸️  ▶️  08:24
Ja?

⏸️  ▶️  08:25
Maar los daarvan, hij had ook voor een brandweerman, ze zijn er nog niet uitgeslagen.

⏸️  ▶️  08:31
En ze zijn er ook niet roet zwart uitgekomen.

⏸️  ▶️  08:37
Ik neem aan dat hij ze wel even gepoetst heeft, maar ik vond dat hij een goed gebed had.

⏸️  ▶️  08:41
Maar dat is een gehele zijweg, laten we terug gaan naar het campfeu.

⏸️  ▶️  08:44
Ik wil nog even iets meer horen over jouw fascinatie van Tommy.

⏸️  ▶️  08:48
Wat is dat?

⏸️  ▶️  08:49
Jij blijft maar roepen, ook terwijl we aan het kijken waren, die ogen, je glijdt nog

⏸️  ▶️  08:55
niet van de bank.

⏸️  ▶️  08:56
Nee, dat klopt.

⏸️  ▶️  08:57
Maar ja, ik vind het gewoon een mooie man om te zien, hij lijkt me verder weinig inhoud

⏸️  ▶️  09:02
te hebben, heb ik het gevoel, maar het is een mooie man om te zien.

⏸️  ▶️  09:06
Ogen en tanden.

⏸️  ▶️  09:07
Ogen en tanden.

⏸️  ▶️  09:08
Dat is waar het om draait, uiteindelijk.

⏸️  ▶️  09:10
Absoluut in het leven.

⏸️  ▶️  09:13
Hij en Gillian zijn kennelijk een ding, ik moet zeggen, Gillian moet niet huilen en

⏸️  ▶️  09:25
praten, ook niet los van elkaar, verder is het mooi om te zien.

⏸️  ▶️  09:33
Maar het is een mooie vrouw om te zien, je vergeet bij haar ook af en toe dat zij 21

⏸️  ▶️  09:38
is.

⏸️  ▶️  09:39
Niet op een verkeerde manier, maar ze ziet er volwassener uit dan je bij haar leeftijd

⏸️  ▶️  09:43
zou verwachten.

⏸️  ▶️  09:44
Dat had ik ook inderdaad.

⏸️  ▶️  09:45
Ik weet niet waar, terwijl je bij Edgar wel echt denkt, wat een yogi, heb jij dat niet?

⏸️  ▶️  09:52
Ik vind hem een enorme yogi en zij ziet eruit als een stevige vrouw van de midden 20 of

⏸️  ▶️  09:59
zo.

⏸️  ▶️  10:00
Ik zou er zo vier, vijf jaar bij oplussen, inderdaad niet op de lullige manier.

⏸️  ▶️  10:05
Dus die beloftering is gegeven toen hij was vreemd gegaan en dan kom je kennelijk terug

⏸️  ▶️  10:15
en dan zeg je, hi, this is my promise ring.

⏸️  ▶️  10:19
Ik zal dit nooit meer doen en vanaf nu zijn wij het.

⏸️  ▶️  10:24
Maar dat betekent dus voor hem heel veel, maar hij is vreemd gegaan.

⏸️  ▶️  10:29
Ja, maar dit was zijn overgave, dus hij geeft zich over aan haar en zegt, dit is de beloftering,

⏸️  ▶️  10:35
ik beloof dat dit nooit meer gebeurt en we zijn voor altijd samen en zo, dat soort dingen.

⏸️  ▶️  10:40
Maar dat moet heel gek zijn als je dan vervolgens merkt dat je vriendin zo langzaam weglijdt

⏸️  ▶️  10:48
naar een misschien moet ik wel single zijn in mijn twintigere jaren, het lijkt een haak

⏸️  ▶️  10:56
te staan op hoe hij die relatie zeg maar verder zit gaan.

⏸️  ▶️  11:00
Ja, dat is waar de pijn zit inderdaad, maar ja, wat hebben we vorige week gezegd over

⏸️  ▶️  11:06
deze twee, of ze bij elkaar zouden blijven?

⏸️  ▶️  11:08
Dat weet ik niet, dat heb jij genoteerd als het goed is.

⏸️  ▶️  11:10
Ga ik nu opzoeken?

⏸️  ▶️  11:11
Live in de podcast.

⏸️  ▶️  11:13
Wij hebben vorige week genoteerd, ik praat het even vol, dat ik zeg dat ze bij elkaar

⏸️  ▶️  11:20
blijven en jij zegt dat ze uit elkaar gaan.

⏸️  ▶️  11:23
Ja, dat weet ik nog heel goed dat ik dat zei.

⏸️  ▶️  11:24
Ja precies, dat heb je heel goed onthouden.

⏸️  ▶️  11:26
Ik ben het ook nog steeds eens met mijn eigen positie.

⏸️  ▶️  11:28
Ik begin een beetje jouw kant op te schuiven als ik zo hoor.

⏸️  ▶️  11:31
Zij houden wel heel veel van elkaar hoor.

⏸️  ▶️  11:34
Hij houdt heel veel van haar, maar zij houdt ook echt heel erg veel van hem.

⏸️  ▶️  11:40
Ja, maar ik vind haar wel, hoe zeg je dat, ik vind haar wel openstaan voor andere dingen.

⏸️  ▶️  11:47
Als in met die ring ook, van moet ik nog wel die ring omhouwen?

⏸️  ▶️  11:51
Zij is het die, zegt...

⏸️  ▶️  11:52
Nee, dat zegt zij helemaal niet.

⏸️  ▶️  11:53
Zij zegt, ik heb nog geen behoefte om hem af te doen.

⏸️  ▶️  11:56
Yet.

⏸️  ▶️  11:57
Nee, maar er is natuurlijk wel iets met die ring.

⏸️  ▶️  12:00
Ja, er zit, ja.

⏸️  ▶️  12:01
Er is een, hij is niet gewoon om, want dat gesprek begon ook met van, dit is die ring

⏸️  ▶️  12:07
en ik had er nog nooit zo over nagedacht, maar nu begin ik toch te twijfelen.

⏸️  ▶️  12:10
Ja.

⏸️  ▶️  12:11
Dus er zit wel, ze doet hem nog niet af, maar er zit wel iets van twijfel en zij is

⏸️  ▶️  12:15
ook degene die single in her 20's wil zijn, dus dat komt wel meer van haar kant en kennelijk

⏸️  ▶️  12:21
moet hij zich bewijzen.

⏸️  ▶️  12:23
Ja.

⏸️  ▶️  12:24
Ik denk ook dat hij dat wel gewoon doet, want hij vreet verder niks uit, toch?

⏸️  ▶️  12:28
Ik, nou tot nu toe is er, maar daar bedoel, we hebben er nu heel lang over Edgar en Gillian,

⏸️  ▶️  12:35
maar er is gewoon al iemand die iemand van het andere geslag heeft uitgenodigd op haar

⏸️  ▶️  12:41
kamer met een soort kussenmuur en kennelijk een heel andere betekenis had over.

⏸️  ▶️  12:45
Het was een letterlijke kussenmuur.

⏸️  ▶️  12:47
Precies.

⏸️  ▶️  12:48
Er werd overheen gekust.

⏸️  ▶️  12:49
Ja.

⏸️  ▶️  12:50
Heftig hoor, in aflevering twee.

⏸️  ▶️  12:53
Ash was het met blond flat gebouw met hele blauwe ogen, waar ik heel erg jaloers op werd

⏸️  ▶️  13:00
toen ik ze zag, want die weet ik ook.

⏸️  ▶️  13:04
Taylor.

⏸️  ▶️  13:05
Ja.

⏸️  ▶️  13:06
Dat was echt.

⏸️  ▶️  13:07
Mocht je bij Taylor ook altijd denken aan The Bold and the Beautiful?

⏸️  ▶️  13:09
Heb ik nooit gekeken.

⏸️  ▶️  13:11
O.

⏸️  ▶️  13:12
Waar dan?

⏸️  ▶️  13:13
Ja, nee, dus ook niet.

⏸️  ▶️  13:14
Nee.

⏸️  ▶️  13:15
Maar terug naar, want jij zei inderdaad al meteen op de kamer, dat is in het seizoen

⏸️  ▶️  13:20
van Temptation Island al een ding, vaak, dat iemand wordt uitgenodigd op de kamer en

⏸️  ▶️  13:25
er werd in dit geval ook nog eens daadwerkelijk gekust.

⏸️  ▶️  13:28
Ja.

⏸️  ▶️  13:29
Zij hebben wel hele opmerkelijke regels, hè?

⏸️  ▶️  13:31
Nou, de regel is dat je respectvol bent.

⏸️  ▶️  13:35
Ja, maar alles mag.

⏸️  ▶️  13:36
Ja, seks werd wel moeilijk.

⏸️  ▶️  13:38
Maar als het maar respectvol was, toch?

⏸️  ▶️  13:40
Nou, nee, seks, daar zei je haneje, haneje, heb je ook last van je rug en een haneje.

⏸️  ▶️  13:46
Ik vind hem zo irritant.

⏸️  ▶️  13:48
Hij praat ook zo.

⏸️  ▶️  13:49
Hij praat zo.

⏸️  ▶️  13:50
Heel daam.

⏸️  ▶️  13:51
Als of hij net een jointje heeft.

⏸️  ▶️  13:55
Oh, een jointje.

⏸️  ▶️  13:58
Rood.

⏸️  ▶️  13:59
Als wij zo zouden praten zou de podcast dus drie uur duren.

⏸️  ▶️  14:03
Ik denk dat mensen dan in hun podcastapp hem op drie keer snelheid zouden zetten.

⏸️  ▶️  14:06
Ja, dat zou wel slim zijn, ja.

⏸️  ▶️  14:08
Nee, ja, de regels zijn dat het respectvol moet zijn.

⏸️  ▶️  14:12
Maar seks was wel een complicerende factor, volgens mij.

⏸️  ▶️  14:17
Maar voor de rest mag je dus heel respectvol genociden plegen en dan is er niet zoveel

⏸️  ▶️  14:21
aan de hand.

⏸️  ▶️  14:22
Ik weet niet.

⏸️  ▶️  14:23
De grenzen zijn vrij vaag, maar zij zijn zelf ook vrij vaag.

⏸️  ▶️  14:26
Maar dat kussen kan dus in principe geen overtreden van de regels zijn, al zou hij dat waarschijnlijk

⏸️  ▶️  14:32
op het Comfium volgende week anders zien, maar formeel heeft hij geen regels overtreden.

⏸️  ▶️  14:37
Formeel?

⏸️  ▶️  14:38
Zij.

⏸️  ▶️  14:39
Nee, zij eigenlijk niet.

⏸️  ▶️  14:40
Maar ja, dat hebben we al eerder gezien de afgelopen seizoenen ook, dat je hebt de

⏸️  ▶️  14:45
feitelijk vastgestelde regels en je hebt de cirkel waarin die regels zich bevinden.

⏸️  ▶️  14:52
En die cirkel kan vrij groot zijn.

⏸️  ▶️  14:55
Er kunnen vrij veel dingen ondervallen.

⏸️  ▶️  14:57
Dit kan ook heel goed niet respectvol zijn namelijk.

⏸️  ▶️  15:00
Stel je voor dat dit inderdaad, dit zou heel erg, want heel moeilijk en stiekem met een

⏸️  ▶️  15:05
onderachter een kussenmuur.

⏸️  ▶️  15:06
Ja, vol in beeld.

⏸️  ▶️  15:07
Maar er is sowieso, als ik hen hoor zeggen, zowel hij als zij, zei dat, dat zij fysieke

⏸️  ▶️  15:15
mensen zijn.

⏸️  ▶️  15:16
Ja.

⏸️  ▶️  15:17
Daarom wordt die open relatie op afstand ook zo'n probleem.

⏸️  ▶️  15:20
Voor, ja, nou niet een open relatie op afstand niet, maar wel een relatie die niet open is

⏸️  ▶️  15:24
op afstand, want zij zijn fysiek en hij zijn vrij serieus, ja, wij hebben dus dat kennelijk

⏸️  ▶️  15:29
heel veel nodig en op het moment dat we dat niet krijgen, dan zoeken we het ergens anders.

⏸️  ▶️  15:33
Ik vind dat gewoon een voorbeeld van vrij slechte zelfbeheersing.

⏸️  ▶️  15:37
Ja, dat lijkt me toch ook.

⏸️  ▶️  15:39
Als je gewoon in een relatie zit, dan weet je toch wat wel en wat niet kan en dat dan

⏸️  ▶️  15:44
fysiek gewoon niet kan.

⏸️  ▶️  15:45
Als je dat zo afspreekt, ik bedoel, als je afspreekt van beide kanten we willen een open

⏸️  ▶️  15:50
relatie en we zijn daar beide oké mee, dan moet je lekker doen wat je wil, maar als je

⏸️  ▶️  15:55
geen open relatie hebt, wat zij niet hebben, wat hij wel wil, maar zij ziet dat niet zitten,

⏸️  ▶️  16:00
ja, dan blijf je gewoon van anderen af.

⏸️  ▶️  16:02
Dat denk ik ook en des te opmerkelijker is het dat zij de natte lap bij een andere naar

⏸️  ▶️  16:07
binnen lelt.

⏸️  ▶️  16:08
Zij was ook wel goed dronken trouwens.

⏸️  ▶️  16:10
Ze zat daar buiten op die tuinstoelen met die Taylor en dat is echt, het liep te lallen

⏸️  ▶️  16:16
ongeveer.

⏸️  ▶️  16:17
Hey Taylor, ga je mee naar mijn trailer.

⏸️  ▶️  16:22
Er zat, we respecten je voor de montage, de muziek was, the end is coming, I can feel

⏸️  ▶️  16:30
it.

⏸️  ▶️  16:31
Ja, toen ze wegliepen, dat was echt schitterend.

⏸️  ▶️  16:32
Ik ga daar goed op.

⏸️  ▶️  16:34
Dus dat hele fysieke wat in die relatie zit en waar ze het zelf ook over hebben, ik vind

⏸️  ▶️  16:43
dat een ingewikkeld ding, want het voelt als een soort van, ja, ik ben nou eenmaal fysiek,

⏸️  ▶️  16:51
dus ja, dan kun je dit aanzikelden.

⏸️  ▶️  16:53
Dus het is een soort van muur waar je al je verantwoordelijkheden en al je zelfbeheersing

⏸️  ▶️  16:59
achter weg kunt stoppen, want ja, ik ben nou eenmaal een fysiek persoon, dus ja, ze hebben

⏸️  ▶️  17:09
het er allebei over, ze vinden het allebei kennelijk of zij praten hem gewoon heel erg

⏸️  ▶️  17:13
na.

⏸️  ▶️  17:14
Dat kan ook, maar zo zie ik haar ook niet.

⏸️  ▶️  17:15
Zij is niet een of ander makschaap, wat maar gewoon Hania aan het herhalen.

⏸️  ▶️  17:21
Ze hangt wel meer aan hem dan andersom heb ik het gevoel.

⏸️  ▶️  17:24
Hij was ook op dag één al met andere vrouwen bezig en zij was op dat moment nog wel heel

⏸️  ▶️  17:30
erg aan het huilen om hem, maar op dag twee was dat weg.

⏸️  ▶️  17:34
Ja, toen lag ze opeens in bed met die blonde stoot te tongen.

⏸️  ▶️  17:39
Moeten we het nog hebben over het broekje van Hania?

⏸️  ▶️  17:42
Ja, we hebben daar bijna met verwijstering naar zitten kijken.

⏸️  ▶️  17:46
Ja, wat was dat?

⏸️  ▶️  17:48
Het was een heel klein broekje.

⏸️  ▶️  17:50
Je kan er bijna niet in dat broekje, zeg maar.

⏸️  ▶️  17:52
Oh, dat heb je.

⏸️  ▶️  17:53
In je broekje.

⏸️  ▶️  17:54
In je broekje, ja.

⏸️  ▶️  17:55
Het was ook, vlak boven het broekje was het opeens ook heel erg haarvrij.

⏸️  ▶️  18:00
Hij heeft verder zeg maar een vrij grote...

⏸️  ▶️  18:03
Dat heb jij dan weer gezien.

⏸️  ▶️  18:04
Ja, dat valt mij dan op, dat het allemaal vrij haarig is, zeg maar.

⏸️  ▶️  18:09
Behoorlijk.

⏸️  ▶️  18:10
Het is toch een soort van bolletje wol, zoveel haar, zoveel stof zit erop, maar op het moment

⏸️  ▶️  18:18
dat het in zo'n heel klein broekje gaat, dan is het opeens allemaal kaal.

⏸️  ▶️  18:22
Ik heb het niet gezien, maar ik ga volgende week opletten, want dat broekje zal wel terugkomen.

⏸️  ▶️  18:26
Wat ik wel dacht met al dat haar en die chocola en dit slaggrond.

⏸️  ▶️  18:31
Oh, gadverdamme.

⏸️  ▶️  18:32
Gadverdamme.

⏸️  ▶️  18:33
Ik moest me denken aan ons gesprek van zeg maar, de fragment van vorige week in de podcast

⏸️  ▶️  18:36
waarin ik het heb over dat je met je tanden er langs gaat, denk je dan een stuk borsthaar

⏸️  ▶️  18:40
tussen je tanden moet wegpulken, ik vond dit heel goor.

⏸️  ▶️  18:43
Ik vond het ook gewoon, dat zei ik ook tegen je Tessie, ik vond het gewoon niet sexy meer

⏸️  ▶️  18:47
ook, omdat ik alleen maar dacht, wat een gore bende wordt hier.

⏸️  ▶️  18:50
Wat een gore bende, maar sowieso...

⏸️  ▶️  18:51
Bij mij hoef je echt niet, had ik ook, met de slaggrondspuit en de chocoladesaus.

⏸️  ▶️  18:56
Nee, bij jou moet je een brandweerslang meenemen volgens mij, was het.

⏸️  ▶️  19:00
Ik hoor het je zeggen.

⏸️  ▶️  19:02
Maar het was een hele gore bedoeling.

⏸️  ▶️  19:04
Van mij hoeft het niet, maar de mannen waren erg onder het indruk, geloof ik.

⏸️  ▶️  19:08
Sowieso, dat hele stuk theater wat daar werd opgevoerd met inderdaad lapdancers, slagroom,

⏸️  ▶️  19:16
chocoladesaus, weet ik van wat voor saus allemaal niet meer.

⏸️  ▶️  19:19
Daarna met z'n allen onder de douche, op dag 1, zei hij wel?

⏸️  ▶️  19:22
Op dag 1, waarbij...

⏸️  ▶️  19:23
Of dag 2, ja wat was het?

⏸️  ▶️  19:26
La Chelle...

⏸️  ▶️  19:27
La Chelle...

⏸️  ▶️  19:28
Met een, hoe heet zo'n ding, een duikbril, de douche binnenliep.

⏸️  ▶️  19:37
Ja, waarom was dat?

⏸️  ▶️  19:38
Dat weet ik niet.

⏸️  ▶️  19:39
Bang voor water.

⏸️  ▶️  19:40
Is oog.

⏸️  ▶️  19:41
Zoiets dat wel zeg.

⏸️  ▶️  19:42
Maar goed, ik vond het een gore ben en ik dacht meteen wel, in puntje uit puntje bij

⏸️  ▶️  19:46
het kampvuur voor de dames.

⏸️  ▶️  19:48
Want daar ga je als vriendin natuurlijk niet goed op, dat je de mannen zoveel plezier ziet

⏸️  ▶️  19:52
hebben.

⏸️  ▶️  19:53
Je kerel die achter een slagroomspoor met z'n mond een weg zoekt, tussen de 2 borsten

⏸️  ▶️  20:00
door, is natuurlijk, ja...

⏸️  ▶️  20:02
Dat komt wel binnen.

⏸️  ▶️  20:04
Ja, dat komt wel even binnen, ja.

⏸️  ▶️  20:07
Denk ik, als je daar met Mark L. Wohlberg bij het kampvuur zit.

⏸️  ▶️  20:13
Het is een soort vrij plaats voor het in puntje, uit puntje, fragmentje en nog wat van die

⏸️  ▶️  20:25
zaken.

⏸️  ▶️  20:26
Ik vond aan het begin van deze aflevering dat er wel heel veel diepzinnige gesprekken

⏸️  ▶️  20:31
in zaten.

⏸️  ▶️  20:32
Quasi diepzinnig.

⏸️  ▶️  20:33
Quasi diepzinnig, oké, maar ze vonden zelf allemaal dat het ontzettend diepzinnig was.

⏸️  ▶️  20:37
Ja, ja, ja.

⏸️  ▶️  20:38
Was het ook.

⏸️  ▶️  20:39
Maar er was ook een fake click meteen.

⏸️  ▶️  20:41
We hebben toch de Blake die fake was, vorige Amerikaanseizoen gezien, Mike was ook fake.

⏸️  ▶️  20:47
Ja, dit was een eendagsvlieg, deze intense, oh, diepe, nooit zulke gesprekken gehad.

⏸️  ▶️  20:55
Ontzettende click.

⏸️  ▶️  20:56
Ontzettende click.

⏸️  ▶️  20:57
Connectie.

⏸️  ▶️  20:58
Hij stelde de vragen, de moeilijke vragen die Ashley nog nooit gekregen had, van de

⏸️  ▶️  21:03
zinnes.

⏸️  ▶️  21:04
Maar ook na dat eerste gesprek met hem, op dat diner waar ze elkaar weer zagen, daar

⏸️  ▶️  21:10
was ze ook helemaal emotioneel van.

⏸️  ▶️  21:11
Emotioneel.

⏸️  ▶️  21:12
Emotioneel.

⏸️  ▶️  21:13
Omdat ze meteen zo'n click met Mike had.

⏸️  ▶️  21:15
Nou, mmm.

⏸️  ▶️  21:16
Ja.

⏸️  ▶️  21:17
En wat was de reactie van Mike?

⏸️  ▶️  21:18
Ehm.

⏸️  ▶️  21:19
Don't hate the player, hate the cam.

⏸️  ▶️  21:21
Ja, precies, ja.

⏸️  ▶️  21:22
Want hij gaf ook gewoon ruiterlijk toe dat hij fake was.

⏸️  ▶️  21:26
Nou ja, hij ging in een overdrive, dus hij dacht, ik heb nu de click met deze dame,

⏸️  ▶️  21:33
zij neemt mij mee op date.

⏸️  ▶️  21:34
En bij een date hoort kennelijk een bepaald soort gedrag.

⏸️  ▶️  21:37
Terwijl, hij had gewa, bedoel, ik denk heel eerlijk gezegd dat de eerste versie van Mike

⏸️  ▶️  21:44
meer is wie hij is dan datgene wat je daar rondom dat paraglider te zien kreeg.

⏸️  ▶️  21:50
Maar het sloeg totaal de plank mis, ja.

⏸️  ▶️  21:54
Terwijl hij natuurlijk van die hele mooie, goede, dipsinnige, hartverwarmende vragen

⏸️  ▶️  22:00
had als, wat betekent liefde voor jou?

⏸️  ▶️  22:03
Dat is wel een goede binnenkomen.

⏸️  ▶️  22:05
Wat betekent liefde voor jou, Martin?

⏸️  ▶️  22:06
Weinig.

⏸️  ▶️  22:07
Hahaha.

⏸️  ▶️  22:08
Niks.

⏸️  ▶️  22:09
Dat is wel een eerlijke antwoord.

⏸️  ▶️  22:12
Ik zou ook niet weten wat daar nou juist de antwoord voor, wat betekent liefde voor jou?

⏸️  ▶️  22:16
Ja, ik zou niet eens weten wat mijn antwoord daarop is.

⏸️  ▶️  22:19
Het is zo'n diepzinnige vraag dat je hem niet eens kan beantwoorden.

⏸️  ▶️  22:23
Dat het, wat betekent, ja, dat is gewoon, dat is warmte.

⏸️  ▶️  22:26
Een vrij plaats voor alles wat jij bent.

⏸️  ▶️  22:31
En meer.

⏸️  ▶️  22:32
De luisteraar kan het niet zien, maar ik heb zo'n ontwetter in de jeugd.

⏸️  ▶️  22:36
Hahaha, je hebt een wegtrekker.

⏸️  ▶️  22:37
Ja.

⏸️  ▶️  22:38
Nou ja, goed.

⏸️  ▶️  22:39
Zij werd er heel blij van.

⏸️  ▶️  22:41
Ja, maar het bleek dus wel inderdaad allemaal toneelspel te zijn.

⏸️  ▶️  22:45
Hij is de eerste die naar huis vliegt, toch?

⏸️  ▶️  22:48
Ik heb nog steeds, denk ik, dat de eerste mic, zeg maar de diepe vragen mic, dat dat meer

⏸️  ▶️  22:54
de mic is dan de mic van de Paraglider, zeg maar tijdens het date.

⏸️  ▶️  23:00
Ja, maar hij is toch gewoon af?

⏸️  ▶️  23:01
Ik denk wel dat hij af is, ja.

⏸️  ▶️  23:03
Dat breien niet meer recht.

⏸️  ▶️  23:05
Ik denk niet, nee, daarvoor was de tijd waarin Ashley en Mike het goed hadden, zeg maar,

⏸️  ▶️  23:12
net te kort.

⏸️  ▶️  23:13
Het is niet, nee, ik denk dat zijn spel uitgespeeld is en ik denk dat hij, als hij weer een keer

⏸️  ▶️  23:19
op date, bedoel, ik weet niet of hij naar mij moet luisteren trouwens, hij verstaat toch

⏸️  ▶️  23:23
niet wat ik zeg, maar ik denk dat hij nog heel eventjes het boekje flirte voor beginners

⏸️  ▶️  23:30
en vooral het boekje, hey, ik heb al heel veel goede diepzinnige gesprekken gehad met een

⏸️  ▶️  23:35
vrouw en nu ga ik opeens op date en wat moet ik nu?

⏸️  ▶️  23:38
Was dat de werktitel?

⏸️  ▶️  23:39
Nee, dat is hoe ik hem geschreven heb afgelopen paar minuten, maar die nog even goed moet

⏸️  ▶️  23:46
doornemen, want als je dus iemand al kent en je gaat daarna op date, heb je iets om op

⏸️  ▶️  23:51
te bouwen en bouw dan lekker door op die fundering van diepzinnige gesprekken over wat betekent

⏸️  ▶️  23:59
de liefde eigenlijk voor jou.

⏸️  ▶️  24:00
Hij mag jou appen als hij nog tips wil.

⏸️  ▶️  24:02
Sowieso, iedereen mag mij sowieso appen en anders kun je appen naar het kampvuur op

⏸️  ▶️  24:06
026 15 15 29.

⏸️  ▶️  24:08
Is dat 026 15 15 29?

⏸️  ▶️  24:10
Niks meer en niks minder dan 026 15 15 29.

⏸️  ▶️  24:14
Moeten we het nog even hebben over die dateselectie?

⏸️  ▶️  24:20
Ja, zeker.

⏸️  ▶️  24:21
Want dat is, dat kwam ook wel binnen.

⏸️  ▶️  24:24
Kneit er ongemakkelijk.

⏸️  ▶️  24:25
Ja, dat is natuurlijk, je weet dat, ik denk dan altijd, misschien is dat ook niet zo

⏸️  ▶️  24:32
als je kandidaat bent en in zo'n programma zit, maar ik denk dan altijd je ziet toch welk

⏸️  ▶️  24:36
spel hier gespeeld wordt.

⏸️  ▶️  24:37
Maar ik denk dat dat vanaf de bank heel makkelijk te zeggen is, maar als je erin zit is dat

⏸️  ▶️  24:43
natuurlijk heel anders.

⏸️  ▶️  24:44
Super zenuwachtig ben je daar denk ik.

⏸️  ▶️  24:46
Zit je in die fucking mindfuck, wat het toch is, want zie maar eens even je partner een

⏸️  ▶️  24:52
ander kiezen om mee op date te gaan.

⏸️  ▶️  24:54
En het is ook, alle woordjes worden, ik herken mezelf er af en toe zo enorm in, want als ik

⏸️  ▶️  24:59
in een soort moeilijke periode zit of zo met, vooral met liefde, dus het gaat net uit of

⏸️  ▶️  25:04
wat dan ook, en je hebt een, je bent met elkaar aan het appen of je hoort of ziet elkaar

⏸️  ▶️  25:10
net, dan is het altijd wel iets verkeerd.

⏸️  ▶️  25:14
Er is altijd iets verkeerd.

⏸️  ▶️  25:16
Ja, want wat gebeurt hier nou, er werd iets gezegd van ik houd ook nog steeds van jou of

⏸️  ▶️  25:20
jou?

⏸️  ▶️  25:21
Ja.

⏸️  ▶️  25:22
Al die mooie dames om mij te kiezen, dat was fout nummer één, en fout nummer twee was

⏸️  ▶️  25:29
dat hij terugliep, ik weet niet meer wie dit was, maar hij riep ik houd ook nog steeds

⏸️  ▶️  25:33
van jou.

⏸️  ▶️  25:34
Ja.

⏸️  ▶️  25:35
Het is natuurlijk ook wel heftig hoor.

⏸️  ▶️  25:36
Het is een soort van ontspannen grapje, ja nee, de situatie is sowieso heftig natuurlijk,

⏸️  ▶️  25:41
en ik denk dat ik houd ook nog steeds van jou een soort van ongemakkelijk grapje is,

⏸️  ▶️  25:46
een soort losse, ik houd ook nog van jou hoor, maar dat wordt natuurlijk in alle onzekerheid

⏸️  ▶️  25:54
die hele situatie, je ziet elkaar weer na een avond met alleen maar de singles, je komt

⏸️  ▶️  26:02
daar weer terug, je mag elkaar niet aanraken, dat hebben ze ook niet gedaan, dus allebei

⏸️  ▶️  26:08
de groepen, zowel de mannen als de vrouwen kwamen aanlopen en die gingen naar hun eigen

⏸️  ▶️  26:12
krukjes toe.

⏸️  ▶️  26:13
Hoe moeilijk is dat ook?

⏸️  ▶️  26:14
Ja, maar ja, het is toch die afstand en toch toenadering, dat maakt die hele situatie daar

⏸️  ▶️  26:20
zo intens.

⏸️  ▶️  26:21
Ja, je gaat allemaal kwaliteiten toedichten aan die date van je partner, want die jongens

⏸️  ▶️  26:29
of die meiden kennen ze natuurlijk amper, ze hebben zich één keer voorgesteld, maar

⏸️  ▶️  26:32
verder...

⏸️  ▶️  26:33
En om nou te zeggen dat daar het echte karakter is, nee.

⏸️  ▶️  26:37
Verder weet je natuurlijk helemaal niks, maar er werd wel uitgebreid geanalyseerd wat dan

⏸️  ▶️  26:42
de date was en waarom die gekozen was, en als ik je type ben, hoe kun je hem dan meenemen,

⏸️  ▶️  26:48
dat soort dingen, totaal op basis van uiterlijk.

⏸️  ▶️  26:51
Zeker, Hania had daar een probleem mee, omdat zijn Ash natuurlijk onze Taylor, zeg maar,

⏸️  ▶️  26:59
blonde mooiboy met blauwe ogen eruit pikten, en waarbij Hania zoiets had van ja, die kerel

⏸️  ▶️  27:04
die zegt, het is niet type zoals ik ben, dus veel gespierder en allemaal dat soort dingen,

⏸️  ▶️  27:11
dus zij dacht, je gaat inderdaad jezelf naast die date leggen en denken, ik ben donker,

⏸️  ▶️  27:19
die date is wit, dat soort dingen, uiterlijke verschillen en allemaal dat soort dingen, ja,

⏸️  ▶️  27:24
dat ga je allemaal, gaat het je hoofd in.

⏸️  ▶️  27:27
Dat is wel briljant, het is wel volgens mij de laatste keer dat ze elkaar nu in het echt

⏸️  ▶️  27:31
zien toch weer, want ik vind dat het altijd wel...

⏸️  ▶️  27:34
Nou bij het eindkampvuur mag je het toch aannemen?

⏸️  ▶️  27:36
Ja, nee, maar ik bedoel, tot dat moment, want ik vind altijd wel dat het in het begin

⏸️  ▶️  27:39
van het programma altijd heel lang duurt voordat ze echt uit elkaar gaan gehaald worden.

⏸️  ▶️  27:43
Nee, dit was het, nu is het gewoon kampvuurbeelden en alles gaat kapot.

⏸️  ▶️  27:46
Want ze krijgen altijd na een paar uur alweer dat eerste diner, of tenminste diezelfde avond

⏸️  ▶️  27:50
is dat vaak nog, en deze weer, dus het duurt altijd een eeuwigheid voordat ze echt uit

⏸️  ▶️  27:56
elkaar gehaald worden.

⏸️  ▶️  27:57
En toch heeft het denk ik wel, het helpt het programma wel heel erg goed, en ik had niet

⏸️  ▶️  28:07
verwacht dat we dat Sooner zouden hebben gezien, en ik had ook niet verwacht dat ze zouden

⏸️  ▶️  28:13
gaan paragliden, maar dat is echt motherfucking...

⏸️  ▶️  28:16
Ik zag jou echt op het puntje van de baan zitten.

⏸️  ▶️  28:19
Ja, ik vind het echt geweldig.

⏸️  ▶️  28:20
En ik ben dus precies zoals Ash, ik heb...

⏸️  ▶️  28:22
In welke zin?

⏸️  ▶️  28:23
Nou, dat ik ook borsten heb.

⏸️  ▶️  28:25
En ook een vriend.

⏸️  ▶️  28:28
Ja, dat zou wat zijn, breaking news.

⏸️  ▶️  28:32
Nee, zij heeft hoogtevrees, denk ik, ik schat in dat zij hoogtevrees heeft, en zij was echt

⏸️  ▶️  28:38
panisch aan die paraglides.

⏸️  ▶️  28:40
Was het panen glijden?

⏸️  ▶️  28:42
Nee?

⏸️  ▶️  28:43
Ga door.

⏸️  ▶️  28:44
En zij had, ik heb ook hoogtevrees, en ik heb geparaglide, om dat te doorbreken, zegmaar,

⏸️  ▶️  28:54
want hoogtevrees is een eriële angst, dus dan gaan we daar eens even lekker een spelletje

⏸️  ▶️  28:57
mee spelen.

⏸️  ▶️  28:58
En ik ben dan van een berg afgerend, dus zij hebben een soort van langzaam aflopende gasveld

⏸️  ▶️  29:06
waar je dan uiteindelijk opgetild wordt door de lucht, maar ik ben naar een afgrond gerend

⏸️  ▶️  29:11
en dan hang je opeens op 1500 meter hoogte.

⏸️  ▶️  29:15
Het hef is eng.

⏸️  ▶️  29:16
Maar toen, ik heb dat ook gefilmd met dezelfde soort GoPro-toestand als deze mensen, en haar

⏸️  ▶️  29:26
fragmentjes van hoe ze daar in de lucht hing waren precies mijn, precies mijn gezichten.

⏸️  ▶️  29:32
Jouw angst.

⏸️  ▶️  29:33
Het was echt alsof ik naar mijn eigen video zat te kijken, zo grappig, en maar ook, als

⏸️  ▶️  29:37
je eenmaal landt en je hebt het overleefd, dan is dat zo kikker, joh, hé, je bent gewoon

⏸️  ▶️  29:43
door een ultieme angst heen gegaan, en je leeft nog, en ik heb staan janken aan de rivier

⏸️  ▶️  29:50
daar, toen ik eenmaal geland was.

⏸️  ▶️  29:53
Ik doe gewoon nooit dingen als ik ergens bang voor ben.

⏸️  ▶️  29:56
Lekker makkelijk.

⏸️  ▶️  29:57
Dat is ook wel makkelijk.

⏸️  ▶️  29:58
Nou, nee, dat is helemaal niet waar.

⏸️  ▶️  29:59
Je bent een podcast begonnen.

⏸️  ▶️  30:00
Dat is wel waar.

⏸️  ▶️  30:01
Ja, dat was ook wel een stap.

⏸️  ▶️  30:02
En ik heb eindelijk luisteren naar mijn eigen stem, wat jullie elke week hebben, maar dat

⏸️  ▶️  30:07
was in het begin ook heel erg leuk.

⏸️  ▶️  30:10
Maar dat is wel iets anders dan Paragliding, of van de Erasmus, niet Erasmusbrug, waar

⏸️  ▶️  30:15
heb je vanaf ge...

⏸️  ▶️  30:16
Euromast.

⏸️  ▶️  30:17
De Euromast, of...

⏸️  ▶️  30:18
Abseilen.

⏸️  ▶️  30:19
Abseilen.

⏸️  ▶️  30:20
Nou ja, dan ga je de ene angst met de andere angst vergelijken, maar ik heb ook weleens

⏸️  ▶️  30:25
iemand zo ver gekregen die heel erg bang was voor spinnen, om een spin over de hand te

⏸️  ▶️  30:29
laten lopen, en die was, dat slaat natuurlijk nergens op, je kunt gewoon een spin over

⏸️  ▶️  30:34
je hand laten lopen, dat is helemaal niet, dat gebeurt echt helemaal niks.

⏸️  ▶️  30:37
Net als met de Paraglider, er gebeurt helemaal niks.

⏸️  ▶️  30:40
Als dat ding kapot gaat en je pleurt 1500 meter naar beneden.

⏸️  ▶️  30:44
Ja, maar dat gebeurt, zeg maar, nooit.

⏸️  ▶️  30:47
Dat gebeurt gewoon...

⏸️  ▶️  30:48
Nee, maar het kan wel.

⏸️  ▶️  30:49
Ja, het kan wel, ja.

⏸️  ▶️  30:50
Maar de kans dat ik hier bij de straat oversteek en dood word gereden door vrachtwagen is echt

⏸️  ▶️  30:54
groter.

⏸️  ▶️  30:55
Maar dat doe je zonder...

⏸️  ▶️  30:56
Zeker hier in Hilversum.

⏸️  ▶️  30:57
Zeker hier in Hilversum.

⏸️  ▶️  30:58
En dat doe je gedachteloos.

⏸️  ▶️  30:59
Ja.

⏸️  ▶️  31:00
Maar het is cool, ik vind het echt cool, je weet heus wel dat die angst erieel is, ook

⏸️  ▶️  31:08
voor muizen, weet je, die angst is echt niet nodig, en als je daar dan, als je de uitdaging

⏸️  ▶️  31:15
aangaat om jezelf dat te bewijzen dat het niet nodig is, ja, ik vind het een heel tof

⏸️  ▶️  31:21
gevoel.

⏸️  ▶️  31:22
Daarom wilde ik ook abzuilen van de euromast, omdat je dan aan een draad hangt op 100 meter

⏸️  ▶️  31:25
hoogte.

⏸️  ▶️  31:26
Ja, ik heb huilend aan de touw gehangen zo ongeveer.

⏸️  ▶️  31:30
Je hebt je broek volgeschreven heb ik gehoord, zo'n brommer.

⏸️  ▶️  31:33
Precies.

⏸️  ▶️  31:34
Ze zijn die stoep daaronder, ze zijn ze nog steeds in het schoonmaken.

⏸️  ▶️  31:36
Gat m'n tallen.

⏸️  ▶️  31:37
Echt het gras groeit als kool daar.

⏸️  ▶️  31:40
Zullen we doorgaan?

⏸️  ▶️  31:41
Of moet het escaleren?

⏸️  ▶️  31:42
Maar ik kan het je aanraden, om wat Ash gedaan heeft, dus de angst door die angst heen, ik

⏸️  ▶️  31:51
kan je aanraden dat te doen.

⏸️  ▶️  31:52
Ik ga het op de agenda zetten en ik kom bij het terug.

⏸️  ▶️  31:55
Ja, voor 2033.

⏸️  ▶️  31:56
Zullen we nog even, ik heb nog een dingetje over Lachat dinges, want er was meteen al

⏸️  ▶️  32:05
iets aan de hand met een vrijgezel bij hem aan zijn kant, want hij ging vreemd bij die

⏸️  ▶️  32:10
vrijgezel, die vond dat hij te ver ging, dat heb je ook ieder seizoen weer, dit soort

⏸️  ▶️  32:16
dingen.

⏸️  ▶️  32:17
We maken gewoon te veel van dit soort seizoenen al in deze podcast.

⏸️  ▶️  32:21
Misschien is dat het.

⏸️  ▶️  32:22
Hier begon de jaloezie onder de vrijgezellen te spelen, de dame die het moeilijk had was

⏸️  ▶️  32:30
Trace, ik weet nou eigenlijk niet met welke vrij knappe verschijning Lachat ook aan

⏸️  ▶️  32:37
het voort.

⏸️  ▶️  32:38
We gaan wel even leren hoe hij zijn naam uitspreekt voor de volgende aflevering.

⏸️  ▶️  32:41
Gewoon dinges.

⏸️  ▶️  32:42
Dinges.

⏸️  ▶️  32:43
Met wie die ook in het zwembad en zo aan het flirten was, dat was ook die vrouw die

⏸️  ▶️  32:47
helemaal hysterisch in de camera zat, omdat die de schullens apart wilde spreken, maar

⏸️  ▶️  32:53
vervolgens lukte dat niet, omdat er telkens een horde vliegen mee kwam.

⏸️  ▶️  32:58
Op la Celza vloog.

⏸️  ▶️  33:01
Het is een terugkeren ding dat vrijgezellen, dat die singles elkaar natuurlijk ook moeten

⏸️  ▶️  33:09
aan moeten bevechten.

⏸️  ▶️  33:10
Iedereen die zit daar ook voor zijn eigen plekje, je wilt toch een rol van betekenis spelen

⏸️  ▶️  33:13
denk ik.

⏸️  ▶️  33:14
Ja, maar je weet toch als vrijgezell, daarom zeg ik het, ieder seizoen gebeurt dit weer,

⏸️  ▶️  33:19
je weet toch als vrijgezell waar je mee bezig bent en dat dit, maar dat is misschien toch

⏸️  ▶️  33:23
weer die mindfuck waar ik me dan onvoldoening kan verplaatsen, maar je weet toch dat je

⏸️  ▶️  33:29
daar iemand aan het verleiden bent die een relatie heeft en dat er nog elf anderen zijn

⏸️  ▶️  33:33
die hem ook willen verleiden.

⏸️  ▶️  33:35
Ja, dat klopt, alleen...

⏸️  ▶️  33:37
Vrijgezellen zijn het ook.

⏸️  ▶️  33:39
Ik denk dat het ook gewoon erin zit, je gaat ernaartoe ook om onderdeel te zijn van dat

⏸️  ▶️  33:47
met die mannen in dit geval, dus als je dan daarin dwars gezeten wordt omdat iedereen

⏸️  ▶️  33:53
wil dat, dat je toch een beetje om dat plekje vecht om een rol van betekenis erin te spelen,

⏸️  ▶️  33:59
want het is toch toch toegang tot de dates, misschien de verleiding, maar toch zeg maar

⏸️  ▶️  34:08
hetgene waarvoor je naar Temptation Island gaat.

⏸️  ▶️  34:10
Je moet toch in beeld zijn ook inderdaad.

⏸️  ▶️  34:12
Ja, als je daar de hele tijd alleen maar, als je niet op dat plekje terecht komt, dan

⏸️  ▶️  34:18
is het toch een saaie bedoening, want dan is het gewoon een aaneenschakeling van dagen

⏸️  ▶️  34:22
waarin je gewoon aan het zembad hangt.

⏸️  ▶️  34:24
Afschuwelijk.

⏸️  ▶️  34:25
Het is ook helemaal niet leuk volgens mij om op het Tropische Eiland in een hele grote

⏸️  ▶️  34:31
villa...

⏸️  ▶️  34:32
Nee, ja, op een gegeven moment gaat dat natuurlijk vervelen, want je komt die villa ook niet

⏸️  ▶️  34:35
uit.

⏸️  ▶️  34:36
Het is niet dat je, ik bedoel als je op vakantie bent en je gaat in de villa zitten, dan ga

⏸️  ▶️  34:39
je af en toe eens een dagje naar een stadje dit of een stadje dat, maar de enige toegang

⏸️  ▶️  34:43
tot de paraglide avonturen, zeg maar zoals in de afgelopen aflevering, zijn die koppels

⏸️  ▶️  34:50
en daar de helft van, zeg maar, daar moet je bij zijn, want anders kom je gewoon dat hele

⏸️  ▶️  34:55
huis niet uit.

⏸️  ▶️  34:56
Het is een hele maand.

⏸️  ▶️  34:57
Dus de vrijgezellen worden gegijzeld, is dat eigenlijk wat je zegt?

⏸️  ▶️  34:59
Sowieso.

⏸️  ▶️  35:00
En Mark L. Wolberg, die, dat is de gijzelnemer, die heeft de sleutel van het slot.

⏸️  ▶️  35:08
Goed verhaal dit.

⏸️  ▶️  35:12
Net iets te lang misschien.

⏸️  ▶️  35:14
De vaste luisteraars die weten dat we af en toe berichten krijgen vanaf de Zuidpool.

⏸️  ▶️  35:19
Ja, van Brex de Penguin.

⏸️  ▶️  35:22
Hoe stuur je dan een appje als een penguin?

⏸️  ▶️  35:25
Met je snavel, denk ik.

⏸️  ▶️  35:27
Ik denk dat dat een groepsproces is.

⏸️  ▶️  35:29
Dan leg je de telefoon in het ijs en dan allebei tak tak tak totdat er iets aan hangt.

⏸️  ▶️  35:35
Nou, het is gelukt om iets aan hangt te sturen vanaf de Zuidpool, want Brex die vond het

⏸️  ▶️  35:41
showblokje, zeg maar, met nieuws over de oude deelnemers, dat was een groot succes.

⏸️  ▶️  35:46
Oh, daar heb ik goed nieuws voor Brex de Penguin.

⏸️  ▶️  35:48
Want?

⏸️  ▶️  35:49
Is er nieuws?

⏸️  ▶️  35:50
Er is nieuws.

⏸️  ▶️  35:51
Oh mijn god, breaking news.

⏸️  ▶️  35:52
Over hij die niet genoemd mag worden.

⏸️  ▶️  35:53
Je weet wel van zij die niet genoemd mocht worden.

⏸️  ▶️  35:55
Van dat kutkoppel.

⏸️  ▶️  35:56
Zij waren samen, hij en zij die niet genoemd mochten worden, waren samen naar The Station

⏸️  ▶️  36:01
Island.

⏸️  ▶️  36:02
En hadden vervolgens telefoons mee om contact met elkaar te hebben.

⏸️  ▶️  36:04
Precies.

⏸️  ▶️  36:05
En daar gaan we het nooit meer over hebben, over hen, want zij worden niet genoemd.

⏸️  ▶️  36:09
We moeten hem nu ook Gianni van der B noemen, 29.

⏸️  ▶️  36:13
Hij is verdachte in een zaak rond een Meflap, het grootste Meflap van Nederland.

⏸️  ▶️  36:18
In Limburg?

⏸️  ▶️  36:19
Ik vind het zo mooi dat jij zo'n moeite hebt met me.

⏸️  ▶️  36:21
Hoe zeg je dat dan?

⏸️  ▶️  36:22
Mef.

⏸️  ▶️  36:23
Mef.

⏸️  ▶️  36:24
Mef.

⏸️  ▶️  36:25
Nee, een drugslap.

⏸️  ▶️  36:26
Doe maar even een patatje mef.

⏸️  ▶️  36:27
Heel graag drugslap, dus.

⏸️  ▶️  36:28
Dan zit je me nou gewoon uit te lachen.

⏸️  ▶️  36:31
Ja.

⏸️  ▶️  36:32
Oké.

⏸️  ▶️  36:33
De misdaadjournalist van L1.

⏸️  ▶️  36:34
Kun je nog één keer meflap zeggen?

⏸️  ▶️  36:36
Nee.

⏸️  ▶️  36:37
De misdaadjournalist van L1, Bas Dingermansen, die heeft dit nieuws gebroken.

⏸️  ▶️  36:42
Oh mijn god, breaking news.

⏸️  ▶️  36:43
Die zegt dat hij gearresteerd is voor betrokkenheid bij het grootste drugslap.

⏸️  ▶️  36:48
Gianni was op dat moment op vakantie in Dubai, maar de advocaat bezweert dat ze niet op de

⏸️  ▶️  36:53
vlucht waren.

⏸️  ▶️  36:54
Vakantie in Dubai?

⏸️  ▶️  36:55
Ja.

⏸️  ▶️  36:56
Iedereen gaat...

⏸️  ▶️  36:57
Ja, dat zou ik echt nooit doen.

⏸️  ▶️  36:58
Nee.

⏸️  ▶️  36:59
Ik zou nooit naar Dubai gaan.

⏸️  ▶️  37:00
Maar dus onze Gianni van der B, van den B, die wij ook wel kennen.

⏸️  ▶️  37:07
Van der B.

⏸️  ▶️  37:08
Moeten we het goed zeggen.

⏸️  ▶️  37:09
We moeten het wel goed zeggen, want anders is het niet journalistiek verantwoordelijk.

⏸️  ▶️  37:11
We gaan hem hierna nooit meer noemen, want hij is...

⏸️  ▶️  37:13
Precies.

⏸️  ▶️  37:14
Dus we gaan het hier ook graag bij laten, maar die heeft dus een of andere drugslaboratorium

⏸️  ▶️  37:20
en hoe zijn ze in godsnaam erachter gekomen?

⏸️  ▶️  37:22
Ja via... ze dachten dat ze communiceerden via beveiligde telefoons, encrypte telefoons.

⏸️  ▶️  37:28
Ik weet niet, herinner je het verhaal nog, dat een aantal maanden gereden grote politieactie,

⏸️  ▶️  37:34
want die encryptietelefoons bleken gerund te worden door de politie.

⏸️  ▶️  37:37
Ja, daar heb ik het ook voor gehoord, ja.

⏸️  ▶️  37:38
Diezelfde app gebruikte hij die niet genoemd mocht worden ook, maar ze zijn nu pas aan

⏸️  ▶️  37:44
hem toe, want ze hebben eerst alle grote criminelen aangepakt en nu zijn ze...

⏸️  ▶️  37:47
Dit was een kleine jongen eigenlijk.

⏸️  ▶️  37:48
Waarschijnlijk wel.

⏸️  ▶️  37:49
Maar het was wel het grootste, hoe heet die drugs?

⏸️  ▶️  37:52
Drugmath.

⏸️  ▶️  37:53
Lab van Nederland.

⏸️  ▶️  37:54
Je gaat het gewoon echt niet meer zeggen, hè?

⏸️  ▶️  37:56
Ik ga het niet meer doen.

⏸️  ▶️  37:57
Oké.

⏸️  ▶️  37:58
Nou, want ik ben blij dat hij achter het radie zit.

⏸️  ▶️  38:00
Ik ben blij dat Carla...

⏸️  ▶️  38:01
Hij is onschuldig totdat de tegendeel bezig is, hè?

⏸️  ▶️  38:04
Ja.

⏸️  ▶️  38:05
Want zo zijn wij.

⏸️  ▶️  38:06
Ik vind het wel sneu voor de kinderen die daar helemaal happy op Instagram zijn geknald

⏸️  ▶️  38:11
en geen leven hebben überhaupt, want je zult maar het kind zijn van hen die niet genoemd

⏸️  ▶️  38:16
zullen worden.

⏸️  ▶️  38:17
En dan is hij die niet genoemd zullen worden, is ook nog eens betrokken bij een of andere

⏸️  ▶️  38:22
drugsdeal.

⏸️  ▶️  38:23
Ik vind het heftig.

⏸️  ▶️  38:25
Tot zover het nieuws over de oud-kandidaten.

⏸️  ▶️  38:27
Heb jij nou ook nieuws over de oud-kandidaten?

⏸️  ▶️  38:29
Slaaait in onze DM's.

⏸️  ▶️  38:31
Dan kan het volgende week in mijn blokje.

⏸️  ▶️  38:33
Precies.

⏸️  ▶️  38:34
Dit is jouw blokje.

⏸️  ▶️  38:35
Dit wordt mijn nieuwe blokje.

⏸️  ▶️  38:36
Heb je ook een blokje?

⏸️  ▶️  38:37
Moeten we een liedermuziek laten maken?

⏸️  ▶️  38:38
Nee, dat lijkt me niet.

⏸️  ▶️  38:39
Oké.

⏸️  ▶️  38:40
Zoveel stel je er dan ook weer niet voor.

⏸️  ▶️  38:41
Ik heb ook een blokje, dat is namelijk de Dinsdagpol.

⏸️  ▶️  38:45
Yay!

⏸️  ▶️  38:46
Was dat ook een tegenstelling?

⏸️  ▶️  38:47
En heel Nederland was in verwarring.

⏸️  ▶️  38:50
Want?

⏸️  ▶️  38:51
Dinsdag was er geen Dinsdagpol.

⏸️  ▶️  38:57
You had one job.

⏸️  ▶️  38:59
Ja.

⏸️  ▶️  39:00
De Dinsdagpol kwam op woensdag.

⏸️  ▶️  39:02
Dus dit is de woensdagpol?

⏸️  ▶️  39:04
Het was de Dinsdagpol op woensdag.

⏸️  ▶️  39:07
De Dinsdagpol op woensdag.

⏸️  ▶️  39:10
Woensdag, woensdag.

⏸️  ▶️  39:12
Ja, zoiets.

⏸️  ▶️  39:13
Ik kwam er Dinsdag gewoon echt niet aan toe.

⏸️  ▶️  39:16
Heb je wel echt excuses aangeboden?

⏸️  ▶️  39:19
Een notes app excuses?

⏸️  ▶️  39:21
Nee, ik heb wel bloemen rondgestuurd.

⏸️  ▶️  39:23
Naar iedereen?

⏸️  ▶️  39:24
Naar arme gezinnen.

⏸️  ▶️  39:25
In Pakistan.

⏸️  ▶️  39:26
Maar wat we zouden doen is, dit staat echt als een lul op een drumstel, maar wat we zouden

⏸️  ▶️  39:32
doen is vragen aan iedereen, wie gaat het overleven, welk oppo gaat naar huis samen en welk oppo

⏸️  ▶️  39:40
niet.

⏸️  ▶️  39:41
Want daar hebben we natuurlijk zelf een voorschot opgenomen vorige week.

⏸️  ▶️  39:43
Dus dat heb ik bij onze Instagram volgers neergelegd in onze stories.

⏸️  ▶️  39:49
Mocht je ons nog niet volgen op Instagram, doe dat dan, want dan kun je iedere dinsdag

⏸️  ▶️  39:52
of soms op woensdag meestemmen in de Dinsdagpol en dan hebben we weer vulling voor mijn

⏸️  ▶️  39:57
blokje.

⏸️  ▶️  39:58
Zo werkt dat dan.

⏸️  ▶️  39:59
Dat is de potkaat tegenvullen.

⏸️  ▶️  40:01
We zijn begonnen met Lesz en Ashley, de keuzes waren telkens, komt het goed of gaat het kapot?

⏸️  ▶️  40:10
Wat gaat het?

⏸️  ▶️  40:12
Kapot!

⏸️  ▶️  40:13
Dus?

⏸️  ▶️  40:14
Wat hebben de mensen gezegd?

⏸️  ▶️  40:15
Nou ja, dat is wat.

⏸️  ▶️  40:16
Wat moet jij nu inschatten?

⏸️  ▶️  40:17
Dat moet ik nu gaan raden.

⏸️  ▶️  40:18
Oké, dus of dit koppel bij elkaar blijft?

⏸️  ▶️  40:21
Bij meerderheid, komt het goed of niet?

⏸️  ▶️  40:24
Ik denk dat onze luisteraars denken dat dit kapot gaat.

⏸️  ▶️  40:27
Dat klopt.

⏸️  ▶️  40:28
61 procent.

⏸️  ▶️  40:29
Dat betekent dat het kapot gaat.

⏸️  ▶️  40:30
79 procent.

⏸️  ▶️  40:31
Dat betekent toch nog dat 39 procent zegt, dit gaat wel goed komen.

⏸️  ▶️  40:34
Geen enkel probleem.

⏸️  ▶️  40:35
Nee.

⏸️  ▶️  40:36
Dat is bij Luke en Irish wellicht anders, maar misschien ook niet.

⏸️  ▶️  40:41
Gaf je nou een hint of juist niet?

⏸️  ▶️  40:42
Precies.

⏸️  ▶️  40:43
Aan jou om dat uit te vinden.

⏸️  ▶️  40:45
Dit is een mindfuck.

⏸️  ▶️  40:46
Ik denk dat mensen denken dat ze bij elkaar blijven.

⏸️  ▶️  40:51
Nee.

⏸️  ▶️  40:52
Nee?

⏸️  ▶️  40:53
Ook niet?

⏸️  ▶️  40:54
79 procent denkt dat het kapot gaat.

⏸️  ▶️  40:56
Jij dacht wel dat ze bij elkaar zouden blijven?

⏸️  ▶️  40:58
Ja, ik denk dat ze bij elkaar, maar er zijn maar weinig die tenminste, ja, bijna, wat

⏸️  ▶️  41:02
zullen we zeggen, één op de vijf is het met mij eens, dat ben ik overigens wel gewend.

⏸️  ▶️  41:06
Maar denk jij dit nog steeds?

⏸️  ▶️  41:07
Of ben jij van mening veranderd?

⏸️  ▶️  41:10
Ik weet het niet.

⏸️  ▶️  41:13
Ik weet het niet.

⏸️  ▶️  41:14
Ik ben, nee, ik ben niet van mening veranderd ten opzichte van dit koppel.

⏸️  ▶️  41:18
Ook niet.

⏸️  ▶️  41:19
Wat betreft Gillian en Edgar.

⏸️  ▶️  41:21
Wat denk jij?

⏸️  ▶️  41:22
Ja, ik dacht dus vorige week dat ze bij elkaar zouden blijven.

⏸️  ▶️  41:26
Wat denk jij dat?

⏸️  ▶️  41:27
Dat onze stemmers hebben gestemd.

⏸️  ▶️  41:28
Nou ja, onze stemmers hebben dus deze aflevering ook nog niet gezien.

⏸️  ▶️  41:31
Klopt.

⏸️  ▶️  41:32
Dus ik denk dat zij denken dat ze bij elkaar blijven.

⏸️  ▶️  41:35
Deze is, ligt dicht bij elkaar, eerlijk is eerlijk, maar nog steeds denkt de meerderheid

⏸️  ▶️  41:41
dat het kapot, dat ik toen niet, nog een keer, kapot gaat.

⏸️  ▶️  41:44
Ja?

⏸️  ▶️  41:45
Ja, 59 procent ten opzichte van 41, die zegt dat het wel goed gaat komen tussen die twee,

⏸️  ▶️  41:49
maar het is interessant om misschien nog een keer te vragen, maar dan stellen we teveel

⏸️  ▶️  41:55
te veel te vragen, dus dat gaan we niet doen.

⏸️  ▶️  41:57
Maar het zou na deze aflevering best wel veranderd kunnen zijn.

⏸️  ▶️  42:00
Ik denk dat mensen inderdaad er anders over zouden denken, net als ik dat doe inderdaad.

⏸️  ▶️  42:03
Ik denk echt dat wij uit elkaar gaan nu.

⏸️  ▶️  42:05
Tot slot Ash en Hania?

⏸️  ▶️  42:06
Ja, nu schat ik onze luisteraar in dat die gewoon denken dat alles kapot gaat.

⏸️  ▶️  42:11
Dat is ook helemaal goed.

⏸️  ▶️  42:13
We hebben een pessimistische luisteraar.

⏸️  ▶️  42:14
79 procent zegt dit gaat ook kapot en 21 procent zegt dit komt goed.

⏸️  ▶️  42:20
Heb je nou ook zin om mee te stemmen, nogmaals volg ons op Instagram, dan vind je de dinsdag

⏸️  ▶️  42:26
poll in de stories.

⏸️  ▶️  42:28
Dan zijn we er rond, denk ik.

⏸️  ▶️  42:30
Dan zijn we rond.

⏸️  ▶️  42:31
Ik vond het, we hebben het al gezegd, ik vond het een hoog tempo, ik was kapot naar het

⏸️  ▶️  42:37
kijken van de aflevering.

⏸️  ▶️  42:39
Als dit alle afleveringen zo blijven, dan wordt het een juicy seizoen.

⏸️  ▶️  42:43
Dan wordt het een heel juicy seizoen.

⏸️  ▶️  42:45
Dan zullen we niet te rekken.

⏸️  ▶️  42:46
We hebben de eerste kus, kijk normaal gesproken bij een Nederlands seizoen zouden we de hele

⏸️  ▶️  42:50
aflevering doorpraten over hashtag de kus.

⏸️  ▶️  42:54
Dat is nu een soort side note in de rest geworden.

⏸️  ▶️  42:57
En dat is wel lekker, want dat betekent dat er gewoon voldoende is om over te praten.

⏸️  ▶️  43:01
Dus ik heb alweer zin in volgende week.

⏸️  ▶️  43:05
Zometeen gaan we door achter het betaalmuur voor als je ons steunt via patreon.com slash

⏸️  ▶️  43:10
hetkampvuur kun je ons steunen en dan gaan we nog even doorpraten.

⏸️  ▶️  43:13
Ik heb deze aflevering ook heel vroeg kunnen krijgen al en dat heeft te maken met hoe mijn

⏸️  ▶️  43:18
weekend eruit ziet.

⏸️  ▶️  43:19
Daar gaan we het eventjes over hebben.

⏸️  ▶️  43:20
En natuurlijk nog veel meer over...

⏸️  ▶️  43:22
Wat een cliffhanger.

⏸️  ▶️  43:23
Wie wil dit nou niet horen?

⏸️  ▶️  43:25
En ook nog natuurlijk nog veel meer over wat er gebeurde in de aflevering van het Kampvuur.

⏸️  ▶️  43:34
Nee.

⏸️  ▶️  43:35
Temptation Island.

⏸️  ▶️  43:36
Ga je niet mee naar achter het betaalmuur, dan was dit de podcast voor deze week en dan

⏸️  ▶️  43:44
horen we je heel graag weer.

⏸️  ▶️  43:46
Volgende week.

⏸️  ▶️  43:47
Laat weten wat je van ons vindt.

⏸️  ▶️  43:48
Stuur ons berichtjes als je iets opvalt of als je wilt dat we iets bespreken.

⏸️  ▶️  43:51
We zijn te bereiken op honderdduizend manieren.

⏸️  ▶️  43:55
We staan ook op onze website en onder in de show notes vind je gewoon alles.

⏸️  ▶️  43:59
We zijn zo makkelijk te bereiken.

⏸️  ▶️  44:01
Ach mijn god, wat zijn we makkelijk te bereiken.

⏸️  ▶️  44:03
Tot volgende week.

⏸️  ▶️  44:04
Temptation Die zegt Reality Cell...

⏸️  ▶️  44:27
Die zegt Realis die...

⏸️  ▶️  44:29
Godverdomme, ik ga nu lachen.

⏸️  ▶️  44:36
Verzekerlijk, ik heb een reality stijl.

⏸️  ▶️  44:44
Zo krijg ik het nooit eruit.

⏸️  ▶️  44:50
Die zegt dat een reality stijl...

⏸️  ▶️  44:57
Dat is helemaal niet zo grappig, oké, let's go.

⏸️  ▶️  45:07
Laat mij even een sloekje drinken, ik kan niet meer.